Календарно-тематичне планування з основ правознавства 9 клас - 1 год на тиждень (35 год на рік).
1 година на тиждень, 35– на рік
(оновлена від 03.08.2022 наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» (1 год.) |
|||
|
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Людина як найвища соціальна цінність. |
|
|
Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ (4 год.) |
|||
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. |
|
|
|
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. |
|
|
|
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави. |
|
|
|
Практичне заняття 1. Соціальне призначення держави. |
|
|
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА (4 год.) |
|||
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин. |
|
|
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
|
|
|
Юридична відповідальність: поняття , підстави та види. |
|
|
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Основи теорії держави і права» та «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність» |
|
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.) |
|||
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні.
|
|
|
|
Демократія. Верховенство права. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України. |
|
|
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. |
|
|
|
Конституційні права, свободи й обов’язки людини і громадянина в Україні |
|
|
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. |
|
|
|
Практичне заняття. Звернення громадян. Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану. Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин (11 год.) |
|||
18.
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх |
|
|
19. |
Неповнолітні як учасники цивільних правовідносин |
|
|
20. |
Практичні заняття: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. Здійснення права неповнолітніх на результати інтелектуальної власності. |
|
|
21 |
Практична робота: Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою. |
|
|
22 |
Сім’я. Шлюб. Права і обов’язки батьків і дітей. Права дитини на захист. |
|
|
23 |
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. |
|
|
24 |
Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
|
|
25 |
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх |
|
|
26 |
Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. |
|
|
27 |
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
28 |
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. Захист прав дитини від жорстокого поводження, експлуатації або інших форм насильства. |
|
|
29 |
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
|
|
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ (4 год.) |
|||
30 |
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. |
|
|
31 |
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
|
|
32 |
Практичне заняття. Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу |
|
|
33 |
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Якщо право - це професія» |
|
|
34-35 |
Резерв |
|
|