Показовий урок для батьків з української мови проводиться в кінці навчального року з метою показати батькам роботу учнів на уроках,чого навчилися їх діти за цей період, як учні працюють на уроці, як відтворюють даний матеріал.
Такі уроки проводжу з 2012 року і завжди чую від них: "Дякуємо,дуже цікаво" або "Нам є над чим працювати"(чиї діти показали низькі знання).Я вважаю,що батьків треба запрошувати на уроки, щоб бачили,як працють їх діти. і не винили у всіх гріхах вчителів.
Українська мова 5 клас. Показовий урок для батьків
Тема: повторення й узагальнення вивченого з мови за рік
Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал за 5 клас; уміти пояснити вивчені орфограми, самостійно підбирати приклади, правильно ставити розділові знаки; розвивати мислення, уяву; уміти бути уважними й швидко виконувати завдання.
Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Форма проведення: урок-гра «біг з бар’єрами»
Обладнання: мультимедійна дошка, картки з членами речення
В рідній мові своїй
Мусиш вивчити кожне слівце,
Доглядати його,
Як старий садівник деревце.
В.Чалий
Хід уроку
І.Організація й мотивація учнів(учні заздалегідь поділені на три команди)
Сьогодні у нас буде незвичний урок – «біг з бар’єрами». Кожна команда повинна здолати кілька «бар’єрів» - виконати певні завдання. Переможцем буде та команда, яка здолає всі перешкоди.
Девіз уроку «ШВИДКО Й ПРАВИЛЬНО»(напис на дошці)
Отже, налаштовуємося на роботу . Учні в командах взялися за руки і хором сказали:
Душу й серце в роботу вложи,
Будеш мати хороші плоди
(Учням роздаються картки для самооцінювання або можна писати все на дошці(якщо дозволяє місце)
Картка самооцінювання
Розминка |
Слово-твірний |
Орфогра-фічний |
Фоне-тичний |
Лексичний |
Омонімі-стичний |
Синтаксичний |
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Виконання завдань. Проведення мовних бар’єрів.
1.«Розминка»
За 1 хвилину учні повинні якомога більше дати відповідей на запитання. (Учитель по черзі задає кожній команді запитання. За кількість правильних відповідей - кількість балів)
Запитання команді №1
Запитання команді №2
Запитання команді №3
Додатково:
2.Частина слова перед коренем.(Префікс )
3.Слова близькі за значенням.( Синоніми )
4.У якому відмінку завжди стоїтьпідмет? (Н. в.)
5. Чи вживається м’який знак у транскрипції?(Ні)
6.Як назвати одним словом «мати,батько, син, дочка»? (Сім’я)
7.Чи може бути речення без граматичної основи?(Так)
8.Чи вживається м’який знак у транскрипції? (Так)
2. «Словотвірний». Згрупувати слова за схемами: 1команді - корінь,суфікс,закінчення;
2команді – префікс,корінь, суфікс,суфікс; 3- префікс,корінь, суфікс, закінчення.
Вершник,узимку,міжміський,відламати,дошкільний,написати,турист,туманний,храмовий, годинники.
3.«Орфографічний» (на мультимедійну дошку виведені слова. Завдання учнів пояснити орфограми. Учні можуть по черзі пояснювати, можна спочатку одна команда,потім інша - на вибір учителя)
П’ятсот, шістнадцять, осінь-осені, беру - прибираю, очерет, тривога, придунайський, прездоровий, прізвисько, морквяний,цвях, хворостняк, зшити, предобрий, списати, розказати, тьмяний, причинити, прилетіти, м’ята.
4. «Фонетичний»(на дошку виводяться схеми,учні повинні за 1 хвилину придумати якомога більше слів на задані схеми)
1.твердий приголосний+голосний+твердий приголосний:сад, син, тин,мак.
2.м’який приг. +голосний + твердий приг.: дім,ніч,сім,він.
3.твердий приг. +голосний + м’який приг. + голосний + тверд.приг.:маляр, мадяр,хутір, чобіт.
4. твердий приг. + голосний + м’який приг.+ голосний: синя, воля,доля, поля.
5. «Лексичний»
Зі слова ВИНАГОРОДА утворити нові слова – іменники в Н.в. однини. Час – 1 хвилина, слова не повинні повторюватися вода,город,дорога,вино,виноград, видра,нора,дар, нагорода, ода,горн,).
Фізкультхвилинка
Учитель називає слова-дії, а учні виконують протилежну дію.
Сидіти-(учні встають)
Руки вниз- догори піднімають,
Поверніться вправо-вліво.
Поверніться вліво- вправо,
потягніться донизу- догори,
махніть лівою рукою-правою,
стояти на місці- тупотять, або ходять,
нагнутися додолу-стоять рівно.
А щоб учні сіли за парти, повинні правильно відповісти, без затримки:
Хвалити-лаяти; вітатися-прощатися. Вставати-сідати, добро-зло, ден-ніч. Мир-війна,холод-тепло, радість-горе, зустрічати-проводжати, тонкий-товстий.
6. «Омонімістичний»Ми знаємо,що тезками називають людей з однаковими іменам. Слова, що живуть у цій країні, однакові за звучанням, але різні за значенням.і їх теж називають тезками. Як називаються такі слова? (Омоніми)
Загадки.
Завжди в мене є робота.(До)
З гостряками мурованих веж.
Щойно змінеш ти наголос слова,
То одразу будову замкнеш(Замок-замок)
7. «Синтаксичний» Кожен учень із команди отримує картку із членом речення: «Підмет», «Присудок», «Означення», «Обставина» і «Додаток»
На дошку виводяться по черзі речення. Учні повинні вишикуватися в лінійку відповідно до члена речення. Отримує бал та команда, яка швидше і правильно змогла побудувати схему речення.
ІІІ. Підсумок уроку. Визначаємо переможців .