№ з/п
|
Дата провед уроку
|
Тема уроку
|
Приміт-ки
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Домашнє завдання
|
ВСТУП (2 години)
|
-
|
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.
Первинний інструктаж з БЖД
|
|
Учень виявляє ознаки:
- біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах;
оперує термінами: біосоціальна природа людини;
називає: науки, які вивчають людину;
висловлює судження: - про організм людини як біологічну систему.
пояснює:
- місце людини в системі органічного світу;
- особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності.
виявляє ставлення:
- щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я;
-
щодо здоров’я , як найвищу особистісну й суспільну цінність.
характеризує:
- методи дослідження організму людини.
|
Опрацювати конспект вивчити терміни, ст 9 «Діяльність» (письмово), «Результат» (усно)
|
-
2
|
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
|
|
Опрацювати § 4,
ст 21 «Діяльність» (письмово), «Результат» (усно),
тести ст.23
|
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 годин)
|
-
|
|
Організм людини як біологічна система.
|
|
оперує термінами:
- тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга
називає:
- тканини, органи та фізіологічні системи організму людини;
- частини рефлекторної дуги;
характеризує:
- клітинну будову організму людини; - тканини організму людини;
- будову нейрона;
- шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі;
наводить приклади:
- різновидів тканин;
- органів, фізіологічних систем;
пояснює:
- відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму
розпізнає:
- органи та системи органів людини;
- типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах);
установлює взаємозв’язок: між будовою тканин і виконуваними функціями;
порівнює та зіставляє органи й системи органів в організмі людини й інших організмах;
дотримується правил:роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням
обґрунтовує судження: про організм людини як цілісну та відкриту біологічну систему;
робить висновок: нервово-гуморальна регуляція — основа цілісності організму
|
Опрацювати § 1, вивчити терміни, ст 9 «Діяльність» (письмово), «Результат» (усно)
|
-
|
|
Різноманітність клітин організму людини.
|
|
Опрацювати § 2, ст.10-11, «Результат» (усно)
|
-
|
|
Тканини. Лабораторне дослідження № 1 ознайомлення з препаратами тканин людини.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 2, «Результат» (усно)
|
-
|
|
Органи. Фізіологічні системи.
|
|
Опрацювати конспект
|
-
|
|
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
|
|
Опрацювати § 3,
«Результат» (усно)
|
-
|
|
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.
Імунна регуляція.
|
|
Опрацювати § 3, ст.22; ст 17 «Діяльність» (сам. робота письмово), тести ст.23
|
-
|
|
Узагальнення знань з теми «Організм людини як біологічна система».
Тематична
|
|
Випереджуване завдання: підготувати проект «Гіподинамія – ворог сучасної людини». «Рухова активність - основа фізичного здоров’я»
|
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (6 годин) +1р
|
-
|
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.
|
|
оперує термінами: скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія
називає: частини опорно-рухової системи; відділи скелета;
види кісток; типи з’єднання кісток; особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням; основні групи скелетних м’язів.
характеризує: функції опорно-рухової системи; тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову; ріст та вікові зміни складу кісток.
пояснює: значення фізичних вправ для правильного формування скелету та м’язів; вплив способу життя на утворення і розвиток скелета.
наводить приклади: статичної та динамічної роботи
порівнює: скелет людини і ссавців.
розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі): види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів. застосовує знання для: попередження травм і захворювань опорно-рухової системи; надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.
дотримується правил: роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням висловлює судження про:
- роль рухової активності для збереження здоров’я;
- вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів
оцінює: важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи
|
Опрацювати § 28,
«Результат» (усно),
ст.128
|
-
|
|
Кістки, хрящі.
З’єднання кісток.
|
|
Опрацювати § 29, ст.132, «Діяльність»,
«Результат» (усно),
|
-
|
|
Огляд будови скелета.
|
|
Опрацювати § 30, ст.136, «Діяльність» (самостійна робота письмово),
«Результат» (усно)
|
-
|
|
Функції та будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів.
Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин
Інструктаж з БЖД 10.1
|
.
|
Опрацювати § 31, ст.140, «Результат» (усно),
|
-
|
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Лабораторне дослідження № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й наванта-ження на розвиток втоми.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 32, ст.144, «завдання на застосування знань»
(письмово),
«Результат» (усно)
|
-
|
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Захист проектів
|
|
|
Опрацювати § 33, ст 149, ст.148, (самостійна робота письмово),
«Результат» (усно)
|
-
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Опора і рух».
Тематична
|
|
|
Тести ст. 150,
Проект Збалансоване харчування
|
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 години)
|
-
|
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Дослідницький практикум 1 Самоспосте-реження за співвідношен-ням ваги і росту тіла. Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
оперує термінами: обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни
називає: компоненти їжі
наводить приклади: вітамінів
пояснює: функціональне значення для організму білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, води та мінеральних речовин
характеризує: - склад харчових продуктів; їжу як джерело енергії; обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини; харчові й енергетичні потреби людини
застосовує знання для: обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування; аналізу харчового раціону; складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму
висловлює судження: щодо значення збалансованого харчування для нормального розвитку і збереження здоров’я;
обґрунтовує судження: про значення білків, жирів і вуглеводів рослинного і тваринного походження в раціоні підлітка;
оцінює: значення метаболізму для нормального функціонування організму;
робить висновок: про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту;
усвідомлює значення: внеску вчених у розвиток знань про вітаміни (М. І. Лунін, Х. Ейкман, К. Функ та ін.), у тому числі й українських (О. В. Палладін)
|
Опрацювати § 5, ст.27 «Результат» (усно)
|
-
|
|
Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти.
Склад харчових продуктів.
|
|
Опрацювати § 6, ст.30-31 «Діяльність» (*завдання на застосування знань письмово),«Результат»
|
-
|
|
Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.
Проект
Збалансоване харчування
|
|
Опрацювати § 7, ст.34 «Діяльність» (завдання на застосування знань письмово), «Результат» (усно), тести ст.37
|
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (6 годин)
|
-
|
|
Значення травлення. Система органів травлення. Дослідницький практикум2
Дія ферментів слини на крохмаль.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
оперує термінами: травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування
називає: органи травної системи; травні залози; хвороби органів травлення;
характеризує: функції органів травлення; будову та функції зубів; процеси ковтання, травлення, всмоктування; регуляцію травлення;
наводить приклади: ферментів; пояснює: роль травних ферментів; роль печінки та підшлункової залози в травленні; значення зубів у травленні; - значення мікрофлори кишечнику; негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння; - причини виникнення захворювань травної системи
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - органи травлення; елементи зовнішньої будови зубів;
спостерігає та описує: дію ферментів слини на крохмаль;
застосовує знання для: профілактики захворювань зубів;
- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь
висловлює судження: щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я;
усвідомлює: значення профілактики захворювань травної системи;
усвідомлює значення: внеску вчених у розвиток знань про травлення (І. П. Павлов, О. М. Уголєв та ін.)
|
Опрацювати § 8, ст.41 «Результат» (усно)
|
-
|
|
Процес травлення в ротовій порожнині. Лабораторне дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями).
|
|
Опрацювати § 9, ст.45 «Результат» (усно)
|
-
|
|
Процес травлення в шлунку.
|
|
Опрацювати § 10, ст.48-49 «Діяльність» (завдання на застосування знань письмово), «Результат» (усно)
|
-
|
|
Процес травлення в кишечнику.
|
|
Опрацювати § 11, ст.53 кросворд письмово, «Результат» (усно)
|
-
|
|
Регуляція травлення.
Харчові розлади та їх запобігання.
|
|
Опрацювати § 12, ст.57(самостійна робота письмово),
ст.59 тести
|
-
|
|
Контрольна робота 1
з тем «Обмін речовин. Травлення». Тематична
|
|
|
ТЕМА 5. ДИХАННЯ (4 години)
|
-
|
|
Значення дихання. Дихальні рухи.
|
|
оперує термінами: дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень
називає: етапи дихання; органи дихання; хвороби органів дихання; характеризує: процес утворення голосу та звуків мови; - процеси газообміну в легенях і тканинах;
- процеси вдиху та видиху; життєву ємність легень; - нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;
пояснює: значення дихання; вплив навколишнього середовища на дихальну систему
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - органи дихання; порівнює: різницю складу повітря, що вдихається й видихається; газообмін у легенях і тканинах;
встановлює взаємозв’язок:будови та функцій органів дихання;
застосовує знання для: профілактики захворювань органів дихання
висловлює судження: щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я;
усвідомлює: негативний вплив куріння на органи дихання
|
Опрацювати § 13, ст.63 «Діяльність» (навчаємось пізнавати письмово), «Результат» (усно)
|
-
|
|
Система органів дихання.
|
|
Опрацювати § 14, ст.67 (самостійна робота з ілюстрацією письмово)
|
-
|
|
Газообмін у легенях і тканинах.
|
|
Опрацювати § 15, ст.70-71 «Діяльність» (завдання на застосування знань письмово), «Результат» (усно)
|
-
|
|
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Профілактика захворювань дихальної системи.
|
|
Опрацювати § 16, ст.74 «Діяльність» (творча робота письмово), тести ст.77
|
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 годин) -1
|
-
|
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз.
|
|
оперує термінами: внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет
називає:- склад внутрішнього середовища; склад і функції крові, лімфи; кровоносні судини; фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи; види імунітету; органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету;
|
Опрацювати § 17, ст.81 «Діяльність» (самостійна робота письмово)
|
-
|
|
Кров, її склад та функції. Лімфа. Лабораторна робота 1: Мікроскопічна будова крові людини.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 18, 19, ст.85 «Діяльність» (кросворд письмово),
*Розвязування задач ст. 89 , «Результат» (усно)
|
характеризує: плазму крові; зсідання крові як захисну реакцію організму; групи крові системи АВО, резус-фактор;
імунні реакції організму; особливості будови та властивості серцевого м’яза; будову та роботу серця; серцевий цикл; автоматію роботи серця; будову кровоносних судин; велике й мале кола кровообігу; рух крові по судинах; артеріальний тиск крові; лімфообіг;
пояснює: взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця;
значення лімфи, тканинної рідини; роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини; правила надання першої допомоги при кровотечах
розпізнає (на малюнках, фотографіях): клітини крові;
- органи кровообігу; елементи будови серця;
порівнює:будову артерій, вен і капілярів; вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет;
розрізняє: види кровотеч;
спостерігає та описує: мікроскопічну будову крові людини; застосовує знання: для профілактики серцево-судинних хвороб; надання першої допомоги при кровотечах; уміє: вимірювати пульс;
дотримується правил: роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;
|
Опрацювати § 20, ст.93 «Діяльність» (самостійна робота письмово)
|
-
|
|
Групи крові та переливання крові. Зсідання крові.
|
|
-
|
|
Система кровообігу.
Серце: будова та функції. Робота серця.
Лабораторне дослідження 5:
вимірювання частоти серцевих скорочень. Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 21, ст.97 «Діяльність» (самостійна робота письмово)
Дослідницький практикум 3 Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня
|
-
|
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.
|
|
Опрацювати § 22, ст.101 «Результат» (усно)
Повторити § 13- 21,
Тести ст.107
|
- виконання малюнків біологічних об’єктів
висловлює судження:
- про значення сталості внутрішнього середовища організму людини (гомеостаз); щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я;
- про важливість імунізації населення;
|
-
|
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Кровотечі. Узагальнення вивченого з теми
Тематична
|
|
Опрацювати § 23,
*Пам’ятка «Перша допомога при кровотечах»
|
оцінює:
- епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні;
усвідомлює значення:
- внеску вчених у розвиток знань про внутрішнє середовище організму та кровоносну систему (У. Гарвей, Е. Дженнер, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Л. Пастер та ін.), в тому числі українських (І. І. Мечников, М. М. Амосов)
|
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 години ) +1
|
-
|
|
Виділення — важливий етап обміну речовин.
Будова та функції сечовидільної системи.
|
|
оперує термінами: - виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція
називає: - органи виділення; органи та функції сечовидільної системи;
характеризує: будову та функції нирок; процес утворення сечі; регуляцію сечовиділення; роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну; чинники, що впливають на функції нирок; - негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок;
- роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності; роль шкіри в регуляції температури тіла;
пояснює: біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; причини теплового й сонячного удару
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- складові нефрону; складові шкіри; органи сечовидільної системи,
встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями шкіри
застосовує знання для: профілактики захворювань сечовидільної системи; профілактики захворювань шкіри;
- запобігання теплового й сонячного удару; надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару
висловлює судження: про важливість виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму людини;
обґрунтовує судження: про значення дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я;
оцінює: значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища
|
Опрацювати § 24, «Діяльність» (самостійна робота з ілюстрацією)
|
-
|
|
Регуляція сечоутворення. Захворювання нирок та їх профілактика.
