календарно тематичне планування Основи здоров'я 9 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями

Про матеріал

календарно тематичне планування Основи здоров'я 9 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями

календарно тематичне планування Основи здоров'я 9 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями

Перегляд файлу

be-a-helper-clipart-1КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ  ОСНОВ ЗДОРО’Я у 9-му  класі

35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні

 

Програма:

Навчальна програма з основ здоровя  для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Підручник:

Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. Основи здоров'я: Підручник для 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. — К.: Алатон, 2009. — 200 c

 


з/п

Дата

Зміст теми, уроку

Практичні завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

Домашнє завдання

 

Примітка

Розділ 1. Здоров’я людини (3 годин)

1.

 

Дотримання здорового способу життя.Сучасне уявлення про здоров'я. 

Практичне завдання.

Аналіз свого способу життя та особистих цілей .

Знаннєвий компонент

називає:

- чинники підтримання мотивації до здорового способу життя;

- чинники впливу на здоров’я;

наводить приклади:

- холістичного підходу до здоров’я.

Розпізнає ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.

Діяльнісний компонент

уміє:

- аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя;

- визначати. довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя. 

Ціннісний компонент

демонструє високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

обґрунтовує:

- необхідність планування життя;

- взаємозв’язок різних складових здоров’я;

- вплив способу життя на здоров’я

 

 

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність.

§1,2

Ст 10-17

Проект ст 20

 

2.

 

Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

 

§2

 

3.

 

Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.

Сфери життя людини.

Практичне завдання.

Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.

§2

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 годин + 1 година резервного часу)

4.

 

Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я.

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.

 

Знаннєвий компонент

називає:

 - індикатори фізичної форми;

- чинники розвитку фізичного  здоров’я;

наводить приклади:

- популярних видів рухової активності;

 - аеробної та анаеробної активності;

- гігієнічних процедур. 

Діяльнісний компонент

уміє:

- визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;

- здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я;

- обґрунтувати значення сну в юнацькому віці;

-визначити вплив рухової активності на здоров’я.

Ціннісний компонент

дотримується правил особистої гігієни,  збалансованого харчування і рухової активності;

- демонструє переваги здорового способу життя

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність

§3

 

5.

 

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут  людини.

 

§4

 

6.

 

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. 

 

§4 підготувати повідомлення про біоритми та сон

 

7.

 

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

 

 

 

8.

 

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

Практичне завдання

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.

§5

 

9.

 

Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я.

Практичне завдання Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я

§5 ст 65-71

 

10.

 

Контрольна робота №1 з теми «Фізична складова здоров’я».

 

 

 

§

 

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (12 годин + 2 години резервні)

11.

 

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

 

 

Знаннєвий компонент

називає:

- складові самореалізації і життєвого самовизначення;

- критерії професійного самовизначення;

- умови ефективного навчання;

- етапи морального розвитку особистості;

наводить приклади:

- різних професій;

- чинників впливу на самооцінку людини;

- рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей,   речей, праці;

розпізнає ознаки активного і пасивного навчання.

Пояснює:

-  роль емоцій в житті людини;

- процес сприйняття і засвоєння інформації;

- переваги активного стилю навчання.

Діяльнісний компонент

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю;

- визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;

- аналізувати свої життєві цінності;

- визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

- складати план удосконалення характеру.

Ціннісний компонент

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;

- значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху;

- роль емоцій в житті людини;

- залежність формування характеру від різних чинників;

- значення моральних цінностей у формуванні характеру.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність

§6,12

 

12.

 

Самопізнання і формування особистості.

Формування самооцінки.

 

§13

 

13.

 

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

Міні-проект: Дослідження ринку праці за матеріалами.

§14

 

14.

 

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація

Практичне завдання

Виявлення професійних схильностей.

Ст 136-139

 

15.

 

Емоційне благополуччя.Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.

 

§13

 

16.

 

Саморегуляція. Методи самоконтролю.

 

§14

 

17.

 

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

 

Ст 148-153

 

18.

 

Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

Планування часу.

Практичне завдання Визначення індивідуального стилю навчання.

Ст 154-156

 

19.

 

Підготовка до Державної підсумкової атестації.

Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів.

Практичне завдання

Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до  Державної підсумкової атестації.

Ст 156-159

 

20.

 

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

Практичне завдання

Самооцінка характеру.

§15 ст 160-162

 

21.

 

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.  

 

Ст163, 167-169

 

22.

 

Моральний розвиток особистості.

 

 

Ст 164-167

 

23.

 

Самовиховання характеру.

Проект Самовиховання.

§

 

24.

 

Контрольна робота №2 з теми «Фізична складова здоров’я».

 

§

 

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (10 годин + 1 година резервного часу)

Тема 1. Соціальний добробут.

25

 

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.

 

Знаннєвий компонент

називає:

- ознаки міцної родини;

- чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;

- шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С;

- три стадії ВІЛ-інфекції;

- методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту;

- основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу;

- принципи тестування на ВІЛ-інфекцію;

- установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді;

наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків;

розрізняє поняття «гендер» і « стать».

Діяльнісний компонент

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки;

- оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях;

- надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу;

- протидіяти стигмі та дискримінації.

Ціннісний компонент

усвідомлює 

- роль родини у житті людини;

- вплив    психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я;

- значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.

- важливість регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека.

Ст 44-49

 

26

 

Стосунки з дорослими і однолітками.

Практичне завдання

Відпрацювання прийомів ефективного спілкування  з дорослими й однолітками.

Ст 49-50

 

27

 

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

 

Ст 51-52

 

28

 

Поняття «гендер» і «стать»

 

 

 

29

 

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.

 

Практичне завдання

Відпрацювання навичок отримання достовірної

інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання  у своєму середовищі.

 

§6,7 підготувати повідомлення про ВІЛ

 

30

 

Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

Практичнізавдання

Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей.

§8

 

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

31

 

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України.

 

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України.

 

Знаннєвий компонент

називає:

- рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях;

- основні пріоритети і сфери національної безпеки України;

- сфери національної безпеки;

- глобальні загрози, породжені діяльністю людини; 

пояснює:

- роль безпеки в ієрархії потреб;

- необхідність контролювати розвиток людства;

- зміст поняття «сталий розвиток» людства;

- значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально».

Розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу.

Діяльнісний компонент

уміє:

-оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях;

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

Ціннісний компонент

демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості;

обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки

 

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність

§9 повідомлення про Глобальні загрози

 

32

 

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я.

 

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я.

 

§10

 

33

 

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України.

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України.

§11 ст 128 пис

 

34

 

Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

§11

 

35

 

Узагальнення знань з курсу «Основи здоров’я», 9 клас

Узагальнення знань з курсу «Основи здоров’я», 9 клас

§

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
3759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку