Календарно-тематичне планування з
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
9 КЛАС
2 год. На тиждень (70 годин на рік)
Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до ПРОГРАМИ для закладів загальної середньої освіти. Українська література: 5-9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К.: Освіта, 2013 зі змінами затверджений наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804
Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 9 кл. загальноосвітн. навчальних закладів /О.М.Авраменко. – К. Грамота, 2017р. – 336с.
Форми контролю |
І семестр 30 год. |
ІІ семестр 40 год. |
|
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання (ПЧ) |
2 |
2 |
|
Виразне читання (ВЧ) |
1 |
1 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у – п).
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу
|
Прим. |
|
І СЕМЕСТР |
||||
ВСТУП |
||||
1 |
04.09 |
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. ЛРК №2 Письменники Волині. |
ЛРК2 |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: пояснює багатозначність художнього образу; розрізняє і називає різні типи образів.
Ключові компетентності Учень / учениця: відчуває красу й силу художнього слова; за допомогою слова створює елементарні образи; використовує художнє слово в повсякденному житті; висловлює судження, оперуючи різними виражальними засобами мови; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; виявляє зв'язок літератури з філософією, міфологією, фольклором, іншими видами мистецтва.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення ролі краси й сили художнього слова в повсякденному житті людини. Розуміння значення літератури у формуванні особистості.
|
||||
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ (4 год)
|
||||
Родинно-побутові пісні (2 год)
|
||||
2 |
06.09 |
Родинно-побутові пісні. Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору (повторення й узагальнення вивченого). Види родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя, жартівливі). «Місяць на небі, зiроньки сяють…»
ТЛ: народна пісня (поглиблено).
Вивчити напам’ять 1 пісню або баладу (на вибір).
|
Напам’ять |
|
3 |
11.09 |
«Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…». Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка. Жартівливі пісні «Ой під вишнею, під черешнею».
|
|
|
4 |
13.09 |
ЛРК №1 Фольклорні пісні нашої місцевості.
|
ЛРК1 |
|
Українські народні балади (2 год)
|
||||
5 |
18.09 |
Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад. «Ой летіла стріла».
ТЛ: балада
|
|
|
6 |
20.09 |
Драматизм твору, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі «Ой на горі вогонь горить».
МК: В. Васильківський «Козак в степу». |
|
|
7 |
25.09 |
ПЧ№1 Сучасні твори на основі фольклорних мотивів. |
ПЧ1 |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розкриває зміст поняття «балада»; розрізняє види балад; аналізує тексти за змістом і стильовими особливостями; інтерпретує балади в культурологічному контексті; пояснює драматизм твору, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі.
Ключові компетентності Учень / учениця: осмислює духовний зв'язок з історичним минулим рідного народу; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці; висловлює судження про історичні події, реальне і фантастичне в баладах.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь.
|
||||
ДАВНЯ ЛІТЕРАТУРА
|
||||
Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. (3 год)
|
||||
8 |
27.09 |
Розвиток писемності після хрещення Русі-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава (оглядово). |
ЗОШИТ |
|
9 |
02.10 |
Перекладна література. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії (П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький, І. Огiєнко, І. Хоменко). Біблійні легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея.
МК: П. Брейгель Старший. «Вавилонська вежа»
|
|
|
10 |
04.10 |
Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у зарубіжній та українській літературах. Притча про блудного сина.
ТЛ: притча
МК: Рембрандт «Повернення блудного сина» (образотворче мистецтво). |
|
|
11 |
09.10 |
КР №1 Усна народна творчість. Давня українська література. (тести)
|
КР1 ТО1 |
|
Предметні компетентності Учень/учениця: розуміє роль християнства (Біблії) в духовному житті українського народу; називає найдавніші книги Русі-України, імена перекладачів Біблії українською мовою; перші друковані книги в Україні; переказує й коментує біблійні легенди, притчі; розуміє основні моменти християнської моралі: ідеали правди, чесності, патріотизму, скромності, любові до ближнього.
Ключові компетентності Учень/учениця: дискутує з приводу порушених у Біблії проблем; толерантно відстоює власну позицію; знаходить компроміс у дискусії; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; здійснює самоаналіз роботи з інформацією; перевіряє одержану інформацію; інтерпретує універсальність євангельських істин людського буття в культурологічному контексті.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Повага до літератур інших народів, зокрема стародавнього Сходу як невід'ємного чинника у становленні української національної культури.
|
||||
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України (4 год)
|
||||
12 |
11.10 |
Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Повчання Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик (оглядово).
ТЛ: літописи
|
|
|
13 |
16.10 |
«Слово о полку Ігоревім» – давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства.
ТЛ: ліро-епіка
|
|
|
14 |
18.10 |
«Слово о полку Ігоревім». Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.
МК: В. Лопата. Цикл гравюр за мотивами «Слова о полку Ігоревім».
|
|
|
15 |
23.10 |
«Слово о полку Ігоревім». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.
МК: М. Лисенко. «Плач Ярославни».
|
|
|
Предметні компетентності Учень/учениця: називає основні пам'ятки оригінальної літератури; пояснює значення давніх літописів для збереження відомостей про життя, культуру, звичаї наших пращурів; розповідає про історію відкриття пам'ятки «Слово о полку Ігоревім», основні гіпотези авторства, історичну основу, про її переклади та переспіви; виразно й усвідомлено читає поему, переказує і коментує сюжет «Слова…»; характеризує образи руських князів, княгині Ярославни, образ Руської (української) землі, символічно-міфологічні образи; визначає основну ідею твору, особливості його композиції.
Ключові компетентності Учень/учениця: коментує фольклорні мотиви, стилістичні засоби; висловлює судження про актуальність твору; зіставляє специфіку розкриття тем в літературі та інших видах мистецтв; дискутує з приводу порушених у творі проблем; толерантно відстоює власну позицію.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Розуміння «золотої середини» у вчинках людини. Виховання поваги до історичного минулого нашого народу, до його культурних пам'яток. Усвідомлення, що любов до рідної землі, вірність у коханні, повага до історичного минулого народу, до його культурних пам'яток — вічні загальнолюдські цінності.
|
||||
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко (4 год)
|
||||
16 |
25.10 |
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української культури (оглядово).
ТЛ: Ренесанс, Бароко
|
ЗОШИТ |
|
17 |
06.11 |
Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г.Граб’янки, С.Величка) та «Історію русів». ПЧ№2 Вертеп як вид лялькового театрального дійства.
|
ПЧ2 |
|
18 |
08.11 |
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські» («Бджола та Шершень»).
|
|
|
19 |
13.11 |
Г. Сковорода. Збірка «Сад божественних пісень» («Всякому місту – звичай і права…», «De libertate»). Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання і «сродну (споріднену) працю». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. ВЧ № 1. Байки та вірші Г.Сковороди. Вивчити напам’ять «Всякому місту – звичай і права…» |
Напам’ять ВЧ1 |
|
20 |
15.11 |
КР №2 Давня українська література. (твір) |
КР2 ТО2 |
|
Предметні компетентності Учень/учениця: знає назви перших друкованих книг в Україні; пояснює особливості епох Ренесансу і Бароко; розуміє значення видатних діячів української культури цього часу; знає загальну інформацію про козацькі літописи, «Історію русів», про вертеп як вид давнього театрального мистецтва, про життя Г. Сковороди; виразно читає поезії, коментує їх зміст.
Ключові компетентності Учень / учениця: дискутує з приводу порушених у творах проблем, толерантно відстоює власну позицію; оцінює й характеризує внесок Г. Сковороди в скарбницю української літератури, у світовий мистецький поступ; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; висловлює судження про філософські ідеї Г. Сковороди та їх актуальність.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення ролі самопізнання і гармонії зі світом у становленні й реалізації себе як особистості.
|
||||
НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (6 год)
|
||||
21 |
20.11 |
Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (бароко, класицизм, романтизм, реалізм). Визначні українські письменники. |
|
|
Іван Котляревський |
||||
22 |
22.11 |
Творчість І.Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди». Композиція. Сюжет, тематика, проблематика, ідея.
ТЛ: пародія |
|
|
23 |
27.11 |
І.Котляревський «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі.
РМ №1 (у) Усна цитатна характеристика героїв поеми «Енеїда».
ТЛ: алюзія |
РМ(у)1 |
|
24 |
29.11 |
І.Котляревський «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла).
ТЛ: бурлеск, травестія |
ЗОШИТ |
|
25 |
04.12 |
І.Котляревський. «Наталка Полтавка». Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Сценічне життя твору. Колоритні образи твору. Порівняльна характеристика дійових осіб п’єси (Петра і Миколи, возного і виборного), їхніх життєвих позицій МК: опери М. Лисенка «Наталка Полтавка» |
|
|
26 |
06.12 |
І.Котляревський «Наталка Полтавка». РМ №2 (п) Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Роль і функція пісень у драмі.
|
РМ(п)2 |
|
Предметні компетентності Учень/учениця: називає найвизначніших письменників нової української літератури ХVIII ст.; розповідає про життя і творчість І. Котляревського; розуміє його роль у розвитку української літератури, національного самоусвідомлення; вдумливо читає та аналізує поему «Енеїда»; характеризує образ Енея, висловлює власні міркування про його вчинки й характер; коментує проблему війни: погляд автора і героїв; характеризує образи твору «Наталка Полтавка»; визначає й коментує роль гумористичних засобів у творі; робить порівняльну характеристику дійових осіб п’єси (Петра і Миколи, возного і виборного), їхніх життєвих позицій; пояснює роль і функцію пісень у драмі.
Ключові компетентності Учень/учениця: визначає проблеми й підтекст твору; пояснює алюзію на події історії України; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.
НЛ–2,3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості активної життєвої позиції; бажання захищати людську гідність, власні принципи; потреба пошуку власного щастя.
|
||||
Григорій Квітка-Основ’яненко (3 год)
|
||||
27 |
11.12 |
Г.Квітка-Основ’яненко – батько української прози, один із перших у Європі «творців людової повісті» (І. Франко). П. Куліш про Г. Квітку. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури. |
|
|
28 |
13.12 |
Г.Квітка-Основ’яненко «Маруся» – приклад прози із виразними рисами сентименталізму. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень.
|
|
|
29 |
18.12 |
Г.Квітка-Основ’яненко «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору.
|
|
|
Предметні компетентності Учень/учениця: знає основну інформацію про життя і творчість письменника; розуміє причини написання перших творів російською мовою і важливість його виступів на захист рідної мови; має уявлення про ознаки сентименталізму, християнські ідеали повісті «Маруся»; характеризує образи персонажів твору; визначає композиційні особливості та проблематику твору.
Ключові компетентності Учень/учениця: висловлює судження про поведінку та моральні пріоритети героїв твору, про сенс людського життя, справжнє кохання й вірність; оцінює й характеризує внесок Г. Квітки-Основ'яненка у скарбницю української літератури, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ.
НЛ–1,2,3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості соціально активної позиції в житті; розвитку уміння відстоювати людську гідність, власні принципи в пошуках щастя. |
||||
30 |
20.12 |
КР №3 За творчістю І.Котляревського, Г.Квітки-Основ’яненка (різнорівневі тестові завдання, розгорнуті відповіді на питання) |
КР3 ТО3 ЗОШИТ |
|