19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Календарно-тематичне планування "Зарубіжна література. 5 клас"

Про матеріал

До нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).

Перегляд файлу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС

(Усього - 70 год. На тиждень –  2 год.)

 

№ з/п

Тема уроку

К-сть годин

Дата

1

ВСТУП

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

1

 

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

1

 

3

РМ №1. Тлумачення  змісту прислів’їв і приказок різних народів, добір українських синонімів і антонімів (усно).

1

 

4

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.

1

 

5

«Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.

1

 

6

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.

ТЛ. Алегорія.

1

 

7

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

1

 

8

Позакласне читання. Філософський зміст японської казки «Жабка з Кіото і жабка з Осаки».

1

 

9

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

1

 

10

Значення фантастичних елементів у казці «Пензлик Маляна».

1

 

11

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

1

 

12

Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

1

 

13

Контрольна робота №1.  Казки народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

14

Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».

1

 

15

Моральні цінності у казці «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.

ТЛ. Антитеза.

1

 

16

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів.

ТЛ. Початкові поняття про оригінал і переклад.

Вивчити напам’ять: «Вступ до поеми «Руслан і Людмила».

1

 

17-18

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів.

ТЛ. Початкове поняття про автора.

2

 

19

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

1

 

20

Соловей як утілення сили природи й мистецтва.

1

 

21

Оскар  Уайльд (1854-1900). «Хлопчик Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.

1

 

22

Основний конфлікт.

1

 

23

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

1

 

24

РМ №2. Характеристика  головного героя твору. Складання простого плану характеристики головного персонажу (письмово).

1

 

25

Позакласне читання. Довга дорога до себе... (Випробування головного героя у казці Сельми Лагерлеф «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією»).

1

 

26

Контрольна робота №2.  Казки народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

27

ПРИРОДА І ЛЮДИНА

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи...»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.   

1

 

28

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

Вивчити напам’ять: «Нічна пісня подорожнього».

1

 

29

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором.

Вивчити напам’ять: «Задзвени із глибини…».

1

 

30

Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва.

1

 

31

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1945). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

1

 

32

Утвердження любові до всього живого.

1

 

33-34

Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.

2

 

35

СВІТ ДИТИНСТВА

Марк Твен (1835-1910). Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойера».

ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість, роман.

1

 

36

РМ №3. Складання простого плану до розділу «Чудовий маляр» (письмово).

1

 

37

Том Сойер і Гекльберрі  Фінн.

ТЛ. Портрет.

1

 

38

Ставлення автора до своїх героїв.

1

 

39-40

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

2

 

41

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

1

 

42

Полліанна та її друзі.

1

 

43

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

1

 

44

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

1

 

45-46

Контрольна робота №3 (твір за розділами «Природа і людина», «Світ дитинства»)

«Мій улюблений літературний твір про природу»

«Незвичайний вовк Лобо»

«Чудо «гри в радість» (за повістю Е.Портер «Полліанна»)

«Шукач пригод Том Сойер»

«Друзі Том Сойер і Гек Фінн»

2

 

47

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

Льюїс Керролл (1932-1898). «Аліса в Країні Див».творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ТЛ. Початкові поняття про фантастику.

1

 

48

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

1

 

49

Персонажі, які оточують героїню.

1

 

50

Особливості художньої мови твору.

ТЛ. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

1

 

51-52

Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).

2

 

53

Позакласне читання. Що залишається після розказаної казки?.. (до розуміння сутності авторського задуму та секретів популярності повісті Льюїса Керролла «Аліса в Задзеркаллі»).

1

 

54

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойер, Гекльберрі Фінн та ін.).

1

 

55

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

ТЛ. Поглиблення поняття про вірш.

1

 

56

Контрольна робота №4.  Сила творчої уяви (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

57

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ

Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

1

 

58-59

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

2

 

60-61

Доброта і щирість головного героя.

1

 

62

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору.

1

 

63

Чарівність художнього світу твору.

1

 

64-65

Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

2

 

66

Позакласне читання. Витівки собаки-бешкетниці Стрілки в повісті Дж.Стронґа «Розшукується ракета на чотирьох лапах».

1

 

67

РМ №4. Презентація улюбленого твору сучасної дитячої літератури (усно).

1

 

68

Контрольна робота №5.  Сучасна література. У колі добрих героїв (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором.., комбінована контрольна робота).

1

 

69-70

ПІДСУМКИ

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

2

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
6190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку