Конспект уроку "Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Значення образу Різдва у творі"

Про матеріал

Мета: (формувати компетентності): предметні (розуміння значення ролі подорожі Скруджа для розвитку характеру головного героя та ролі образу Різдва; уміння характеризувати героїв, простежувати динаміку образу Скруджа, висловлювати власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); розширення словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навички креативної інтерпретації сюжетних елементів; наполегливість; прагнення самовдосконалення); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне й аналітичне мислення; уміння систематизувати й узагальнювати; навички аналізу художніх творів; комунікативні: навички спілкування в колективі; уміння толерантно висловлювати свою думку й оцінні твердження; толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: вміння виокремлювати головне та художні деталі; загальнокультурні: естетичний смак; вишукані читацькі вподобання; світогляд).

Тип уроку: урок застосування і закріплення набутих знань, умінь і навичок; урок-подорож.

Основні терміни й поняття: повість, різдвяна повість, композиція, сюжет, містика.

Міжпредметні зв'язки: іноземна мова, математика, музика, етика, естетика.

Перегляд файлу

Урок №25

Клас 6                                                                                            Дата

Тема: Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Значення образу Різдва у творі            

Мета: (формувати компетентності): предметні (розуміння значення ролі подорожі Скруджа для розвитку характеру головного героя та ролі образу Різдва; уміння характеризувати героїв, простежувати динаміку образу Скруджа, висловлювати власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни); розширення словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навички креативної інтерпретації сюжетних елементів; наполегливість; прагнення самовдосконалення); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне й аналітичне мислення; уміння систематизувати й узагальнювати; навички аналізу художніх творів; комунікативні: навички спілкування в колективі; уміння толерантно висловлювати свою думку й оцінні твердження; толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: вміння виокремлювати головне та художні деталі; загальнокультурні: естетичний смак; вишукані читацькі вподобання; світогляд).

Тип уроку: урок застосування і закріплення набутих знань, умінь і навичок; урок-подорож.

Основні терміни й поняття: повість, різдвяна повість, композиція, сюжет, містика.

Міжпредметні зв'язки: іноземна мова, математика, музика, етика, естетика.

Обладнання: презентація до уроку, відео уривки із мультиплікаційного фільму «Різдвяна пісня в прозі» (2009), відеозапис колядки «Carol of the bell», мапа «Маршрут мандрівки Скруджа», слова англійською мовою для конкурсу «Перекладач»,  тестові бланки, крупи для досліду, пейнтбуки та ілюстрації до твору, підручники, ароматичні палички, заготовки для створення різдвяного вінка – картонне коло, сніжинки, виготовлені вдома учнями, клей, стрічка.

 

 

Принцип Добра завжди перемагає,

незважаючи на щонайневдячніші

обставини і тяжкі перепони.

Ч. Діккенс

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

На сьогоднішньому уроці нас чекає незвичайна подорож. Вона станеться у святвечір – тієї найдивовижнішої ночі, єдиної на рік, коли здійснюються всі мрії й бажання, стають реальними найфантастичніші речі. Ви знаєте, що Різдво – це велике свято, торжество світла і добра, день очищення душі від усякого зла. І ми з вами спробуємо зрозуміти протягом нашого уроку, навіщо головному героєві Скруджу була потрібна дивовижна мандрівка у просторі і часі, описана Чарльзом Діккенсом у повісті «Різдвяна пісня в прозі, або…» (Різдвяне оповідання з привидами)

  1. Запис числа, теми у зошити.
  2.     Умови гри.

Я пропоную вам пограти, а для цього потрібно бути активним.  Кожен з вас отримає сьогодні свою  оцінку. Не забувайте, найбільш активні учні можуть додати бонусні бали, а той, хто не братиме участі у роботі класу, матиме  штрафний бал.

ІІ. Мотиваційний момент

Робота з епіграфом до уроку

Людське життя сповнене різноманітних подій. Не завжди вони приємні, іноді зникає віра у справедливість, але мав рацію Чарльз Діккенс, який свого часу написав слова, які я обрала сьогодні як епіграф до уроку. Наше завдання довести у ході заняття правдивість і доречність вислову.

 

ІІІ. Перевірка д/з. Збір ілюстрацій та побажань.

ІV. Робота над темою уроку

  1. «Скриня Скруджа»

У кожному літературному творі є головний герой, у нашому випадку це …. (Ебенейзе Скрудж). Перше ваше завдання: зазирнути у скриню Скруджа і пояснити яким чином пов’язані х ним ті чи інші предмети.

Діти, яку національну літературу представляє Діккенс? (англійську)

А чи знаєте ви, як перекладається з англійської прізвище головного героя – Скрудж? (скнара)

  1.     «Займи позицію» засуджую чи співчуваю  - голосування кольоровими смужками. Вислуховування позицій дітей
  2.     Складання плану подорожі Скруджа. Переддень Різдва – Минуле – Теперішнє –Майбутнє – Теперішнє Різдво. Плакат (дійсність – сон)
  3.     Бесіда.
  •        Хто розповів Скруджу про можливість цієї дивовижної мандрівки? (Марлей)
  •        Що ми про нього знаємо? Проте Скрудж дуже здивувася, коли дізнався про муки свого компаньйона, давайте знайдемо цьому підтвердження на стр.89

  •        Хто супроводжував Скруджа під час  мандрівки? (Духи)

Хоча до нашого Різдва ще чимало часу, але Духи Різдва люб’язно погодилися допомогти і нам. Вони прислали свої послання, які допоможуть нам зрозуміти значення мандрівки для Скруджа , але не залишили на конверті своїх імен, і я не знаю, коли відкривати той чи інший конверт. Можливо, ви допоможете?

  1.     Пояснення кольорів Різдва.
  2.     Бесіда.
  •        Яким ми бачимо Скруджа на початку його пригоди? (запис на дошці асоціативного грона)
  •        Якщо вирушати у дорогу у такому стані, чи буде вона приємною? Чи можна якось змінити психологічний стан? Що радять зробити психологи? (посміхнутися)
  1.     Селфі-пауза
  •        Як виглядав перший гість – Дух минулого Різдва?
  •        Чи хотів Скрудж йти за першим духом і де він опинився?
  •        Яким був Скрудж у дитинстві, в юності? Що його турбувало на той час?
  •        Як Скрудж реагував на те, що показував йому Дух Минулих Свят?
  •        Коли сталися перші негативні зміни із Скруджем? (розмова з Белл)
  1.     Перегляд відео
  •        Як ви думаєте, чому Діккенс робить духа минулого Різдва схожим на свічку? (Бо свічку легко загасити)

Є люди, які вважають, що минуле можна забути чи змінити його. Ви погоджуєтесь з ними?

А хто і як творить минуле? Звідки воно виникає? ( із наших сьогоднішніх справ)

  1.     Дослід з крупами. (У пляшечку засипається гречка (поган справи), а потім до верху – рис (хороші справи). Закриваємо пляшечку і сильно струшуємо. Крупи не змішуються. Висновок: кожна наша справа залишає свій слід в житті багатьох людей, потрібно пам’ятати, що за кожну справу ми відповідаємо. Слід жити так, щоб добрих справ було значно більше ніж поганих)
  2. Тест (завдання духа)

1 «Які дурниці!» - так Скрудж сказав про:
а) прогулянку;
б) Різдво;
в) Новий рік.

2. На святковий обід Ебенейзера запросив:
а) компаньйон;
б) клерк;
в) племінник.

3.Увечері вдома Скрудж сів біля каміна:
а) почитати газети;
б) посьорбати вівсянку;
в) подивитися на полум’я.

4. Пророкування Марлея стосувалося того, що перший Дух прийде до нього о

а) о дванадцятій годині ночі;

б) о першій годині ночі;

в) о другій годині ночі.

5.Який із літературних героїв не згадується в минулому Ебенезера:
а) Алі-Баба;
б) Робінзон Крузо;
в) барон Мюнхгаузен?

6. Хто з духів був убраний у «простий зелений балахон чи то мантію»:
а) Дух Минулого Різдва;
б) Дух Нинішнього Різдва;
в) Дух Майбутнього Різдва?

7. Хворого хлопчика з родини Кретчитів звали:
а) Пітер;
б) Том;
в) Тім.

8.«Я легкий, мов пір’їнка, щасливий, мов янгол, і веселий, як школяр!» У цій цитаті вживається засіб виразності:
а) епітет;
б) порівняння;
в) метафора.

9. Кого першого побачив Скрудж ранком на Різдво:
а) літню жінку;
б) священика;
в) хлопчика?

10. Що довго не наважувався зробити Скрудж у день Різдва:
а) піднятися на ґанок і постукати до небожа;
б) попросити хлопчика збігати до магазину;
в) побувати на церковній відправі?

11.Для малого Тима Скрудж став:
а) рідним батьком;
б) хрещеним батьком;
в) другим батьком.

12. Характеризуючи головного героя в кінці твору, Діккенс декілька раз уживає епітет:
а) добрий;
б) гарний;
в) щирий.

 

 

Ключ: бвб  бвб   вбв   ава


  1. Слово вчителя.

Час нам переміститися у наступний часовий вимір, куди нас поведе другий дух – теперішнього Різдва. Зверніть свою увагу на 1 абзац на стр.95.

  •        Навіщо Діккенс описує безліч розкішних страв, гарячий великий вогонь у каміні Скруджа? Адже насправді у будинку головного героя цього ніколи не було? (Скрудж міг це все мати, адже  був дуже багатим)
  •        Що показав Скруджеві цей дух? (родину Кретчитів і родину племінника Фреда, як святкують прості люди)
  •        Чи багаті ті люди, яких побачив Скрудж? Що ж тоді робить їх веселими і щасливими?  (Любов, взаємопідтримка, повага, родинне тепло, готовність святкувати і приймати свято як цінність)
  1. «Літературний калькулятор» (завдання духа)

Пані Кретчитова нафарширувала гусака загальною вагою 4,5 фунтів. Скільки грамів гусака з’їв кожен із великої родини Кретчитів?

4,5*454 /8=255 гр

  1.  Бесіда
  •        Що здивувало Скруджа з того, що показав йому дух теперішнього Різдва?

(Ставлення до нього людей, що навіть бідні готові віддати останні гроші, щоб відсвяткувати Різдво)

  •        А ще Скруджа здивували дивні істоти, що ховалися під мантією духа теперішнього Різдва.
  1. Перегляд відео.

Поясніть, чому саме Неуцтва і Нужду слід стерегтися? Чи існує певний зв’язок між цими персонажами?

Від чого застерігає нас Діккенс?

  1. Робота  з пейнт-буками. Чи  є у ваших пейнтбуках питання по мандрівці з 2-м духом?
  2.  Слово вчителя.

Нас вже чекає дух майбутнього Різдва. Ця подорож стала найстрашнішою для Ебенейзера Скруджа .

  • Як виглядав третій дух?
  •        Про що дізнався герой під час цієї мандрівки?
  •        Назвіть момент кульмінації повісті. Момент, коли Скрудж зрозумів – необхідно змінюватися.
  •        Чи є серед ваших ілюстрацій ті, що стосуються цієї мандрівки?
  •        Яким став Скрудж після третьої мандрівки? (запис на дошці)
  •        Порівняйте слова до образу Скруджа до і після подорожі. Що вони являють собою з точки зору лексикології? (антоніми)

Скрудж реально змінився, він зазнав еволюційних змін, тобто зробив кілька кроків уперед у своєму розвитку.

  1.  Перекладач (завдання духа) Перекласти з англійської мови слова і віднести до якого Скруджа («до» чи «після пригоди») вони відноситься

Kind  angry   happy   sad  money   family

  1. Розшифруй прислів’я

Український народ  має безліч влучних і повчальних прислів’їв про те, як потрібно жити у суспільстві, яким слід бути. Вашій увазі пропонується хмаринки тегів, у яких зашифровані 6 прислів’їв, які безпосередньо стосуються Скруджа. Спробуйте за 2 хвилини розшифрувати  ці прислів’я.

  1. У скупого не розживешся і серед  зими снігу.
  2. Життя дано на добрі справи.
  3. Що посієш, те й пожнеш.
  4. Добре ім'я — найкраще багатство.
  5. Робиш зло - зла сподівайся.
  6. Не плюй у криницю, доведеться напитись водиці.

 

V.Підбиття підсумків уроку

1. Рефлексія

  • Яке значення для нашого виховання має повість Ч.Діккенса „Різдвяна пісня у прозі”. Які істини ми можемо взяти у своє майбутнє?
  1. QR-завдання для учня з найбільшою кількістю смужок.

C:\Users\g500\AppData\Local\Temp\Rar$DI00.044\static_qr_code_without_logo.jpg

  1. Зачитування побажань.
  2. Виготовлення різдвяного вінка із заздалегідь виготовлених вдома сніжинок під музичний супровід «Щедрівки» Леонтовича англійською мовою.

VІ. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольного твору за повістю Діккенса.

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
10039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку