№
п/п
|
Дата
|
Зміст
І семестр
|
К-сть год.
|
1
|
|
Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті
ТЛ: поняття про літературу і фольклор. Національна література, світова література. Оригінал і переклад
|
1
|
2
3
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор
ТЛ: фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня
|
2
|
Казки народів світу
|
4
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки
ТЛ: поняття про народну казку, літературну казку
|
1
|
5
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки
ТЛ: алегорія.
|
1
|
6
|
|
Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок
|
1
|
7
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів
|
1
|
8
|
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці
|
1
|
9
|
|
Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами
|
1
|
10
|
|
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках
|
1
|
11
|
|
Ідея боротьби добра зі злом, уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казці Братів Грімм «Пані Метелиця»
ТЛ: антитеза
|
1
|
12
|
|
РМ. «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів
|
1
|
13
|
|
Тематична контрольна робота № 1
|
1
|
Тематична оцінка
|
Літературна казка
|
14
|
|
ПЧ. Шарль Перро (як основоположник європейської літературної казки). «Попелюшка»: поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом
|
1
|
15
|
|
О. Пушкін. Уславлення народної казки у вступі до поеми «Руслан і Людмила»
Напам’ять
ТЛ: поняття про літературну казку, прозову та віршовану мову
|
1
|
16
|
|
УВЧ. Виразне читання напам'ять віршованого твору
|
1
|
17
18
|
|
О. Пушкін. «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор
ТЛ: початкове поняття про автора.
|
2
|
19
|
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Боротьба добра і зла в казці «Дикі лебеді»
|
1
|
20
|
|
РМ. Коментоване читання казки
|
1
|
21
|
|
Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика
|
1
|
22
|
|
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору
|
1
|
23
|
|
Еволюція образу головного героя
|
|
24
|
|
Тематична контрольна робота №2
|
1
|
Тематична оцінка
|
Природа і людина
|
25
|
|
Джон Кітс (1795-1821) - англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
ТЛ: початкове поняття про вірш, пейзаж
|
1
|
26
|
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі
Напам’ять
|
1
|
27
|
|
Генріх Гейне (1797–1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня) Напам’ять
ТЛ: епітет, метафора.
|
1
|
28
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи
ТЛ: пейзаж
|
1
|
29
|
|
Е. Сетон-Томпсон. «Снап». Утвердження любові до всього живого. Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору
|
1
|
30
|
|
Тематична контрольна робота № 3
|
1
|
31
|
|
ПЧ. С. Єсенін «Біла береза», «Пісня про собаку» та інші вірші про природу
|
1
|
32
|
|
Систематизація та узагальнення вивченого у І семестрі
|
1
|
Тематична оцінка
|
ІІ семестр
|
Світ дитинства
|
33
|
|
Марк Твен (1835-1910). Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра»
|
1
|
34
|
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті
|
1
|
35
|
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті
ТЛ: початкове поняття про сюжет, повість
|
1
|
36
|
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв
|
1
|
37
38
|
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва
|
2
|
39
|
|
Елеонор Портер (1868-1920). Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман-бестселер «Поліанна»
ТЛ: роман
|
1
|
40
|
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста
|
1
|
41
|
|
Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни
|
1
|
42
|
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі
|
1
|
43
|
|
РМ. Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна)
|
1
|
44
|
|
Тематична контрольна робота №4
|
1
|
Тематична оцінка
|
Сила творчої уяви
|
45
|
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби
ТЛ: початкове поняття про фантастику
|
1
|
46
|
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди
|
1
|
47
|
|
Персонажі, які оточують героїню
|
1
|
48
49
|
|
Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).
ТЛ: поглиблення понять про казку (літературну), повість
|
2
|
50
|
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)
|
1
|
51
|
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі
|
1
|
52
|
|
ПЧ. Джанні Родарі «Казки по телефону»
|
1
|
53
|
|
Тематична контрольна робота №5
|
1
|
Тематична оцінка
|
Сучасна література. У колі добрих героїв
|
54
|
|
Роальд Дал (1916-1990) - автор "найсмачнішої" сучасної казки «Чарлі і шоколадна фабрика»
|
1
|
55
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі
|
1
|
56
|
|
Доброта і щирість головного героя
|
1
|
57
|
|
РМ. Твір-фантазія «Про що мої мрії»
|
1
|
58
|
|
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору
|
1
|
59
|
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.
|
1
|
60
|
|
Реальне і фантастичне у творі.
|
1
|
61
|
|
Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
|
1
|
62
|
|
Тематична контрольна робота №6
|
1
|
63
|
|
ПЧ. Буличов К. Цикл «Аліса» («Навколо світу за три години» )
|
1
|
64
|
|
РМ. Письмовий твір «Мій улюблений герой літератури»
|
1
|
65
|
|
Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання)
|
1
|
66
|
|
Узагальнення й систематизація знань. Література на літо
|
1
|
Тематична оцінка
|