Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 5 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми «Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804»

Назва підручника: Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В. та ін. Світова література: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2013. – 296с.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Календарно-тематичне  планування

із зарубіжної  літератури  для  5-их  класів

 

Пояснювальна записка

          Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми «Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013  зі змінами,  затвердженими наказом  МОН від 07.06.2017 № 804»  

 

          Назва підручника: Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В. та ін. Світова література: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2013. – 296 с.

 

  1. годин, 2  години  на  тиждень

 

 

Форми контролю

І

семестр

ІІ

семестр

к-сть

 

к-сть

Контрольні роботи у формі:

2

3

- контрольного класного твору (0,5-1 ст.)

-

1

- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

РМ

2

у+п

2

у+п

ПЧ

2

2

 

 

 

 

 

 

п/п

Дата

Зміст 

І семестр

К-сть год.

1

 

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті

ТЛ: поняття про  літературу і фольклор. Національна література, світова література. Оригінал і переклад

1

2

3

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор

ТЛ: фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня

2

 Казки народів світу

4

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки

ТЛ: поняття про народну казку, літературну казку

 

1

5

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки 

ТЛ: алегорія.

1

6

 

Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок

1

7

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів

1

8

 

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці

1

9

 

Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами

1

10

 

Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках

1

11

 

Ідея боротьби  добра зі злом, уславлення  любові до праці  та  інших людських чеснот у  казці  Братів Грімм «Пані  Метелиця»

ТЛ: антитеза

1

12

 

РМ. «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів

1

13

 

Тематична контрольна робота № 1

1

Тематична  оцінка

Літературна казка

14

 

ПЧ. Шарль Перро (як основоположник  європейської літературної казки).  «Попелюшка»: поетизація працьовитості та  скромності,  віра  в перемогу  добра над  злом

1

15

 

О. Пушкін. Уславлення народної казки  у  вступі до поеми  «Руслан і Людмила»

                                                                                                                        Напам’ять

ТЛ: поняття про літературну казку, прозову та віршовану мову

 

1

16

 

УВЧ. Виразне читання напам'ять віршованого твору

1

17

18

 

О. Пушкін. «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор

ТЛ:  початкове поняття про автора.

2

19

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Боротьба добра і зла в казці «Дикі лебеді»

1

20

 

РМ. Коментоване читання казки

1

21

 

Оскар Уайльд (18541900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика

1

22

 

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору

1

23

 

Еволюція образу головного героя

 

24

 

Тематична контрольна робота №2

1

Тематична  оцінка

Природа і людина

25

 

Джон Кітс (1795-1821) - англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ: початкове поняття про вірш, пейзаж

1

26

 

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі

                                                                                                                       Напам’ять

1

27

 

Генріх Гейне (17971856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня)                                      Напам’ять

ТЛ: епітет, метафора.

1

28

 

Ернест Сетон-Томпсон (18601946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи

ТЛ:  пейзаж

1

29

 

Е. Сетон-Томпсон. «Снап».  Утвердження любові до всього живого. Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору

1

30

 

Тематична контрольна робота № 3

1

31

 

ПЧ. С. Єсенін «Біла береза», «Пісня про собаку» та інші вірші про природу

1

32

 

Систематизація та узагальнення вивченого у І семестрі

1

Тематична  оцінка

 ІІ семестр

Світ дитинства

33

 

Марк Твен (1835-1910). Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра»

1

34

 

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті

1

35

 

Світ дорослих і світ дітей у повісті

ТЛ: початкове поняття про сюжет, повість

1

36

 

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв

1

37

38

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва

2

39

 

Елеонор Портер (1868-1920). Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман-бестселер «Поліанна»

ТЛ: роман

1

40

 

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста

1

41

 

Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни

1

42

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі

1

43

 

РМ. Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна)

1

44

 

Тематична контрольна робота №4

1

Тематична  оцінка

Сила творчої уяви

45

 

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби

ТЛ: початкове поняття про фантастику

1

46

 

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

1

47

 

Персонажі, які оточують героїню

1

48

49

 

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).  

ТЛ: поглиблення понять про казку (літературну), повість

2

50

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (18921941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)

1

51

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі

1

52

 

ПЧ. Джанні Родарі «Казки по телефону»

1

53

 

Тематична контрольна робота №5

1

Тематична  оцінка

Сучасна література. У колі добрих героїв

54

 

Роальд Дал (1916-1990) - автор "найсмачнішої" сучасної казки «Чарлі і шоколадна фабрика»

1

55

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі

1

56

 

Доброта і щирість головного героя

1

57

 

РМ. Твір-фантазія «Про що мої мрії»

1

58

 

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору

1

59

 

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

1

60

 

Реальне і фантастичне у творі.

1

61

 

Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.

1

62

 

Тематична контрольна робота №6

1

63

 

ПЧ. Буличов К. Цикл «Аліса» («Навколо світу за три години» )

1

64

 

РМ. Письмовий  твір  «Мій  улюблений  герой  літератури»

1

65

 

Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей.  Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання)

1

66

 

Узагальнення  й  систематизація знань. Література на літо

1

Тематична  оцінка

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Роменська Наталія Володимирівна
    Хороше КТП. Легко адаптується під видання підручника 2020-го року. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
8569
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку