Календарно-тематичне планування соціально-побутового орієнтування 9-й клас

Про матеріал
2 години в тиждень (за програмою з корекційно-розвиткової роботи для 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням інтелекту. Соціально-побутове орієнтування. Л.І. Остапенко.2016 рік.)
Перегляд файлу

1 година в тиждень

 (за програмою з корекційно-розвиткової роботи для 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх  навчальних закладів  для дітей з порушенням опорно-рухового апарату. Соціально-побутове орієнтування. Л.І. Остапенко.2016 рік.)

 

№з/п

Дата

Розділ, тема заняття

Навчальні досягнення учня

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати

 

 

 

 

Особиста гігієна

Особиста гігієна підлітка .

 

 

 Раціональне харчування для забезпечення здоров'я.

 

 

Учень має  уявлення:

про значення правильного режиму

життя й раціонального харчування

для здоров’я підлітка.

Знає:

правила особистої гігієни підлітка

(дівчини і юнака), режиму життя і раціонального харчування.

* з допомогою дорослих орієнтується у розпорядку дня, розуміє значення вживання корисних продуктів.

Розширення уявлень про особисту

гігієну людини на підставі засво-

єння вимог правильного режиму життя та навичок особистої гігієни дівчини та юнака.

Збагачення словникового запасу

термінами, що позначають здоровий спосіб  життя (режим, гігієна).

 

 

 

 

 

 

Догляд за одягом

Ремонт розірваних місць одягу (штопання, накладання латки).

 

  Види пошкоджень одягу. Майстерні по ремонту одягу.

 

Бавовняна білизна (постільна білизна, рушники, серветки, скатертини, тощо).

Прання бавовняної білизни вручну.

 

Прання за допомогою пральної машини, засоби для машинного прання.

 Правила та техніка безпеки при роботі з пральною машиною.

 

Види прасок ( без пару, з паром, відпарювач ).

 Прасування білизни, брюк.

 

Види побутових послуг.Чищення одягу. Підприємства хімічної чистки.

 

Практична робота

Прання дрібних предметів з білої бавовняної тканини вручну і за допомогою пральної машини.

Екскурсія до хімчистки.

Практична  робота.

Прасування білизни, брюк.

 

 

Учень знає:

способи ремонту розірваних місць одягу (штопання, накладання латки);

особливості прання кольорової та білої бавовняної білизни;

правила користування пральною машиною, миючими засобами; види прасок;

правила безпеки при ремонті одягу, пранні вручну і за допомогою пральної машини; послідовність прасування одягу,  постільної білизни, рушників, скатертин тощо; призначення і види підприємств з хімічного чищення одягу, види послуг, що ними надаються.

Уміє:

доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення і ушкодженості; ремонтувати розірвані місця), прати білизну.

* з допомогою дорослого може відібрати речі, які мають розірвані місця, білу бавовняну білизну для прання, засоби та ємності для прання білизни вручну, розуміє необхідність дотримання правил безпеки при користуванні засобами для прання.

Розуміє призначення пральної машини та праски, усвідомлює необхідність дотримання правил безпеки.

Розвиток мисленевих операцій на підставі визначення та групування

речей за видами текстилю та кольо-

ру, добирання миючих засобів від-

носно їх якості; розвиток аналітичного сприймання на основі обстеження та визначення забруднення одягу та його пошкодження.

Формування самостійної практичної діяльності з прання вручну і прасування білизни шляхом засвоєння послідовності технологічних операцій.

Розвиток мовлення на основі збага-

чення словникового запасу назвами одягу та прикметниками, що позначають його якісну характеристику.

 

 

 

 

 

 

 

Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв

Складові раціонального харчування.

 Способи обробки овочевих, м´ясних, рибних продуктів.

 

 Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи під час приготування їжі. 

 

Обід. Закуски, перші і другі страви з овочів, рибних і м’ясних продуктів.

 Треті страви. 

 

Мікрохвильова піч. Будова та призначення, правила безпеки.

 

Рецепти у  кулінарних посібниках.

Сервірування стола до обіду.

 

Практична  робота.

Приготування салату.

Практична  робота.

Приготування компоту,  киселю.

 

Практична  робота.

Складання меню обіду.

Практична  робота.

Сервірування стола до обіду.

