8-Б клас
Історія України
(105 год.)
Програма: Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів «Історія України. Всесвітня Історія 8-9 клас». Сайт МОН.
Підручник:
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП 3 год. |
||||
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті |
|
|
2
3 |
|
ВСТУП Українські землі на початку раннього Нового часу: територія та населення. Особливості Нового часу та ранньомодерної доби в історії України |
|
|
Розділ І. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ, КУЛЬТУРНЕ ТА ЦЕРКОВНЕ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ в ХVІ – першій половині ХVІІ ст. 19 год. (17 год. + 1 година узагальнення + 1 година тематичне оцінювання) |
||||
4 |
|
Етносоціальна структура українського суспільства. |
|
|
5 6 |
|
Люблінська унія 1569 р. |
|
|
7 |
|
Суспільно-політичні зміни. Василь-Костянтин Острозький.
|
|
|
8 |
|
Поширення фільваркового господарства. |
|
|
9 |
|
Практичне заняття. Шляхта і селяни. |
|
|
10 |
|
Практичне заняття. Міста та міщани. |
|
|
11 12 |
|
Реформація та Контрреформація в Україні |
|
|
13 |
|
Релігійне питання та його вплив на суспільне життя. Православні братства. |
|
|
14 |
|
Шкільництво. Острозька академія, братські школи, єзуїтські колегії. |
|
|
15 |
|
Рукописна книга та книговидання. Пересопницьке Євангеліє. Діяльність Івана Федорова у Львові та Острозі. |
|
|
16 |
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Утворення Греко-Католицької Церкви. Іпатій Потій. Боротьба навколо унії. Іов Борецький. |
|
|
17 |
|
Практичне заняття. Полемічна література як відображення ідейної боротьбі в українському суспільстві наприкінці ХVІ – у першій половині ХVІІ ст. |
|
|
18
19 |
|
Легалізація православної церкви. Митрополит Петро Могила, його реформи. Утворення Києво-Могилянської академії |
|
|
20 |
|
Містобудування, архітектура та образотворче мистецтво |
|
|
21 |
|
Узагальнення вивченого за темою : «СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ, КУЛЬТУРНЕ ТА ЦЕРКОВНЕ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ в ХVІ – першій половині ХVІІ ст.» |
|
|
22 |
|
Контрольна робота за темою: «СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ, КУЛЬТУРНЕ ТА ЦЕРКОВНЕ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ в ХVІ – першій половині ХVІІ ст» (різнорівневі завдання). |
|
|
Розділ ІІ. УКРАЇНСЬКЕ КОЗАЦТВО в ХVІ – першій половині ХVІІ ст.. 17 год. (15 год. + 1 год. узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання) |
||||
23 24 |
|
Виникнення та становлення козацтва. |
|
|
25 26 |
|
Перші Запорозькі Січі. Дмитро Вишневецький. |
|
|
27 |
|
Практичне заняття. Життя та побут козаків. |
|
|
28 |
|
Практичне заняття. Військово-політична організація козацтва. та військове мистецтво українського козацтва. |
|
|
29 |
|
Реєстрове козацтво. |
|
|
30 31 |
|
Козацтво в боротьбі за свої права. Повстання 1591-1596 рр. |
|
|
32 |
|
Суходільні та морські походи козаків. |
|
|
33 |
|
Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|
34 |
|
Практичне заняття. Петро Конашевич-Сагайдачний в оцінках сучасників та нащадків. |
|
|
35 |
|
Загострення козацько-польського конфлікту. |
|
|
36 37 |
|
Козацькі повстання 1620-1630рр. |
|
|
38 |
|
Узагальнення за темою: «УКРАЇНСЬКЕ КОЗАЦТВО в ХVІ – першій половині ХVІІ ст..». |
|
|
39 |
|
Тестування за темою: «УКРАЇНСЬКЕ КОЗАЦТВО в ХVІ – першій половині ХVІІ ст..». |
|
|
Розділ ІІІ. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.. 24 год. год. (14 год. + 1 година узагальнення + 1 година тематичне оцінювання + 8 з резервних годин) |
||||
40 41 |
|
Причини та передумови національно-визвольної війни. |
|
|
42 |
|
Початок Національно-визвольної війни |
|
|
43 |
|
Богдан Хмельницький. |
|
|
44 |
|
Розгортання Національно-визвольної війни у 1648 -1649рр. |
|
|
45 |
|
Зборівська угода |
|
|
46 |
|
Утворення козацької держави – Війська Запорозького. |
|
|
47 |
|
Узагальнення |
|
|
48 |
|
Практичне заняття. Устрій козацької держави Богдана Хмельницького – Війська Запорозького. |
|
|
49 |
|
Фінансова система та судочинство. Українська армія. |
|
|
50 |
|
Зовнішня політика. |
|
|
51 |
|
Соціально-економічне життя. |
