Орієнтовне календарне планування
уроків української мови у 4 класі
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання |
Ключові компетентності |
Досліджую фонетичні закономірності української мови Усна народна творчість |
|
|||
1 |
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Звуко-буквений аналіз слова Міф «Перший хлібороб» |
- прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів; - відтворює фактичну інформацію з тексту; - оцінює правдоподібність описаних подій і тверджень з тексту, спираючись на свої уявлення про світ і власний досвід; - використовує різні форми візуалізації ( мапа думок), для супроводу своїх поглядів під час презентації; - записує свою думку про предмет висловлення, формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування; - визначає кількість складів у слові, ставить наголос правильно, в тому числі і в словникових словах; |
Урок 1-3
05 03 01
|
2 |
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Користування алфавітом. Правопис сумнівних букв Притча «Князенко Ясен» |
-прогнозує, як відібрану інформацію можна використати творчо; -пояснює можливий вплив висловлення на слухача; -передбачає й опписує свої емоції та емоції співрозмовника, коли пропонує для читання твір; - висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свою думку; -створює художні тексти (невеликі казки) - перевіряє орфограми доречним способом; -розпіщує слова за алфавітом; - розрізнає дзвінкі і глухі приголосні; -перевіряє написання сумнівних приголосних;
|
|
Досліджую лексичне значення слова |
|
Урок 4-6
02 08 09
|
||
3 |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про власне українські слова. Тлумачний словник як довідкове джерело щодо лексичного значення слова Українська народна пісня «Ой роду наш красний» Читання на пам’ять |
- визначає мету простого медіатексту, правдоподібність описаних подій; - створює прості аудіальні медіатексти (презентує роботу в групі); - перефразовує репліки в діалозі; -вступає і підтримує діалог на теми, пов'язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; -правильно інтонує різні види речень за метою висловлення та емоційним забарвленням; - розрізняє власні і загальні назви; - використовує у роботі з невідомими словами тлумачний словник; - розрізняє власне українські слова та слова іншомовного походження. |
|
4 |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про слова, запозичені з інших мов. Словник іншомовних слів Зірка Мензатюк «Великий бал. Слова з інших мов» (мовна казка) |
-зіставляє тему і головну думку тексту з власним спостереженням, поведінкою, досвідом; -наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами; - дотримується правил літературної вимови у власному висловленні; - читає виразно вголос художній текст; - описує слової емоції, пережиті під час читання художнього тексту; -записує текст від руки в темпі, який дає змогу записати власну думку; - вправно працює зі словником іншомовних слів; - вправно будує речення, зважаючи на мету висловлення. |
|
5 |
|
Повторення та узагальнення знань про значення слова (повторення про пряме і переносне значення, багатозначні і однозначні слова, омоніми, синоніми, антоніми) Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
- визначає позицію мовця, погоджується з нею або заперечує її; -переказує текст творчо; -висловлює своє ставлення до усного повідомлення; - виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей; - розпізнає стиль тексту і пояснює, як він впливає на сприйняття інформації; - створює самостійне письмове висловлення(текст-розповідь), зважаючи на мету адресата; - висловлює за допомогою вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту; - доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання. |
|
Досліджую будову слова |
|
|
||
6 |
|
Значущі частини слова. Складні слова Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
-обговорює враження від драматизації, зосереджуючи увагу на тому, як словесні і несловесні засоби доповнюють один одного для зображення емоційного стану персонажа, його намір; -добирає, працюючи в групі, аудіосупровід до вистави серед запропонованих музичних фрагментів; -імпровізує, використовуючи голос і мову тіла; - добирає і створює ілюстрований матеріал до художнього твору; - переробляє прочитаний твір, уводить нових персонажів, змінює події, час, оповідача; -з’ясовує будову слова, утворює нові слова, пояснює роль закінчення, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно і на письмі;
|
|
7 |
|
Чергування голосних у коренях слів. Історичне чергування звуків (загальні уявлення). Чергування голосних о, е з і (солі – сіль, печі – піч). Позначення звуків, що чергуються, на письмі. Орфограми Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
|
Урок 7-10 01 08 07
|
8 |
|
Чергування приголосних у коренях слів. Чергування твердого приголосного з м’яким або пом’якшеним. Чергування звуків (глухого приголосного з дзвінким, яке не впливає на зміну значення слова) Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
|
|
9 |
|
