Метою вивчення етики в загальноосвітній школі є: підготувати учнів до взаємодії з соціальним середовищем, сформувати в них соціалізуючі та комунікативні навички, почуття власної гідності, відповідальність, збагатити досвід емоційно-оцінної діяльності, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі. Крім того, Державний стандарт галузі передбачає засвоєння учнями таких елементів змісту освіти, як «цінності в житті людини й суспільства», «індивідуальність», «вільний розвиток людини», «свобода і відповідальність», «толерантність», «мораль», «етика і етикет».
Метою вивчення етики в загальноосвітній школі є: підготувати учнів до взаємодії з соціальним середовищем, сформувати в них соціалізуючі та комунікативні навички, почуття власної гідності, відповідальність, збагатити досвід емоційно-оцінної діяльності, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі.
Крім того, Державний стандарт галузі передбачає засвоєння учнями таких елементів змісту освіти, як «цінності в житті людини й суспільства», «індивідуальність», «вільний розвиток людини», «свобода і відповідальність», «толерантність», «мораль», «етика і етикет».
Завдання навчального предмету «етика»:
За програмою:
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 5-6 класи «Етика» - Х.: Видавнича група «Основа», 2005.
Підручник:
О. Данилевська, О. Пометун «Етика.» Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. К., «Генеза», 2005.
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Прим. |
|
5а, 5б, 5в класи |
|
|
1 |
Що вивчає етика. |
|
|
|
Тема 1. Чим керується людина у вчинках та поведінці. |
|
|
2 |
Як розрізняють добро та зло? |
|
|
3 |
Як наші вчинки впливають на життя. |
|
|
4 |
Що означає бути вихованим. |
|
|
5 |
Узагальнення. |
|
|
6 |
Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Тема 2.Які правила визначають гармонію людини із собою та найближчим оточенням. |
|
|
7 |
Що означає бути щасливим. |
|
|
8 |
Чому не можна принижувати людську гідність. |
|
|
9 |
Коли нам буває соромно. |
|
|
10 |
Яке значення має для людини сім’я. |
|
|
11 |
З чого починається дружба. |
|
|
12 |
Як досягнути поваги в колективі. |
|
|
13 |
Узагальнення. |
|
|
14 |
Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Тема 3. Якими є моральні норми і правила співжиття у людському суспільстві |
|
|
15 |
Як і чому виник етикет. |
|
|
16 |
Якими є моральні норми українського народу. |
|
|
17 |
Чому люди поважають звичаї, традиції і закони. |
|
|
18 |
Якими є правила життя людей у суспільстві. |
|
|
19 |
Що означає бути громадянином своєї держави. |
|
|
20 |
З чого починається людська досконалість. |
|
|
21 |
Узагальнення. |
|
|
22 |
Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Тема 4. Що означає дотримуватися норм етикету в повсякденному житті. |
|
|
23 |
Як досягти успіху в спілкуванні. |
|
|
24 |
У чому виявляється вміння користуватися мовним етикетом. |
|
|
25 |
Як спілкуватися долаючи відстань. |
|
|
26 |
Що можна прочитати в погляді. |
|
|
27 |
Що означає бути вдягненим доречно.
|
|
|
28 |
Що означає бути вдягненим доречно. |
|
|
29 |
Як треба поводитися в дні смутку та печалі. |
|
|
30 |
Що таке етикет особливих випадків.
|
|
|
31 |
Що таке етикет особливих випадків. |
|
|
32 |
Узагальнення. |
|
|
33 |
Тематичне оцінювання. |
|
|
34 |
Підсумкове узагальнення.
|
|
|
35 |
Підсумкове узагальнення. |
|
|