КЗ “______________ опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст № 4
_______________ міської ради”
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
____________________________________________________________________
(ПІБ) (ПІБ)
____________________________________________________________________
(підпис) (підпис)
«______» __________________20____ р. «______» __________________20____ р.
Календарно -тематичне планування уроків технології (Основи дизайну) для 11 класу
(профільний рівень)
на 2021-2022 навчальний рік
складено згідно з навчальною програмою курсу технології для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (профільний рівень), затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
Технології (профільний рівень)
“Основи дизайну”
210 годин, 6 години на тиждень
|
тема |
кількість годин |
кількість контрольних робіт |
1 |
Вступ(1) |
2 |
|
2 |
Художньо-графічна культура у дизайн проєктах |
40 (36+4) |
залік |
3 |
Промисловий дизайн |
54 |
залік |
4 |
Вступ(2) |
2 |
|
5 |
Проєктно-художня культура |
4 |
|
6 |
Дизайн середовища( проєктна діяльність) |
54 |
залік (творчий проєкт) |
|
|
|
|
7 |
Варіативний модуль. Психологія дизайну. |
30 |
залік (реферат) |
8 |
Екскурсії |
18 |
|
9 |
Підсумковий урок |
6 |
|
|
всього |
210 |
|
|
тема уроку |
дата |
|
1. ВСТУП. ПРОЄКТНО-ГРАФІЧНА КУЛЬТУРА |
|
1.1 |
1.1 Проєктна графіка як точний і лаконічний спосіб представлення інформації про якості об’єктів. Проєктна графіка, як точний і лаконічний спосіб представлення інформації про якості об’єктів, що мають бути створені людиною. Вимоги до проєктно-графічної культури у професійному середовищі промислового дизайну. 1.2 Профорієнтація. Види та рівні професійної діяльності у промисловому дизайні ПРАКТИЧНА РОБОТА: Організація робочого місця для роботи над проектною графікою. |
1т |
|
2. ХУДОЖНЬО-ГРАФІЧНА КУЛЬТУРА У ДИЗАЙН-ПРОЄКТАХ |
|
1.2 |
2.1. Вплив проєктно-графічної мови на формування і сприйняття якісних характеристик розроблюваних об’єктів. Поняття, «графічна культура», «проєктна культура». Сфери застосування проєктно-графічних зображень. Умови графічного відтворення необхідних для проєкту якісних характеристик об’єктів у графічних зображеннях( Методи проєкціювання). ПРАКТИЧНА РОБОТА:Огляд і порівняльний аналіз проєктної графічної документації дизайнерів костюма та промислових дизайнерів. 2.2. Види проєктної графіки Найбільш поширені види проєктно-графічних зображень( рисунок конструктивний, академічний,стилізований,формалізований, технічний, схеми, креслення Декоративні колористичні композиції їх використання у проєктній графіці. Відмінності між колористичним графічним зображенням і живописом. ПРАКТИЧНА РОБОТА 1: Вправи на виконання проєктно-графічних |
1т |
|
зображень. Конструктивний малюнок простих геометричних форм. |
|
1 |
1т |
|
1 |
1т |
|
2 |
2.3. Рисунок Начерк. конструктивний, академічний, технічний, стилізований, формалізований рисунок. ПРАКТИЧНА РОБОТА 2: Вправи на виконання академічного рисунка. Створення композиції з простих геометричних фігур. |
2т |
2 |
2т |
|
3 |
Поняття про стилізацію об’ємних форм.Поняття про макетування. ПРАКТИЧНА РОБОТА 3: Створення композиції з простих геометричних фігур та елементів, утворених їх перетином або об’єднанням. |
3т |
3 |
3т |
|
2.4. Креслення |
|
4 4.1 |
Ортогональне креслення. Проєкціювання на три взаємно перпендикулярні площини проєкцій.Прямокутне проєкціювання, як основний спосіб побудови зображень. Розміщення виглядів на кресленні. Поняття про перерізи та розрізи. Види розрізів.Поєднання вигляду з розрізом. Правила нанесення розмірів. ПРАКТИЧНА РОБОТА 4: Виконання та читання креслень Завдання 1. За наочним зображенням побудуйте креслення запропонованого об’єкта.Побудуйте необхідні вигляди , застосувавши доцільні розрізи Нанесіть розміри. |
4т |
4.1 |
4т |
|
4.2 |
Завдання 2. За двома проєкціями побудувати третю проєкцію.Застосуйте необхідні розрізи. |
4т |
|
4т |
|
5 |
Аксонометричні проєкції.Побудова аксонометричних проєкцій. ПРАКТИЧНА РОБОТА 5: |
5т |
5.1 |
Завдання 1. За двома проєкціями побудувати третю проєкцію.Застосуйте необхідні розрізи.Побудувати аксонометричну проєкцію з вирізом 1\4 частини. (див завдання) . |
|
6-7 |
Перспектива. Види перспективи. ПРАКТИЧНА РОБОТА 6: Побудова перспектив з двома точками сходу. |
6т-7т |
6 |
6т |
|
7 |
Підсумкове заняття з розділу.Презентація робіт виконаних під час вивчення розділу. |
7т |
|
3.Промисловий дизайн |
|
|
3.1 ВСТУП |
|
8 |
3.1.1. Дизайн як творчий метод художнього проєктування промислових виробі. Сутність та сфера промислового дизайну, його роль у суспільстві та в життєдіяльності людини. 3.2. Формотворення у промисловому дизайні 3.2.1. Головні чинники формоутворення у промисловому дизайні. (Функція. Матеріал. Конструкція.Природне, штучне середовище. Ергономічні вимоги.) ПРАКТИЧНА РОБОТА 8.1: Розробка конструктивних варіантів формоутворення об’єктів промислового дизайну. |
8т |
|
|
|
|
|
|
8.2 |
3.2.1. Біоніка (природні аналоги) та промисловий дизайн. Загальні відомості. Функціональний аналіз біоформ. Конструктивно-тектонічні форми у живій природі. Спостереження за процесами формотворення у природі, що відбуваються під дією різних чинників. Використання знань та спостережень за біонічними формами у проектній діяльності. ПРАКТИЧНА РОБОТА 9: Зарисовки об’єктів промислового дизайну з біонічними формами |
8т |
9 |
6.5. Модуль. Комбінаторика у дизайні. 6.5.1. Модуль та комбінаторні елементи у дизайні. Функціональна, технічна та естетична роль комбінаторних елементів у дизайні. Характеристика модуля, як конструктивного елементу в дизайні середовища. 6.5.2. Застосування модулів , комбінаторики, природних аналогів для проєктування об’єктів предметного середовища.Модульні елементи флори і фауни, їхня естетична і функціональна роль, під час проєктування інтер’єрів та екстер’єрів предметного середовища. Абстрагування природних явищ до елементарно спрощених форм для їх застосування під час проєктування об’єктів предметного середовища. Геометрична будова модульних елементів, що застосовуються в проєктуванні об’єктів предметного середовища. |
9т |
|
|
|
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА 9:Проєктування комбінаторно-секційних меблів. Послідовність виконання проєкту: 1. Збір інформації з теми проєкту. 2. Аналіз та систематизація відібраних матеріалів. 3. Оволодіння прийомами роботи з довідниками, журналами,спеціалізованими виданнями (зарисовки, фотографування, сканування).4. Розробка модульних елементів комбінаторно-секційних меблів. (ескізування олівцем, виконання експозиційної проєктної графіки). 5. Виготовлення модульних елементів у матеріалі – пошуковий макет. |
|
|
|
|
10- 11 |
3.3. Ергономіка об’єктів промислового дизайну 3.3.1. Загальні відомості про ергономіку.Ергономіка, як наука про основи оптимізації знарядь, умов і процесів праці, взаємодії у сфері «людина-техніка». Ергономічний аналіз. 3.3.2. Загальні ергономічні вимоги до об’єктів промислового дизайну. |
10т- 11т |
|
Анатомо-біомеханічні, антропометричні характеристики людини. Особливості сприйняття об’єктів промислового дизайну. Антропометричні таблиці. Ергонометричні вимоги щодо організації робочих місць, знарядь праці, об’єктів промислового дизайну. Ергономічний аналіз промислових виробів, методи ергономічного аналізу об’єктів промислового дизайну. ПРАКТИЧНА РОБОТА 10: Розробка проєкту меблів, як об’єкту промислового дизайну з урахуванням ергономістичних вимог і антропометричних характеристик людини( робоче місце для учня). |
|
|
|
12- 13 |
3.4. Менеджмент і маркетинг у промисловому дизайні 3.4.1. Менеджмент у проєктних колективах. Сучасний погляд на менеджмент в проєктно-орієнтованих колективах. ПРАКТИЧНА РОБОТА 11. Тематичні конспектування, зарисовки 3.4.2. Маркетинг у проєктних колективах. Класифікація предметів дизайну, їх економічної та соціальної доцільності. Пошук раціонально-логічного рішення освітлювальних приладів. Витоки рекламної діяльності у промисловому дизайні. Художні аспекти реклами. Життєвий цикл товару. Від ідеї нового товару до промислового виробництва. Освітлення в дизайні інтер’єру. Ергономічні вимоги до освітлення.. Професія дизайнер освітлення. ПРАКТИЧНА РОБОТА 12 Розробка проєкту побутового світильника (раціонально-логічний образ): Орієнтовні об’єкти проектування: світильник настільний; для робочої зони; для спальні; торшер; бра; люстра (за вибором учня). Послідовність виконання роботи: 1. Проведення моніторингового маркетингового дослідження 2. Виявлення споживчих потреб, ринків збуту освітлювальних приладів. 3. Вивчення функції світильника. 4. Ескізування образного вирішення предмету. 5. Виконання пошукового макету. 6. Виконання експозиційного макету, моделі.7. Захист проекту. Підведення підсумків |
12т 13т |
14- 15 |
3.5. Методика художнього проєктування у промисловому дизайні. 3.5.1. Методи художнього проєктування у промисловому дизайні Евристична аналогія, евристична інверсія, евристичний комплекс. Мозкова атака. Синектика. «Чорний ящик». Проєктування за аналогами і прототипом. Вивчення методики художнього проєктування. ПРАКТИЧНА РОБОТА 13 Вправи з оволодіння методикою художнього проєктування 3.6. Проєктування дитячих іграшок методом художнього проєктування Метод художнього проєктування за особистим уподобанням. Вимоги до проєктування ретроспективних та сучасних іграшок, комплектів і комплексів. |
14т 15т |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА 14 Проєктування дитячих іграшок. |
|
16 |
Підсумковий урок. Захист творчих проєктів. |
|
|
ІІ- семестр |
|
|
Дизайн середовища |
|
17 |
4. ВСТУП. ПРОЄКТУВАННЯ ЯК ТРИСТУПЕНЕВИЙ ПРОЦЕС 4.1. Дизайн – вид проєктно прогностичної діяльності. Утилітарні,естетичні та технологічні якості об’єктів дизайну. Особливості процесу проєктування об’єктів дизайну середовища. 4.3.1. Види та рівні професійної діяльності у дизайні середовища Індивідуальні професійні уподобання у сфері дизайну середовища. Особливості різних професій у дизайні середовища. Характеристика перспектив професійного шляху з оволодіння професійними навичками на кожному рівні. ПРАКТИЧНА РОБОТА 15 Вивчення кваліфікаційних характеристик фахівців дизайну середовища, визначення професійних уподобань. 5. ПРОЄКТНО-ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА 5.1. Методика художнього проєктування у дизайні середовищаЕвристична аналогія, евристична інверсія, евристичний комплекс. Мозкова атака. Синектика. «Чорний ящик». Проєктування нових функцій. Проєктування за аналогами і прототипом. Порівняльний аналіз методів художнього проєктування. . ПРАКТИЧНА РОБОТА 15 Вправи з оволодіння методикою художнього проєктування (в дизайні середовища) Стилі в дизайні середовища(загальний огляд) ПРАКТИЧНА РОБОТА 15 Характеристика одного з стилів інтер’єру( за вибором учня) |
17т |
|
Дизайн середовища (проєктна діяльність) |
|
18 |
Технічне завдання на виконання проекту. Бриф замовлення. Завдання. Структура дизайн проекту. Поняття про будівельне креслення.Виконання креслення шкільної їдальні. (обмірне креслення) ПРАКТИЧНА РОБОТА 1: Виконання обмірного креслення шкільної їдальні. |
18т |
19 |
5.1.2. Образно-візуальне мислення під час художнього проєктування об’єктів дизайну середовища. Принципи розробки концептуального рішення об’єктів дизайну середовища з допомогою образно-візуального мислення. ПРАКТИЧНА РОБОТА 2 Створення концептуальних рішень об’єктів дизайну середовища. 5.2. Активізація творчого пошуку під час художнього проєктування об’єктів дизайну середовища ПРАКТИЧНА РОБОТА 3 Пошук ідей для концептуальних рішень проєктованих об’єктів методом «мозковий штурм» Створення мудборту (колаж) |
19т |
20 |
4.3. Проектування інтер’єру шкільної їдальні. Естетичні та функціональні вимоги до інтер'єру. Зонування приміщення. Вирізнення головне і другорядне в проектах предметного середовища. Композиційна будова інтер'єру: домінанта, акценти, тектоніка, симетрія, асиметрія, динаміка, статика, метр, ритм, кольорова гамма, освітлення. Композиційна організація об’єктів дизайну середовища в закритому просторі. ПРАКТИЧНА РОБОТА 5 Розробка проекту інтер'єру шкільної їдальні1. Підготовка ескізного проекту. 2. Пошук образності, гармонійногопоєднання елементів та підпорядкування їх домінуючому елементу композиції. 3. Пошук раціонального вирішенняфункціональних зон. ПРАКТИЧНА РОБОТА 6 Розробка проєкту розташування годинника у закритому просторі |
20т |
|
Планувальне рішення. |
|
21 |
ПРАКТИЧНА РОБОТА 7 Розробка проєкту інтер'єру шкільної їдальні 4. Ергономічна обґрунтованість меблів та обладнання. Проєкт розташування меблів та обладнання. |
21т |
22 |
ПРАКТИЧНА РОБОТА 8 5. Виконання пошукового макету. Графічні можливості онлайн-програм. |
22т |
23 |
ПРАКТИЧНА РОБОТА 9 6. Виконання проєктної графіки. Проєкт освітлення. Проєкт розташування електроточок. Проєкт стелі. |
23т |
24 |
ПРАКТИЧНА РОБОТА 8 6. Виконання проєктної графіки. Проєкт підлоги. Проєкти оформлення стін. |
24т |
25 |
ПРАКТИЧНА РОБОТА 8 6. Виконання проєктної графіки. Смета комплектації. Відомості проекта. Оформлення проєктної документації. |
25т |
26 |
Захист творчого проекту. |
26т |
|
Варіативна складова Психологія дизайну |
|
27 |
Психологія дизайну. Основні принципи та закони. Роль психологій в дизайні. Психологія в WEB-дизайні. Основи Гештальт( форма) психології. |
27т |
28 |
Психологія сприйняття.Ілюзія в дизайні. Зорові ілюзії. Психологія форм. |
28т |
29 |
Загальний огляд кольорів. Особливості їх сприйняття людиною. Вплив кольорових гам на фізіологію людини. Значення кольорів в дизайні. |
29т |
30 |
Психологія в дизайні інтер'єру .Колір в інтер’єрі..Колір в одязі |
30т |
31 |
Психологія в дизайні реклами. Колір в рекламі |
31т |
|
Екскурсії |
|
32 |
3.4.3. Екскурсія на робоче місце менеджера, маркетолога в проєктному колективі. Ознайомлення із специфікою роботи менеджера та маркетолога в проєктних організаціях. |
32т |
33 |
3.3.3. Екскурсія: у дизайн-бюро, проєктної організації, відділ технолога на виробниче підприємство, складальні цехи, столярні, макетні майстерні, в яких проєктуються і виготовляються промислові вироби. |
33т |
34 |
4.3.2. Екскурсії на підприємство (дизайну, проєктування, благоустрою екстер’єрів, інтер’єрів). Ознайомлення із особливостями процесу проєктування об’єктів дизайну середовища. |
34т |
35 |
Підсумковий урок |
35т |