Написання слів із префіксами пре- і при-. Правопис слів з апострофом після префіксів Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
|
|
10 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося складати характеристику персонажа |
|
|
Досліджую частини мови Машина часу: з історії України |
|
|
||
11 |
|
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови Надія Красоткіна «Людина кожна має Батьківщину» |
( фото) в групі, ураховуючи мету і аудиторію;
|
Урок 11-13 04 07 08
|
Досліджую іменник |
|
|
||
12 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови Марія Чабайовська "Трипільці" Диктант |
|
|
13 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Іменники-синоніми, іменники-антоніми За Антоном Лотоцьким «Дитинство княгині Ольги» |
|
|
14 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Іменники-омоніми Роман Завадович «Ярослав Мудрий» |
|
Урок 14-17 06 03 05 |
15 |
|
Медіа. Лепбук «Від рукописної до електронної книги» |
|
|
16 |
|
Рід і число іменників За Костянтиною Малицькою «Княжна Анна» |
|
|
17 |
|
Рід і число іменників Олександр Олесь «Холм і Львів» |
|
|
18 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося переказувати вибірково |
виражає свої почуття та емоції щодо прочитаного мовою мистецтва. |
Урок 18-20 09 06 01 |
19 |
|
Діагностувальна робота |
-пре, -при - розташовує слова за алфавітом з орієнтацією на першу і другу літери; -розпізнає найуживаніші багатозначні слова, слова іншомовного походження і пояснює їх значення; -добирає до поданих слів антоніми, синоніми;
|
|
20 |
|
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
21 |
|
Відмінювання іменників За Михайлом Грушевським «Юність Богдана Хмельницького» Списування |
|
Урок21-23
05 07 08 |
22 |
|
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників Сергій Ільницький «Веселе ремесло» |
|
|
Моя велична Україна |
|
|
||
23 |
|
Визначення відмінків іменників Надія Красоткіна «Моя Батьківщина – найкраща у світі» Микола Чернявський «Рідний край» (акровірш) |
|
|
24 |
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями Микола Бакай «У рідному краї» |
|
Урок 24-28 09 04 05 |
25 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини За Аллою Сокол, Оленою Конечною «Державні символи України» (легенда) |
|
|
26 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках чоловічого і середнього роду в давальному і місцевому відмінках однини Дмитро Білоус «Рідне слово» Діалог |
|
|
27 |
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині Оксана Кротюк «Лелеченька» |
|
|
28 |
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині Оксана Кротюк «Лелеченька» |
|
|
29 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку Іванна Савицька «Квіти України» Аудіювання |
|
Урок 29-32 07 05 06 |
30 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося складати текст на основі інфографіки «Перелітні птахи прощаються з рідним краєм» |
|
|
31 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса»
|
|
|
32 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» Списування |
|
|
33 |
|
Розрізнення іменників з однаковими закінченнями в називному, родовому і знахідному відмінках однини За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) |
|
Урок 33-36 09 10 08
|
34 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) |
|
|
35 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
|
|
36 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
|
|
37 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини Анна Багряна «Квіти від жар-птиці» (дитинство Марії Приймаченко) |
|
Урок 37-41 03 04 06 |
38 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти» |
(привітання, побажання, вияв співчуття, захоплення);
|
|
39 |
|
Відмінювання іменників у множині Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
|
|
40 |
|
Правопис закінчень іменників у множині Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
|
|
41 |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках Леонід Каденюк «Місія – космос» За Романом Клочком «Домівка для минулого» |
|
|
42 |
|
Діагностувальна робота |
|
Урок 42-43 05 03 06 |
43 |
|
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
44 |
|
Театралізація Наталя Данилевич «Пан Котович» (п’єса: обробка казки «Пан Коцький») Читання напам’ять |
|
Урок 44-46 09 07 08 |
45 |
|
Театралізація Наталя Данилевич «Пан Котович» (п’єса: обробка казки «Пан Коцький») |
|
|
46 |
|
Урок розвитку мовлення Творчий проєкт «Горджуся тим, що я українець/українка» |
|
|
Досліджую прикметник Дива науки і техніки |
|
|
||
47 |
|
Повторення вивченого про прикметник як частину мови З історії винаходів (інфографіка) |
|
Урок 47-49 03 05 04 |
48 |
|
Уживання прикметників для всебічної характеристики предметів Наталія Федосенко "Їстівний поліетилен" |
|
|
49 |
|
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні Історія LEGO (З журналу) |
|
|
50 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося створювати лепбук «Від слова — до книги» |
|
Урок 50-53 03 05 07 |
51 |
|
Роль прикметників у мовленні. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми Тетяна Щербаченко (Стус) "Як не заблукати в Павутині» («Історія винайдення»)
|
|
|
52 |
|
Пряме і переносне значення прикметників Тетяна Щербаченко (Стус) "Як не заблукати в Павутині» («Соціальні мережі», "Частіше усміхайся!") |
|
|
53 |
|
Медіа. Написання електронного листа |
|
|
54 |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками Нетикет (З Інтернету) |
|
Урок 54-57 05 08 01 |
55 |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками Нетикет (З Інтернету) |
( енциклопедія, бібліотека, Інтернет)
|
|
56 |
|
Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету» |
|
|
57 |
|
Відмінювання прикметників Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету» |
|
|
58 |
|
Відмінювання прикметників Іван Андрусяк «Двісті ігор» |
|
Урок 58-62 02 03 04
|
59 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося переказувати детально |
|
|
60 |
|
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні Люсі Гокінґ, Стівен Гокінґ «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів) |
|
|
61 |
|
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні Люсі Гокінґ, Стівен Гокінґ «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів) |
|
|
62 |
|
Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченні. Побудова сполучень слів і речень із прикметниками в різних відмінкових формах, уведення їх у текст За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки» |
|
|
63 |
|
Діагностувальна робота
|
|
Урок 63-64 05 06 10 |
64 |
|
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
Пригоди і фантастика |
|
|
||
65 |
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» ("Моїм пригодам немає кінця") |
|
Урок 65-69
08 06 05 |
66 |
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Як я опинився в Україні») Аудіювання
|
|
|
67 |
|
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників чоловічого і середнього роду За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера» |
|
|
68 |
|
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників жіночого роду За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера» |
|
|
69 |
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду Всеволод Нестайко «Чарівні окуляри» |
|
|
70 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося будувати діалог «Улюблені дитячі журнали» |
|
Урок 70-73 01 04 06 |
71 |
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду Анатолій Костецький "Мінімакс Перший» |
|
|
72 |
|
Відмінювання прикметників у множині За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера» |
|
|
73 |
|
Відмінювання прикметників у множині За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера» |
|
|
74 |
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині Ірина Наріжна «Перший сніг» |
- читає подумки художній текст; - використовує засоби художньої виразності для досягнення комунікативної мети; - створює, працюючи в групі, казку на новий лад; - пояснює, кому з літературних персонажів співчуває і чому - добирає і створює ілюстрований матеріал до художнього тексту; - створює тексти із щоденного життя (оголошення)
|
Урок 74-77 05 09 08 |
75 |
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині Іван Андрусяк "Як подружитися з Чакалкою" (мізансцена з п’єси для дитячого театру)». Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах, с. 20 |
|
|
76 |
|
Театралізація |
|
|
77 |
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник» Джоан Кетлін Ролінґ «Гаррі Поттер і філософський камінь» (переклад Віктора Морозова) (уривок ) |
|
|
78 |
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник» Джоан Кетлін Ролінґ «Гаррі Поттер і Таємна кімната» (переклад Віктора Морозова) (уривок) Диктант |
|
Урок 78-80 03 04 10
|
79 |
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник» Джоан Кетлін Ролінґ «Гаррі Поттер і Таємна кімната» (переклад Віктора Морозова) (уривок) Списування |
- записує текст від руки в темпі, який дає змогу записати інформацію з різних джерел; - створює повідомлення для Інтернет-спілкування, дотримуючися норм етикету онлайнового спілкування; - описує свої емоції, пережиті під час читання твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції; - передає зміст усного повідомлення (послідовність подій у розповіді); - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усний стислий переказ); - визначає рід, число, відмінок прикметника. |
|
80 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося складати казку на новий лад Підсумковий урок за І семестр |
|
|
Ключові компетентності
01 - Спілкування державною мовою
02 - Спілкування іноземними мовами
03 - Математична компетентність
04 - Основні компетентності природничих наук
і технологіях
05 - Інформаційно цифрова компетентність
06 - Уміння вчитись впродовж життя
07 - Ініціативність і підприємливість
08 - Соціальна і громадська компетентність
09 - Обізнаність і самовираження в сфері культури
10 - Екологічна грамотність і здорове життя
№ |
Види перевірочних робіт |
Орієнтовна кількість впродовж І семестру |
1 |
Діагностувальні роботи |
3 |
2 |
Аудіювання |
2 |
3 |
Списування |
2 |
4 |
Читання напам’ять |
2 |
5 |
Диктант |
2 |
6 |
Письмовий твір |
1 |
7 |
Письмовий переказ |
1 |
8 |
Діалог усно/письмово |
2 |