Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров'я у 6 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту, домашні завдання, графи для запису дати та примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров’я у 6 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель основ здоров’я
Лиман Перший
2018
Основи здоров’я
6 клас
І семестр
(35 годин, 4 години – резервний час)
№ |
Тема |
Практичні завдання |
Дата |
Примітка |
Домашнє завдання |
||
Розділ 1. Здоров’я людини (4 год) |
|||||||
|
Життя і здоров’я людини Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. |
Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації.
|
|
|
Опрацювати §1 |
||
|
Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. |
Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов *. |
|
|
Опрацювати §2 |
||
|
Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. |
|
|
|
Опрацювати §3 |
||
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек |
Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек. Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)* |
|
|
Опрацювати §4 |
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 год) |
|||||||
|
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. |
Аналіз маркування харчових продуктів **
|
|
|
Опрацювати §5 |
||
|
Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
Визначення збалансованості харчового раціону |
|
|
Опрацювати §6 |
||
|
Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях |
Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях |
|
|
Опрацювати §7 |
||
|
Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. |
Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»*
|
|
|
Опрацювати §8-9 |
||
|
Підсумковий урок з теми «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (6 год) |
|||||||
|
Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку .
|
|
|
|
Опрацювати §10 |
||
|
Потреби людини, їх розвиток із віком. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. |
Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій . |
|
|
Опрацювати §11 |
||
|
Самооцінка і здоров’я Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.
|
Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети).
|
|
|
Опрацювати §12 |
||
|
Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. |
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень Аналіз соціальної і комерційної реклами* |
|
|
Опрацювати §13 |
||
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. |
Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками* |
|
|
Опрацювати §14 |
||
|
Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ |
|
|
|
Опрацювати §15 |
||
|
Підсумковий урок з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (15 год) |
|||||||
Тема 1. Соціальне благополуччя (7 год) |
|||||||
|
Спілкування людей Засоби комунікації. Навички спілкування. |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях. |
|
|
Опрацювати §16 |
||
|
Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати §17 |
||
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі) |
Складання плану покращення міжособистісних стосунків.* |
|
|
Опрацювати §18 |
||
|
Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. |
Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. |
|
|
Опрацювати §19 |
||
|
Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. |
Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. |
|
|
Опрацювати §20 |
||
|
Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. |
|
|
|
Опрацювати §21 |
||
|
Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. |
|
|
|
Опрацювати §22 |
||
|
Підсумковий урок з теми «Соціальне благополуччя» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі (8 год) |
|||||||
|
Безпека в побуті Правила користування водогоном, тепловими мережами. |
|
|
|
Опрацювати §23 |
||
|
Правила користування електроприладами. |
|
|
|
Опрацювати §24 |
||
|
Правила користування газовими приладами. |
|
|
|
Опрацювати §25 |
||
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії. |
Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії*. |
|
|
Опрацювати §26 |
||
|
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. |
|
|
|
Опрацювати §27 |
||
|
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
|
Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі. Виготовлення ватно-марлевої пов’язки. |
|
|
Опрацювати §28 |
||
|
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
|
Опрацювати §29 |
||
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП
|
Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом*. Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин*. Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами*. Вивчення вмісту автомобільної аптечки*. |
|
|
Опрацювати §30 |
||
|
Перевірка сформованих практичних умінь та навичок за тематичним блоком «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||
Тематична |
|||||||
34. |
Підсумково-узагальнюючий урок. Самооцінка здоров’я |
|
|
|
Дбайливо ставитися до власного здоров’я |
||