Складено згідно програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Календарне планування з біології в 8 класі
(70 години – 2 г на тиждень)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Дата |
Примітка |
Вступ ( 2г) |
||||
1 |
Біосоціальна природа людини. |
|
|
|
2 |
Значення знань про людину для збереження її здоров'я. |
|
|
|
Тема 1. Організм людини як біологічна система ( 4 г ) |
||||
3 |
Організм людини як біологічна система. |
|
|
|
4 |
Структурна і функціональна організація клітин. |
|
|
|
5 |
Тканини. Л.Д. Ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
|
|
6 |
Регуляторні системи організму.
|
|
|
|
Тема 2. Опора та рух ( 6 г ) |
||||
7 |
Опорно-рухова система. Л.Д. Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
|
|
|
8 |
Кістки і хрящі. Огляд будови скелета. |
|
|
|
9 |
М'язи. Робота М'язів. Л.Д. Дослідження розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні, впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
|
|
10 |
Групи скелетних м'язів. |
|
|
|
11 |
Розвиток та проблеми ОРС.
|
|
|
|
12 |
Узагальнення з теми: «Опора та рух». Тематична 1 |
|
|
|
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії ( 3 г ) |
||||
13 |
Харчування та обмін речовин. §5 |
|
|
|
14 |
Їжа та її компоненти. §7
|
|
|
|
15 |
Харчові та енергетичні потреби людини.§6 Д.П.Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|
|
Тема 4. Травленя ( 6 г ) |
||||
16 |
Травна система. §8 |
|
|
|
17 |
Травлення в ротовій порожнині. Л.Д. Зовнішня будова зуба. Д.П. Дія ферментів слини на крохмаль. §9 |
|
|
|
18 |
Робота травної системи й регуляція травлення. §10 |
|
|
|
19 |
Робота травної системи й регуляція травлення. §11 |
|
|
|
20 |
Проблеми травної системи. §12
|
|
|
|
21 |
Узагальнення з тем «Обмін речовин та перетворення енергії», «Травлення». |
|
|
|
Тема 5. Дихання ( 4 г ) |
||||
22 |
Дихальна система. §14
|
|
|
|
23 |
Робота дихальної системи й регуляція дихання. §13 |
|
|
|
24 |
Процеси дихання. §15 (газообмін у легенях і тканинах) |
|
|
|
25 |
Проблеми дихальної системи. §16 Тематична 2 |
|
|
|
Тема 6. Транспорт речовин ( 9 г ) |
||||
26 |
Внутрішнє середовище організму. Гомеостаз. Кров і лімфа. §17, 18, 19 |
|
|
|
27 |
Групи крові. Переливання крові. Зсідання крові. Л.Р.№1Мікроскопічна будова крові людини. §20 |
|
|
|
28 |
Імунна система. Імунітет. §59, 60 |
|
|
|
29 |
Проблеми імунної системи. §61 |
|
|
|
30 |
Система кровообігу.Будова сердця. §21 |
|
|
|
31 |
Робота сердця. Л.Д. Вимірювання частоти серцевих скорочень. Д.П. Самоспосереження за ЧСС упродовж доби, тижня. |
|
|
|
32 |
Кровоносні судини. Рух крові. §22
|
|
|
|
33 |
Проблеми кровоносної системи. §23 |
|
|
|
34 |
Узагальнення з теми: «Транспорт речовин». |
|
|
|
Тема 7. Виділення. Терморегуляція ( 5 г ) |
||||
35 |
Видільна система. §24
|
|
|
|
36 |
Робота видільної системи. §25
|
|
|
|
37 |
Проблеми видільної системи. §25
|
|
|
|
38 |
Покриви тіла й терморегуляція. §26,27 |
|
|
|
39 |
Захворювання шкіри і профілактика. Перша допомога при опіках, тепловому та сонячному ударі. Тематична 3 |
|
|
|
Тема 8. Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Нервова система ( 5 г ) |
||||
40 |
Нервова система.
|
|
|
|
41 |
Спинний мозок.Л.Д.Вивчення будови спинного та головного мозку людини |
|
|
|
42 |
Головний мозок.
|
|
|
|
43 |
Вегетативна та соматична нервова система.
|
|
|
|
44 |
Проблеми нервової системи.
|
|
|
|
Тема 9. Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи ( 7 г ) |
||||
45 |
Сенсорні системи. Аналізатори.
|
|
|
|
46 |
Зорова сенсорна система. Л.Д. Визначення акомодації ока. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
|
|
47 |
Слухова сенсорна система. Система рівноваги. Л.Д. Вимірювання порогу слухової чутливості. |
|
|
|
48 |
Сенсорні системи смаку і нюху.
|
|
|
|
49 |
Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю. Д.П.Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
|
50 |
Профілактика порушень сенсорних систем. §43 |
|
|
|
51 |
Узагальнення з теми: «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем». Тематична 4
|
|
|
|
Тема 9. Вища нервова діяльність ( 8 г ) |
||||
52 |
Вища нервова діяльність. §48
|
|
|
|
53 |
Рефлекси. §50 |
|
|
|
54 |
Інстинкти. Л.Д. Визначення реакції зіниць на світло. §49 |
|
|
|
55 |
Мова. §52
|
|
|
|
56 |
Навчання та пам'ять. §51 |
|
|
|
57 |
Мислення та свідомість. §53
|
|
|
|
58 |
Сон. Біоритми. §54
|
|
|
|
59 |
Узагальнення з теми: « Вища нервова діяльність ». Д.П.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
|
|
|
|
Тема 10. Ендокринна система ( 4 г ) |
||||
60 |
Гуморальна регуляція. Гормони. §56 |
|
|
|
61 |
Ендокринна система. §57
|
|
|
|
62 |
Профілактика захворювань ендокринної системи. §58 Міні-проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика |
|
|
|
63 |
Узагальнення з теми: «Взаємодія регуляторних систем організму ». |
|
|
|
Тема 11. Розмноження та розвиток людини ( 7 г ) |
||||
64 |
Репродуктивна система.
|
|
|
|
65 |
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. |
|
|
|
66 |
Розвиток людини.
|
|
|
|
67 |
Проблеми репродуктивної системи. |
|
|
|
68 |
Узагальнення з теми: « Розмноження та розвиток людини ». |
|
|
|
69 |
Повторення з теми: «Травна і дихальна, кровоносна системи» Тематична |
|
|
|
70 |
Узагальнення «Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму » Тематична 5 |
|
|
|