|
|
52 |
|
Військові події після Зборівської угоди. Берестецька битва. |
|
|
53 |
|
Білоцерківська угода. |
|
|
54 |
|
Молдавські походи. |
|
|
55 |
|
Практичне заняття. Богдан Хмельницький та його соратники |
|
|
56 |
|
Військо Запорозьке і Московське царство. |
|
|
57 |
|
Переяславська рада. |
|
|
58 |
|
Українсько-російський договір 1654 р. |
|
|
59 |
|
Воєнно-політичні події 1654–1657 рр. |
|
|
60 |
|
Практиче заняття. Історичні джерела про Військо Запорозьке в системі міжнародних відносин» |
|
|
61 |
|
Практиче заняття. Національно-визвольна війна та українське суспільство |
|
|
62 |
|
Узагальнення за темою: «НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст...» |
|
|
63 |
|
Тестування за темою: «НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.» |
|
|
64 |
|
Боротьба за владу після смерті Б.Хмельницького. |
|
|
65 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. |
|
|
66 67 |
|
Переяславський договір 1659 р. |
|
|
68 69 |
|
Чуднівська кампанія 1660 р. та укладення Слободищенської угоди. |
|
|
70 |
|
Андрусівська угода. |
|
|
71 |
|
Правобережна Гетьманщина. Петро Дорошенко. |
|
|
72 |
|
Турецький протекторат. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. |
|
|
73 |
|
Лівобережна Гетьманщина: політика гетьманів. Іван Самойлович. |
|
|
74 |
|
Козацькі полки Слобожанщини. |
|
|
75 |
|
Запорозька Січ. Іван Сірко. |
|
|
76 |
|
Практичне заняття. Між конфліктом та спробами єдності: українське суспільство другої половини ХVІІ ст.. |
|
|
77 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Івана Мазепи. |
|
|
78 |
|
Україна в подіях Північної війни. Полтавська битва. |
|
|
79 |
|
Гетьманщина після Полтавської битви. |
|
|
80 |
|
Практичне заняття. Пилип Орлик та «Пакти і конституції Війська Запорозького |
|
|
81 |
|
Практичне заняття. Українські історичні пісні, думи та козацькі літописи ХVІІ–ХVІІІ ст.. як історичні джерела
|
|
|
82 |
|
Практичне заняття. Українське бароко: архітектура та образотворче мистецтво. Розвиток освіти».
|
|
|
83 |
|
Узагальнення за темою: «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НАПРИКІНЦІ 50-хх рр. ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. »
|
|
|
84 |
|
Контрольна робота за темою: «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НАПРИКІНЦІ 50-хх рр... ХVІІ – на початку ХVІІІ ст..» (різнорівневі завдання).
|
|
|
РОЗДІЛ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В 20–90 рр. ХVІІІ ст. (20 год. (14 год. + 1 година узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання + 2 години узагальнення до курсу + 2 год. резерв) |
||||
85 |
|
Останні гетьмани: Данило Апостол, Кирило Розумовський. |
|
|
86 |
|
Остаточна ліквідація гетьманства та решток автономного устрою Гетьманщини. |
|
|
87 |
|
Скасування козацького устрою на Слобожанщині. |
|
|
88 |
|
Нова (Підпільненська) Січ. Остаточна ліквідація Січі. Петро Калнишевський. |
|
|
89 |
|
Практичне заняття. Російсько-турецькі війни кінця XVIII століття та їх вплив на Україну. Ліквідація Кримського ханства |
|
|
90 |
|
Правобережна Україна та західноукраїнські землі. |
|
|
91 |
|
Поділи Речі Посполитої . |
|
|
92 |
|
Практичне заняття. Гайдамаки в історичних джерелах та літературних творах: героїзація руху в народній свідомості. |
|
|
93 |
|
Полікультурний характер українського суспільства. |
|
|
94 |
|
Соціальна структура українського суспільства Гетьманщини та Речі Посполитої. |
|
|
95 |
|
Практичне заняття. Освіта в Речі Посполитій та Російській імперії. |
|
|
96 |
|
Г. Сковорода. Архітектура та образотворче мистецтво. Музика. |
|
|
97 |
|
Взаємовпливи європейської, української та російської культур. |
|
|
98 99 |
|
Узагальнення за темою: «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В 20–90 рр. ХVІІІ ст.» |
|
|
100 |
|
Тестування за темою: «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В 20–90 рр. ХVІІІ ст.» |
|
|
101 |
|
Захист міні-проекту: «Рідний край в ХVІ–ХVІІІ ст.». |
|
|
102 103 |
|
Повторення курсу: «Україна у ХVІ–ХVІІІ ст.. Здобутки та втрати козацької доби». |
|
|
104 105 |
|
Узагальнення до курсу: «Україна у ХVІ–ХVІІІ ст.. Здобутки та втрати козацької доби». |
|
|