|
|
Опрацювати § 25, «Діяльність» (усно)
|
-
|
|
Значення і будова шкіри.
|
|
Опрацювати § 26, самостійна робота з ілюстрацією
|
-
|
|
Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика
|
|
Опрацювати § 27, Проектування
|
-
|
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Узагальнення вивченого з теми. Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою
|
|
Опрацювати § 27, ст. 124 «Узагальнення теми»
|
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (5 годин)+1
|
-
|
|
Будова і функції нервової системи
|
|
оперує термінами: - нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система
називає: - компоненти центральної й периферичної нервової системи; функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи (симпатичної та парасимпатичної); - фактори, які порушують роботу нервової системи;
характеризує: будову головного мозку, спинного мозку;
- нервову регуляцію рухової активності людини;
- роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини; - роль вегетативної нервової системи в роботі внутрішніх органів людини;
наводить приклади захворювань нервової системи
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):
- елементи будови спинного мозку;
- відділи головного мозку;
застосовує знання для:
|
Опрацювати §34, самостійна робота з ілюстрацією ст 154 «Діяльність».
|
-
|
|
Центральна і периферична нервова система людини
|
|
Опрацювати § 35, «Діяльність», ст. 158
|
-
|
|
Спинний мозок. Лабораторне дослідження № 6 Вивчення будови спинного мозку.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 36,
самостійна робота з ілюстрацією ст. 162
|
-
|
|
Головний мозок. Лабораторне дослідження № 7 Вивчення будови головного мозку.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 37,
«Біологія + Психологія» ст. 166
|
-
|
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.
|
|
- профілактики нервових захворювань;
- дотримання режиму праці й відпочинку
висловлює судження:щодо значення нервової системи для:
- забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами; - узгодження функцій організму зі змінами довкілля;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов), у тому числі й українських (В. О. Бец)
|
Опрацювати § 39, самостійна робота з ілюстрацією ст. 173
Повторити §34-38, Самоконтроль знань ст.180
|
-
|
|
Профілактика захворювань нервової системи. Узагальнення знань з теми.
Тематична
|
|
Опрацювати § 40
|
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 годин)
|
-
|
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
|
|
оперує термінами:
- сенсорні системи, органи чуття, рецептори
називає:
- основні сенсорні системи;
- складові частини аналізатора характеризує: - особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем; - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;
|
Опрацювати § 41, самостійна робота з таблицею
|
-
|
|
Зорова сенсорна система. Око.
Лабораторне дослідження 8 Визначення акомодації ока.
Виявлення сліпої плями на сітківці ока.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати § 42,
самостійна робота з ілюстрацією
|
-
|
|
Зорові сприйняття. Гігієна зору. Демонстрування
розбірних моделей ока
|
|
пояснює:
- процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):
- елементи будови ока, вуха
встановлює взаємозв’язок:
між будовою й функціями ока, вуха
спостерігає:
- сліпу пляму на сітківці;
- акомодацію ока;
- зміни слухової чутливості;
- температурну адаптацію рецепторів шкіри;
застосовує знання для: - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху
оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем
|
Опрацювати § 43,
завдання на застосування знань
|
-
|
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.
Лабораторне дослідження 9 Вимірювання порогу слухової чутливості. Інструктаж з БЖД 10.1
Демонстрування
розбірних моделей вуха.
|
|
Опрацювати § 44,
завдання на застосування знань
|
-
|
|
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху.
|
|
Опрацювати § 45,
завдання на порівняння
|
-
|
|
Сенсорні системи дотику, температури, болю.
Дослідницький практикум 4 Дослідження темпера-турної адаптації шкіри.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати
§ 46-47, «Діяльність».
Повторити § 41-45
|
-
|
|
Узагальнення з теми «Зв`язок організму людини з зовнішнім середовищем».
Тематична
|
|
|
Самоконтроль знань ст.210
|
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 годин + 1 години резервні)
|
-
|
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум 5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
|
|
оперує термінами: - безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять
називає: - нервові процеси (збудження, гальмування);
- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість); - види сну; - причини біоритмів; наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини;
характеризує: - особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини; - види навчання, види пам’яті;
пояснює: - значення другої сигнальної системи;
- роль кори головного мозку в мисленні;
- причини індивідуальних особливостей поведінки людини
розрізняє:
- типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту;
порівнює:
- умовні й безумовні рефлекси;
- першу і другу сигнальні системи;
застосовує знання для:
- дотримання правил розумової діяльності
висловлює судження:
- про значення пам’яті для інтелектуального розвитку людини;
- щодо ролі самовиховання у формуванні особистості; - щодо впливу соціальних факторів на формування особистості; - про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму;
усвідомлює значення:
- внеску вчених у розвиток знань про вищу нервову діяльність (І. П. Павлов, І. М. Сєченов, О. О. Ухтомський та ін.).
|
Опрацювати § 48,
«Результат»
|
-
|
|
Безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження № 10 Визначення реакції зіниць на світло.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати
§ 49, 50,
«Діяльність»
|
-
|
|
Умовні рефлекси, гальмування умовних рефлексів.
|
|
Опрацювати § 50,
«Діяльність»
|
-
|
|
Навчання.
|
|
Опрацювати § 51,
«Діяльність»
|
-
|
|
Пам`ять. Лабораторне дослідження № 11 Дослідження різних видів пам`яті.
Інструктаж з БЖД 10.1
|
|
Опрацювати §53,
«Результат»
|
-
|
|
Мова. Мислення та свідомість. Поняття про сигнальні системи.
|
|
Опрацювати §52,
Завдання на порівняння
|
-
|
|
Сон. Біоритми
|
|
Опрацювати § 54
|
-
|
|
Контрольна робота 2
з теми «Вища нервова діяльність». Тематична
|
|
Опрацювати ст.240-241 Узагальнення знань Самоконтроль знань
|
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 години)+1
|
-
|
|
Ендокринна система. Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика
|
|
оперує термінами: - ендокринна система, гормони, гомеостаз
називає:- залози внутрішньої та змішаної секреції; - місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;
характеризує:- нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму; - вплив гормонів на процеси обміну в організмі;
пояснює: - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій; - значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму
застосовує знання для: - профілактики йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз
висловлює судження: - щодо значення ендокринної системи для повноцінного
функціонування організму людини;
робить висновок: - про взаємодію регуляторних систем
|
Опрацювати §55, 56, самостійна робота з ілюстрацією
|
-
|
|
Залози внутрішньої та змішаної секреції. Профілактика захворювань ендокринної системи.
|
|
Опрацювати §57, 58,
самостійна робота з таблицею
|
-
|
|
Імунна система. Імунітет.
|
|
Опрацювати §59-60
навчаємося пізнавати
|
-
|
|
Алергія. СНІД. Взаємодія регуляторних систем.
|
|
Опрацювати §61,
ст. 269, тест-розподілен ст. 270
|
|
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 години)
|
-
|
|
Будова та функції репродуктивної системи людини.
|
|
оперує термінами: - ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента
називає: - функції статевих залоз людини;
- первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу людини;
характеризує: - процес запліднення; - розвиток зародка і плода; - розвиток дитини після народження; - функції плаценти; - статеве дозрівання; - вікові періоди індивідуального розвитку людини; - особливості підліткового віку; - захворювання, що передаються статевим шляхом;
пояснює: - роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, овуляції, вагітності, постембріонального розвитку людини; - вплив факторів середовища та способу життя батьків на розвиток плода
порівнює: - будову чоловічої та жіночої статевих клітин;
застосовує знання для: - запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередження ВІЛ-інфікування
висловлює судження: - про необхідність збереження репродуктивного здоров’я молоді;- про залежність розвитку дитини в материнському організмі від здоров’я матері, її поведінки;
обґрунтовує судження: - про вплив нікотину, тютюнового диму, алкоголю на розвиток плода;
оцінює: - значення дотримання особистої гігієни юнаками та дівчатами;
виявляє ставлення: - щодо здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини
|
Опрацювати § 62, «Самост. робота»
|
-
|
|
Статеві клітини.
|
|
Опрацювати § 63, «Самост. робота»
|
-
|
|
Запліднення. Вагітність.
|
|
Опрацювати § 64, навчаємося пізнавати
|
-
|
|
Постемріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров`я людини. Роль здорового способу життя.
Тематична
|
|
Опрацювати § 65,
«Діяльність» завдання ст.286
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ (1 година)
|
-
|
|
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.
|
|
застосовує знання: для пояснення, як забезпечується цілісність організму людини.
називає: - функції, що підтримують цілісність організму;
- способи підтримання гомеостазу.
робить висновок: - про біосоціальну природу людини.
|
|