Урок на тему "Відношення.Пропорція" у 6 класі. Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок. Матеріал містить документ з конспектом уроку, а також презентацію. Урок побудований з використанням наскрізної лінії "Екологічна безпека"
Урок
Тема. Відношення. Пропорція
Мета. Формувати уміння та навички учнів застосовувати основну властивість пропорції до розв’язування рівнянь, прикладних задач; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати інтерес до математики, почуття громадянської відповідальності за навколишнє середовище.
Тип уроку. Застосування знань, умінь та навичок.
Засоби навчання. Підручник, мультимедійні засоби наочності, допоміжні матеріали.
Епіграф:
Охорона природи – це стан гармонії між людиною та землею…
Ольдо Леопольд
Хід уроку
Вчитель вітається з учнями, перевіряє присутність учнів на уроці, налаштовує на позитивну співпрацю.
Вчитель перевіряє виконання домашнього завдання шляхом самоперевірки.
Вчитель. Можливо, ви запитаєте, чому зараз за розкладом урок математики, а епіграф говорить про природу?
Навколишнє середовище є невід’ємною частиною кожного з нас. Його потрібно берегти, а не сприймати як джерело матеріальних благ та задоволення людських потреб.
У сучасних умовах необдуманого використання природних ресурсів подальший розвиток людства неможливий. За допомогою математики спробуймо оцінити існуючі проблеми та зробити кроки до їх вирішення.
Вчитель. На дошці є дерево, але воно закидане сміттям. Спробуйте, відповівши на запитання, очистити його.
1.Чому дорівнює значення відношення чисел 20 і 4? (5)
2. Відношення якого числа до числа 7 дорівнює 3? (21)
3. Відношення числа 18 до числа а дорівнює 3. Чому дорівнює число а? (6)
4. Закінчіть складання пропорції: «Число 16 відноситься до числа 8, як число 12 до числа …» (6)
5. Продовжіть речення: «Якщо пропорція правильна, то добуток її середніх членів дорівнює ….» (добутку крайніх членів)
Вчитель. Існує багато способів розправи зі сміттям. Розв’язавши рівняння, ми дізнаємось багато нового. (розв’язуючи кожне рівняння, на екрані з’являються нові способи розправи зі сміттям)
Вчитель. Який із способів вважаєте найкращим?
Робота в групах
Діти поділяються на 3 групи. Завдання: «Визначте, яким способом позбутися кожного з поданих предметів».
1 група: шкірка від банана, батарейка, поліетиленовий пакет, скло, штани;
2 група: пляшка з-під миючого засобу, шкірка від картоплі, газета, іграшка, лампа;
3 група: шкарпетка, пластикова пляшка, туалетний папір, листя, шкірка від яблука.
Фізкультхвилинка
Задача. Луцьк має площу 42000. Площа ділянки, яку отруює одна батарейка відноситься до площі Луцька, як 1:2100. Знайдіть площу ділянки, яку отруює одна батарейка. (20 )
Вчитель. У лісовій зоні – це місце проживання 1 їжака,2 кротів, 2 дерев та 2000 дощових черв’яків.
Вчитель. Те, що можна ще переробити, потрібно здавати у спеціальні пункти. Адже наша дбайливість про природу збереже життя тваринам та людям.
Обговорення запитань.
Опрацювати параграф, виконати вправи з підручника.