Календарно-тематичне планування "Українська мова. 5 клас"

Про матеріал

Готуємося до нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків української мови у 5 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА. 5 КЛАС

(Усього - 122 год. На тиждень –  3,5 год.)

 

№ з/п

Тема уроку

К-сть годин

Дата

1

ВСТУП. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України.

1

 

2

РМ №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). Створення монологічних і діалогічних висловлювань.

1

 

3

РМ №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул).

1

 

4

РМ №3. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного.

1

 

5

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ.

ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ. СЛОВО. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.

1

 

6

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту.

1

 

7

РМ №4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.

1

 

8

РМ №5. Усна й письмова форми тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини).

1

 

9

РМ №6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.

1

 

10

Контрольна тестова робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово.

1

 

11

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення).

1

 

12

Використання  багатозначних слів  у прямому й переносному значеннях (повторення). 

1

 

13

Лексична помилка та умовне позначення її (практично).

1

 

14

Тлумачний словник.

1

 

15

Групи слів за значенням: синоніми (повторення й поглиблення).

1

 

16

Групи слів за значенням: антоніми  (повторення й поглиблення).

1

 

17

РМ №7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

1

 

18-19

РМ №8-9. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

2

 

20

РМ №10. Аналіз письмового переказу.

1

 

21

Групи слів за значенням: омоніми (повторення й поглиблення).

1

 

22

Пароніми.

1

 

23

Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, омонімів, паронімів.

1

 

24

Контрольна тестова робота №2. Лексикологія.

1

 

25-26

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей).

2

 

27-28

Спільнокореневі слова й форми слова.

2

 

29-30

Незмінні й змінні слова.

2

 

31-32

Правопис значущих частин слова (повторення).

2

 

33

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

1

 

34

РМ №11. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

1

 

35

РМ №12. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини).

1

 

36

Контрольна тестова робота №3. Будова слова. Орфографія.

1

 

37

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.

1

 

38

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.

1

 

39

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).

1

 

40

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ (повторення).

1

 

41

РМ №13. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

42

Склад. Наголос.

1

 

43

Орфоепічний словник і словник наголосів.

1

 

44

Орфоепічна помилка (практично).

1

 

45

Вимова  наголошених і ненаголошених голосних.

1

 

46

Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

1

 

47

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

1

 

48

Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

1

 

49

Орфографічний словник.

1

 

50

Орфограма (практично).

1

 

51

Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

1

 

52

Контрольна тестова робота №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

1

 

53-54

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

 

2

 

55

Вимова і правопис префіксів роз-, без-.

1

 

56-57

Спрощення в групах приголосних.

2

 

58-59

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и].

2

 

60

Чергування [о], [е] з [і].

1

 

61

Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.

1

 

62

Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

1

 

63

Контрольний диктант.

1

 

64

РМ №14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно  вивчати іноземну мову»).

1

 

65

РМ №15. Аналіз письмового твору.

1

 

66

Основні випадки чергування у-в, і-й,  з-із-зі  (правила милозвучності).

1

 

67

Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-).

1

 

68

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

1

 

69

Основні правила переносу.

1

 

70

Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).

1

 

71

Правила вживання апострофа.

1

 

72

РМ 16. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.

1

 

73

Контрольна тестова робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

1

 

74

ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ Й ПУНКТУАЦІЇ. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

1

 

75

Головне й залежне слово в словосполученні.

1

 

76-77

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

2

 

78

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

1

 

79

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).

1

 

80

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

1

 

81-82

РМ №17-18. Контрольний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»).

2

 

83

РМ №19. Аналіз письмового твору.

1

 

84-88

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

5

 

89

Контрольна тестова робота №6. Відомості із синтаксису й пунктуації.

1

 

90

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).

1

 

91-92

Кома між однорідними членами речення. Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення.

2

 

 

93

Узагальнювальне слово в реченні з  однорідними членами.

1

 

94-95

Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами

2

 

96-97

РМ №20-21. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

2

 

98

РМ №22. Аналіз контрольного переказу.

1

 

99

Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).

1

 

100

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).

1

 

101

Виділення вставних слів на письмі комами.

1

 

102

РМ №23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

1

 

103

РМ №24.  Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).

1

 

104-105

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

2

 

106-107

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

2

 

108

Контрольна тестова робота №7. Відомості з синтаксису й пунктуації.

1

 

109-111

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

3

 

112-114

Діалог. Тире при діалозі.

 

3

 

115

Контрольний диктант.

1

 

116

ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕННОГО В КІНЦІ РОКУ. Лексикологія.

1

 

117

Будова слова й орфографія.

1

 

118

Фонетика й графіка.

1

 

119

Орфоепія й орфографія.

1

 

120-121

Синтаксис і пунктуація.

2

 

122

Контрольна тестова робота №8. Відомості з синтаксису й пунктуації. Повторення й узагальнення вивченого в кінці року.

1

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Орлова Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
3306
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку