Календарно-тематичне планування
уроків інтегрованого курсу “Мистецтво: музичне мистецтво” 6 клас
(за підручником Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Л.М.Масол. Видавничий дім «Освіта» К.: 2023.-256с.:іл.)
N п/п |
Тема уроку |
Матеріал для сприймання та виконання |
Дата |
||
Вступ. Ці жанри, жанри, жанри.
|
|||||
1. |
Жанри в музичному мистецтві |
Жанрові групи в музиці: вокальні, інструментальні, музично-театральні. Камерна музика СВМ: Артур Річчі. Урок співів. Панно невідомого художника XVII ст. Рембрант. Алегорія музики. Міша Ленн. Музиканти. Невідомий художник. Ангельський хор. А. Сабатіні. Ансамбль СММ: Мирослав Скорик. «Мелодія» у виконанні Богдани Півненко (скрипка з фортепіано), Злати Огневич (вокаліз). Мюзикл «Моцарт»: Арія-монолог Сальєрі «Assasymphonie» («Убивча симфонія»). В.-А. Моцарт. Фрагменти з творів (на вибір): «Реквієм» (Lacrimosa, Dies Irae), Симфонія № 40 (1 ч.), Соната № 11, «Маленька нічна серенада». Портрет митця: В.-А. Моцарт ХТД: Українці» сл. І. Зінківської, муз. В. Бодейчука. П: музичні жанри, камерна музика, реквієм. ПСД: Прослухай різні фрагменти з мюзиклу «Моцарт». Визнач, коли звучить класична музика, а коли - рок. |
|
||
Розділ 1. Образ людини в мистецьких жанрах |
|||||
Тема 1. Від камерної музики до камерного квартету |
|||||
2. |
На крилах пісні. |
Жанри пісенного фольклору: календарно-обрядові, родинно-обрядові думи й історичні пісні, ліричні, жартівливо-сатиричні, танцювальні. Естрадні та бардівські пісні. Шансон. ХТД: «Українці» сл. І. Зінківської, муз. В. Бодейчука СММ: Українська народна пісня «Чом ти не прийшов. Платон Майборода «Рідна мати моя». В. Івасюк «У долі своя весна». М. Дремлюга «Лірична пісня». «Думи, мої думи» у виконанні барда В. Жданкіна та в сучасній інтерпретації естрадних співаків (А. Півоварова, Н. Дорофеєвої». «Глобус» у виконанні Тризубого Стаса (Станіслав Щербатих). СВМ: Іван Сколоздра. Слухають бандуриста. Фотографія Василя Жданкіна. Портрет митця: Володимир Івасюк.
|
|
||
3. |
Чарівні мелодії романсів, серенад, балад |
Камерно-вокальні жанри. Вокальна лірика. Романс та його різновиди (серенада, баркарола, елегія). Жанри балади й рапсодії. ХТД: «Ой у лузі червона калина» Степан Чарнецький СММ: Українські романси: «Двори стоять» сл. Л. Костенко, муз. О. Богомолець. «Канарейка» сл. В. Куринського, муз. В. Губи. Франц Шуберт. Серенада. Яків Степовий. Серенада. Ф. Шуберт. Серенада. Ж. Массне. Елегія «О, де ж ті дні?». В. Івасюк. «Балада про мальви» (у виконанні автора). СВМ: Антуан Ватто. Серенада. Й. Данхаузер. Музичний вечір. Микола Федяєв. Україночка і канарейка. П: баркарола, елегія, романс, серенада. ПСД: Досліди, у яких кінофільмах і мультфільмах герої/героїні співають романси, серенади. |
|
||
4. |
Музичні цикли |
Вокальні цикли. ХТД: «Ой у лузі червона калина» Степан Чарнецький СММ: Франц Шуберт «Прекрасна мірошниця»: «У путь», «Мельник і струмок», «Мисливець». Роберт Шуман. Цикл «Карнавал» («Кіаріна», «Шопен», «Паганіні»). Ф. Меркюрі. «Богемна рапсодія» (на вибір). СВМ: Якоб ван Рейсдал. Млин Вейка біля Дурстеде. Портрет митця: Франц Петер Шуберт П: цикл ПСД: Створи вокальний цикл, поєднавши пісні за тематикою: «Від світі до свята пісень у нас багато» |
|
||
5. |
Гімн у музиці |
Походження і ознаки жанру (символічність, урочистість). Види гімнів (релігійні, національні, спортивні). Єдність тексту і музики. Історія Державного гімну України. ХТД: «Ще не вмерла України…» сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького. СММ: Невідомий автор. Студентський гімн «Гаудеамус». Л. ван Бетховен. «Ода до радості» (гімн Євросоюзу) Спірідон Самарас. Олімпійський гімн. Гімн українських дітей. М. Лисенко «Боже великий, єдиний». СВМ: Давньогрецький музикант (вазопис). Х. Лей молодший. Орфей і звірі. Лересс. Суд Мідаса Портрет митця: Михайло Вербицький. П: гімн, ода ПСД: Створення гімну класу (колективна робота). |
|
||
Тема 2. Високе мистецтво духовності |
|||||
6. |
Хорові жанри: ораторія, кантата |
Духовна хорова музика. Ознаки жанру ораторії, кантати, меси, реквієму. Зв’язок музики з текстами релігійного змісту. Особливості виконання у храмі ХТД: «Україна» музика і вірші Тараса Петриненка. СММ: Г.Ф. Гендель. «Алілуя» з ораторії «Месія». Леонард Коен «Алілуя». Пьотр Янчак «Алілуя». СВМ: Сандро Боттічеллі. Мадонн з немовлям і співаючі янголи. Портрет митця: Георг Фрідріх Гендель П: такт, розмір, ораторія. ПСД: Підготувати флешмоби «Карміна Бурана». |
|
||
7. |
Хорові жанри: ораторія, кантата |
Духовна хорова музика. Ознаки жанру ораторії, кантати, меси, реквієму. Зв’язок музики з текстами релігійного змісту. ХТД: «Україна» музика і вірші Тараса Петриненка. СММ: Й. С. Бах. Кавова кантата. Арія Лізхен «Ах, яка солодка на смак кава!». К. Орф. Кантата «Карміна Бурана»: «О,фортуно!». СВМ: Сцена з «Кавової кантати» в Національній опереті України. Колесо Фортуни – зі збірки Карла Орфа «Карміна Бурана». Портрет митця: Й. С. Бах Музична грамота: такт, реприза, схеми тактування. ПСД: Уяви і знайди «Карміну Бурану» як світлове шоу з інсталяцією. |
|
||
8. |
Українська хорова музика |
Особливості жанру хорового концерту (циклічність, контраст частин, а капельне виконання). Трактовка фрески в музиці. Віртуальний хор як новий формат жанру ХТД: «Україна» музика і вірші Тараса Петриненка. СММ: М. Березовський. Хоровий концерт «Не отвержи мене во время старости» (фрагменти). Дмитро Бортнянський. Хоровий концерт «N 4» у виконанні Національної заслуженої капели України «Думка» (фрагмент). Леся Дичко. «Замок Шамбор» із хорового концерту «Французькі фрески». Тарас Петриненко. Пісня «Україна» в аранжуванні для віртуальних хорів І. Слободиського, Є. Маляревського. СВМ: Пам’ятник М. Березовському в Глухові. Фото замку Шамбор (Франція). Віртуальна екскурсія: «Таємниці королівського замку Шамбор» Портрет митця: Максим Березовський. Музична грамота: правила хорового співу П: хоровий концерт, а капела, фреска, віртуальний хор. ПСД: Організуй разом із однокласницями та однокласниками віртуальний хор: заспівайте пісню «Україна». |
|
||
9. |
Урок узагальнення вивченого. Перевіряємо свої досягнення.
|
|
|||
Тема 3. Людина в дзеркалі історії |
|||||
10. |
Опера |
Національна самобутність української оперної спадщини. Роль оперної творчості М. Лисенка для розвитку української музики. ХТД: «Веселкова» сл. О. Кононенка, муз. О. Жилінського СММ: М. Лисенко. Опера «Наталка Полтавка»: Увертюра, пісня Наталки «Ой, я дівчина полтавка», Виборного “Ой, під вишнею», пісня Петра «Ой. не шуми, луже». СВМ: фото сцен з опери М. Лисенка. Пам’ятник М. Лисенку в Києві. Портрет митця: Микола Лисенко. П: лібрето, арія, лейтмотив, речитатив, увертюра. ПСД: Уяви себе оперним персонажем. Проекспериментуй у виконанні фраз речитативом.
|
|
||
11. |
Опера |
Втілення історичного сюжету в народній музичній драмі «Тарас Бульба» на про героїчну епоху козацтва. Опора на історичні народні пісень. ХТД: «Гей, ви козаченьки» муз. Г. Татарченка СММ: Пісня «Засвіт встали козаченьки» авторка М. Чурай. М. Лисенко. Опера «Тарас Бульба»: Увертюра, пісня Кобзаря «Ой чи довго ще нам та коритися панам?». Пісня Тараса «Гей, літа орел», хор «Гей, не дивуйте, добрії люди», аріозо Тараса «Що у світі є святіше?», фінал. СВМ: фото ансамблю бандуристів. М. Самокиш. Похід запорожців у Крим. А. Петрицький. Ескізи костюмів до опери «Тарас Бульба». Михайло Дерегус. Ілюстрація до повісті М. Гоголя «Тарас Бульба» П: лібрето, арія, лейтмотив, речитатив. ПСД: Досліди, чи пов’язана історична пісня «Засвіт встали козаченьки» з життєвою долею Марусі Чурай. |
|
||
12. |
Батальні сцени в музиці |
Тема війни в музиці. Батальні сцени в операх на історичну тематику (Дж. Верді «Битва при Леньяно», «Набукко», Г. Берліоз. «Троянці»). Музика до кінофільмів на військово-історичну тематику. ХТД: «Гей, ви козаченьки» муз. Г. Татарченка СММ: Дж. Верді. Опера «Битва при Леньяно». Увертюра у виконанні симфонічного та духового оркестрів, хор «Viva Italia” з 1 д. Дж. Верді. Опера «Набукко» в інтерпретації Національної опери України (Хор полонених юдеїв та інші фрагменти (Пекінська опера). «Битва при Цзичжоу» (фрагменти). Р. Вагнер. «Політ валькірій» із опери «Валькірія». СВМ: Массимо д’Азельо. Битва при Леньяно. Джованні Паоло Паніні. Музичне свято. Пам’ятник Дж. Верді в Буссето.Верді за фортепіано. Говард Девід Джонсон. Діва Валькірія. Портрет митця: Джузеппе Верді. П: акустика, бельканто, діапазон, пунктирний ритм. ПСД: Досліди, у яких відомих кінофільмах у батальних сценах звучить класична музика. |
|
||
Тема 4. Чарівні миттєвості життя |
|||||
13. |
Побутове музикування, танці |
Музика і танець у повсякденному житті людини. Танцювальні жанри. Народні танці (український, іспанський тощо). Музика і спорт. Сучасні танці (лєтка-єнка). Танці на льоду. Вплив танцю на здоров’я людини. ХТД: «Школа мрій» сл. і муз. А. Комлікової СММ: Астор П’яцолла «Лібертанго», «Фламенко», «Летка-єнка». Українські танці. Спортивні танці. СВМ: Антоні Паолетті. Танець. Н. Папірна. Український танець. Фредерік Лейтон. Урок музики. Фото: фламенко, танго, спортивні танці. Портрет митця: Астор П’яцолла Музична грамота: темп і ритм в музиці й танцях. П: бальні танці, бандеон, летка-єнка, перкусія, танго, фламенко. ПСД: Віртуальна екскурсія: Музеї танцю (в Стокгольмі, Севільї, Буєнос-Айресі). |
|
||
14. |
Від танцю до балету. Балет |
Літературно-сюжетна основабалетної вистави. Ліричний, драматичний, комічний балети. Балет-казка, балет-мініатюра, балет на льоду. ХТД: «Школа мрій» сл. і муз. А. Комлікової СММ: Юрій Шевченко. Балет «Піннокіо» / «Буратіно» II» (фрагменти), Е. Мелоцці. Балет «Піннокіо» (акт 1, сцена 6), пісня Сабіни «I Will Always Danse» (танго «Ча-ча-ча» різними мовами) – саундтрек з м/ф «Піннокіо». Арам Хачатурян. Фрагменти балету «Спартак» («Адажіо» та інші сцени за вибором). СВМ: Е. Дега. Блакитні танцівниці. Фото з сцен балетів «Піноккіо». Пам’ятна монета НБУ присвячена українському балету. Хореографічна грамота: Складові балетної вистави (адажіо, варіація, па-да-да, па-де-труа, кордебалет). П: Балет. Жанрові особливості балету, пачка, па-де-де, па-де-труа, кордебалет. ПСД: Відвідай віртуально музей танго і фламенко. Переглянь різні інтерпретації цих танців, визначених ЮНЕСКО нематеріальною культурною спадщиною людства. |
|
||
15. |
Жанр, який дарує оптимізм. Віват, оперета! |
Оперета: жанрові ознаки, світові шедеври. Бал: вид, традиції. Спортивні бальні парні танці (дві програми: європейська (Standart або Modern), і латино-американська (Latin). ХТД: «Од Києва до Лубен» українська народна пісня або спів саундтреку в перекладі на українську мову «I Will Always Danse» СММ: Імре Кальман. Арія Містера Ікс з оперети «Принцеса цирку». Ярослав Барнич. «Пісня-танго» з оперети «Гуцулка Ксеня». Пал Абрахам. Оперетта «Бал у Савої» (танці на вибір). СВМ: Скульптура І. Кальмана в Будапешті. Афіші українських оперет. Джеймс Тіссо. Бал в опері. Жан Франсуа Босіо. Костюмований бал в опері. Портрет митця: Ярослав Барнич Театральна грамота: Музичний театр в контексті інклюзивної освіти. П: бал, оперета, церемоніал. ПСД: Переглянути к/ф «Гуцулка Ксеня». |
|
||
16. |
Урок узагальнення вивченого. Перевіряємо свої досягнення.
|
|
|||
Розділ 2. Образи природи в мистецьких жанрах.
|
|||||
Тема 1. Мистецька фауна |
|||||
17. |
Камерно-інструментальні жанри: прелюдія, токата |
Програмна музика. Особливості жанру п’єси-мініатюри. Прелюдія. Токата. Інтерпретація теми фауни різними композиторами. ХТД: «Така зима лише на Україні» сл. і муз. У. Соколишин. Гра-імітація «Відгадай пташку» СММ: Луї Дакен. Зозуля (клавесин). Жан Філіп Рамо. Перекличка птахів (фортепіано). Отторіно Респігі. Прелюдія, Токата («Зозуля»). Василь Барвінський. «Сорока - ворона», «Горобчик». Прелюдія 2 для ф-но. Сергій Борткевич «Гидке каченя», «Соловейко» із циклу «Музичні картинки» за казками Г. К. Андерсена. СВМ: Рафал Олбінський. Звуки скрипки.Олеся Вакуленко. Співуча Україна. Андрій Пікуш. Зузулі на калині. Корнеліс Трост. Родина біля клавесину. Портрет митця: Василь Барвінський П: клавесин, токата, програмна музика, прелюдія, мініатюра. ПСД: Знайди інформацію про вплив музики на пташок, їх музикальність. Прослухай голоси птахів і вибери із них п’ять найбільш співучих. |
|
||
18. |
Карнавал тварин. Сюїта |
Особливості жанру сюїта. ХТД: «Така зима лише на Україні» сл. І муз. У. Соколишин. Руханка «Образи тварин» (пантоміма з імітацією рухів тварин) СММ: Каміль Сен-Санс. Карнавал тварин: «Інтродукція», «Королівський марш Лева», «Черепахи», «Слон», «Кенгуру», «Акваріум». СВМ: Анімаційні образи персонажів «Карнавалу тварин» К. Сен-Санса (Punkobot Studio). Фрагменти з різних фільмів на музику сюїти «Карнавал тварин». Портрет митця: Шарль Каміль Сен-Санс П:сюїта. ПСД: Поміркуй, чому сюїта К. Сен-Санса має назву «карнавал», чому автор вважав свій твір «зоологічною фантазією». Яка п’єса здивувала тебе своїм музичним гумором? Підготуй театралізований номер (пантоміма) за музикою К. Сен-Санса для карнавалу. |
|
||
19. |
Гумор в музиці. Скерцо. |
Особливості жанру скерцо, гуморески. Прийоми звуконаслідування в музиці. ХТД: «Пес Патрон» сл. і муз. Назара Савки СММ: Фредерік Шопен. Скерцо для ф-но N2. Поль Дюк. Скерцо «Учень чаклуна». М/ф «Фантазія». Юрій Шевченко. Гумореска (соло на флейті Пана Г. Агратіна). СВМ: Мініатюра «Котячий дует». Л. Балестрієрі. Ф. Шопен за фортепіано. Артур Тіль. Сольний концерт котів. П: боді перкашн, гумореска, рингтон, скерцо. ПСД: Створення рингтону, організація ансамблю пекашионістів «Боді-жарт». |
|
||
20. |
Жанри й форми музики: соната |
ХТД: «Пес Патрон» сл. і муз. Назара Савки СММ: Доменіко Скарлатті. Соната соль мінор «Котяча фуга». Дмитро Бортнянський. Соната до мажор для ф-но. В. А. Моцарт. Соната N11 ля мажор для ф-но. СВМ: Антоніо Дітлеф. Аллегро (фрагмент). Карл Райхерт. Котяча фуга. Миколаюс Чюрльоніс. Соната Сонця. Портрет митця: Доменіко Скарлатті П: варіації, рефрен, рондо, соната, фуга, будова сонати. |
|
||
Тема 2. У царстві флори. Пасторальні настрої |
|||||
21. |
Інструментальні жанри в оркестрових барвах: ноктюрн |
Специфіка відображення природи в музиці, роль оркестрових тембрів. Образна сфера жанру ноктюрн в музиці. ХТД: «Три поради» сл. Ю. Рибчинського, муз. І. Шамо СММ: Едвард Гріг. Ноктюрн (ф-но, оркестр). Фредерік Шопен . Ноктюрн. Клод Дебюссі. Ноктюрн для симфонічного оркестру ч.1 «Хмари», «Місячне сяйво» в різних інтерпретаціях: з вібрафоном, для хору а капела, з анімацією (мультфільм Польща). СВМ: Вінсент ван Гог. Зоряна ніч.Джеймс Вістлер. Ноктюрн у блакитному. Міст Баттерсі. Пам’ятники Ф. Шопену в Києві та Варшаві. Портрет митця: Клод Ашіль Дебюссі П: флора, ноктюрн. ПСД: Добери картини до кожного куплету пісні «Три поради», створи слайд-шоу. |
|
||
22. |
Інструментальні жанри в оркестрових барвах: елегія, рапсодія |
Музичні особливості жанрів елегія і рапсодія (порівняння настроїв, форм, типів розвитку). Візуальний супровід музики. ХТД: «Три поради» сл. Ю. Рибчинського, муз. І. Шамо СММ: Мирослав Скорик. Елегія (для скрипки та оркестру). «Карпатська» рапсодія для симфонічного оркестру. Валентин Сильвестров. Елегія для струнного оркестру (Картини Івана Марчука). СВМ: В. Слєпченко. Портрет М.Скорика. А. Кашшай. У Карпатах. І.Марчук.Пейзажі. Т. Жинабаєв. Квіткова рапсодія. В. Гаврилюк «Осіння елегія». Фото оркестру. Портрет митця: Мирослав Скорик. П: елегія, рапсодія. ПСД: Переглянути документальний фільм про М. Скорика «Десять нот, що змінили Україну». |
|
||
23. |
Симфонічні жанри: концерт |
Концерт як жанр музичного діалогу соліста і оркестру. Програмність у симфонічній музиці. ХТД: «Веснянка» сл. А. Навродського, муз. В. Філіпенка СММ: Антоніо Вівальді. Концерти із циклу «Пори року» у різних інтерпретаціях (Yanni, “The storm”, Ванесса Мей “Storm”, бандура і баян- Тетяна Мазур і Сергій Шамрай). Веснянка «Шум». Гурт Go A, солістка Катерина Павленко. СВМ: Ф.де ля Каве.Портрет Вівальді. Г.Д. Буланже.Оркестр. Фото оркестру, фото гурту Go_A. О. Щиголев. Вівальді Пори року. Весна. Літо. Майа Джокін Михайлович. Концерт. Портрет митця: Антоніо Лучо Вівальді. Музична грамота. Групи інструментів симфонічного оркестру. П: концерт, філармонія. ПСД: Створення саморобних шумових інструментів для супроводу. |
|
||
24. |
Симфонія. Пастораль. |
Циклічна будова класичної симфонії. Принцип симфонічного розвитку. Симфонії програмні й непрограмні. ХТД: «Веснянка» сл. А. Навродського, муз. В. Філіпенка. Імпровізація пасторальних звукових картин на дитячих музичних інструментах (трикутники, дзвіночки, бубни, маракаси кастаньєти тощо), зокрема саморобних. СММ: Віктор Костенко. Пастораль. Й.С. Бах. Пастораль. Л. ван Бетховен. Симфонія N 6 «Пасторальна» (фрагменти на вибір). СВМ: П.-А. Кийяр. Пастораль. Портрет Л. Бетховена. Статуетка «Пастораль». Франсуа Буше. Літня пастораль. Грасіела Родо Буланже.Оркестр. Портрет митця: Людвіг ван Бетховен. П: арттерапія, пастораль, симфонія. ПСД: Скласти кросворд із ключовим словом симфонія. |
|
||
25. |
Симфонічні картини й ескізи |
Особливості жанру симфонічної картини. Жанрові різновиди: симфонічна сюїта. ХТД: «Білі кораблі» сл. і муз. З. Красуля. Порівняльний аналіз відео супроводу музики (марини, фото). СММ: Клод Дебюссі. Три симфонічні ескізи «Море» (з відео). Жак Ібер. Три симфонічні картини «Гавані»: ч. «Рим-Палермо» (ч.1,2,3 - Запорізький симфонічний оркестр), (ч.1 з відео). Моріс Равель. «Човен в океані» з циклу «Відображення» (фортепіано, оркестр). СВМ: Клод Моне. Ранок біля моря. П: ескіз, симфонічна картина. ПСД: Створи аудіогід до колекції «Марина і композитори мариністи» |
|
||
26. |
Симфонічна поема: від класики до сьогодення. |
Мотиви казок і легенд, сюжети національного фольклору в жанрі симфонічної поеми. ХТД: «Білі кораблі» сл. і муз. З. Красуляк СММ: Й.С. Бах. Хроматична фантазія і фуга ре мінор. Фазиль Сей. Джазова фантазія на тему Моцарта «Турецьке рондо». Ян Сибеліус. Симфонічна поема «Фінляндія» (фрагменти в різних інтерпретаціях), І. Закус. Симфонічна поема «Незламні». СВМ: Дебора Губер. Музиканти. Віртуальна екскурсія у музей музики Яна Сибеліуса створеного у Фінляндії. Портрет митця: Ян Сибеліус П: джаз, симфонічна поема, фантазія. ПСД: Створення плей-листа «Українська музика воєнного сьогодення» |
|
||
27. |
Урок узагальнення вивченого. Перевіряємо свої досягнення. |
|
|||
Тема 3. У пошуках гармонії |
|||||
28. |
Музично-театральні жанри: водевіль, опера-балет |
Жанри театру: драма, трагедія, комедія, водевіль. Опера-балет. ХТД: «Хвостики метелики» сл. і муз. Н. Май. О. Злотник, слова В. Крищенка «Родина» (Назарій Яремчук). СММ: Моріс Жозеф Равель. Опера-балет «Дитя і чари» (фрагменти). СВМ: Театральна афіша українського водевілю. Еварісто Баскеніс. Натюрморт. Фото театру «Водевіль» Музична грамота:драматургія оперної вистави. Арія (аріозо, арієта, каватина), речитатив, ансамблі, хор. дивертисмент П: водевіль, дивертисмент, комедія, мюзик-хол, опера-балет, речитатив. ПСД: Досліди, які музичні інструменти зображені на численних натюрмортах Еварісто Баскеніса. Які з них вийшли з ужитку, а які лунають і в наш час?
|
|
||
29-30. |
Зустріч жанрів у музиці. Етюд. (2 год) |
Жанри-гібриди: фантазія-увертюра, полонез-фантазія, скерцо-вальс, поема-легенда, етюд-картина. Етюд у різних видах мистецтва. ХТД: «Непереможна Україна» музика В. Будейчука, вірші Л. Архипенко. СММ: Аліна Бойко. Етюд «Я люблю грати гами» (для гітари соло). Нікколо Паганіні - Ференц Ліст «Юнацький етюд». Віктор Косенко. Алеманда з циклу «11 етюдів у формі старовинних танців» або Поема – легенда мі мінор. Емманюель Шабріє. Скерцо-вальс. СВМ: Севада Григорян. Весняний етюд.; портрет В. Косенка на поштовій марці; фото юних гітаристів. Портрет митця: Віктор Степанович Косенко. Музична грамота: гами, тональність, знаки альтерації. П: етюд. ПСД: Міні конкурс етюдів у різних видах мистецтва (живопис, література, музика, хореографія, пантоміма, фотомистецтво).
|
|
||
Тема 4. Жанри фотографії та кінематографу. |
|||||
31. |
Електронна музика |
Електронні інструменти, електронно-акустична апаратура. Синтезатор і його можливості. Подкастинг: аудікаст, відеокаст, скрінкаст. ХТД: «Мам» сл. і муз. Андрія Кузьменка СММ: Карлхайнц Штокхаузен. Композиції на вибір. А. Загайкевич (на вибір), Л. Іваненко. Рейс (Політ). Джон Вільямс. Саундтрек з к/ф «Пірати Карибського моря». СВМ: фото жіночого квартету «Амадеус», драм-машини, синтезаторів. Портрет митця: Карлхайнц Штокгаузен. П: електронна музика, драм-машина, подкастинг, синтезатор. ПСД: Подкастинг (експериментування з онлайн записом свого голосу, аудіо-редактором звукових файлів) |
|
||
32. |
Ігровий, документальний, науково-просвітницький і анімаційний фільми. Кіножанри (умовний поділ): драма, мелодрама, комедія, екранізація, фентезі, пригодницький, історичний і музичний фільми, екшн (бойовик). Короткометражне кіно. Кіномузика. Кінопрофесії, авторське право на фільм. ХТД: «Мам» сл. І муз. Андрія Кузьменка СММ: Добірка епізодів з кращими фрагментами з фільмів про Гаррі Поттера. Андрій Кузьменко (Кузьма Скрябін). Гурт Скрябін: пісні «Мам», «Люди як кораблі» та інші на вибір. Кінокадри: Моцарт( актор Том Халс) і Антоніо Сальєрі (актор Мюррей Абрахам). СВМ: фрагменти з к/ф «Амелі», «Не всі дома», «Неймовірні пригоди факіра», «ла-ла-ленд», «Гаррі Поттер», «Амадеус». П: саунд-дизайнер ПСД: Реклама до фільму, який зацікавив. |
|
|||
33. |
Презентації мистецьких проєктів. |
|
|||
34. |
Урок узагальнення вивченого. Перевіряємо свої досягнення. |
||||
35. |
Урок-концерт. Повторне виконання вивчених пісень за рік. |
||||
Умовні скорочення:
СММ — сприймання музичного мистецтва
СВМ — сприймання візуального мистецтва
ХТД — художньо-творча діяльність
П — ключові поняття
ПСД — позаурочна самостійна діяльність (у вільний час)