23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Календарно-тематичне планування "Зарубіжна література. 5 клас"

Про матеріал

До нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).

Перегляд файлу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС

(Усього - 70 год. На тиждень –  2 год.)

 

№ з/п

Тема уроку

К-сть годин

Дата

1

ВСТУП

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

1

 

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

1

 

3

РМ №1. Тлумачення  змісту прислів’їв і приказок різних народів, добір українських синонімів і антонімів (усно).

1

 

4

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.

1

 

5

«Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.

1

 

6

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.

ТЛ. Алегорія.

1

 

7

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

1

 

8

Позакласне читання. Філософський зміст японської казки «Жабка з Кіото і жабка з Осаки».

1

 

9

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

1

 

10

Значення фантастичних елементів у казці «Пензлик Маляна».

1

 

11

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

1

 

12

Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

1

 

13

Контрольна робота №1.  Казки народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

14

Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».

1

 

15

Моральні цінності у казці «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.

ТЛ. Антитеза.

1

 

16

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів.

ТЛ. Початкові поняття про оригінал і переклад.

Вивчити напам’ять: «Вступ до поеми «Руслан і Людмила».

1

 

17-18

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів.

ТЛ. Початкове поняття про автора.

2

 

19

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

1

 

20

Соловей як утілення сили природи й мистецтва.

1

 

21

Оскар  Уайльд (1854-1900). «Хлопчик Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.

1

 

22

Основний конфлікт.

1

 

23

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

1

 

24

РМ №2. Характеристика  головного героя твору. Складання простого плану характеристики головного персонажу (письмово).

1

 

25

Позакласне читання. Довга дорога до себе... (Випробування головного героя у казці Сельми Лагерлеф «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією»).

1

 

26

Контрольна робота №2.  Казки народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

27

ПРИРОДА І ЛЮДИНА

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи...»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.   

1

 

28

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

Вивчити напам’ять: «Нічна пісня подорожнього».

1

 

29

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором.

Вивчити напам’ять: «Задзвени із глибини…».

1

 

30

Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва.

1

 

31

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1945). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

1

 

32

Утвердження любові до всього живого.

1

 

33-34

Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.

2

 

35

СВІТ ДИТИНСТВА

Марк Твен (1835-1910). Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойера».

ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість, роман.

1

 

36

РМ №3. Складання простого плану до розділу «Чудовий маляр» (письмово).

1

 

37

Том Сойер і Гекльберрі  Фінн.

ТЛ. Портрет.

1

 

38

Ставлення автора до своїх героїв.

1

 

39-40

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

2

 

41

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

1

 

42

Полліанна та її друзі.

1

 

43

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

1

 

44

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

1

 

45-46

Контрольна робота №3 (твір за розділами «Природа і людина», «Світ дитинства»)

«Мій улюблений літературний твір про природу»

«Незвичайний вовк Лобо»

«Чудо «гри в радість» (за повістю Е.Портер «Полліанна»)

«Шукач пригод Том Сойер»

«Друзі Том Сойер і Гек Фінн»

2

 

47

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

Льюїс Керролл (1932-1898). «Аліса в Країні Див».творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ТЛ. Початкові поняття про фантастику.

1

 

48

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

1

 

49

Персонажі, які оточують героїню.

1

 

50

Особливості художньої мови твору.

ТЛ. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

1

 

51-52

Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).

2

 

53

Позакласне читання. Що залишається після розказаної казки?.. (до розуміння сутності авторського задуму та секретів популярності повісті Льюїса Керролла «Аліса в Задзеркаллі»).

1

 

54

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойер, Гекльберрі Фінн та ін.).

1

 

55

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

ТЛ. Поглиблення поняття про вірш.

1

 

56

Контрольна робота №4.  Сила творчої уяви (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

57

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ

Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

1

 

58-59

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

2

 

60-61

Доброта і щирість головного героя.

1

 

62

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору.

1

 

63

Чарівність художнього світу твору.

1

 

64-65

Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

2

 

66

Позакласне читання. Витівки собаки-бешкетниці Стрілки в повісті Дж.Стронґа «Розшукується ракета на чотирьох лапах».

1

 

67

РМ №4. Презентація улюбленого твору сучасної дитячої літератури (усно).

1

 

68

Контрольна робота №5.  Сучасна література. У колі добрих героїв (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

69-70

ПІДСУМКИ

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

2

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лоза Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ніколайчук Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
37914
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку