календарно тематичне планування Основи здоров'я 9 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями
календарно тематичне планування Основи здоров'я 9 клас з наскрізними лініями і домашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ОСНОВ ЗДОРО’Я у 9-му класі
35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. Основи здоров'я: Підручник для 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. — К.: Алатон, 2009. — 200 c |
№ |
Дата |
Зміст теми, уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
Домашнє завдання |
Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (3 годин) |
|||||||
1. |
|
Дотримання здорового способу життя.Сучасне уявлення про здоров'я. |
Практичне завдання. Аналіз свого способу життя та особистих цілей . |
Знаннєвий компонент називає: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; - чинники впливу на здоров’я; наводить приклади: - холістичного підходу до здоров’я. Розпізнає ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів. Діяльнісний компонент уміє: - аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя; - визначати. довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя. Ціннісний компонент демонструє високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив; обґрунтовує: - необхідність планування життя; - взаємозв’язок різних складових здоров’я; - вплив способу життя на здоров’я
|
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність. |
§1,2 Ст 10-17 Проект ст 20 |
|
2. |
|
Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. |
|
§2 |
|
||
3. |
|
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. |
Практичне завдання. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя. |
§2 |
|
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 годин + 1 година резервного часу) |
|||||||
4. |
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
|
Знаннєвий компонент називає: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я; наводить приклади: - популярних видів рухової активності; - аеробної та анаеробної активності; - гігієнічних процедур. Діяльнісний компонент уміє: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; - обґрунтувати значення сну в юнацькому віці; -визначити вплив рухової активності на здоров’я. Ціннісний компонент дотримується правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності; - демонструє переваги здорового способу життя |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність |
§3 |
|
5. |
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
|
§4 |
|
||
6. |
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
|
§4 підготувати повідомлення про біоритми та сон |
|
||
7. |
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
|
|
|
||
8. |
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
Практичне завдання Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. |
§5 |
|
||
9. |
|
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. |
Практичне завдання Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я |
§5 ст 65-71 |
|
||
10. |
|
Контрольна робота №1 з теми «Фізична складова здоров’я». |
|
|
|
§ |
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (12 годин + 2 години резервні) |
|||||||
11. |
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
|
Знаннєвий компонент називає: - складові самореалізації і життєвого самовизначення; - критерії професійного самовизначення; - умови ефективного навчання; - етапи морального розвитку особистості; наводить приклади: - різних професій; - чинників впливу на самооцінку людини; - рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці; розпізнає ознаки активного і пасивного навчання. Пояснює: - роль емоцій в житті людини; - процес сприйняття і засвоєння інформації; - переваги активного стилю навчання. Діяльнісний компонент уміє: - застосовувати прийоми самоконтролю; - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; - аналізувати свої життєві цінності; - визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру. Ціннісний компонент усвідомлює: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху; - роль емоцій в житті людини; - залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру. |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність |
§6,12 |
|
12. |
|
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
|
§13 |
|
||
13. |
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
Міні-проект: Дослідження ринку праці за матеріалами. |
§14 |
|
||
14. |
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація |
Практичне завдання Виявлення професійних схильностей. |
Ст 136-139 |
|
||
15. |
|
Емоційне благополуччя.Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. |
|
§13 |
|
||
16. |
|
Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
|
§14 |
|
||
17. |
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. |
|
Ст 148-153 |
|
||
18. |
|
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Планування часу. |
Практичне завдання Визначення індивідуального стилю навчання. |
Ст 154-156 |
|
||
19. |
|
Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. |
Практичне завдання Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації. |
Ст 156-159 |
|
||
20. |
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
Практичне завдання Самооцінка характеру. |
§15 ст 160-162 |
|
||
21. |
|
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. |
|
Ст163, 167-169 |
|
||
22. |
|
Моральний розвиток особистості. |
|
|
Ст 164-167 |
|
|
23. |
|
Самовиховання характеру. |
Проект Самовиховання. |
§ |
|
||
24. |
|
Контрольна робота №2 з теми «Фізична складова здоров’я». |
|
§ |
|
||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (10 годин + 1 година резервного часу) Тема 1. Соціальний добробут. |
|||||||
25 |
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. |
|
Знаннєвий компонент називає: - ознаки міцної родини; - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків; розрізняє поняття «гендер» і « стать». Діяльнісний компонент уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; - оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу; - протидіяти стигмі та дискримінації. Ціннісний компонент усвідомлює - роль родини у житті людини; - вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу. - важливість регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. |
Ст 44-49 |
|
26 |
|
Стосунки з дорослими і однолітками. |
Практичне завдання Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками. |
Ст 49-50 |
|
||
27 |
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. |
|
Ст 51-52 |
|
||
28 |
|
Поняття «гендер» і «стать» |
|
|
|
||
29 |
|
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.
|
Практичне завдання Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі.
|
§6,7 підготувати повідомлення про ВІЛ |
|
||
30 |
|
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
Практичнізавдання Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей. |
§8 |
|
||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки |
|||||||
31 |
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України.
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України.
|
Знаннєвий компонент називає: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях; - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; - глобальні загрози, породжені діяльністю людини; пояснює: - роль безпеки в ієрархії потреб; - необхідність контролювати розвиток людства; - зміст поняття «сталий розвиток» людства; - значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально». Розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу. Діяльнісний компонент уміє: -оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; - визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки. Ціннісний компонент демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості; обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки
|
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність |
§9 повідомлення про Глобальні загрози |
|
32 |
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я.
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я.
|
§10 |
|
||
33 |
|
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. |
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. |
§11 ст 128 пис |
|
||
34 |
|
Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку |
Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку |
§11 |
|
||
35 |
|
Узагальнення знань з курсу «Основи здоров’я», 9 клас |
Узагальнення знань з курсу «Основи здоров’я», 9 клас |
§ |
|