 

 

Учень знає:

способи оброблення овочевих, м’ясних, рибних продуктів;  визначає послідовність приготування страв; призначення мікрохвильової  печі;

саніратно-гігієнічні вимоги та правила безпеки під час приготування їжі;  правила користування столовими приборами.

Уміє:

готувати обід (закуски, перші й другі страви з овочів,  рибних і м’ясних продуктів, консервованих продуктів і напівфабрикатів, готувати треті страви) за кулінарними рецептами.

* називає основні способи оброблення овочевих, м’ясних, рибних продуктів; розуміє призначення мікрохвильової  печі;

орієнтується в основних столових приборах;

з допомогою дорослих виконує нескладні технологічні операції в приготуванні страв для обіду.

Становлення практичної діяльності

в процесі приготування їжі. 

Формування умінь самостійно визначати послідовність дій  при приготуванні страв;  формування організаційних умінь практичної діяльності: підготовка робочого місця, добір кухонних приладів та пристосувань.

Розвиток наочно-дійового мислення під час добирання продуктів для приготування страв, столових приборів для сервірування стола. Розвиток мовлення шляхом засвоєння лексики, що позначає назву страв, кухонних приладів, операції, що відображають етапи приготування різних страв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сім’я

Допомога батькам  у догляді за молодшими дітьми: одягання, роздягання, проведення різних ігор, прибирання іграшок, прогулянки тощо.

 

Практична робота

Організація ігор.

 Практична  робота.

Організація прогулянок з молодшими школярами.

Узагальнюючий урок за семестр.

 

 

 

 

Учень:

 називає склад сім'ї; знає види допомоги батькам (називає їх); визначає послідовність одягання та роздягання дітей; знає різні ігри для організації дозвілля дітей;

вміє одягти дитину на прогулянку відповідно сезону, організувати ігри.

 

* розуміє необхідність допомоги батькам у догляді за молодшими дітьми, виконує прості інструкції в організації допомоги.

Розширення уявлень про значення ігрової діяльності для особистого розвитку дитини.

Формування організаційних здібностей в процесі навчання організації дозвілля дітей; формування особистістних якостей

(поваги, уваги, шанобливості, тер-

піння) під час надання  допомоги вихователям та батькам.

Виховання дбайливого ставлення до молодших дітей під час проведення з ними дозвілля.

 

 

 

Культура поведінки

Прийом гостей. Правила поведінки в гостях.

 Культура спілкування.

 

 Подарунки. Види подарунків, їх вибір та вручення. Одержання подарунків.

 

Практичні роботи

Виготовлення сувенірів.

 

Учень знає:

правила поведінки при привітанні й прощанні, правила поведінки в гостях; правила вручення та одержання подарунків.

Уміє:

культурно поводити себе в гостях (виявляти увагу одноліткам та старшим, запрошувати на танок, підтримувати бесіду); вибирати подарунки; виготовляти прості сувеніри; вручати та одержувати подарунки;

* орієнтується у правилах поведінки в гостях та дотримується основних;

Знає слова привітання, прощання, вміє висловлювати подяку. 

Розширення та збагачення уявлень

про культуру спілкування у това-

ристві друзів і знайомих.

Формування почуття поваги до однолітків та старших на основі вибору для них відповідних подарунків, виготовлення сувенірів;

виховання  правил культурної поведінки на прикладі вміння вручати і одержуаати подарунки.

Розвиток усного мовлення під час

засвоєння мовного етикету при зу-

стрічі та розставанні, під час бесіди

за столом.

 

 

 

 

 

 

 

Догляд за житлом.

Регулярне й сезонне прибирання житлового приміщення.

Миття вікон, види миючих засобів.

 

Готування житла до зими і літа, утеплення вікон. Правила топлення печей.

 

Санітарне оброблення помешкання в разі необхідності. Дезінфікуючі засоби та техніка безпеки при користуванні ними.

 

Догляд за меблями залежно від їх покриття (м’яка оббивка, поліровка, лак та ін.)

Чищення м’яких меблів, миття дзеркал, вікон. Миючі засоби.

 

 

Практична  робота

Прибирання приміщення, чищення м’яких меблів, миття скляних поверхонь, дзеркал.

 

 

Учень знає:

послідовність проведення регулярного і сезонного прибирання житлового

приміщення;

способи й періодичність догляду за вікнами; види миючих засобів, що використовуються при прибиранні і митті  вікон;

правила готування житла до зими, способи утеплення вікон, правила топлення печей;

правила санітарного оброблення приміщення, застосування дезінфікуючих засобів;

 правила догляду за меблями залежно від їх покриття, за дзеркалами.

Уміє:

прибирати житлові приміщення; чистити меблі; мити дзеркала і скло; утеплювати вікна.

* виконує прибирання житлового приміщення; чистить меблі; миє дзеркала і скло; утеплює вікна

за інструкцією або шляхом наслідування

Розвиток абстрактно-логічного мислення на основі визначення періодичності та способу прибирання квартири відповідно сезону, в разі необхідності;

формування наочно-дійового мислення на основі вибору миючих засобів та пристосувань для прибирання оселі, догляду за меблями.

Формування організаційних навичок практичної діяльності.

Збагачення активного словника лексикою, що позначає назву житлових приміщень, меблів, а також засобів і пристосувань для догляду за ними.

 

 

 

Транспорт

 

Приміський  залізничний  транспорт.

Приміський вокзал. Розклад руху поїздів. Напрямки.

 

Порядок придбання квитків та посадка на приміські поїзди.

 Розклад руху  приміських та міських автобусів, порядок придбання квитка.

 

Екскурсія на автостанцію.

Учень знає:

призначення приміських вокзалів;

порядок придбання квитків; правила посадки на приміські поїзди.

Уміє:

орієнтуватися у розкладі руху приміських поїздів;визначати напрямок руху поїзда; купувати квитки у приміських залізничних касах.

* має уявлення про приміський  залізничний  транспорт, розуміє призначення залізничного вокзалу, квитка; виконує правила посадки на потяг.

Розвиток наочно-образної пам’яті

на основі розширення та запам’ятовування інформаціі про залізничний транспорт та служби, що його забезпечують.

Формування умінь орієнтуватися у розкладі руху та напрямку руху поїздів на приміському залізничному вокзалі.

Розширення та збагачення словни-

кового запасу лексикою, що засто-

совується при користуванні заліз-

ничним транспортом: вокзал, каса,

білет, розклад руху, напрямок руху.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Торгівля

Магазини з продажу промислових товарів: спеціалізовані магазини, універмаги. Відділи універмагу. Вартість деяких товарів. Порядок придбання товарів. Касовий чек. Види упаковки. Анотація, характеристика на товар (якість, спосіб експлуатації, розмір тощо)

 

Екскурсія

Екскурсія до промтоварного (спеціалізованого) магазину, супермаркету.

Учень має  уявлення:

про призначення  промтоварних магазинів; про порядок придбання товарів, види упаковок, касовй чек на покупку; про анотацію на товар.

Знає:

асортимент деяких відділів промтоварних магазинів; вартість окремих товарів.

Уміє:

купувати деякі товари у магазині; підраховувати вартість купленого; правильно поводити себе в магазині;

* відрізняє промтоварні магазини від продуктових, може частково назвати асортимент товарів спеціалізованих магазинів та відділів універмагів, уміє правильно поводити себе в магазині.

Розвиток обсягу пам’яті шляхом запам’ятовування інформації про види  промтоварних магазинів та їх відділів; розвиток уявлень на основі визначення асортименту товарів окремих відділів промтоварного магазину;

формування абстрактно-логічного

мислення в процесі вибору необхідного товару у відповідному відділі, з’ясування його вартості та порядку придбання.

 

 

 

Засоби зв’язку

Поштове відправлення – бандероль. Види бандеролей  (прості, цінні, рекомендовані). Порядок  відправлення бандеролей. Упакування. Заповнення бланків за зразком.

 

Посилки. Види упаковок. Правила упакування  івідправлення. Заповнення бланків. Вартість відправки посилок

 

Послуги служб доставок Нова пошта, ІНТАЙМ.

Екскурсія на пошту. Заповнення бланків на відправлення бандеролей.

Учень знає:

перелік предметів, які пересилаються бандероллю,посилкою; максимальна вага й вартість предметів, що пересилаються; види і способи упакування бандеролей, посилок.

Уміє:

заповнювати бланки на відправлення бандеролей, посилок за зразком; складати опис предметів, що посилаються.

 

*частково орієнтується в переліку товарів, які пересилаються бандероллю, посилкою; відрізняє посилку від бандеролі.

Розширення та уточнення понять

про види зв’язку; розвиток пам’яті

на основі складання переліку та за-

пам’ятовування предметів, що пересилаються бандероллю, посилкою; формування наочно-дійового мислення шляхом визначення порядку відправлення бандеролей, посилок (складання опису, упакування, підпис адреси, заповнювання бланків); розвиток наочно-образного мислення при визначенні ваги, відстані пересилки і вартості та їх взаємозв’язок

 

 

 

 

 

 

 

 

Медична допомога

Домашня аптечка. Вміст домашньої аптечки: перевязувальні матеріали, дезінфікуючі засоби, ліки знеболюючі, термометр.

 

Інструкція з медичного застосування препарату, термін придатності.

 

Самолікування та його шкідливість.

Лікарські рослини.

 

Практична  робота

Приготування відварів й настоїв із лікарських рослин.

Практична  робота

Ознайомлення з інформацією про ліки на упаковці, в інструкції.

Екскурсія до аптеки.

Учень має  уявлення:

про шкідливість самолікування, про домашню аптечку та її наповнюваність.

Знає:

склад домашньої аптечки (перев’язувальні та  дезинфікуючі засоби, ртутний і електронний термометр, гірчичники); правила застосування і призначення медичних засобів, що входять до складу домашньої аптечки; місцеві лікарські рослини.

Уміє:

користуватися  ртутним і електронним термометром, готувати відвари і настої з лікарських рослин, знаходити  на упаковках  відомосиі про спосіб застосування, призначення, термін використання ліків.

які пересилаються бандероллю

*має уявлення про домашню аптечку, частково орієнтується в її вмісті, спобах застосування окремих медичних засобів, розуміє призначення деяких лікарських рослин

Формування наочно-образного ми-

слення на основі підбору ліків та

лікарських трав до складу домаш-

ньої аптечки.

Формування діяльності на основі встановлення етапів та послідовності приготування відварів настоїв, постановки гірчичників.

Збагачення лексики термінами, що позначають назву ліків та медичних пристосувань.

Виховання відповідальніості, усвідомленості, поміркованості та дбайливого ставлення до свого організму при використанні лікувальних засобів.

 

 

 

 

 

 

Промислові підприємства та підприємства сільського  господарства

 

Форми виробництва. Види продукції.

Назви робітничих спеціальностей.

 

 

Учень знає:

нові форми виробництва сільськогосподарської продукції; назви цехів і відділів, що є на промислових підприємствах; види продукції,що випускається ними; назви; оплату праці:  назви робітничих спеціальностей.

Уміє:

 звертатися із запитаннями за темою екскурсії до працівників підприємств.

*має часткові уявлення про промислові та сільськогосподарські підприємства, види продукції,що випускається ними;  з допомогою вчителя називає робітничі спеціальності.

Розширення обсягу пам’яті шляхом

засвоєння інформації про види

промислових підприємств та сільськогосподарських об’єктів. Формування наочно-образного мислення  шляхом встановлення специфіки виробництва, продукції, що випускається.

Формування вмінь орієнтуватися  в

місцевості з метою визначення місцезнаходження об’єктів.

Розвиток усного мовлення  при спілкуванні з працівниками виробництва, збагачення лексики спеціальними термінами (назви цехів, відділів, професій).

 

 

 

 

 

 

 

 

Бюджет сім’ї

Бюджет сім’ї. Складові сімейнго бюджету.

Джерела прибутків.

Заробітна плата членів сім’ї. Прожитковий мінімум. Матеріальні потреби членів родини.

Бажання, потреби, можливості.

Доручення на одержання зарплати (пенсії).

Учень має уявлення:

про складові частини бюджету сім’ї, джерела прибутку сім’ї;

про прожитковий мінімум, потреби, бажання.Уміє:

підраховувати бюджет сім’ї; складати  доручення на одержання зарплати за зразком.

 

Розвиток абстрактно-логічного мислення при формуванні увлень про складові сімейного бюджету, джерела прибутку членів сім’ї;

розвиток наочно-логічного мислення під час виконання вправ з підрахунку бюджету сім’ї.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
3 квітня
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку