Календарно-тематичне планування "Мистецтво: музичне мистецтво" 7 клас (Л.М. Масол)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування

уроків інтегрованого курсу “Мистецтво: музичне мистецтво" 7 клас

(за підручником Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Л. М. Масол, О. В. Калініченко.-К. : Видавничий дім «Освіта», 2024-272с.:іл.)

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

 уроків інтегрованого курсу “Мистецтво:  музичне мистецтво”  7  клас

(за підручником Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Л. М. Масол, О. В. Калініченко.-К : Видавничий дім «Освіта», 2024-272с.:іл.)

 

 

N  

п/п

 

Тема уроку

 

Матеріал для сприймання та виконання

 

Дата

Розділ 1. Мистецтво в просторі культури.

1.

Музичні символи України

 

.

Народна пісня — виразник історії і культури українців. Пісенні скарби України в ЮНЕСКО. Діяльність фольклористів.

СВМ: О. Курилас. Портрет М. Лисенка. Фото С. Крушельницької,   К. Цісик. О. Кусенко. Світанок на Дніпрі. П. Вознюк. Шевченко над Дніпром. С. Шишко. Дніпро восени.

СММ: «Боже, великий, єдиний». Музика М. Лисенка, вірші О. Кониського. Пісня «Реве та стогне Дніпр широкий…» музика Д. Крижанівського, вірші Т. Шевченка. «Чорнобривці» музика В. Верменича, слова М. Сингаївського (О. Пономарьов), «Черемшина» музика В. Михайлюка, слова М. Юрійчука (Квітка Цісик), «Червона рута» музика і вірші В. Івасюка .

ХТД: «Ми з України» музика А. Железняка, слова А. Железняка, М. Лічі.

П: ЮНЕСКО, символ, музичні мистецькі символи

     ПСД:. Вибери пісню — музичний символ України; досліди які існують варіанти її обробок. Створи власну версію обробки цієї мелодії, що може стати музичною заставкою сайту або блогу, присвяченого українській культурі. Створіть віртуальний хор класу у мережі або організуйте флешмоб для виконання українських пісень — символів перемоги.

 

2.

Нове життя народних мелодій в інструменталь-ній музиці

 

 

Народні танці; оркестри й ансамблі народних інструментів (повторення).

СВМ: Народна картина «Кримський Запорожець (Козак-Мамай)», Гопак у виконання ансамблю ім. П. Вірського, оркестр українських народних інструментів. А. Репета. Гуцульщина. А. Монастирський. Гуцули на конях. І. Токарук. Аркан. М. Варення. Гуцульщина — край мистецтва.

СММ: Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія». Козацький танець (НАОНІ). П. Шольц. Фантазія на тему української народної пісні «Верховино, світку ти наш», обробка пісні для хору. Л. Колодуб. Гуцульський танець. М. Скорик. Гуцульський танець із кінофільму «Тіні забутих предків». Й. Брамс. Угорський танець № 5. А. Дворжак. Слов’янські танці (за вибором). Л.Ревуцький. Симфонія № 2. П. Терпелюк. «Гуцульська фантазія».

ХТД: Створення танцювальних рухів під час звучання народної мелодії у виконання троїстих музик.

До портретної галереї: Л. Ревуцький

П: аранжування.

     ПСД: Досліди тему проникнення фольклору в академічну і популярну музику України. Зімпровізуй ритм для українського народного танцю, придумай для нього танцювальні рухи.

 

3.

Аранжування друге життя музичного твору

 

Види аранжування в академічній музиці (перекладення творів для іншого складу виконавців, оркестровка, транскрипція тощо).

СВМ: Й.Данхауер. Ф.Ліст, фото народних танців.

СММ: Н. Паганіні Ф. Ліст. Етюд №6 (за каприсом №24). Н. Паганіні М. Скорик. Каприс № 24 для симфонічного оркестру, балет «Каприси долі». Б. Барток. Музика для струнних, ударних і челести. Фінал. М. Равель. Болеро.

До портретної галереї: Б. Барток.

ХТД: «Скрипка Паганіні», музика Т. Ярової, слова Д. Кременя. Проплескай ритм «Болеро».

П: болеро, каприччо (каприс), транскрипція, челеста 

ПСД: Поцікався, які музичні жанри й форми обирали автори для свого аранжування каприсів Н. Паганіні. Послухай ці твори. Спробуй себе в ролі аранжувальника: експериментуй із улюбленими мелодіями на синтезаторі (змінюй тембр, ритм, темп, динаміку), створи рінгтони для телефона / айфона.

 

4.

Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці

 

Музика Сходу, Африки, традиційні  музичні інструменти. Електронне аранжування.

СВМ: Фото: гра на китайській піпі, індійській флейті бансурі, японському кото; танцюючі африканки, портрет Томіта Ісао; кадри з мультфільму і кінофільму «Аладдін», Шакіра (фрагмент кліпу).

СММ: традиційна східна музика, зокрема для релаксації. Wagakki Band - (Senbonzakura)   Manatsu_ no Dai.

 Томіта Ісао. Саундтрек до кінофільму «Сутінковий самурай», електронні аранжування: Клод Дебюссі. «Місячне сяйво, The Beatles. Кара Караєв. «Танець» із балету «Стежкою грому». Шакіра (Shakira).  Waka Waka (This Time for Africa). До портретної галереї: Томіта Ісао.

ХТД: «Арабська ніч»  з к/ф «Аладдін».

П: лейтмотив, поліритмія, ремейк.

ПСД: Віднайди оригінальні зразки інструментарію різних народів світу, звучанням і формою яких ти здивуєш однокласниць і однокласників. Експериментуйте в царині поліритмії, імпровізуючи на ударних інструментах «африканську музику».

 

5.

  Музика і театр

 

 

Музичний театр: опера, балет. Особливості хореографії в театрі модерн (Kyiv Modern-Ballet Theatre). Сценографія.

СВМ: О. Екстер. Ескіз декорації.

А. Петрицький. Ексцентричний танок. В. Меллер. Блакитна танцівниця. Ескіз костюму до опери «Маски», екіз декорації театру «Березіль». Е. Мане. Емілія Амбр у ролі Кармен. П. Федів. Львів. Оперний театр. Фото: сцени з опери «Кармен», балету Кармен. TV»

СММ: Ж. Бізе. Опера «Кармен»: увертюра, хабанера, куплети Тореодора. Ф. Ваксман. «Кармен-фантазія» для скрипки  і фортепіано. П. Сарасате. Фантазія на теми з опери Ж. Бізе «Кармен» для скрипки з оркестром. Фантазії на теми «Кармен» для різних інструментів. «Bond Senorita». Електронний квартет «Амадеус».

До портретної галереї: Ж. Бізе

ХТД: «Біля тополі», музика Петра Солодухи, Павла Солодухи, слова Петра Солодухи.

П: Лейтмотив, сценографія, модерний балет. 

ПСД: Ознайомся з екранізацією опери «Кармен» (фільм-опера реж. Ф. Розі або Г. Караяна). Експериментуй у царині сценографії: придумай костюм Кармен та Тореодора із застосуванням сучасних комп’ютерних технологій.

 

6.

Музика і візуальні мистецтва

 

 

Музика в сузір’ї мистецтв (архітектура, скульптура, живопис, кіно).

СВМ: «Музичні» будинки. Орган. Зал будинку органної і камерної музики у Дніпрі. Світломузична композиція в Харківському будинку органної і камерної музики. Інсталяція на Фестивалі світла в Генті (Бельгія.) Вілла Медічі, К.Білокур. Піони.

СММ: Ремо Джадзотто (Т. Альбіноні). Адажіо соль мінор для струнних інструментів та органу (Г. Караян). Й. С. Бах. Токата і фуга ре мінор для органу. Ж. Бізе. Симфонія «Рим». Ч. ІІІ; Л. Дичко. Фрески «Джерело». Музика з кінофільмів (повторення): «Володар кілець», «Титанік», «Пірати Карибського моря», «Шерлок Холмс», «Зоряні війни», «Амелі», «Гаррі Поттер» та ін. (за вибором).

До портретної галереї: Леся Дичко.

П: відеокліп,  орган,  саундтрек.

ПСД: Досліди, які відеокліпи знято про сучасних українських співаків. Разом із друзями обговоріть сценарій відеокліпу, який би ви хотіли присвятити хіту сучасної естради. Проведіть міні-конкурс саундтреків із популярних кінофільмів.

 

7.

«Радуйся, Маріє…» або сакральна музика

 

 

Духовна і релігійна музика. Зв'язок і Образ Богині-матері в мистецтві.

СВМ: Л. да Вінчі. Благовіщення, Фра Б. Анжеліко. Благовіщення, Донателло. Благовіщення О.Мурашко. Благовіщення. Дж.Колієр. Благовіщення.

СММ: Й. С. Бах — Ш.Гуно. «Ave Maria», Дж. Каччіні —  В. Вавілов. «Ave Maria» (в різних інтерпретаціях). Ф. Шуберт. «Ave Maria»; Ф. Шуберт — Ф. Ліст. «Ave Maria»; А. Караманов. Концерт для фортепіано з оркестром № 3 «Ave Maria».

ХТД: Придумай власний текст до мелодії «Ave Maria», який допоможе мобілізувати духовні сили, емоції, енергію для подолання життєвих негараздів.

Гра «Оживи скульптуру»  (імпровізація в жанрі пантоміми або створення сторітеллінгу за пластичними образами (С. Курбанов «Скрипаль на даху», «музикальні скульптури» К. Кнапп тощо).

П: сакральний

ПСД: Мистецький проєкт «Радуйся, Маріє…!»: запис духовної музики із супроводом слайд-шоу (сакральний (живопис, скульптура,  архітектура) або з іншим форматом візуалізації.

 

8.

Презентації мистецьких проєктів. Оцінювання.

 

 

Розділ 2. Мистецтво і медіа

9.

Медіа, масмедіа, мультимедіа...

 

Види комунікації: міжособистісна, групова, масова. Класифікації медіа: традиційні (старі) та сучасні; статичні (листівки, фотографії, білборди, комікси тощо) і динамічні (радіо, кіномистецво, телебачення, відео). Інтерактивність — властивість мультимедіа. Медіа і музика (медіа-носії в історії музики).

СВМ: Пам’ятники Й. Гутенбергу в Німеччині та І. Федорову у Львові.

СММ: зірки телешоу «Голос країни. Діти»: Данелія, Алекса, Хуансе, Мімі та Жозефін, Олександр, Манаші (руханка «Jhoom Jhoom Jhoom Baba»)

www.youtube.com/watch?v=NONKCRsilOM

Світ творчих професій: звукооператор, звукорежисер

ХТД: О. Смик «Жити в Україні»

П: медіа, масмедіа, мультимедіа

ПСД:. Професійне випробування. Запиши власний спів пісні «Жити в Україні». За бажанням використай додаток «Запис голосу» (Windows 10). Пофантазуй і придумай оригінальний акомпанемент, звукові ефекти для супроводу співу (синтезатор або ін.)

 

10.

Радіо — динамічний вид медіа

 

Радіо — потужний засіб масової комунікації, насамперед шодо трансляції новин, музики, реклами. Зміст радіопрограм (на прикладі радіостанції Люкс FM). Українські диджеї

СВМ: світлини радіоприймачів, заставок і програм українського радіо, фото диджеїв.

СММ: Д. Гетта. «Титаніум». ARTBAT

www.youtube.com/watch?v=0rw-tRosYP8&t=6s

Треки «Планета», «Мандрагора»

www.youtube.com/watch?v=oiByXt_U40A&t=427s

www.youtube.com/watch?v=YYAa8qORjYU

ХТД: створення джинглів, подкастів

До портретної галереї: П.Д. Гетта — суперзірковий діджей

П: джингл, подкаст, радіо, трек, чарт

ПСД: Колективна робота. Створіть із програм радіо самовідновлюваний плейлист найкращих пісень про Україну, які додають мужності й віри в перемогу. Переконуйте батьків, друзів, знайомих, що слухати українську музику — це круто!

 

11.

Кіномистецтво і кіноіндустрія

 

 

Виробництво і розповсюдження фільмів — важлива частина креативних індустрій із багатомільярдними оборотами. Кіно і музика: опери-екранізації, фільми, присвячені композиторам і музикантам.

СВМ: світлини кінотеатру з екраном IMAX; постер до фільмів «Чарівна флейта», «Титанік»; обкладинка DVD-диску до фільму «Травіата»; кадри з фільму «Хористи», «Титанік»; композитор Дж. Хорнер; режисер Дж. Кемерон отримує «Оскарів».

СММ: музичні фрагменти з к/ф «Хористи», «Титанік» (саундтрек «My Heart Will Go On» у виконанні С. Діон); д/ф «Міф»; кліп на пісню «Квіти мінних зон» С. Вакарчука

www.youtube.com/watch?v=X8H6bGL4LMs

www.youtube.com/watch?v=jMiovGnZMDk&t=1s

До портретної галереї: В.Сліпак

Світ творчих професій: продюсер, режисер, сценарист, актори, оператор, звукооператор, художник-постановник, освітлювач, каскадер.

ХТД: С. Вакарчук. «Квіти мінних зон»

П: кліп, кастинг, кінематограф

ПСД: Поцікався, які є фільми про художників/художниць. Придумай ідею і напиши сценарій короткометражного фільму про одного/одну з них. Колективна робота. Організуйте і проведіть кастинг для музичного відеокліпу до пісні, зніміть його.

 

12.

Анімація

 

Види анімації: графічна (мальована), об’ємна (матеріальна) і комп’ютерна. Міфологічні сюжети в мультиплікації (порівняння образів японської манга/аніме, діснеївських і вітчизняних фільмів). Роль музики у створенні емоційного простору фільму, саундтрек як характеристика героя.

СВМ: Головні персонажі з мультфільмів «Наруто», «Моана» , «Мавка. Лісова пісня».

СММ: Аніме «Наруто»: саундтрек «Shooting Star» («Падаюча зірка»). Музика з м/ф «Мавка. Лісова пісня (на вибір): Даріо Веро. Оркестрова музика. https://orcd.co/mavka_omps  Х. Соловій і Артем Пивоваров «Мова вітру» (кліп на саундтрек до м/ф). www.youtube.com/watch?v=f6Xe03x7Ers

ХТД: Христина. Соловій «Лісова пісня» (спів) www.youtube.com/watch?v=ryiS1n37-Js

або «How Far I’ll Go» з м/ф «Моана» www.youtube.com/watch?v=3NsoE7AficI

Мистецька грамота: сучасні технології компютерної анімації, озвучування фільму.

П: анімація, мультиплікація, аніме, манга

ПСД: Групова робота. Об’єднайтесь у групи для підготовки пітчингу анімаційного серіалу в жанрі фентезі «Чарівний світ української міфології». Розподіліть теми й головних персонажів кожної серії, розробіть орієнтовний сценарій, придумайте оригінальні костюми, створіть музичні портрети на фольклорній основ (пісня, танець, фрагменти музичних творів). Підготуйте презентацію ідеї для потенційних інвестроів з комерційним обгрунтуванням перспективності ідеї. За можливістю зніміть рекламний відеоролик.

 

13.

Інтернет

Інтернет — найсучасніший вид медіа: доступність будь-якої інформації, можливість взаємодіяти з широкою аудиторією.

Засоби комунікації в інтернеті: соціальні мережі, форуми, чати та їх впив на особистість споживача. Ведення блогу — перший крок до бізнесу. Поширена тематика блоків ( музика, кулінарія) Найпопулярніші соціальні мережі (Facebook, Viber, Telegram, Instagram, Twitter, ВКонтакті, ТікТок, Pinterest). Популяризація різних видів мистецтва в соціальних мережах.

СВМ: світлини, що демонструють різноманіття інтернет-середовища.

СММ: Пошук в інтернеті найрізноманітніших інтерпретацій пісні «Despaсito», порівняння версій виконання

Мистецька грамота: мінітренінг з розміщення мистецьких повідомлень у соціальній мережі й організації онлайн обговорення (з використанням постів, репостів, лайків тощо)

Секрети творчих професій: блогер

ХТД: Despaсito «З Новим роком!» Український текст Руслани Довбуш (спів)

https://www.youtube.com/watch?v=xUH8sz9HAmY

П: блог, інтернет, сайт, чат.

ПСД: Подивись к/ф «Шеф-кухар» (kinogoua.com), обговори з друзями / подругами та з батьками роль соціальних мереж у житті людини, в її бізнесі.

 

14.

Музей як віртуальне вікно у світ мистецтва

 

Роль музеїв у суспільстві, в популяризації пам’яток культури та мистецтва. Віртуальний музей - тренд сучасності (приклад — ArtScience у Сінгапурі).

СВМ: світлини інтерактивного музею у Сінгапурі, Лувру, Галереї Уффіці, Прадо, Бельведер, Дрезденської картинної галереї, музею Геггенхайма, Національного художнього музею України, музею Писанки в Коломиї.

СММ: Лорі Андерсон (композиції на вибір)

ХТД: Укр. колядки (на вибір) «Добрий вечір тобі, пане господарю», «Ой над Вифлеємом» https://www.youtube.com/watch?v=YL0mTkohfyU

Мистецька грамота: аудіогід

Віртуальна екскурсія: сайти провідних музеїв

Світ творчих професій: екскурсовод, гід.

П: аудіогід, віртуальний музей, скетч

ПСД: З’ясуй, в яких вітчизняних музеях впроваджено аудіогіди англійською мовою. Поцікався, в яких країнах відбувся запуск україномовних аудіогідів. Створи аудіогід для віртуальної екскурсії «7 чудес України: діалог музики і живопису». Скористайся сервісом O-DGuide (напиши текст і вибери голос). За бажанням — фрагментами з Background Music: For Drawing, Painting & Artistic Work.

 

15.

Резерв учителя (краєзнавчий компонент)

 

 

16.

Перевіряємо свої досягнення (семестрове оцінювання)

 

 

Розділ 3. Дизайн і музика сьогодення: на шляху до діалогу

 

17.

Джаз — мистецтво імпровізації

СВМ: А. Матісс. Джаз, Л. Зерницький. Джазовий живопис. Портрети

Л. Армстронга. В. С. Маунт. Гра на банджо, К. Маллетт. Бібоп; М. Казав. Джазова музика.

СММ: С. Джоплін. «The Entertainer» (реґтайм); Л. Армстронг. «Let My People Go!» або «Hello, Dolly!», Е. Фіцджеральд, Л. Армстронг «Summertime»; Д. Еллінгтон. «Караван». Дж. Косма. Блюз «Опале листя» (в різних аранжуваннях).

ХТД: Дж. Косма. Опале лисят (вокаліз) (придумай слова, імпровізуй ритмічний супровід).

Музична грамота: джазова вокальна техніка (прийоми та ефекти, фальцет, глісандо, скет-імпровізація).

До портретної галереї: Л. Армстронг.

П: джаз, диксиленд, регтайм, свінг, синкопа.

ПСД: дізнайся більше про серії картин  А. Матісса «Джаз». Імпровізуй скет до «джазової» шпалери.

 

18.

Джаз і класична музика

Вплив джазу на академічну музику. Укранський джаз.

СВМ: Дж. Вістлер. Ноктюрн у блакитному і срібному; Е. Воргол. Джордж Гершвін. Фото: сцена з опери «Поргі та Бесс» Дж. Гершвіна; вокальний дует «ManSound».

СММ: Дж. Гершвін. Рапсодія у блюзових тонах (фрагмент); І. Хома. Верховина («Медікус»); Let it Snow. («ManSound»); М. Скорик, вірші М. Петренка. Пісня «Намалюй мені ніч»; О.Саратський. «Буги-вуги», «Блюз» із сюїти № 2 для фортепіано з оркестром.

ХТД: Варант 1. Дж. Гершвін. Колискова Клари з опери «Поргі та Бесс». Варіант 2. Дж. Стайн, вірші С. Кана. «Let It Snow!»

П: джазові стандарти, кейк-уок; рапсодія.

ПСД:. Мистецький проєкт: «Хіт-парад: український джаз».

 

19.

Рок-музика

Рок-музика: від рок-н-ролу до сучасних стилів: хард-рок, хеві-метал, панк-рок, поп-рок, психоделічний рок, інді-рок, артрок. Зв’язок рок-музики з класичною музикою.

СВМ: Фото: Hard Rock-готель у Голлівуді; воскова фігура Е. Преслі в музеї мадам Тюссо, пам’ятник Е. Преслі; фото рок-гуртів: «The Beatles», «Rolling Stones», «Led Zeppelin», «Metallica», «Гуцули», «Скай» тощо.

СММ: Е. Преслі. Tutti Frutti (рок-н-рол); композиції рок-гуртів «The Beatles», «Queen», «Metallica» (із симфонічним оркестром); В. Павлещук. Рок-аранжування класики для електрогітари соло та ін. (на вибір).

До портретної галереї: Е. Преслі.

ХТД: Музика Р. Лижичко, слова О. Ксенофонтова. «Аркан».

П: Мейнстрим, рок-музика, рок-н-рол, чарт, хард-рок.

ПСД:. вибери сучасні сингли, здатні репрезентувати український рок на європейській сцені.

 

20.

Рок-опера

Особливості жанру рок-опери, порівняння з іншими музично-сценічними жанрами: класичною оперою, мюзиклом.

СВМ: Постер і сцени з рок-опери «Ісус Христос — суперзірка»; Ж. Енгр. Жанна д’Арк на коронації Карла VII у Рейнському соборі; постер до фільму «Посланниця: історія Жанни д’Арк»; афіші та сцени з рок-опери «Біла ворона».

ММ: Л. Уеббер. Арія Марії Магдаліни «I Don't Know» з рок-опери «Ісус Христос — суперзірка»; Г. Татарченко. Фрагменти з рок-опери «Біла ворона»: сцена «Свобода» тощо.

ХТД: обговорення теми емоційного впливу рок-музики.

П: лейтмотив, рок-опера.

ПСД: запропонуй сюжет для рок-опери із сучасного життя. Зімпровізуй на синтезаторі тему головного героя в стилі рок-музики, що може бути лейтмотивом твору.

 

21.

Палітра попмузики

 

Попмузика — складова шоу-бізнесу. Роль медіа в поширенні популярної музики. Оркестр П. Моріа. Зірки української популярної музики. Чарт у музичній індустрії.

СВМ: Фото оркестру П. Моріа, відомих співаків — зарубіжних (М. Джексон, Мадонна, В. Г’юстон, Р. Вільямс, Ріанна, ), гуртів (АВВА та ін.), українських виконавців (Н. Яремчук, С. Ротару, В. Зінкевич, Дзідзьо, О. Полякова, Д. Монатік, М. Барських, Люся Кава та ін.).

СММ: «Під музику Вівальді» у виконанні оркестру П. Моріа; шлягери сучасної зарубіжної та української попмузики (на вибір).

До портретної галереї: Квітка Цісик.

ХТД: Люся Кава. «Незламна».

П: попмузика, популярна музика, шлягер.

ПСД: мінідослідження: створення чарта з обрання десяти найкращих пісень сучасної популярної музики шляхом опитування однокласників і однокласниць.

 

22.

Музичні концерти, фестивалі, флешбоми й арт-моби

 

Вічизняні музичні фестивалі, міжнародні конкурси. Шоу-індустрія.

СВМ: портрети учасників конкурсу Євробачення (О. Пономарьов, Руслана, А. Данилко, З. Огнєвич, Т. Кароль, Меlovin, Джамала та ін.); фото оформлення сцени концерту («Музична платформа України»), шоу («Голос країни»), зокрема дистанційні. Фото флешмобу у Льовові.

СММ: хіти українських співаків — учасників конкурсу Євробачення (Руслана, О. Пономарьов, А. Данилко, З. Огнєвич, Т. Кароль, Меlovin, Джамала та ін. (на вибір).  

Віртуальна екскурсія: сторінками історії пісенного конкуру Євробачення.

До портретної галереї: Джамала

Секрети творчих професій: шоумен.

ХТД: В. Івасюк «Червона рута» або «У долі своя весна».

П: фестиваль, флешмоб, шоу, шоумен.

ПСД: організація і проведення концерту з елементами шоу або флешмобу.

 

23.

Мюзикл

Виникнення мюзиклу на Бродвеї в США. «Вестсайдська історія» Л. Бернстайна, «Моя чарівна леді» Ф. Лоу та ін. Прикметні риси мюзиклу в порівнянні  з іншими музично-сценічними жанрами (видовищність). Кіномюзикл.

СВМ: фото сцен з мюзиклів; кадри з кіномюзиклів.

СММ: The Phantom of the Opera з мюзиклу Е. Веббера «Привід опери»;  «Belle» з мюзиклу Р. Коччанте «Собор Паризької Богоматері» (Нотр-Дам де Парі (В. Харчишин, О. Пономарьов, Фагот).  

ХТД: Кадри з фільмів «Король Лев», «Русалонька».

П: мюзикл, кіномюзикл.

ПСД: переглянь кіномюзикл «Шкільний мюзикл»  (реж. К. Отртега) і «Привід Опери» (реж. Дж. Шумахер) за однойменним мюзиклом Е. Веббера. Напиши рецензію на один з фільмів.

 

24.

Танцювальні фестивалі, конкурси, шоу

 

Танець модерн. Популярні танцювальні жанри: диско, твіст, хіп-хоп, брейк-хауз, техно тощо. Шоу «Танцюють всі!». Конкурси спортивних танців.

СВМ: Ж. Уолл. Танець мрії; портрет А. Дункан, фото танцівників.

СММ: танці з європейської та латиноамериканської програм міжнародних конкурсів.

Музична грамота: музичні особливості спортивних танців.

До портретної галереї: А. Дункан

ХТД: Гайтана «Україно! Будьмо!».

П: танець модерн, мюзик-хол

ПСД: Мініпроєкт онлайн виставки: «Танець у живописі»

 

25.

Новаторські пошуки в царині музичної мови, жанрів і форм

Новації в царині музичної мови (алеаторика, додекафонія), жанрів ( інструментальний театр, перформанс).

СВМ: диск із записом музики А. Онеггера, К. Піскорський. Цивілізація. Місто. Портрети А. Шенберга, М. Загайкевич. В. Кандинський. Контрастні звуки. Сцени з «Місячного П’єро» ; гепенінг у Маямі.

СММ: .А. Онеггер . Пасифік 231, А. Шенберг. Місячний П’єро: № 5 - Вальс, № 6- Мадонна; Ф. Шопен. Вальс, Л. Беріо. Секвенція для тромбона. А. Загайкевич. Саундтрек з к/ф «Мамай».

Музична грамота: додекафонія.

До портретної галереї: А. Шенберг.

ХТД: Леся Горова «Музика звучить».

Робота в парах. Рольова гра «Діалог з автором» (придумати запитання щодо складних моментів їхньої творчості).

П: алеаторика, додекафонія, перформанс, гепенінг.

ПСД: Запропонуй оригінальну ідею перформансу до свята останнього дзвоника, добери урочисту і веселу музику для створення святкової атмосфери. 

 

26.

Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 4. Мистецтво у міжгалузевих зв’язках

 

27.

Вірші, перетворені

на красу пісенних мелодій

Зв’язок музика і поезії. Інтонація.

СММ: «Бандуристе, орле сизий!»; кліп «Тополя» (гурт «Хочу ще»); відео «Не моя» (гурт «Kozak System»)»; м/ф «Крила» (Б. Ступка декламує вірш Ліни Костенко «Крила).

СВМ: фото ансамблю бандуристів «Шпилясті Кобзарі», гуртів «Хочу ще», «Козак систем», «Птаха»; фрагменти анімаційної графіки до пісень.

ХТД: розучування пісні «Крила» на вірші Л. Костенко або «Хотіла б я піснею стати» на вірші Лесі Українки (спів у різних манерах співу, зокрема вокалізом).

П: інтонація

ПСД: експериментування інтонацією віршів та пісень для втілення різних емоцій і настроїв (речитатив, вокаліз, реп, хіп-хоп).

 

28.

Літературні сюжети й образи в музиці звучать

Музичні твори на літературні сюжети.

СММ: Ф. Шуберт. Балада «Лісовий цар». Ф. Мендельсон. Музика до комедії В. Шекспіра «Сон літньої ночі» (увертюра та інші частини на вибір). Е. Гріг. Сюїта «Пер Гюнт» («Ранковий настрій», «Танець Анітри», «Пісня Сольвейг»).

СВМ: портрети Ф. Шуберта, Е. Гріга, ілюстрації до літературних творів, постер до к/ф «Пер Гюнт».

ХТД: виконання пісні «Крила» або «Хотіла б я піснею стати»

П: буктрейлер

ПСД: Мистецький проєкт «Діалог музики й літератури» (складання програми концерту з анотаціями). Створення буктрейлеру до літературного твору (робота в парі або групі). поширення ролика в інтернет-мережі.

 

29.

Музичний літопис тисячоліть

Історичні події та образи історичних діячів у музиці.

ММ: О. Респігі. Балет «Юлій Цезар» (фрагменти). А. Загайкевич. Опера «Вишиваний. Король України» (фрагменти). Пісня «Розпрощався стрілець» (гурт «Піккардійська терція»).

СВМ: скульптура Ю. Цезаря, фото В. Вишиваного, А. Загайкевич. Сцени з балету «Юлій Цезар» та опери «Вишиваний. Король України».

ХТД: мініконкурс (або музична вікторина) з виконання українських історичних пісень. Розучування пісні «Розпрощався стрілець» (мелодія народна, слова Н. Кооля). Дослідження історії пісні

До портретної галереї. О. Респігі

П: автентичний

ПСД: (групова робота) створення сценарію опери або балету на історичну тему про відомого українського діяча, який став взірцем служіння Батьківщині (або обрати героя з фільмів серії «Книга-мандрівка. Україна»).

 

30.

Музика і географія

Урок-мандрівка музичною картою світу.

СММ: музика А. Пашкевича, вірші М. Негоди. Пісня «Степом, степом…» (Черкаський народний хор, солістка Р. Кириченко). Є. Філатов. Електронні композиції «Як звучить Чернігів?», «Як звучить Львів?». Музика кантрі з американських вестернів (на вибір). А. П’яццола. Oblivion (у різних виконаннях). В.-В. Ральф. Симфонія № 7 «Антарктика» (фрагменти)

СВМ: В. Алещенко. Українська хата.  І. Петрів. Карпати. Село Кам’янка. В. Наталушко. Чернігів. Вал. О. Шевчук. Львів. І. Айвазовський. Очерети на Дніпрі. Томас Ікінс. Ковбой (з банжо). Фото танців різних народів світу, Сіднейського оперного театру

ХТД: Створення карти «Музична географія» (на основі контурної карти або на комп’ютері)

П: вестерн, кантрі

ПСД: вибір з альбому Джамали «Крим» пісні, яку варто порадити послухати друзям / подругам

 

31.

Чарівні цифри, що звучать: мистецтво і математика

Музика і математика (вчення Піфагора). Винахід нотної грамоти (Гвідо д’Ареццо), її математичні розрахунки: висота і тривалість звуків і пауз, ритм (дводольний, тридольний).

Образотворче мистецтво і математика (ритм в архітектурі, живописі, орнаменті). 

СММ: Й. С. Бах. Бранденбурзький концерт № 3 (Ч. 1. Кантабіле). Л ван Бетховен. Соната № 14 «Місячна».

СВМ: К. Малевич. Дівчата в полі. М. Примаченко. Весілля. С. К. Ешер. Композиція, фрактали, храм Парфенон, Єгипетська піраміда, арена цирку

Музична грамота: інтервали

ХТД: дослідження звучання музичних інтервалів.

П: актровірш, пауза, інтервал.

ПСД: створення гри «Музично-математичне доміно» з використанням цифрових елементів музичної грамоти.

 

32.

Дитячі образи в музиці

Дитяча музика у творчості композиторів різних епох.

СММ: Й. С. Бах «Нотний зошит Анни-Магдалени Бах». Арія № 20. Р. Шуман «Альбом для юнацтва»(на вибір). М. Равель. «Розмова Красуні і Чудовиська» із сюїти «Моя Матінка Гуска». В. Косенко. «24 п’єси для дітей» (на вибір); С. Борткевич. «Із казок Андерсена» (на вибір); Г. Сасько. «Граємо джаз» (на вибір); Л. Іваненко. «Бугі відірваного ґудзика»

СВМ: портрети композиторів .

Р. Шумана, М. Равеля, В. Косенка та ін. Розенталь. Бах у сімейному колі.

Й. Н. Кроче. Родина Моцартів. Афіша вистави «Коза-Дереза» М. Лисенка.

ХТД: музика і вірші Наталії Май, пісня «Моє дитинство золоте».

ПСД: Мистецький проєкт «Світ дитинства в музиці». Запис музичних творів і добір до них візуального супроводу.

 

33.

Резерв учителя (краєзнавчий компонент)

 

 

34.

Оцінювання досягнень учнів. Презентації мистецьких проєктів.

 

 

35.

Урок-концерт. Виконання вивчених пісень за рік.

 

 

Умовні скорочення:

СММ — сприймання музичного мистецтва

СВМ — сприймання візуального мистецтва

ХТД — художньо-творча діяльність

П — ключові поняття

ПСД — позаурочна самостійна діяльність (у вільний час)

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 7 клас, Планування
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
29 липня
Переглядів
4155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку