Календарно-тематичне планування курсу "Я досліджую світ" 3 клас 1 семестр (автор І.Грущинська)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 3 класу до підручника І. Грущинської та З. Хитрої
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

«Я досліджую світ. 3 клас» (всього 105 год.)

Підручник: І.В. Грущинська «Я досліджую світ» : підруч. для 3 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 1 / І.В. Грущинська, З.М. Хитра. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с.: іл.

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко. 

Освітні галузі: природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна

І семестр (48 годин)

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

Сторінки підручника

Наше перше дослідження «Людина»

Тиждень  № 1   Людина – частина природи

1

 

У чому неповторність людини?

 

має уявлення про унікальність (неповторність) кожної людини;

досліджує зміни, що відбуваються з тілом людини, і своїм тілом;

розрізняє фізичний та розумовий розвиток людини; вимірює з допомогою дорослих свої зріст та масу; порівнює відбитки пальців;

описує свій ріст і розвиток;

формулює висновок, що життя кожної людини становить велику цінність;

Ч.1 §1

С.5

2

 

Що об’єднує людей зі світом живої природи?

має уявлення про людину як частину живої природи; визначає ознаки, що є спільними з іншими живими істотами;

характеризує умови, які необхідні людині для життя; встановлює позитивні й негативні впливи природних чинників на життя людини;

Ч.1 §2

С.7

3

 

У чому полягають відмінності між людиною і тваринами?

має уявлення про властивості, що притаманні лише людині;

розпізнає спільні та відмінні ознаки між людиною та тваринами;

порівнює спільноти тварин та людей;

описує різні способи поведінки живих істот;

характеризує здібності та вміння, що притаманні лише людині;

визначає умови, які необхідні для гармонійного розвитку людини;

формулює висновок  про відмінності між людиною і тваринами;

Ч.1 §3

С.9

Тиждень  № 2 Потреби людини

4

 

Від чого залежить твоє здоров’я?

 

має уявлення про чинники здоров'я, здоровий спосіб життя;

пояснює вплив основних природних та соціальних чинників на здоров’я;

називає правила здорового способу життя;

уміє спостерігати за показниками свого здоров’я та розвитку;

дотримується правил здорового способу життя;

Ч.1 §4

С.11

5

 

Що тобі необхідно для життя?

має уявлення про потреби людини;

називає приклади матеріальних та духовних потреб людини;

пояснює особливості поведінки людини пов’язані з її духовними потребами;

висловлює оцінні судження щодо своїх потреб та потреб інших  людей;

співпрацює в групах для досягнення спільних цілей; дотримується встановлених правил поведінки серед людей;

Ч.1 §5

С.12

6

 

Чому людина має працювати?

має уявлення про різні види діяльності людини, працю та професії людей;

називає приклади різних типів професій «людина-людина», «людина-техніка», «людина-природа», «людина-мистецтво»;

порівнює фізичну та розумову працю людини;

пояснює особливості творчої праці  людини;

висловлює оцінні судження щодо своїх здібностей до певного виду праці;

формулює висновок  про те, що праця є правом і обов’язком кожної людини;

Ч.1 §6

С.14

Тиждень  № 3       Прагнення людини

7

 

Для чого потрібне вміння вчитися?

має уявлення про уміння вчитися;

визначає чинники успішності навчання (бажання, організованість, здібності, наполегливість);

встановлює  зв'язок між умінням вчитися та досягненням людиною успіху в житті;

дотримується  порад для успішного навчання;

володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, пам’яті;

Ч.1 §7

С.16

8

 

Які риси характеру допомагають досягати успіху?

має уявлення про характер людини;

розпізнає позитивні та негативні риси характеру;

описує риси свого характеру, власні захоплення, те що відрізняє особу від інших;

визначає вплив характеру на поведінку людини;

формулює висновок  про вплив характеру на здоров’я людини;

Ч.1 §8

С.17

9

 

Як розвивати свої творчі здібності?

має уявлення про творчість, творчі здібності людини; називає приклади різних типів творчих здібностей; визначає чинники розвитку творчої уяви людини; досліджує свої творчі здібності;

дотримується рекомендацій для розвитку своїх творчих здібностей;

Ч.1 §9

С.19

Тиждень  № 4       Правила співжиття

10

 

Навіщо потрібно вміти спілкуватися?

має уявлення про вміння спілкуватися, жестову мову, ввічливі слова;

визначає чинники успішності спілкування між людьми;

доречно вживає ввічливі слова у різних ситуаціях;

висловлює оцінні судження щодо різних видів спілкування;

не порушує права інших дітей, виявляє і засуджує вчинки, які ображають або принижують інших;

дотримується правил культурного спілкування;

Ч.1 §10

С.21

11

 

Як можна вирішувати конфлікти?

має уявлення про конфлікти та способи їхнього вирішення; 

визначає причини виникнення конфліктів;

називає приклади ввічливих слів;

досліджує свої вміння запобігати конфліктам;

порівнює доброзичливе та агресивне спілкування;

уміє запобігати конфліктам;

дотримується правил культурного спілкування;

Ч.1 §11

С.22

 

12

 

Застосовуємо знання щодня

діагностує та оцінює  результати  навчальних досягнень свого першого дослідження «Людина»;

Ч.1 § 12 с.24 

Наше друге дослідження «Люди і нежива природа»

Тиждень  № 5     Природа — частина навколишнього світу.

13

 

Чому природа — це невіддільна частина навколишнього світу?

Має уявлення про природу. Як невіддільну частину навколишнього світу;

розрізняє поняття «природа», «навколишній світ» і «довкілля»;

усвідомлює значення природи для життя людини;

встановлює, коли діяльність людей приносить користь людини, а коли – шкоду;

висловлює оціночне судження про незмінність і об’єктивність дії законів природи;

Ч.1 § 13

С.26 

14

 

Що називають тілами (об’єктами), а що — явищами природи?

називає об’єкти неживої й живої природи;

розрізняє поняття: «об’єкт» і «тіло» неживої й живої природи та предмет, зроблений руками людини;

встановлює належність тіл (об’єктів) до неживої й живої природи;

пояснює належність тіл до  природних й неприродних – штучних, рукотворних предметів;

має уявлення про речовини, природні явища;

визначає належність природних явищ до неживої й живої природи;

наводить власні приклади тіл (об’єктів), предметів і природних явищ;

Ч.1 §14 С.28

15

 

Яке обладнання допомагає досліджувати природу?

називає методи пізнання природи;

характеризує різноманітність живої і неживої природи;

визначає роль допитливості у процесі дослідження природи і навколишнього світу;

розуміє роль природи в житті людини

усвідомлює необхідність дослідження природи і роль органів чуття в процесі дослідження природи;

уміє спостерігати за об’єктами неживої й живої природи;

пояснює значення дослідів і вимірювань у процесі пізнання природи;

володіє первинними навичками дослідження  природи;

Ч.1 §15 С.29

Тиждень  № 6       Сонце — джерело життя на Землі

16

 

Як Сонце здійснює вплив на Землю?

Має уявлення про зорю – Сонце та інші тіла Сонячної системи;

пояснює роль Сонця як джерела життя і енергії на Землі;розпізнає добовий і річних рухи Землі;

розуміє поняття про основні сторони горизонту (світу); уміє визначати сторони горизонту за допомогою Сонця; досліджує значення Сонця в настанні пір року на Землі;

Ч.1 §16 С.32

17

 

Які явища в неживій природі залежать від Сонця?

називає Сонце основним природним джерелом світла і тепла на Землі;

має уявлення про вплив Сонця на всі природні явища на Землі; встановлює визначальну роль Сонця у формуванні погоди і природи;

розуміє залежність показників погоди: температури, хмарності, опадів, вітру від розташування Сонця; пояснює, чому природні умови на Землі не скрізь однакові;

Ч.1 §17 С.33

18

 

Як Сонце впливає на живу природу?

