Календарно-тематичне планування. Українська література. 9 клас. І сем. Стандарт. 2 год на тиждень

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до ПРОГРАМИ для закладів загальної середньої освіти. Українська література: 5-9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К.: Освіта, 2013 зі змінами затверджений наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804 Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 9 кл. загальноосвітн. навчальних закладів /О.М.Авраменко. – К. Грамота, 2017р. – 336с.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з

УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

9 КЛАС

2 год. На тиждень (70 годин на рік)

 

Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до ПРОГРАМИ для закладів загальної середньої освіти.  Українська   література: 5-9 класи /  К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова,  Р.В.Мовчан (керівник групи). – К.: Освіта, 2013 зі змінами затверджений наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804

 

Підручник: Авраменко О.М.  Українська  література: підручник для 9 кл. загальноосвітн. навчальних закладів /О.М.Авраменко. –  К. Грамота, 2017р. – 336с.

 

Форми контролю

І семестр

30 год.

ІІ семестр

40 год.

Контрольні роботи у

формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання  (ПЧ)

2

2

Виразне читання  (ВЧ)

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток мовлення (РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Перевірка зошитів

4

5

 

 

* У кожному  семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у – п).

 

 

 

 

 

 


Дата

 

Зміст програмового матеріалу

 

Прим.

І СЕМЕСТР

ВСТУП

1

04.09

 

Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця.

ЛРК №2 Письменники Волині.

ЛРК2

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: пояснює багатозначність художнього образу; розрізняє і називає різні типи образів.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця: відчуває красу й силу художнього слова; за допомогою слова створює елементарні образи; використовує художнє слово в повсякденному житті; висловлює судження, оперуючи різними виражальними засобами мови; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; виявляє зв'язок літератури з філософією, міфологією, фольклором, іншими видами мистецтва.

 

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі краси й сили художнього слова в повсякденному житті людини. Розуміння значення літератури у формуванні особистості.

 

 

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ (4 год)

 

 

Родинно-побутові пісні  (2 год)

 

2

06.09

 

Родинно-побутові пісні. Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору (повторення й узагальнення вивченого). Види родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя, жартівливі).

«Місяць на небі, зiроньки сяють…»

 

 

ТЛ: народна пісня (поглиблено).

 

Вивчити напам’ять 1 пісню або баладу (на вибір).

 

Напам’ять

3

11.09

 

«Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…». Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка.

Жартівливі пісні «Ой під вишнею, під черешнею».

 

 

4

13.09

ЛРК №1 Фольклорні пісні нашої місцевості.

 

ЛРК1

 

Українські народні балади (2 год)

 

5

18.09

 

Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад. «Ой летіла стріла».

 

ТЛ: балада

 

 

6

20.09

 

Драматизм твору, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі  «Ой на горі вогонь горить».

 

МК: В. Васильківський «Козак в степу».

 

7

25.09

ПЧ№1 Сучасні твори на основі фольклорних мотивів.

ПЧ1

Предметні компетентності

 Учень / учениця: розкриває зміст поняття «балада»; розрізняє види балад; аналізує тексти за змістом і стильовими особливостями; інтерпретує балади в культурологічному контексті; пояснює драматизм твору, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця: осмислює духовний зв'язок з історичним минулим рідного народу; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці; висловлює судження про історичні події, реальне і фантастичне в баладах.

 

 НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь.

 

 

ДАВНЯ ЛІТЕРАТУРА

 

 

Українська середньовічна література 

ХІ–ХV ст. (3 год)

 

8

27.09

 

Розвиток писемності після хрещення Русі-України   (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава (оглядово).

 

ЗОШИТ

9

02.10

 

Перекладна література. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії (П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький, І. Огiєнко, І. Хоменко). Біблійні легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея.

 

МК: П. Брейгель Старший. «Вавилонська вежа»

 

 

10

04.10

Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у зарубіжній та українській літературах. Притча про блудного сина.

 

ТЛ: притча

 

МК: Рембрандт «Повернення блудного сина» (образотворче мистецтво).

 

11

09.10

КР №1 Усна народна творчість. Давня українська література. (тести)

 

КР1

ТО1

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: розуміє роль християнства (Біблії) в духовному житті українського народу; називає найдавніші книги Русі-України, імена перекладачів Біблії українською мовою; перші друковані книги в Україні; переказує й коментує біблійні легенди, притчі; розуміє основні моменти християнської моралі: ідеали правди, чесності, патріотизму, скромності, любові до ближнього.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця: дискутує з приводу порушених у Біблії проблем; толерантно відстоює власну позицію; знаходить компроміс у дискусії; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; здійснює самоаналіз роботи з інформацією; перевіряє одержану інформацію; інтерпретує універсальність євангельських істин людського буття в культурологічному контексті.

 

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Повага до літератур інших народів, зокрема стародавнього Сходу як невід'ємного чинника у становленні української національної культури.

 

 

Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України (4 год)

 

12

11.10

Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Повчання Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик (оглядово).

 

ТЛ: літописи

 

 

13

16.10

 

«Слово о полку Ігоревім» давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства.

 

ТЛ: ліро-епіка

 

 

14

18.10

 

«Слово о полку Ігоревім». Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.

 

МК: В. Лопата. Цикл гравюр за мотивами «Слова о полку Ігоревім».

 

 

 

15

23.10

 

«Слово о полку Ігоревім». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.

 

МК: М. Лисенко. «Плач Ярославни».

 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: називає основні пам'ятки оригінальної літератури; пояснює значення давніх літописів для збереження відомостей про життя, культуру, звичаї наших пращурів; розповідає про історію відкриття пам'ятки «Слово о полку Ігоревім», основні гіпотези авторства, історичну основу, про її переклади та переспіви; виразно й усвідомлено читає поему, переказує і коментує сюжет «Слова…»; характеризує образи руських князів, княгині Ярославни, образ Руської (української) землі, символічно-міфологічні образи; визначає основну ідею твору, особливості його композиції.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця: коментує фольклорні мотиви, стилістичні засоби; висловлює судження про актуальність твору; зіставляє специфіку розкриття тем в літературі та інших видах мистецтв; дискутує з приводу порушених у творі проблем; толерантно відстоює власну позицію.

 

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Розуміння «золотої середини» у вчинках людини. Виховання поваги до історичного минулого нашого народу, до його культурних пам'яток. Усвідомлення, що любов до рідної землі, вірність у коханні, повага до історичного минулого народу, до його культурних пам'яток — вічні загальнолюдські цінності.

 

 

 

Українська література доби Ренесансу і доби Бароко (4 год)

 

16

25.10

 

Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української культури (оглядово).

 

ТЛ: Ренесанс, Бароко

 

 

ЗОШИТ

17

06.11

 

Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г.Граб’янки, С.Величка) та «Історію русів».

ПЧ№2 Вертеп як вид лялькового театрального дійства.

 

 

ПЧ2

18

08.11

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські» («Бджола та Шершень»).

 

 

19

13.11

 

Г. Сковорода. Збірка «Сад божественних пісень» («Всякому місту – звичай і права…», «De libertate»). Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання і «сродну (споріднену) працю». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом.

ВЧ № 1. Байки та вірші Г.Сковороди.

Вивчити напам’ять  «Всякому місту – звичай і права…»

Напам’ять

ВЧ1

20

15.11

КР №2 Давня українська література. (твір)

КР2

ТО2

 

Предметні компетентності

 Учень/учениця: знає назви перших друкованих книг в Україні; пояснює особливості епох Ренесансу і Бароко; розуміє значення видатних діячів української культури цього часу; знає загальну інформацію про козацькі літописи, «Історію русів», про вертеп як вид давнього театрального мистецтва, про життя Г. Сковороди; виразно читає поезії, коментує їх зміст.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця: дискутує з приводу порушених у творах проблем, толерантно відстоює власну позицію; оцінює й характеризує внесок Г. Сковороди в скарбницю української літератури, у світовий мистецький поступ; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; висловлює судження про філософські ідеї Г. Сковороди та їх актуальність.

 

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі самопізнання і гармонії зі світом у становленні й реалізації себе як особистості.

 

 

 

НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (6 год)

 

 

21

20.11

Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (бароко, класицизм, романтизм, реалізм). Визначні українські письменники.

 

Іван Котляревський

22

22.11

Творчість І.Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди». Композиція. Сюжет, тематика, проблематика, ідея.

 

ТЛ: пародія

 

23

27.11

І.Котляревський «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі.

 

РМ №1 (у) Усна цитатна характеристика героїв  поеми «Енеїда».

 

 

ТЛ: алюзія

РМ(у)1

24

29.11

І.Котляревський «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла).

 

 

ТЛ: бурлеск, травестія

ЗОШИТ

25

04.12

І.Котляревський. «Наталка Полтавка». Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Сценічне життя твору. Колоритні образи твору.

Порівняльна характеристика дійових осіб п’єси (Петра і Миколи, возного і виборного), їхніх життєвих позицій

МК: опери М. Лисенка «Наталка Полтавка»

 

26

06.12

І.Котляревський «Наталка Полтавка».

РМ №2 (п)   Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Роль і функція пісень у драмі.

 

РМ(п)2

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: називає найвизначніших письменників нової української літератури ХVIII ст.; розповідає про життя і творчість І. Котляревського; розуміє його роль у розвитку української літератури, національного самоусвідомлення; вдумливо читає та аналізує поему «Енеїда»; характеризує образ Енея, висловлює власні міркування про його вчинки й характер; коментує проблему війни: погляд автора і героїв; характеризує образи твору «Наталка Полтавка»; визначає й коментує роль гумористичних засобів у творі; робить порівняльну характеристику дійових осіб п’єси (Петра і Миколи, возного і виборного), їхніх життєвих позицій; пояснює роль і функцію пісень у драмі.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця: визначає проблеми й підтекст твору; пояснює алюзію на події історії України; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

НЛ–2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості активної життєвої позиції; бажання захищати людську гідність, власні принципи; потреба пошуку власного щастя.

 

 

Григорій Квітка-Основ’яненко (3 год)

 

27

11.12

 

Г.Квітка-Основ’яненко – батько української прози, один із перших у Європі «творців людової повісті» (І. Франко). П. Куліш про Г. Квітку. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло творів.  «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури.

 

28

13.12

 

Г.Квітка-Основ’яненко «Маруся» – приклад прози із виразними рисами сентименталізму. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень.

 

 

29

18.12

Г.Квітка-Основ’яненко «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. 

 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: знає основну інформацію про життя і творчість письменника; розуміє причини написання перших творів російською мовою і важливість його виступів на захист рідної мови; має уявлення про ознаки сентименталізму, християнські ідеали повісті «Маруся»; характеризує образи персонажів твору; визначає композиційні особливості та проблематику твору.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: висловлює судження про поведінку та моральні пріоритети героїв твору, про сенс людського життя, справжнє кохання й вірність; оцінює й характеризує внесок Г. Квітки-Основ'яненка у скарбницю української літератури, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ.

 

НЛ–1,2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості соціально активної позиції в житті; розвитку уміння відстоювати людську гідність, власні принципи в пошуках щастя.

30

20.12

КР №3 За творчістю І.Котляревського, Г.Квітки-Основ’яненка (різнорівневі тестові завдання, розгорнуті відповіді на питання)

КР3

ТО3

ЗОШИТ

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку