Готуємося до нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків української мови у 5 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).
УКРАЇНСЬКА МОВА. 5 КЛАС
(Усього - 122 год. На тиждень – 3,5 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
1 |
ВСТУП. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. |
1 |
|
2 |
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). Створення монологічних і діалогічних висловлювань. |
1 |
|
3 |
РМ №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
1 |
|
4 |
РМ №3. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
1 |
|
5 |
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ. ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ. СЛОВО. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
1 |
|
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
1 |
|
7 |
РМ №4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
1 |
|
8 |
РМ №5. Усна й письмова форми тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини). |
1 |
|
9 |
РМ №6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
|
10 |
Контрольна тестова робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. |
1 |
|
11 |
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
1 |
|
12 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). |
1 |
|
13 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
1 |
|
14 |
Тлумачний словник. |
1 |
|
15 |
Групи слів за значенням: синоніми (повторення й поглиблення). |
1 |
|
16 |
Групи слів за значенням: антоніми (повторення й поглиблення). |
1 |
|
17 |
РМ №7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
1 |
|
18-19 |
РМ №8-9. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
2 |
|
20 |
РМ №10. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
21 |
Групи слів за значенням: омоніми (повторення й поглиблення). |
1 |
|
22 |
Пароніми. |
1 |
|
23 |
Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, омонімів, паронімів. |
1 |
|
24 |
Контрольна тестова робота №2. Лексикологія. |
1 |
|
25-26 |
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
2 |
|
27-28 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
2 |
|
29-30 |
Незмінні й змінні слова. |
2 |
|
31-32 |
Правопис значущих частин слова (повторення). |
2 |
|
33 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
34 |
РМ №11. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
1 |
|
35 |
РМ №12. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
1 |
|
36 |
Контрольна тестова робота №3. Будова слова. Орфографія. |
1 |
|
37 |
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
1 |
|
38 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
1 |
|
39 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
1 |
|
40 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
1 |
|
41 |
РМ №13. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
42 |
Склад. Наголос. |
1 |
|
43 |
Орфоепічний словник і словник наголосів. |
1 |
|
44 |
Орфоепічна помилка (практично). |
1 |
|
45 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
1 |
|
46 |
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
1 |
|
47 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
1 |
|
48 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
1 |
|
49 |
Орфографічний словник. |
1 |
|
50 |
Орфограма (практично). |
1 |
|
51 |
Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
1 |
|
52 |
Контрольна тестова робота №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
1 |
|
53-54 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
|
2 |
|
55 |
Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
1 |
|
56-57 |
Спрощення в групах приголосних. |
2 |
|
58-59 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]. |
2 |
|
60 |
Чергування [о], [е] з [і]. |
1 |
|
61 |
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
1 |
|
62 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
63 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
64 |
РМ №14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
1 |
|
65 |
РМ №15. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
66 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності). |
1 |
|
67 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
1 |
|
68 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
1 |
|
69 |
Основні правила переносу. |
1 |
|
70 |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
1 |
|
71 |
Правила вживання апострофа. |
1 |
|
72 |
РМ 16. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
73 |
Контрольна тестова робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
1 |
|
74 |
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ Й ПУНКТУАЦІЇ. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
75 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
76-77 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
2 |
|
78 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
79 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). |
1 |
|
80 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
1 |
|
81-82 |
РМ №17-18. Контрольний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»). |
2 |
|
83 |
РМ №19. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
84-88 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
5 |
|
89 |
Контрольна тестова робота №6. Відомості із синтаксису й пунктуації. |
1 |
|
90 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). |
1 |
|
91-92 |
Кома між однорідними членами речення. Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення. |
2
|
|
93 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. |
1 |
|
94-95 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами |
2 |
|
96-97 |
РМ №20-21. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
2 |
|
98 |
РМ №22. Аналіз контрольного переказу. |
1 |
|
99 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення). |
1 |
|
100 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). |
1 |
|
101 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
102 |
РМ №23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
1 |
|
103 |
РМ №24. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
1 |
|
104-105 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
2 |
|
106-107 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
2 |
|
108 |
Контрольна тестова робота №7. Відомості з синтаксису й пунктуації. |
1 |
|
109-111 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
3 |
|
112-114 |
Діалог. Тире при діалозі.
|
3 |
|
115 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
116 |
ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕННОГО В КІНЦІ РОКУ. Лексикологія. |
1 |
|
117 |
Будова слова й орфографія. |
1 |
|
118 |
Фонетика й графіка. |
1 |
|
119 |
Орфоепія й орфографія. |
1 |
|
120-121 |
Синтаксис і пунктуація. |
2 |
|
122 |
Контрольна тестова робота №8. Відомості з синтаксису й пунктуації. Повторення й узагальнення вивченого в кінці року. |
1 |
|
1