До нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС
(Усього - 70 год. На тиждень – 2 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
1 |
ВСТУП Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. |
1 |
|
2 |
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня. |
1 |
|
3 |
РМ №1. Тлумачення змісту прислів’їв і приказок різних народів, добір українських синонімів і антонімів (усно). |
1 |
|
4 |
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки. |
1 |
|
5 |
«Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. |
1 |
|
6 |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. ТЛ. Алегорія. |
1 |
|
7 |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок. |
1 |
|
8 |
Позакласне читання. Філософський зміст японської казки «Жабка з Кіото і жабка з Осаки». |
1 |
|
9 |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. |
1 |
|
10 |
Значення фантастичних елементів у казці «Пензлик Маляна». |
1 |
|
11 |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. |
1 |
|
12 |
Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
1 |
|
13 |
Контрольна робота №1. Казки народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота). |
1 |
|
14 |
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця». |
1 |
|
15 |
Моральні цінності у казці «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. ТЛ. Антитеза. |
1 |
|
16 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів. ТЛ. Початкові поняття про оригінал і переклад. Вивчити напам’ять: «Вступ до поеми «Руслан і Людмила». |
1 |
|
17-18 |
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів. ТЛ. Початкове поняття про автора. |
2 |
|
19 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей». |
1 |
|
20 |
Соловей як утілення сили природи й мистецтва. |
1 |
|
21 |
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика. |
1 |
|
22 |
Основний конфлікт. |
1 |
|
23 |
Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. |
1 |
|
24 |
РМ №2. Характеристика головного героя твору. Складання простого плану характеристики головного персонажу (письмово). |
1 |
|
25 |
Позакласне читання. Довга дорога до себе... (Випробування головного героя у казці Сельми Лагерлеф «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією»). |
1 |
|
26 |
Контрольна робота №2. Казки народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота). |
1 |
|
27 |
ПРИРОДА І ЛЮДИНА Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи...»). ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. |
1 |
|
28 |
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. Вивчити напам’ять: «Нічна пісня подорожнього». |
1 |
|
29 |
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором. Вивчити напам’ять: «Задзвени із глибини…». |
1 |
|
30 |
Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва. |
1 |
|
31 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1945). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
1 |
|
32 |
Утвердження любові до всього живого. |
1 |
|
33-34 |
Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору. |
2 |
|
35 |
СВІТ ДИТИНСТВА Марк Твен (1835-1910). Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойера». ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість, роман. |
1 |
|
36 |
РМ №3. Складання простого плану до розділу «Чудовий маляр» (письмово). |
1 |
|
37 |
Том Сойер і Гекльберрі Фінн. ТЛ. Портрет. |
1 |
|
38 |
Ставлення автора до своїх героїв. |
1 |
|
39-40 |
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). |
2 |
|
41 |
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. |
1 |
|
42 |
Полліанна та її друзі. |
1 |
|
43 |
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
1 |
|
44 |
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
1 |
|
45-46 |
Контрольна робота №3 (твір за розділами «Природа і людина», «Світ дитинства») «Мій улюблений літературний твір про природу» «Незвичайний вовк Лобо» «Чудо «гри в радість» (за повістю Е.Портер «Полліанна») «Шукач пригод Том Сойер» «Друзі Том Сойер і Гек Фінн» |
2 |
|
47 |
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ Льюїс Керролл (1932-1898). «Аліса в Країні Див».творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. |
1 |
|
48 |
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
1 |
|
49 |
Персонажі, які оточують героїню. |
1 |
|
50 |
Особливості художньої мови твору. ТЛ. Поглиблення понять про казку (літературну), повість. |
1 |
|
51-52 |
Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами). |
2 |
|
53 |
Позакласне читання. Що залишається після розказаної казки?.. (до розуміння сутності авторського задуму та секретів популярності повісті Льюїса Керролла «Аліса в Задзеркаллі»). |
1 |
|
54 |
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойер, Гекльберрі Фінн та ін.). |
1 |
|
55 |
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. ТЛ. Поглиблення поняття про вірш. |
1 |
|
56 |
Контрольна робота №4. Сила творчої уяви (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота). |
1 |
|
57 |
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. |
1 |
|
58-59 |
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
2 |
|
60-61 |
Доброта і щирість головного героя. |
1 |
|
62 |
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору. |
1 |
|
63 |
Чарівність художнього світу твору. |
1 |
|
64-65 |
Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
2 |
|
66 |
Позакласне читання. Витівки собаки-бешкетниці Стрілки в повісті Дж.Стронґа «Розшукується ракета на чотирьох лапах». |
1 |
|
67 |
РМ №4. Презентація улюбленого твору сучасної дитячої літератури (усно). |
1 |
|
68 |
Контрольна робота №5. Сучасна література. У колі добрих героїв (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота). |
1 |
|
69-70 |
ПІДСУМКИ Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
2 |
|