Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 7 клас

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків із зарубіжної літератури для 7 класу на І і ІІ семестр. 2018-2019 навчальні роки. Планування згідно оновленої програми МОН України. Для загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

Державне підприємство України

Міжнародний дитячий центр «Артек»

Інноваційний освітній центр

 

«ПОГОДЖЕНО»

Методист

Інноваційного освітнього центру

 

 

__________________________________

(ПІБ)

_____________________________________________

(підпис)

«______» __________________20____ р.

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор

Інноваційного освітнього центру

 

 

__________________________________

(ПІБ)

_____________________________________________

(підпис)

«______» __________________20____ р.

 

 

 

Календарно-тематичне планування 

занять зі світової літератури

для 7 класів

(70 годин, 2 години на тиждень, 6 годин резерв)

За «Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів»

Рівень стандарту

(Доопрацьована та затверджена наказом № 804 Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017)

на  2018 / 2019  н.р.

 

Храпійчук Олени Миколаївни

 

Розглянуто на засіданні методичної ради

_________________________________________

_____________________________________________________________________

Протокол № ________ від «_____»__________________20_____  р.

Голова  МР ____________________________________________________

      (ПІБ, підпис)

 

 

м. Київ

 

ВСТУП

Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до кращих здобутків зарубіжної літератури та культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.

Завдання вивчення зарубіжної літератури в основній школі

Основними завданнями вивчення зарубіжної літератури в основній школі є:

  1. формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення зарубіжної літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
  2. ознайомлення учнів із найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики та сучасної);
  3. поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
  4. формування читацької та мовленнєвої культури;
  5. розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;
  6. активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;
  7. формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх рас, народів, народностей і національностей;
  8. виховання любові до української мови і літератури як органічного складника світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;
  9. формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
  10. розвиток творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;
  11. формування етичних уявлень та естетичних смаків;
  12. розширення культурно-пізнавальних інтересів особистості.

Освітні технології під час вивчення тем:

  •   Інтерактивне навчання
  •   Різнорівневе (диференційоване навчання)
  •   Проблемне навчання
  •   Технологія навчання в співпраці
  •   Ігрові технології навчання
  •   Гейміфікація
  •   Мобільне навчання(вring your own devices)
  •   Бріколаж
  •   Проектне навчання

 


Світова література, 7 клас 

І семестр

К-ть годин

№ п/п

заняття

 

Розділи,теми занять

Дата

Примітки

2

 

Вступ

 

 

 

1-2

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів.

 

 

10

 

Билини і балади

 

 

 

3

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

 

 

 

4

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.

 

 

 

5

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.

 

 

 

6

«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя).

 

 

 

7

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

 

 

 

8

«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

 

 

 

9

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

 

 

 

10

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.

 

 

 

11-12

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.

 

 

 

10

 

Історичне минуле в літературі

 

 

 

13-15

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя).

 

 

 

16-17

Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів  з Вестерплятте» та ін.), А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…») та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя).

 

 

 

18-19

Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

 

 

 

20-22

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.

 

 

6

 

Духовне випробування людини

 

 

 

23-24

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

 

 

 

25-27

Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

 

 

 

28

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

 

 

 

6

 

Підсумки

 

 

 

29-30

«Билини і балади»

 

 

 

31-32

«Історичне минуле в літературі»

 

 

 

33-34

«Духовне випробування людини»

 

 

 

 

ІІ семестр

К-ть годин

№ п/п

заняття

 

Розділи,теми занять

Дата

Примітки

8

 

Дружба і кохання

 

 

 

1

Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.

 

 

 

2

Основний конфлікт твору (Каперна – мрія)

 

 

 

3

Ассоль і Грей

 

 

 

4

Шолом-Алейхем «Пісня над піснями», Олександр Грін  «Пурпурові вітрила» (1 твір за вибором учителя й учнів)

 

 

 

5

Шолом-Алейхем (18591916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу. Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.

 

 

 

6

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс.

«Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його

сутності

 

 

 

7

Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»

 

 

 

8

К. М. Симонов. «Жди мене…»

 

 

4

 

Літературний детектив

 

 

 

9

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

 

 

 

10

Едгар Аллан По. «Золотий жук». Е. А. По – засновник

жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет

повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови

твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення

(поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги,

таємничої атмосфери та ін.)

 

 

 

11

Артур Конан Дойл. «Записки про Шерлока Холмса»

(«Пістрява стрічка»). А. Конан Дойл – відомий автор

класичних детективів, популярність його героїв у різних

країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про

Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник

розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява

стрічка»

 

 

 

12

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса,

утвердження в його образі сили інтелекту і моральних

якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на

події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

 

 

4

 

Світова новела

 

 

 

13

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди (2-3 за вибором учителя).

 

 

 

14

О. Генрі. «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели.

Моральні цінності в новелі «Дари волхвів»

 

 

 

15

Герберт Джордж Уеллс. «Чарівна крамниця». Видатний

англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і

дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їх

сприйняття персонажами

 

 

 

16

Рюноске Акутагава. «Павутинка». Майстер японської

новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну

справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст

твору. Підтекст

 

 

5

 

Сучасна література. Я і Світ.

 

 

 

17

Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства.

 

 

 

18

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації

людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі

 

 

 

19

Діана Вінн Джонс. «Мандрівний Замок Хаула»

 

 

 

20

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

 

 

 

21

Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

 

 

2

 

Підсумок

 

 

 

22-23

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

Методист ___________                                              ___________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ковтун Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гутовська Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 серпня 2018
Переглядів
5170
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку