КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з геометрії
для 7-х класів
на І семестр
.
Клас |
Всього годин |
І семестр
Понеділок П’ятниця : 2 год |
ІІ семестр
Понеділок П’ятниця : 2 год |
Навчальна програма (назва, автор, видавництво, рік, ким затверджено) |
Підручник |
7 |
68
|
31
|
37
|
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Геометрія: підручник для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / А.Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М, С, Якір. – Х.: Гімназія, 2015. – 221 с. : іл.. |
Загальна кількість С/р |
3 |
Загальна кількість ТКР |
3 ( 2 ТКР + 1 сем.) |
Кількість семестрових робіт |
1 (16.12.22) |
Загальна кількість ТО |
4 |
№ у/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Наскрізні лінії |
Примітка |
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ ( 7 год) |
||||||
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок. Вимірювання відрізків. |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики; будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу. |
|
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|||
|
|
Промінь. Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
|
|||
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
|
|||
|
|
Розв’язування вправ |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація знань і вмінь. Підготовка до ТКР |
|
|||
|
|
Тематична контрольна робота №1 |
ТО1 |
|||
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (14год) |
||||||
|
|
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: · що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · · властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · · ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі статистичних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики та екології на основі статистичних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, задачі соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя |
|
|
|
|
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості |
|
|||
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота №1 |
|
|||
|
|
Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості |
|
|||
|
|
Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості |
|
|||
|
|
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. Кут між двома прямими, що перетинаються |
|
|||
|
|
Кути, утворені при перетині двох прямих січною |
|
|||
|
|
Кути, утворені при перетині двох прямих січною |
|
|||
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота №2 |
ТО2 |
|||
|
|
Ознаки паралельності прямих |
|
|||
|
|
Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
|||
|
|
Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація знань і вмінь. Підготовка до ТКР |
|
|||
|
|
Тематична контрольна робота № 2 |
ТО3 |
|||
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (10 год) |
||||||
|
|
Аналіз ТКР. Трикутник і його елементи. Висота, бісектриса і медіана трикутника |
Учень/учениця: наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; формулює: · · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · · властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту
|
Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення теорем |
|
|
|
|
Види трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки |
|
|||
|
|
Рівнобедрений трикутник |
|
|||
|
|
Рівнобедрений трикутник |
|
|||
|
|
Розв’язування вправ Самостійна робота №3 |
|
|||
|
|
Нерівність трикутника. Співвідношення між сторонами та кутами трикутника |
|
|||
|
|
Сума кутів трикутника |
|
|||
|
|
СЕМЕСТРОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
|
|||
|
|
Аналіз семестрової контрольної роботи |
|
|||
|
|
Підсумковий урок |
ТО4 |