має уявлення про вплив Сонця на живу природу;

розуміє роль Сонця як найважливішої умови, необхідної для нормального росту й розвитку всіх живих істот; уміє досліджувати експериментальним шляхом вплив світла й тепла на розвиток росли;

пояснює вплив сонячних світла й тепла на річну й добову  активність тварин; висловлює оцінні судження щодо сезонних змін в житті природи;

Ч.1 §18 С.33

Дізнаємося більше про водну оболонку Землі

Тиждень  № 7       Планета «Вода»

19

 

Чому вода — найзагадковіша речовина на Землі?

називає, де міститься вода на Землі;

має уявлення про воду як найпоширенішу речовину на нашій планеті й воду – (універсальний) розчинник;

розпізнає три (агрегатні) стани води;

досліджує переходи води із рідкого в твердий і пароподібний стани; встановлює умови, за яких вода переходить з одного стану в інший; досліджує стани води й розчинність речовин у воді експериментальним шляхом;

висловлення критичного судження щодо загадковості властивостей води;

Ч.1 §19 С.35

20

 

Де на Землі міститься солона та прісна вода?

має уявлення про воду як  газово-сольовий розчин і її   гіркувато-солоний смак;

розрізняє прісну й солону воду;

встановлює, де на Землі міститься прісна вода;

розуміє цінність прісної води; містяться солона й прісні води; називає, які води належать до поверхневих, підземних, льодовикових;

розповідає, як утворюються опади;

Ч.1 §20 С.37

21

 

Чому відбувається колообіг води в природі?

має уявлення про те, що до складу живих організмів входить вода; пояснює, чому воду вважають найпоширенішою речовиною на Землі; доводить, що вода знаходиться в невпинному русі; описує  колообіг води в природі як  безперервний замкнутий процес переміщення води на земній кулі;

Ч.1 §21 С.38

Тиждень  № 8       Значення води

22

 

Яке значення має вода для природи?

 

має уявлення про водну оболонку Землі й Світовий океан та його вплив на всі природні процеси на нашій планеті;

називає чотири океани і окремі моря та моря, що омивають береги України;

визнає, що більшість організмів на Землі – водні;

розуміє цінність води для природи;

висловлює оцінне судження про значення води для неживої й живої природи нашої планети.

Ч.1 §22 С.40

23

 

Яке значення має вода для   життя людей?

 

має уявлення про використання води людьми в побуті та для виробництва;

встановлює, які водойми є в Україні й у своєму рідному краї; називає шляхи надходження води в оселі людей в місті і селі; показує на карті  моря, річки й інші водойми України; визначає способи економного використання води;

Ч.1 §23 С.40

24

 

Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі?

має поняття  про енергію її використання і значення в житті людей;

розповідає про отримання енергії, завдяки роботі рухомої води в давнину і в наш час,

пояснює, що таке ГЕС,

походження слів «енергія» і «гідроенергія»;

розуміє, що рухома вода Світового океану містить невичерпний запас енергії;

Ч.1 §24 С.41

Тиждень  № 9       Охорона води

25

 

Як відбувається забруднення води?

розуміє, що вода – це безцінне природне багатство Землі; встановлює найголовніші джерела забруднення води і водойм на землі;

має уявлення, яку загрозу несе людство забруднення вод, зокрема питної;

описує джерела забруднення води: шкідливі й отруйні речовини, нафта, промислові відходи, стічні води, добрива й інші хімікати, сміття, що потрапляють у водойми і  становлять небезпеку; 

пояснює, яку загрозу для «здоров’я» планети несе подальше забруднення води;

Ч.1 §25 С.43

26

 

Як потрібно охороняти воду від забруднення?

розповідає про шкоду, яку завдає забруднення води природі й людям; 

має уявлення про самоочищення –  здатність водойм самостійно відновлювати чистоту води;

аналізує, де відбуваються даремні витрати води в побуті; визначає шляхи припинення даремних витрат води і її забруднення;

Ч.1 §26 С.44

27

 

Застосовуємо знання щодня

оцінює результати навчальних досягнень про водну оболонку Землі

Ч.1 §27 С.45

Дізнаємося більше про «ОДЯГ» ЗЕМЛІ — ПОВІТРЯ

Тиждень 10. Властивості та склад повітря

 

28

 

Які властивості має повітря?

має уявлення про повітря і повітряну оболонку Землі; досліджує властивості повітря експериментальним шляхом;

володіє навичками постановки  дослідів;

пояснює результати дослідів;

застосовує знання про властивості повітря в повсякденному житті;

Ч.1 §28 С.46

29

 

Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі?

продовжує досліджувати властивості повітря експериментальним шляхом;

пояснює, як властивості повітря впливають на природу Землі; описує, як властивість повітря погано проводити тепло допомагає рослинам і тваринам переживати зниження температури;

розуміє, що повітря – це суміш газів;

знає склад повітря, пояснює  значення повітря для процесу; дихання; визначає роль зелених рослин як постачальників кисню в повітря;

Ч.1 §29 С.47

30

 

Як вітер впливає на природу Землі?

встановлює причину виникнення вітру, його напрямок і силу; пояснює роль вітру в розподілі температури й опадів на Землі;

розповідає про значення вітру в запиленні й поширенні рослин, здатності тварин до польоту;

описує винайдення і різноманітність літальних апаратів; усвідомлює, що завдяки атмосфері Землі, в якій є кисень, існує життя

Ч.1 §30 С.49

Тиждень  № 11       Вітер і погода

31

 

Які зміни приносить вітер у довкілля?

має уявлення, як від напрямку вітру залежить погода; розповідає, які зміни погоди приносять північний, південний, східний і західний вітри;

досліджує, якими бувають показники сили і швидкості вітру;

Ч.1 §31 С.51

32

 

Як люди «товаришують» із вітром?

має уявлення про використання сили вітру в давнину і у наш час; розуміє, що енергія вітру є невичерпною й відновлюваною; пояснює, що таке ВЕС – вітрові електростанції та їхнє застосування; розповідає про види спорту й розваги, пов’язані  з вітром;

Ч.1 §32 С.52

33

 

Які прилади допомагають досліджувати погоду?

пояснює зміст поняття «погода»,

показники погоди; розкриває взаємозв’язок між положенням Сонця і погодою;

уміє користуватися термометром, визначати бали хмарності, характер опадів, встановлювати напрямок вітру, вимірювати глибину снігового покриву;

Ч.1 §33 С.53

Тиждень  № 12       Охорона повітря

34

 

Як забруднення повітря впливає на здоров’я?

визнає, що повітряну оболонку потрібно оберігати від забруднення;

називає основні джерела забруднення повітря у своєму краї;

досліджує стан забруднення повітря в своєму найближчому довкіллі;

встановлює, що належить до забруднювачів повітря  в своєму місті чи селі;

усвідомлює, що без повітряної оболонки – атмосфери, не можуть існувати живі істоти, їм необхідне чисте повітря;

Ч.1 §34 С.55

35

 

Як охороняти повітря від забруднення?

висловлює міркування щодо важливості чистого повітря для збереження здоров’я;

має уявлення про застосування новітніх природозберігальних технологій і фільтрів-уловлювачів для уникнення забруднень повітря;

знає про відповідальність органів державної влади за дотриманням законів охорони природи;

висловлює переконання, що спалювання сміття, трави, листя бур’янів шкодить природі й людям;

усвідомлює, що рослини виділяють і атмосферу кисень, сприяють її очищенню;

Ч.1 §35 С.56

36

 

Застосовуємо знання щодня

оцінює результати навчальних досягнень про повітряну оболонку Землі

Ч.1 §36 С.58

Дізнаємося більше про ТВЕРДУ ОБОЛОНКУ ЗЕМЛІ

Тиждень 13. Гірські породи та корисні копалини

37

 

Із чого складається тверда оболонка Землі?

має уявлення про гірські породи як природні тіла, що вкривають поверхню землі й знаходяться у її глибинах; називає приклади гірських порід і мінералів; уміє розрізняти найпоширеніші гірські породи й мінерали; встановлює, що гірська порода граніт складається із трьох мінералів;

розуміє зміст вислову «зовнішня тверда оболонка Землі»;

Ч.1 §37 С.59

 

38

 

Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? (урок 1)

 

має уявлення, що корисні копалини - це гірські породи і мінерали, що їх використовують люди для своїх потреб;

розпізнає найпоширеніші корисні копалини, з якими стикається в щоденному житті;

розуміє зміст слів: геолог, геологічна розвідка, родовище, відкритий кар’єр, бурова установка;

пояснює, що спосіб видобування корисних копалин залежить від стану, в якому вони перебувають;

досліджує властивості корисних копалин за такими показниками: стан, колір, блиск, твердість, щільність, сипкість, розчинність у воді тощо; висловлює критичне судження щодо використання корисних копалин у майбутньому;

Ч.1 §38 С.60

39

 

Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?

(урок 2)

 

Ч.1 §39 С.61

Тиждень  № 14       Застосування корисних копалин

40

 

Де в побуті застосовують корисні копалини?

має уявлення про поділ корисних копалин на групи в залежності від їхнього застосування;

називає паливні (горючі), рудні (металічні) й нерудні (неметалічні) корисні копалини;  розкриває їхнє значення в житті людини;

досліджує, з яких корисних копалин виготовлені предмети, що використовуються в побуті;

Ч.1 §40 С.63

41

 

Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин?

має уявлення про корисні копалини як будівельні матеріали, мінеральну сировину й джерела енергії; розуміє, що для виготовлення цегли, скла, бетону чи посуду, використовують пісок і глину; знає, що метали виплавляють із руд;

встановлює, значення солей як мінералів, необхідних для приготування їжі для людей і мінеральних добрив для рослин;

дотримується думки про вичерпність і не відновлюваність запасів корисних копалин на Землі і в Україні; доводить, що енергія Сонця води й вітру належать до відновлюваних невичерпних природних ресурсів;

висловлює критичне судження щодо можливості відновити або створити нові поклади корисних копалин в наш час;

Ч.1 §41 С.64

42

 

Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо?

розпізнає умовні позначення  корисних копалин на карті України; має уявлення, на які корисні копалини багата Україна; називає великі промислові видобувні і переробні центри нашої країни; пояснює, як впливає на стан природи видобування корисних копалин;

досліджує, які існують способи  ощадливого використання природних  копалин;

Ч.1 §42 С.65

Тиждень  № 15       Ґрунт — особлива прикмета планети Земля

43

 

Чим ґрунт відрізняється від гірської породи?

 встановлює відмінність між поняттями: ґрунт, земля і гірська порода;

має уявлення про походження ґрунту із гірських порід; пояснює зміст понять:  «ґрунт», «родючість», «перегній - гумус»;

розуміє, що поживними речовинами в ґрунті називають мінеральні солі, необхідні для живлення рослин; доводить, що ґрунт має ознаки й неживої, й живої природи, адже до його складу входять гірські породи й різноманітні живі організми;  усвідомлює, що чорноземи є природним багатством України;

Ч.1 §43 С.67

44

 

Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? (урок № 1)

досліджує склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом;

доводить, що  в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній;

має уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин;

Ч.1 §44 С.69

45

 

Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? (урок № 2)

 

Ч.1 §45 С.69

Тиждень  № 16       Родючий ґрунт — запорука врожаю

46

 

Яке значення має ґрунт для природи й життя людей?

усвідомлює значення ґрунту для  отримання врожаїв культурних рослин;

доводить, що ґрунт  — безцінне природне багатство Землі; розкриває думку про  взаємопов’язаність між ґрунтом та іншими чинниками природи:  повітрям, водою,  рослинами, тваринами  й людьми на Землі

Ч.1 §46 С.70

47

 

Як підтримувати та поліпшувати родючість ґрунту

описує, яку роль посідає ґрунт в історії людського суспільства;

називає умови, за яких ґрунт може  відновлювати та підвищувати свою родючість;

усвідомлює думку про те, що ґрунт утворюється тисячоліттями, а втрачає родючість за декілька років; розуміє, що люди повинні дбати про охорону ґрунту, виявляючи до нього шанобливе ставлення; уміє пояснити зміст мудрих народних висловлень про родючу землю – ґрунт;

Ч.1 §47 С.71

48

 

Застосовуємо знання щодня

оцінює результати навчальних досягнень про тверду оболонку Землі

Ч.1 §48 С.72

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
27 липня 2020
Переглядів
4895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку