Показовий урок для батьків з української мови у 5 класі

Про матеріал

Показовий урок для батьків з української мови проводиться в кінці навчального року з метою показати батькам роботу учнів на уроках,чого навчилися їх діти за цей період, як учні працюють на уроці, як відтворюють даний матеріал.

Такі уроки проводжу з 2012 року і завжди чую від них: "Дякуємо,дуже цікаво" або "Нам є над чим працювати"(чиї діти показали низькі знання).Я вважаю,що батьків треба запрошувати на уроки, щоб бачили,як працють їх діти. і не винили у всіх гріхах вчителів.

Перегляд файлу

Українська мова 5 клас. Показовий урок для батьків

Тема: повторення й узагальнення вивченого з мови за рік

Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал за 5 клас; уміти пояснити вивчені орфограми, самостійно підбирати приклади, правильно ставити розділові знаки; розвивати мислення, уяву; уміти бути уважними й швидко виконувати завдання.

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Форма проведення: урок-гра «біг з бар’єрами»

Обладнання: мультимедійна дошка,  картки з членами речення

                                                       В рідній мові своїй

Мусиш вивчити кожне слівце,

Доглядати його,

Як старий садівник деревце.

В.Чалий

 

                                                                               Хід уроку

І.Організація й мотивація учнів(учні заздалегідь поділені на три команди)

Сьогодні у нас буде незвичний урок – «біг з бар’єрами». Кожна команда повинна здолати кілька «барєрів» - виконати певні завдання. Переможцем буде та команда, яка здолає всі перешкоди.

                                                  Девіз уроку «ШВИДКО Й ПРАВИЛЬНО»(напис на дошці)

Отже, налаштовуємося на роботу . Учні в командах взялися за руки і хором сказали:

Душу й серце в роботу вложи,

Будеш мати хороші плоди

 

 (Учням роздаються картки для самооцінювання або можна писати все на дошці(якщо дозволяє місце)

 Картка самооцінювання

Розминка

Слово-твірний

Орфогра-фічний

Фоне-тичний

Лексичний

Омонімі-стичний

Синтаксичний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Виконання завдань. Проведення мовних бар’єрів.

1.«Розминка»

За 1 хвилину учні повинні якомога більше дати відповідей на запитання.  (Учитель по черзі задає кожній команді запитання. За кількість правильних відповідей - кількість балів)

Запитання команді №1

  1. Державна мова України  (українська)
  2. Скільки відмінків у мові? (7)
  3. Назвати антонім до слова земля. (небо)
  4. Знак мякшенняце буква? (так)
  5. Що стоїть посеред Києва? (є)
  6. У що береться пряма мова? (Лапки)
  7. Найбільша одиниця мови.(текст)
  8. Частина мови про ознаку предметів.(Прикметник )
  9. Знак у кінці питального речення(Знак питання)
  10. Чим починається діалог? (Тире)
  11. Слова з протилежним значенням(Антоніми )
  12. Перша буква у власній назві(Велика)
  13. Знак у слові «з-поміж». (Дефіс)
  14. Наука про звуки мови. (Фонетика)
  15. Розмальоване яйце. (Писанка)

Запитання команді №2

  1. Скільки «н» у суфіксі слові «незрівнянний»?(Дві)
  2.  Головні члени речення(Підмет і присудок)
  3. Словниковий склад мови. (Лексика)
  4. Знак у слові Вячеслав. (Апостроф)
  5. Місцевий різновид мови(Діалект, говірка )
  6. Символ українців, що оберігає.( Оберіг )
  7. Частина мови «ой». (Вигук)
  8. Речення з другорядними членами(Поширене)
  9. Зміна букв у корені. (Чергування)
  10. Префікс у слові «прекрасний».(Пре)
  11. Стиль художньої літератури.(Художній )
  12. Список літер, розташованих у встановленому порядку. (Алфавіт)
  13. Речення з однією граматичною осно­вою. (Просте)
  14.  Слово з багатьма значеннями.(Багатозначне )
  15. Займенник з однієї букви. («Я» )

 

 

Запитання команді №3

  1. Частина тексту з новою думкою.(Абзац )
  2. Розділ науки про правопис( Орфографія )
  3. Остання буква у слові «шістдесят».(Т)
  4. Без якої святині зникає народ?(Без мови)
  5. Найменша одиниця мови. (Звук)
  6. Слова, що мають спільний корінь.( Спільнокореневі)
  7. Знак у кінці розповідного речення.(Крапка)
  8. Словник про значення слів.(Тлумачний)
  9. Народна назва Пасхи.(Великдень)
  10. Власний життєпис. (Автобіографія)
  11. Знак у слові «пів-Європи». (Дефіс)
  12. Розмова двох осіб. (Діалог)
  13. Речення з одним головним членом.( Односкладне )
  14. Опис природи. (Пейзаж)
  15. Речення з однією граматичною осно­вою.(Просте)

Додатково:

  1. Нема України без верби і...(Калини)

2.Частина слова перед коренем.(Префікс )

3.Слова близькі за значенням.( Синоніми )

       4.У якому відмінку завжди стоїтьпідмет? (Н. в.)

5. Чи вживається мякий знак у тран­скрипції?(Ні)

6.Як назвати одним словом «мати,батько, син, дочка»? (Сімя)

7.Чи може бути речення без граматич­ної основи?(Так)

8.Чи вживається мякий знак у тран­скрипції? (Так)

2. «Словотвірний». Згрупувати слова за схемами: 1команді - корінь,суфікс,закінчення;

2команді – префікс,корінь, суфікс,суфікс; 3- префікс,корінь, суфікс, закінчення.

Вершник,узимку,міжміський,відламати,дошкільний,написати,турист,туманний,храмовий, годинники.

3.«Орфографічний» (на мультимедійну дошку виведені слова. Завдання учнів пояснити орфограми. Учні можуть по черзі пояснювати, можна спочатку одна команда,потім інша - на вибір учителя)

 П’ятсот, шістнадцять, осінь-осені, беру - прибираю,  очерет, тривога, придунайський, прездоровий, прізвисько, морквяний,цвях, хворостняк, зшити, предобрий,  списати, розказати, тьмяний, причинити, прилетіти, м’ята.

             4. «Фонетичний»(на дошку виводяться схеми,учні повинні за 1 хвилину придумати якомога більше слів на задані схеми)

1.твердий приголосний+голосний+твердий приголосний:сад, син, тин,мак.

2.мякий приг. +голосний + твердий приг.: дім,ніч,сім,він.

3.твердий приг. +голосний + м’який приг. + голосний + тверд.приг.:маляр, мадяр,хутір, чобіт.

4. твердий приг. + голосний + м’який приг.+ голосний: синя, воля,доля, поля.

5. «Лексичний»

Зі слова ВИНАГОРОДА утворити нові слова – іменники в Н.в. однини. Час – 1 хвилина, слова не повинні повторюватися вода,город,дорога,вино,виноград, видра,нора,дар, нагорода, ода,горн,).

 

Фізкультхвилинка  

Учитель називає слова-дії, а учні виконують протилежну дію.

Сидіти-(учні встають)

Руки вниз- догори піднімають,

Поверніться вправо-вліво.

Поверніться вліво- вправо,

 потягніться донизу- догори,

 махніть лівою рукою-правою,

стояти на місці- тупотять, або ходять,

нагнутися додолу-стоять рівно.

А щоб учні сіли за парти, повинні правильно відповісти, без затримки:

Хвалити-лаяти; вітатися-прощатися. Вставати-сідати, добро-зло, ден-ніч. Мир-війна,холод-тепло, радість-горе, зустрічати-проводжати, тонкий-товстий.

6. «Омонімістичний»Ми знаємо,що тезками називають людей з однаковими іменам. Слова, що  живуть у цій країні, однакові за звучанням, але різні за значенням.і їх теж називають тезками. Як називаються такі слова? (Омоніми)

Загадки.

  • Який прут не можна переламати?(Річку)
  • Чи літають ключі?(Журавлинний)
  • Якою косою трави не накосиш?(Дівочою)
  • Яке місто літає?(Орел)
  • Коли  можна орел написати з великої літери(Якщо це місто  або прізвище)
  • Яке місто можна з’їсти? Яке місто солодке? (Ізюм)
  • На якій лаві не всидеш? (на вулканічній)
  • І прийменник я і нота,

Завжди в мене є робота.(До)

  • Слово це – старовинна будова

З гостряками мурованих веж.

Щойно змінеш ти наголос слова,

То одразу будову замкнеш(Замок-замок)

 7. «Синтаксичний» Кожен учень із команди отримує картку із членом речення: «Підмет», «Присудок», «Означення», «Обставина» і «Додаток»

На дошку виводяться по черзі речення. Учні повинні вишикуватися в лінійку відповідно до члена речення. Отримує бал та команда, яка швидше і правильно змогла побудувати схему речення.

  1. Холодний вітер осінню дихнув.(!-й учень-означення, 2-й- підмет,3-й- додаток, 4-й- присудок)
  2. Задзвонять міддю труби лунко.
  3. Діти, читайте книги!
  4. Сьогодні, мабуть, буде дощ .
  5. Книга-найкращий друг.
  6. Вечоріє.

 

ІІІ. Підсумок уроку.  Визначаємо переможців .

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку