Календарно-тематичне планування курсу "Правознавство - 9 клас" за компетентісним підходом

Про матеріал
Календарно-тематично планування курсу "Правознавство-9 клас" розроблено згідно чинної програми з урахуванням компетентнісного підходу; наскрізні змістовні лінії також вказані. Планування розроблене до підручника "Основи правознавства: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Ремех Т.О., Пометун О. І, -Київ: Літера ЛТД, 2017, 224 с."
Перегляд файлу

Правознавство

(1 година на тиждень, 35 годин на рік)

9 клас

1.Програма «Основи правознавства. 9 клас» (Наказ МОН України від 07.06.2017 N804)

2. Підручник: Основи правознавства: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Ремех Т.О., Пометун О. І, -Київ: Літера ЛТД, 2017, 224 с.

 

Тема

Дата

Клас

Д.З.

 

Змістова лінія

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня/учениці , компетентності

 

Вступ до основ правознавства

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

13

 

14

 

15

 

 

16

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

19

20

 

21

22

 

23

 

24

 

25

 

26

 

27

28

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

31

32

33

 

34

35

Що вивчає правознавство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що таке держава і чому вона виникла

 

Які форми держави існують

 

Що таке право і законодавство

 

Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей

 

Узагальнення знань до розділу 1 «Основи теорії держави і права»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ2.Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність.

Що таке правовідносини

Що таке правопорушення

Що таке юридична відповідальність

Практичне заняття.Обставини, що виключають шкідливість (суспільну неюезпеку) діяння

 Узагальнення до розділу2 «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3.Взаємозв*язок людини і держави

Як конституція врегульовує життя держави і суспільства

Які правові взаємовідносини людини і держави

Які права, свободи й обов’язки мають громадяни України

Які особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні

Практичне заняття. Звернення громадян

Узагальнення знань до розділу 3 «Взаємозв’язок людини і держави»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 4.

Що таке цивільна правосуб’єктність особи

Практичне заняття. Власність неповнолітніх

Практичне заняття. Захист прав споживачів

Сімя і шлюб

Батьки і діти. Взаємні права і обов’язки батьків і дітей

Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

Неповнолітні як учасники трудових правовідносин

Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх

Адміністративне правопорушення та адміністративна відповідальність.

Кримінальне право. Злочин.

Практичне заняття. Особливості кримінальної та адміністративної відповідальності неповнолітніх

Узагальнення знань до розділу4 «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 5 «Якщо право-це професія»

Правники в нашому житті

Ми і поліція

Практичне заняття «Встати-суд іде!»

Узагальнення знань до розділу 5 «Якщо право-це професія»

Урок резерву

Урок резерву

 

 

Прочитати вступ

і пар.1

по бажанню:ессе

«навіщо нам закони?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пар.2

 

Пар.3

 

Пар.4

 

Виконати практ.роботу

 Повторити пар.1-5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пар.6

Пар.7

Пар.8

Викон. Практ.

Роботу

 

Повтор.тему

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пар.10

Пар.11

 

Пар.12

 

Пар.13-14

 

Виконати практ.

Роботу

 Повторити тему

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пар.16

 

 

 

Пар.17

Пар.18

 

Пар.19

Пар.20

Пар.21

Пар.22

 

Пар.22-23

Пар.24

 

Пар.25

 

Пар.26

Пар 27

Пар.28

Викон.

Прак.роботу

 

Повторити тему

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пар.29

Пар.30

 Пар.31-32

 

Повторити туму

 

 

 

«Інформаційне середовище»,зростання учня як людини, яка сприймає і розуміє навколишнє інформаційне середовище, здатна його критично аналізувати, а також діяти в ньому відповідно до своїх цілей і усталеної в суспільстві комунікативної етики

«Громадянська відповідальність»

орієнтують цінувати демократичний устрій, спільну діяльність, громадянську ініціативу й роботу, засновану на добровільності; бути ініціативним, формувати власну думку й уміти її висловлювати.

 

 

 

 

 

 «Інформаційне середовище»,

зростання учня як людини, яка сприймає і розуміє навколишнє інформаційне середовище, здатна його критично аналізувати, а також діяти в ньому відповідно до своїх цілей і усталеної в суспільстві комунікативної етики

«Громадянська відповідальність»

орієнтують цінувати демократичний устрій, спільну діяльність, громадянську ініціативу й роботу, засновану на добровільності; бути ініціативним, формувати власну думку й уміти її висловлювати.

«Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь

 

 

 

 

 

 

«Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі

 

 

 

 

 

«Здоров'я і безпека»  становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

«Громадянська відповідальність»

орієнтують цінувати демократичний устрій, спільну діяльність, громадянську ініціативу й роботу, засновану на добровільності; бути ініціативним, формувати власну думку й уміти її висловлювати.

 

Правова компетентність

Інформаційна компетентність

Учень/учениця:

згадує з курсів історії та пояснює причини  й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства;

згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства;

пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»;

  • висловлює власні очікування щодо вивчення предмета.

 

 

 

Логічна компетентність, діяльнісно-процесуальна компетенція

Учень/учениця:

називає ознаки державної влади, соціальних норм, права;

пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»;

характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права;

наводить приклади соціальних норм, джерел права;

описує елементи державного ладу;

  • висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аксіологічна, інформаційна компетентність

Учень/учениця:

називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;

наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень;

описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність;

застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності.

Логічна компетентність, діяльнісно-процесуальна компетенція

Учень/учениця:

називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина;

пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини»,  «конституційні обов’язки»;

описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування;

наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян;

характеризує підстави набуття та припинення громадянства України;

аналізує окремі статті Конституції України;

розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу;

оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади.

 

Логічна, аксіологічна, діяльнісно-процесуальна компетентність

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;

наводить приклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань;

описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування,  особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми;

аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів;

розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх;

вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин;

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

Логічна компетентність, аксіологічна, інформаційна,  діяльнісно-процесуальна компетенція

 

Учень/учениця:

називає професії, пов’язані з юриспруденцією; 

знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти,  дільничні офіцери поліції, правозахисники;

наводить приклади видів діяльності  нотаріуса та адвоката;

називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції;

описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста;

оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста.

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
2683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку