Математична гра для учнів 6 класів "ХРЕСТИКИ ТА НУЛИКИ"

Про матеріал

Математика – цариця всіх наук. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями, і щоб досягти його, кожному треба продертися крізь хащі. Випадковий подорожній не знайде в її палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, який любить істину і загартовувався в боротьбі з труднощами. Ян Снядецький

Перегляд файлу

«ХРЕСТИКИ ТА НУЛИКИ»

Математична гра для учнів 6 класів

Математика – цариця всіх наук. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями, і щоб досягти його, кожному треба продертися крізь хащі. Випадковий подорожній не знайде в її палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, який любить істину і загартовувався в боротьбі з труднощами.

Ян Снядецький

 

Мета і завдання:

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки;
  • підвищувати інтерес до матема­тики;
  • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;
  • формувати навички змістовного проведення вільного часу.

 

ХІД ГРИ

У грі беруть участь учні двох 6-х класів. Склад команд «Хрестики» та «Нулики» наперед визначений.

 Формування складу журі.

 

І. РОЗМИНКА

Кожній команді пропонують по черзі запитання 1-5 програмного матеріалу і запитання 6-10 логічного характеру.

(Правильна відповідь на 1 питання оцінюється в 1 бал, неправильна відповідь – нуль балів)

Запитання для команди І

  1. Числа, що використовують при лічбі. (Натуральні)
  2. Градусна міра розгорнутого кута. (180)
  3. Число, що стоїть над рискою дробу. (Чисельник)
  4. Одна сота частина цілого – це… (Відсоток)
  5. Найменше просте число. (2)
  6. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6)
  7. Горіло 5 свічок, дві загасили. Скільки свічок залишилося? (2)
  8. Від сувою тканини, у якому було 20 м, щодня відрізали по 2 м. Якого дня зробили останній відріз? (Дев’ятого)
  9. На одній руці 5 пальців, на двох руках – 10. А скільки їх на десяти руках? (50 пальців)
  10.  Двоє учнів грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний учень окремо? (2 год)

Запитання для команди ІІ

  1. Градусна міра прямого кута. (90)
  2. Сума довжин всіх сторін многокутника. (Периметр)
  3. Яку дію означає риска дробу? (Ділення)
  4. Дріб, у якого чисельник більше або дорівнює знаменнику. (Неправильний)
  5. Число, що показує, у скільки разів реальні розміри більші, ніж розміри на карті чи плані. (Масштаб)
  6. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин треба варити 5 яєць?

 (4 хвилини)

  1. Півень, стоячи на одній нозі важить 3 кг. Скільки буде важити півень, якщо стане на обидві ноги? (3 кг)
  2. Діти стали в шеренгу довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки було дітей? (26 дітей)
  3. Двоє коней пробігли 200 м. скільки пробіг кожний кінь окремо?

(200 м)

  1.  У будинку 4 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки стало кімнат у будинку? (5 кімнат)

ІІ. ЧАЙНВОРД

Знайти в таблиці та виписати математичні терміни. Із зайвих літер скласти ще одне слово. Рухатися можна лише в горизонтальному або вертикальному напрямках. (Кожне слово оцінюється в 1 бал)

Е

Т

Е

Л

Ь

О

Д

А

Ч

И

С

И

Н

Л

Р

К

К

К

В

А

И

С

І

Т

Т

А

Р

Д

К

И

Б

С

А

Т

Р

И

А

Ч

Ч

А

С

Ш

Т

К

У

Т

Н

И

А

Б

А

Л

Ь

Н

А

К

М

М

Д

І

М

И

К

Т

 

ІІІ. СКЛАДАННЯ ЧИСЕЛ

Кожній команді дають набір карток, де записано цифри: 0, 1, 2, 3, 4, 5. Кожен учень отримує картку з однією цифрою. Завдання – на швидкість скласти назване вчителем число. Яка команда швидше це зробить, та й перемагає.  Максимальна оцінка — 5 балів.

ІV. КРОСВОРД

Кожна команда отримує кросворд, який повинна якомога швидше розгадати.

Максимальна оцінка — 5 балів.

V. ЛАНЦЮЖОК

На двох дошках учитель заздалегідь записує приклади так, що відповідь попереднього є початком наступного. Учні кожної команди по черзі виходять до дошки та розв’язують приклади. Виграє та команда, яка першою правильно виконає завдання.

Максимальна оцінка — 5 балів.

Приклади для команди І

(-17)+(-13)=-30  -30+45=15

15+(-67)=-52  -52+(-49)=-101

-101+(-73)=-174  -174+174=0

Приклади для команди ІІ

-10+(-20)=-30  -30+(-110)=-140

-140+55=-85  -85+120=35

35+(-77)=-42  -42+42=0

 

VI. «ХРЕСТИКИ – НУЛИКИ»

Конкурс капітанів

Капітани виходять до дошки. На дошці накреслено таблицю розмірами 3*3 клітинки. У кожну клітинку учні по черзі ставлять числа від 1 до 9 без повторів. Виграє той, у кого сума чисел або по вертикалі, або по горизонталі, або по діагоналі дорівнюватиме 10.

Максимальна оцінка — 10 балів.

Наприклад, записи можуть бути такими:

 

VII. ПІДСУМКИ ГРИ. НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ХРЕСТИКИ»

«НУЛИКИ»

І конкурс. РОЗМИНКА (12 балів)

 

 

 

ІІ конкурс. ЧАЙНВОРД

 

 

 

ІІІ конкурс. СКЛАДАННЯ ЧИСЕЛ (5 балів)

 

 

 

ІV. КРОСВОРД (5 балів)

 

 

 

V конкурс.  ЛАНЦЮЖОК (10 балів)

 

 

 

VІ конкурс.  «ХРЕСТИКИ – НУЛИКИ»(10 балів)

 

 

 

ПІДСУМКИ ГРИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ХРЕСТИКИ»

«НУЛИКИ»

І конкурс. РОЗМИНКА (12 балів)

 

 

 

ІІ конкурс. ЧАЙНВОРД

 

 

 

ІІІ конкурс. СКЛАДАННЯ ЧИСЕЛ (5 балів)

 

 

 

ІV. КРОСВОРД (5 балів)

 

 

 

V конкурс.  ЛАНЦЮЖОК (10 балів)

 

 

 

VІ конкурс.  «ХРЕСТИКИ – НУЛИКИ»(10 балів)

 

 

 

ПІДСУМКИ ГРИ

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку