Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров'я у 8 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні завдання, які є складовою діяльнісного компонента, завдання додому, графи для запису дати і примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров’я у 8 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель основ здоров’я
Лиман Перший
2018
Основи здоров’я
8 клас
(35 годин, 4 години – резервний час)
№ |
Тема |
Практичні роботи |
Дата |
Примітка |
Домашнє завдання |
||||
Тема 1. Здоров’я людини (6 год) |
|
|
10.09 |
||||||
|
На порозі дорослого життя Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. |
|
|
|
Опрацювати§1 |
||||
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
|
|
|
Опрацювати§2 |
||||
|
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації **
|
|
|
Опрацювати§3 |
||||
|
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
|
|
|
Опрацювати§4 |
||||
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. |
Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому. |
|
|
Опрацювати§5 |
||||
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі. |
Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. |
|
|
Опрацювати§6 |
||||
|
Підсумковий урок з теми «Здоров’я людини» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||||
Тема 2. Фізична складова здоров’я (5 год) |
|
|
08.10 |
||||||
|
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
|
|
Опрацювати §7 |
||||
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
|
|
Опрацювати §9 |
||||
|
Харчові добавки. Профілактика захворювань незбалансованого харчування. |
|
|
|
Вивчити конспект |
||||
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях |
Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях |
|
|
Опрацювати §10 |
||||
Тема 3. Психічна і духовна складові здоров’я (5 год) |
|
|
12.11 |
||||||
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.
|
|
|
Опрацювати§11 |
||||
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. |
|
|
|
Опрацювати§12 |
||||
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§13 |
||||
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. |
|
|
|
Опрацювати§14 |
||||
|
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги |
Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги Вправи на розвиток пам’яті та уваги. |
|
|
Опрацювати§15 |
||||
|
Підсумковий урок з теми «Фізична складова здоров’я. Психічна і духовна складові здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (15 год) |
|||||
Тема 1. Соціальний добробут (5 год) |
|||||
|
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. |
Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки) |
|
|
Опрацювати§16 |
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. |
Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску |
|
|
Опрацювати§17 |
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. |
|
|
|
Опрацювати§18 |
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. |
|
|
|
Опрацювати§19 |
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
|
|
|
Опрацювати§20, підготуватися до підсумкового уроку |
|
Підсумковий урок з теми «Соціальний добробут» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год) |
|||||
|
Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. |
Визначення пріоритетів у дорожньому русі**
|
|
|
Опрацювати§21 |
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані |
Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами |
|
|
Опрацювати§22 |
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. |
|
|
|
Опрацювати§23 |
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§24 |
|
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§25 |
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. |
|
|
|
Опрацювати§26 |
|
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. |
|
|
|
Опрацювати§27 |
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. |
|
|
|
Опрацювати§28 |
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму |
Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань |
|
|
Опрацювати§29 |
|
Інформаційна безпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань. |
|
|
|
Опрацювати§30, підготуватися до підсумкового уроку |
|
Підсумковий урок з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал тами |
|
Тематична |
|||||
|
Підсумково-узагальнюючий урок. Самооцінка здоров’я. |
|
|
|
Дбайливо ставитися до власного здоров’я |