Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології у 8 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні роботи та лабораторні дослідження, домашні завдання, графи для запису дати та примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології у 8 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель біології
Лиман Перший
2018
Біологія
8 клас
(70 годин - 2 години на тиждень, із них – 4 години резервні)
№ уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, лабораторні дослідження, дослідницькі практикуми |
Дата уроку |
Примітка |
Домашнє завдання |
||
ВСТУП (2 год) |
|||||||
1. |
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
|
|
|
Вивчити конспект |
||
2. |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати §1 |
||
Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год) |
|||||||
5. |
Організм людини як біологічна система.
|
|
|
|
Опрацювати §
|
||
6. |
Різноманітність клітин організму людини. |
|
|
|
Опрацювати с.6, завд.1 на с.9 (пис.) |
||
7. |
Тканини. |
Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
|
Опрацювати §2 |
||
8. |
Органи. Фізіологічні системи. |
|
|
|
Опрацювати §3 |
||
9. |
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
|
|
Опрацювати §49 |
||
10. |
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. |
|
|
|
Опрацювати §50 |
||
11. |
Імунна регуляція. |
|
|
|
Опрацювати §53-54 |
||
12. |
Підсумковий урок з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 2. Опора та рух (6 год) |
|||||||
13. |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. |
Основні групи скелетних м’язів.
|
|
|
Опрацювати §25 |
||
14. |
Кістки, хрящі. Огляд будови скелета. З’єднання кісток. |
Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової та хрящової тканин. |
|
|
Опрацювати §26 |
||
15. |
Функції та будова скелетних м’язів. |
Лабораторне дослідження мікроскопічної будови м’язової тканини. |
|
|
Опрацювати §27 |
||
16. |
Робота м’язів. Втома м’язів. |
Лабораторне дослідження розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
|
Опрацювати §28 |
||
17. |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. |
|
|
|
Опрацювати §29 |
||
18. |
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Проект (тематика за вибором учителя) |
|
|
|
Опрацювати §30, узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до ПУ |
||
19. |
Підсумковий урок з теми «Опора та рух» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 год) |
|||||||
20. |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Харчування й обмін речовин.
|
|
|
|
Опрацювати §4 Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
||
21. |
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. |
|
|
|
Опрацювати §5 |
||
22. |
Харчові та енергетичні потреби людини. Проект Збалансоване харчування (або тематика за вибором учителя) |
|
|
|
Опрацювати §6, узагальнити почуту на уроці інформацію |
||
Тема 4. Травлення (4 год) |
|||||||
23. |
Значення травлення. Система органів травлення. |
Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). |
|
|
Опрацювати §7 |
||
24. |
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. |
Дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль |
|
|
Опрацювати §8 |
||
25. |
Регуляція травлення. |
|
|
|
Опрацювати §9 |
||
26. |
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
|
|
Опрацювати §10 |
||
Тема 5. Дихання (4 год) |
|||||||
27. |
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
|
|
Опрацювати §11 |
||
28. |
Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
|
|
Опрацювати §12-13 |
||
29. |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
|
Опрацювати §14, підготуватися до контрольної роботи |
||
30. |
Контрольна робота з теми «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення. Дихання» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 6. Транспорт речовин (7 год) |
|||||||
31. |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа. |
Лабораторна робота: Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
Опрацювати §15 |
||
32. |
Групи крові та переливання крові. Зсідання крові |
|
|
|
Опрацювати §16 |
||
33. |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
|
|
|
Вивчити конспект |
||
34. |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця. |
|
|
|
Опрацювати §17-18 |
||
35. |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. |
Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
|
Опрацювати § 19 Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня |
||
36. |
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
|
Опрацювати §20 |
||
Тема 7. Виділення. Терморегуляція (4 год) |
|||||||
37. |
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи. |
|
|
|
Опрацювати §21-22 |
||
38. |
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
|
Опрацювати §23 |
||
39. |
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою (або тематика за вибором учителя) |
|
|
|
Опрацювати §24 |
||
40. |
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. |
|
|
|
Вивчити конспект, підготуватися до підсумкового уроку |
||
41. |
Підсумковий урок з теми «Транспорт речовин. Виділення. Терморегуляція» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (7 год) |
|||||||
42. |
Нервова система. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
|
|
Опрацювати §32 |
||
43. |
Спинний мозок. |
Лабораторне дослідження: вивчення будови спинного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами) |
|
|
Опрацювати §33 |
||
44. |
Головний мозок. |
Лабораторне дослідження: вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами) |
|
|
Опрацювати §34 |
||
45. |
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
|
|
Опрацювати §35 |
||
46 |
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|
|
Опрацювати §36 |
||
47. |
Підсумковий урок з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год) |
|||||||
48. |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
|
|
Опрацювати §37 |
||
49. |
Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору. |
Лабораторне дослідження: Визначення акомодації ока Лабораторне дослідження: Виявлення сліпої плями насітківці ока |
|
|
Опрацювати §38, завд.7 на с.137 (усно). Доопрацювати лабораторні дослідження |
||
50. |
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Сенсорна система рівноваги. |
Лабораторне дослідження: Вимірювання порогу слухової чутливості |
|
|
Опрацювати §39 |
||
51. |
Сенсорні системи смаку, нюху. |
|
|
|
Опрацювати §40 |
||
52. |
Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю. |
Дослідницький практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
Опрацювати §41-42
|
||
53. |
Підсумковий урок з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 10. Вища нервова діяльність (7 год) |
|||||||
54. |
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи
|
Дослідницький практикум Визначення особистого типу вищої нервової діяльності
|
|
|
Опрацювати §43 |
||
55. |
Умовні та безумовні рефлекси.Інстинкти. |
Лабораторне дослідження: Визначення реакції зіниць на світло |
|
|
Опрацювати §44-45, завд.5 на с.155 (пис.) |
||
56. |
Мова. Навчаннята пам’ять. |
Лабораторне дослідження: Дослідженнярізнихвидівпам’яті |
|
|
Опрацювати §46 |
||
57. |
Мислення та свідомість. |
|
|
|
Опрацювати §47 |
||
58. |
Сон. Біоритми.
|
|
|
|
Опрацювати §48, підготуватися до тематичного оцінювання |
||
59. |
Підсумковий урок з теми «Вища нервова діяльність» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 11. Ендокринна система (3 год) |
|||||||
60. |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
|
|
Опрацювати §51, підготувати проект |
||
61. |
Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика |
|
|
|
Опрацювати §52, завд.9 на с.181 (пис.) |
||
62. |
Взаємодія регуляторних систем
|
|
|
|
Опрацювати §49-50 |
||
Тема 12. Розмноження та розвиток людини (4 год) |
|||||||
63.
|
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. |
|
|
|
Опрацювати §55 |
||
64. |
Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. Плацента, її функції. |
|
|
|
Опрацювати §56 |
||
65. |
Ембріональний та постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати §57-58, завд.8 на с.201 (пис.) |
||
66. |
Контрольна робота з теми «Регуляція функцій організму. Розмноження та розвиток людини» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Узагальнення (1 год) |
|||||||
67.
|
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
|
|
|
Опрацювати §59 |
||