МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ
ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ»
ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ СЛІПИХ ДІТЕЙ ТА ДІТЕЙ ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ
Укладач:
Легкий О., к.пед.н., старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки
О. Якимів - директор, В. Галів – вчитель-дефектолог Вигодського навчально-реабілітаційного центру Івано-Франківської обласної ради
5 клас
(2год на тиждень; 70год на рік)
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Год. |
Дата |
Прим. |
|
Вступне заняття |
|
|
|
1 |
Приміщення для соціально побутового орієнтування, правила поведінки в ньому. Дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог під час навчання.
|
1 |
|
|
|
Особиста гігієна |
|
|
|
2 |
Особиста гігієна. Засоби гігієни |
1 |
|
|
3-4 |
Ранковий та вечірній туалет. Практична робота: Виконання ранкового і вечірнього туалету.
|
2 |
|
|
5 |
Догляд за волоссям. Миття голови (переодичність). Використання мийних і косметичних засобів.
|
2 |
|
|
6 |
Гігієна зору та слуху. Охорона зору під час читання та перегляду телевізійних передач. |
1 |
|
|
|
Одяг і взуття |
|
|
|
7 |
Види одягу , його призначення. Актуальне носіння одягу. Правила догляду. Правила техніки безпеки з праскою.
|
1 |
|
|
8-9 |
Прасування білизни. Складання одягу у шафу. Розташування на вішалках. Практична робота: прасування білизни, складання одягу. |
2 |
|
|
10-11 |
Ручне прання одягу (догляд за особистою білизною) Практична робота: ручне прання одягу. |
2 |
|
|
12-13 |
Правила техніки безпеки під час роботи голкою та ножицями. Практична робота : зашивання розірваного шва на одязі. |
2 |
|
|
14 |
Уміння добирати види одягу відповідно до сезону. |
1 |
|
|
15 |
Види взуття, його призначення (повсякденний, святковий, спортивний, сезонний). |
1 |
|
|
16-17 |
Підбір засобів для догляду за взуттям. Повсякденний догляд за взуттям. |
2 |
|
|
|
Житло |
|
|
|
18 |
Види житлових приміщень у місті і селі. Варіанти приміщень |
1 |
|
|
19-20 |
Призначення житлових приміщень. Меблі. Планування власної кімнати |
2 |
|
|
21 |
Правила поведінки вдома. Важливі речі у будинку |
1 |
|
|
22 |
Житловий будинок. Види квартир і підсобних приміщень, види опалення |
1 |
|
|
23 |
Прибирання приміщення, його періодичність. Підмітання підлоги(користування віником, совком, щіткою) Практичні роботи: прибирання приміщення; підмітання підлоги; |
1 |
|
|
24 |
Ручне миття підлоги. Догляд за підлогою залежно від покриття (лак, фарба, лінолеум)
|
1 |
|
|
25-26 |
Використання швабри та ганчірки під час миття підлоги. Практичні роботи: миття підлоги. |
2 |
|
|
|
Харчування |
|
|
|
27 |
Основні продукти харчування (хліб, м’ясо, овочі, фрукти) та їх біологічна цінність. Вітаміни |
1 |
|
|
28-29 |
Дотримання правил етикету при вживанні їжі. Правила користування посудом та кухонними приборами |
2 |
|
|
30 |
Приготування їжі. Способи приготування їжі |
1 |
|
|
31-32 |
Приготування сніданку. Приготування яєчні, яєць відварних та омлету. Практична робота: приготування яєчні.
|
2 |
|
|
33-34 |
Приготування простих і комбінованих, гарячих і холодних бутербродів Практична робота: приготування бутербродів.
|
2 |
|
|
35-36 |
Приготування салату з морквою та яблуками Практична робота: приготування салату.
|
2 |
|
|
37 |
Способи заварювання чаю Практична робота: заварювання чаю.
|
1 |
|
|
38 |
Прибирання зі столу. Догляд за посудом. Хімічні засоби догляду за посудом Практична робота: миття та догляд за посудом. |
1 |
|
|
39 |
Сервірування столу до сніданку з урахуванням різного меню. Практична робота: сервірування столу до сніданку.
|
1 |
|
|
|
Побутові прилади |
|
|
|
40 |
Орієнтування в часі. Користування годинником Практична робота: визначення часу. |
1 |
|
|
41 |
Користування звуковим термометром Практична робота: визначення часу. |
1 |
|
|
|
Сім’я
|
|
|
|
42 |
Склад сім’ї, місце працевлаштування батьків. Особисті стосунки в родині |
1 |
|
|
43 |
Розмова зі старшими й однолітками в сім’ї (форми звертання, прохання, запитання) |
1 |
|
|
44 |
Родовід. Родовідне дерево. |
1 |
|
|
|
Культура поведінки |
|
|
|
45 |
Форми звертання до старших і однолітків при зустрічі та прощанні Подолання конфліктної ситуації |
1 |
|
|
46 |
Поведінка в класі, бібліотеці, їдальні |
1 |
|
|
47-48 |
Поведінка в кіно, театрі, ляльковому театрі. Користування гардеробом. |
2 |
|
|
|
Транспорт |
|
|
|
49 |
Спілкування в різних видах транспорту. Маршрут до школи. |
1 |
|
|
50 |
Правила поведінки в громадському транспорті. Оплата проїзду, види квитків. |
1 |
|
|
51-52 |
Правила дорожнього руху. Практична робота: виготовлення знаків дорожнього руху |
2 |
|
|
|
Установи та заклади громадського призначення |
|
|
|
53 |
Правила поведінки в установах та закладах громадського призначення |
1 |
|
|
54-55 |
Види і функції установ села та міста Спілкування в торгівлі. Види супермаркетів. |
2 |
|
|
56 |
Розташування товарів в супермаркеті. Їх можлива вартість Практична робота: екскурсія в продовольчий магазин
|
1 |
|
|
57 |
Спеціалізовані магазини. Відділи і товари. Їх можлива вартість. Практична робота: сюжетно – рольова гра «У магазині» |
1 |
|
|
58 |
Види упаковок, розфасовка товарів, їх вимір та вартість. |
1 |
|
|
|
Засоби зв’язку |
|
|
|
59 |
Пошта. Телеграф. Телефон. Етикет телефонної розмови |
1 |
|
|
60 |
Види поштових відправлень (листи, бандеролі, посилки, грошові перекази). Види листів: прості, рекомендовані |
1 |
|
|
61 |
Написання листівок Практична робота: написання листівки.
|
1 |
|
|
62 |
Написання листів Практична робота: написання листа; написання адреси на конверті |
1 |
|
|
63 |
Види конвертів. Заповнення конвертів Практична робота: написання адреси на конверті |
1 |
|
|
|
Засоби комунікації |
|
|
|
64 |
Види, джерела та призначення інформації. Шкільна бібліотека Практична робота: екскурсія у шкільну бібліотек |
1 |
|
|
|
Охорона здоров’я |
|
|
|
65
|
Режим дня. Охорона здоров’я вдома та в школі |
1 |
|
|
66 |
Медичні установи та їх призначення. Працівники медичних установ |
1 |
|
|
67 |
Види медичної допомоги (ШМД, виклик лікаря додому, амбулат. прийом, госпіталізація) |
1 |
|
|
68 |
Правила використання ліків |
1 |
|
|
69 |
Надання медичної допомоги при порізах та подряпинах |
1 |
|
|
70 |
Надання медичної допомоги при порізах та подряпинах |
1 |
|
|
Путивльський ліцей №1
ім. Р. Руднєва
Путивльської міської ради
Календарне планування
ЗА ПРОГРАМОЮ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ»
ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ СЛІПИХ ДІТЕЙ ТА ДІТЕЙ ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ
2021-2022 н. р.