Календарно-тематичне планування «Пізнаємо природу» 5 клас за програмою Д.Біди на 2024-2025 н.р.

Про матеріал
алендарно-тематичне планування навчального матеріалу інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 5 клас (70 годин – 2 години на тиждень, із них– резервні 5 год.) Програма: Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795. Підручник: Біда Д. Д. Пізнаємо природу : підр. інтегр. курсу для 5-го кл. заг. серед. освіти / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. — Київ : Генеза, 2022. — 256 с. : іл.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 5 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них– резервні 5 год.)

Програма:

Модельна навчальна програма  «Пізнаємо природу». 5–6 класи»  для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.

Підручник: Біда Д. Д. Пізнаємо природу : підр. інтегр. курсу для 5-го кл. заг. серед. освіти / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник.  — Київ : Генеза, 2022. — 256 с. : іл.

 

п/п

 

 

Дата

 

Тема уроку

 

Домашнє завдання

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ(6 год)

Тема 1. Знайомство з наукою(2 год.)

1

 

Інструктаж з БЖД. Як наука змінює світ.

Наука. Природничі науки. Наукові терміни і факти. Значення науки і техніки.

§1

 

2

 

Як стати винахідником.

Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені- природодослідники.

§2

Тема 2. Науковий метод пізнання(1 год.)

3

 

Як шукати відповіді на запитання.

Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання.

§3

Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання(3 год.)

4

 

Що таке фізичні величини і як їх вимірювати.

Фізична величина. Одиниця фізичної величини. Вимірювальні прилади та інструменти (лінійка, вимірювальна стрічка, важільні терези, мензурка, мірний циліндр, термометр, секундомір, лупа, мікроскоп, телескоп, барометр). Ціна поділки.

§4

5

 

Практична робота №1. «Змішування води та вимірювання температури»

§5

6

 

Узагальнення знань

§6

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (14 год.)

Тема 1. Тіла та речовини (2 год.)

7

 

Що нас оточує.

Тіла та їхні характеристики. Речовини та їхні властивості

§7

8

 

З чого все складається.

Частинки речовини – атоми та молекули. Три стани речовин. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.

§8

Тема 2. Три стани речовини (6 год.)

9

 

Які властивості твердих тіл.

Розташування рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивостей твердих тіл на основі знань про

будову речовини. Механічні (твердість, пластичність, пружність, крихкість, міцність) та магнітні властивості твердих тіл.

Застосування властивостей твердих тіл.

§9

10

 

Які властивості у  рідин.

Пояснення властивостей рідин на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити форму і об’єм рідини? Спостереження явища дифузії та взаємодії частинок речовини. Залежність швидкості дифузії від температури.Дифузія у природі й організмі людини. Випаровування

§10

11

 

Чому вода – найдивовижніша рідина на Землі.

Вода в природі й організмі людини

§11

12

 

Які властивості у газів.

Пояснення властивостей газів на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити об’єм газу? Дифузія в газах. Застосування властивостей газів. Повітря – природна суміш газів.

§12

13

 

Практична робота №2. Спостереження явища дифузії.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

§13

14

 

Як виміряти масу.

Маса. Одиниці маси. Еталон маси. Вимірювання маси. Як виготовити терези та важки.

§14

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини (4 год.)

15

 

Що таке розчинні нерозчинні речовини.

Вода як розчинник. Розчин. Розчинні та нерозчинні

речовини. Розчини у природі, побуті та організмі людини.

§15

16

 

Практична робота №3 «Дослідження розчинності деяких речовин»

§16

17

 

Скільки є речовин.

Елементи, їх символи. Склад молекул. Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування.

§17

18

 

Узагальнення знань

§18

 

РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (21 год.)

Тема 1. Наша планета – Земля (3 год.)

19

 

Як виникла Земля.

Перші гіпотези і припущення щодо виникнення Землі.

§19

20

 

Яку будову має Земля.

Будова і склад Землі.

§20

21

 

Як утворюються гірські породи.

Гірські породи і мінерали. Які бувають корисні копалини. Метали і неметали.

Практична робота №4 «Ознайомлення зі зразками  гірських порід і мінералів»

§21

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості (6 год.)

22

 

Яку форму і розміри має Земля.

Форма,  розміри Землі. Основні напрямки на глобусі та карті. Паралелі, меридіани.

§22

23

 

Як зображають Землю на глобусі і карті.

Способи зображення Землі. Зображення Землі на глобусі і географічній карті. Хто склав сучасну карту.

§23

24

 

Про що розповідають географічні карти.

Елементи карти. Умовні знаки.  Шкала висот і глибин. Значення карт.

§24

25

 

Практична робота № 5 «Описування місцевості за географічною картою України»

§24 повторити

26

 

Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості.

Види масштабів: іменований, лінійний. Визначення відстаней на карті за масштабом Практична робота №6 «Визначення відстаней між об’єктами на карті і глобусі за допомогою масштабу»

§25

27

 

Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості

Полярна і маршрутна зйомка місцевості.

Практична робота №7«Креслення простого плану місцевості»

§26

Тема 3. Суходіл на Землі (3 год.)

28

 

Що охоплює суходіл Землі.

Суходіл. Материки і частини світу.  Острови, півострови й архіпелаги.

§27

29

 

Які бувають форми поверхні суходолу Землі.

Рельєф. Форми рельєфу суходолу.

§28

30

 

Які особливості рельєфу України.

Рельєф земної поверхні України і своєї місцевості, його зображення на фізичній карті. Як змінюється поверхня Землі.

§29

Тема 4. Вода на Землі (4 год.)

31

 

Де міститься вода на Землі.

Розподіл води на Землі. Колообіг води в природі

§30

32

 

Як досліджують океани.

Океани, моря, затоки і протоки.

§31

33

 

Які об’єкти належать до вод суходолу.

Води суходолу. Річки й озера світу та України. Робота води в природі. Як правильно долати водні перешкоди.

§32

34

 

Яке значення води на Землі.

Вода в ґрунті, її роль у житті рослин. Значення води для життя на Землі. Охорона водойм. Самоочищення води у природі.

§33

Тема 5. Повітряна оболонка Землі (5 год.)

35

 

Які властивості має повітря.

Повітря. Склад і властивості повітря.

§34

36

 

Якою буває погода.

Що таке погода.Види опадів. Прогноз погоди.

Метеорологічні прилади. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

§35

37

 

Чи міститься повітря у грунті.  Чим небезпечні природні явища.

Ґрунтове повітря. Значення та охорона повітря. Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі

§36

38

 

У чому унікальність планети Земля.

Чинники, які сприяли появі життя на Землі.

§37

39

 

Узагальнення знань

§38

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ (23 год.)

Тема 1. Світ живих організмів (1год.)

40

 

Які особливості будови різних груп організмів.

Класифікація організмів. Як побудовані організми. Властивості організмів Спільні і відмінні ознаки різних груп живих організмів.

Рівні організації рослинного і тваринного організмів

§39

Тема 2. Клітина (1 год.)

41

 

Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів.

Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладі клітин рослин, тварин, грибів, бактерій.

Лабораторне дослідження «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату»

§40

Тема 3. Бактерії та віруси (2 год.)

42

 

Хто такі бактерії та чим особливі віруси.

Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Віруси.

§41

43

 

Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людини.

Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини.

Використання бактерій людиною. Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній.

Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини.

§42

Тема 4. Рослини та їхнє різноманіття(5 год.)

44

 

Які органи у квіткової рослини.

Корінь, стебло, листки, брунька, квітка, плід, насінина. Роль органів квіткової рослини.

§43

45

 

Водорості та спорові рослини: хто у воді, а хто на суходолі та як їх розрізнити

Загальна характеристика, їхнє поширення та пристосування, представники, значення груп рослин.

§44

46

 

Що об’єднує і відрізняє  голонасінні та покритонасінні рослини.

Різноманітність голонасінних і квіткових рослин, їх характеристика.

§45

47

 

Практична робота №8

«Визначення представників різних груп рослин»

§45

Повтор.

48

 

Пристосування рослин до життя  та різноманітність рослин.

Пристосування рослин до умов середовища. Розпізнаємо рослини своєї місцевості. Догляд і розмноження квіткових та городніх рослин.

§46

Тема 5. Гриби. Лишайники (1 год.)

49

 

Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів

Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників. Різноманітність грибів та лишайників, їхнє значення в природі і для людини.

§47

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття(5 год.)

50

 

Хто такі безхребетні тварини.

Різноманітність безхребетних тварин. Особливості будови, поширення, представники, цікаві факти про життя безхребетних тварин

§48

51

 

Які таємниці приховують хребетні тварини.

Риби. Земноводні. Плазуни.Птахи. Ссавці.

Практична робота №9

«Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком»

§49

52

 

Як доглядати за домашніми тваринами

Як обрати домашнього улюбленця, правильно годувати, дбати про здоров’я. Про типові помилки в догляді і відповідальність.

§50

53

 

Чим ми завдячуємо тваринам

Значення тварин у природі та у житті людини.Збереження різноманіття тваринного світу.  Поведінка тварин. Природоохоронні території.

§51

54

 

Узагальнення знань

§52

Тема 7. Таємниці організму людини(8 год.)

55

 

Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал.

Речовини, що входять до складу їжі. Травна система людини, будова та  функція її органів.

§53

56

 

Як кисень потрапляє у наш організм

Значення дихання.

Будова дихальної  системи людини

§54

57

 

Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі

Склад крові.

Кровоносна система людини.

 Практична робота 10 «Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)».

§55

58

 

Захист нашого тіла ззовні і всередині.

Шкіра. Імунітет, органи імунної системи людини. Види імунітету

§56

59

 

Як виділяються непотрібні речовини з організму людини.

Видільна система.

§57

60

 

Хто керує процесами в нашому тілі.

Нервова система. Гормони.

§58

61

 

Як працюють органи чуття

Різноманітність органів чуття людини, сприйняття і обробка інформації. Профілактика порушень.

§59

62

 

Узагальнення знань

§60

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ (5 год.)

Тема 1. Ми і наше здоров’я (3 год.)

63

 

Які секрети здоров’я.

Здорове харчування.

Практична робота №11  «Моя тарілка здорового харчування»

§61

64

 

Опорна вісь нашого тіла.

Опорно-рухова та фізична активність.

§62

65

 

Як режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я

Що таке емоційний інтелект, режим дня і сон, емоції. Стрес та здоров’я.

§63

Тема2. Природні скарби України (1год.)

66

 

Природні скарби України. 

Чому біорізноманіття важливе. Збереження біорізноманіття України. Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття.

§64

Тема 3. Природа надихає(2 год.)

67

 

Як природа нас надихає.

Людина та природа у творчості українських та світових митців.

§65

68

 

Узагальнення знань

§66

69

 

Повторення вивченого за рік.

 

70

 

Повторення вивченого за рік.

 

 

Практичні роботи-11

Лабораторні дослідження-1

Діагностичні роботи- 4

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самолюк Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зіменок Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня
Переглядів
3790
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку