Календарно-тематичне планування за НМК English Plus 2nd edition 2, Units 5 – 8 (79 lessons), Oxford University Press
II семестр
№ уро ку |
Дата |
Сфера (тематика) спілкування. Тема. Підтема. |
Мовленнєві функції |
Експоненти функцій |
Мовний матеріал |
Письмо |
Говоріння і аудіювання |
Читання |
||||||||
Лексичний |
Граматичний |
Фонетичний |
||||||||||||||
Unit 5. Achieve/ Досягнення |
||||||||||||||||
|
|
Одиниці виміру SB p. 48-49 |
Вміти робити припущення і вказати, коли я не впевнений |
Guessing and estimating: Have a guess! Any ideas? What do you recon? I know that one. I`ve no idea. I guess/ recon… Probably / Maybe… Around / About… |
Wordlist WB p.94-96 Billion, century, decade, fraction, half, hour, hundred, kilo, kilometer, moment, millennium, quarter, thousand, ton, year. |
Number. Words of measurements |
Вимова нових слів та виразів |
SB p. 49 ex. + Finished? WB p.40 ex.1, 2, 3, 4 |
SB p.48 ex.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
SB p. 48 ex.2 WB p.40 ex.2, 4
|
||||||
|
|
Людський мозок SB p.50 |
Вміти здогадатися значення слів з контексту |
What`s in a brain? What`s IQ? What`s good / bad for your brain? Are our brains changing? Can you train your brain? Do people who are more intelligent have bigger brains? |
Average, brain food, contains, train, score, weighs, lunches, blood vessels, intelligent, healthier, approximately, cell, artificial, ingredients, food additives, muscle |
Can for ability
|
Наголос в словах WB p. 94-96 |
SB p.50 ex.3 WB p.44 ex. 3, 4, 5 |
SB p.50 ex.2
|
SB p.50 ex.1, 2 WB p.44 ex.1, 2, 3 |
||||||
|
|
Спортивні досягнення SB p.51
|
Вміти порівнювати спортивні досягнення |
When I was one I couldn’t talk, but now I can speak two languages. How high did he jump? How far can you swim? |
High, large, big, lazy, intelligent, (un)healthy, good, bad, far, more, less, fast, heavy, tall, short, light, slow, boring, exciting, horrible, scary, tasty |
Comparative and superlative adjectives
|
Вимова різних ступенях прикметників |
SB p.51 ex.4 + Finished? WB p.41 ex. 1-5 |
SB p.51 ex.3, 5 WB p.41 ex. 1 |
SB p.51 ex.1, 2, 4 WB p. 41 ex.2, 3, 4 |
||||||
|
|
Навички в роботі SB p.52
|
Розуміти людей, які розповідають про свої вміння |
At what ages can most people talk, walk, count, spell their name, read, write? When could you first speak English? |
Expert, artist, genius, prodigy, programmer, winner, inventor, professor, scientist, writer, musician, composer, player, champion, mathematician |
Правопис слів з -er, -or, -ist, ian |
Вимова / ə / in jobs |
SB p.52 ex. 5 WB p. 42 ex. 1- 5 |
SB p.52 ex.1, 2, 3, 4, 5, 6 WB p.42 ex.3, 4, 5 |
WB p.42 ex. 2 |
||||||
|
|
Талановиті люди SB p.53 |
Вміти розповідати про талановитих людей |
How much…? How fast…? How high…? How far…? How many…? How old…? How strict…? How long…? |
Can, could, super genius, keep your eye open, run, swim, jump, over a metre, cost, languages, lonely live, unhappy, amazing, society, to rap |
Ability: can and could. Questions with How…? |
Інтонація в спеціальних питаннях. Вимова `can`t` в реченнях |
SB p.53 ex. 4 + Finished? WB p.43 ex. 2, 3, 4 |
SB p.53 ex.1, 2, 5, 6 WB p.43 ex.5 |
SB p.53 ex. 2 , 3, 4
|
||||||
|
|
Пропозиція SB p.54 |
Вміти робити та реагувати на пропозицію |
Making and responding to suggestions: What`s the best way…? It`s probably best to…? Yeah, but… I suppose… That`s a… Great! |
Awful, amazing, salsa, guitar, leave, money, fun, weird, cook well, get really fit, meet friends, make teacher happy, train my brain |
Special questions |
Інтонація питальних і стверджувальних речень |
|
SB p.54 ex.1, 2, 3, 4 |
SB p. 54 ex.1, 4, 5 |
||||||
|
|
Біографії відомих людей SB p.55 |
Написати біографію людини |
Staging information: She first started... She was born in… She lived in … A year later she… She died on… Now students study her novels. People love her work because... |
well as, poetry, sold, mysteries, selecting information |
Paragraphs and topic sentences |
|
SB p.55 ex. 3, 4, 5, 6 WB p.45 ex.2, 3, 4 For extra reading practice WB p.80 |
SB p.55 ex.2, 4-5 |
SB p. 55 ex.1, 3 WB p.45 ex.1, 2 |
||||||
|
|
Повторення: Пазли та ігри Review: Unit 5 SB p.56, Puzzles and games SB p.57 |
|
WB p.87 |
||||||||||||
|
|
Написання скарги. Розвиток навичок аудіювання та говоріння Extra Listening and Speaking: Making a complaint SB p.92 |
|
SB p.92 ex 5 |
||||||||||||
|
|
Наука: середня швидкістьCurriculum Extra: Science: Average speed SB p.100 |
|
WB p.80 |
||||||||||||
|
|
Культура. Відомі атлети. Розвиток навичок читанняCulture: Amazing athletes SB p.108 |
|
SB ex 4 p108 |
||||||||||||
|
|
Повторення теми «Досягнення» Test |
|
|
||||||||||||
Unit 6. Survival / Виживання |
|
|
||||||||||||||
|
|
Дієслова виживання SB p. 58-59 |
Вести розмову про те, що я можу зробити в складних ситуаціях |
Ability: Are you good at…? I doubt it. I`m no good at… Can you…? How do you…? Definitely not! I`ve no idea! I (don`t) think so. I can (probably/definitely)… |
Wordlist WB p.96-97 Find, build, charge, pick, watch, avoid, travel, look at, look for, use, make, be quiet, leave, light, climb, move, stay, follow |
Правопис дієслів |
Вимова нових слів та виразів |
SB p.59 ex. + Finished? WB p.48 ex.1-4
|
SB p.58-59 ex.1, 2, 3, 4, 5
|
SB p.58-59 Ex. 1, 2 WB p.48 ex.3, 4 |
||||||
|
|
Джунглі SB p.60 |
Вміти визначати типи текстів і прогнозувати їх зміст |
What personal qualities do you need to survive? What type of text is it? She will need luck to get to the end. If he works with the others, he will do OK. If she changes her eating habits, she will go a long way. |
Fit, reserved, competitive, bossy, clever, friendly, rating, weak points, brave, hunt, to be alone, need to, leader, make decision, fitness, experience, sail solo, habits |
First conditional |
Інтонація умовного речення |
SB p.60 ex.3 WB p.52 ex.4
|
SB p.60 ex.1, 2, 4 |
SB p.60 ex. 2, WB p.52 ex. 1-5 |
||||||
|
|
Умовні речення І типу SB p. 61 |
Обговорювати дії, що відбудуться за певних умов |
I`ll use my phone to get directions if I get lost. You will stay at home tonight if it rains. If she brings water, she won`t be thirsty. |
Will, won`t, go far, stupid, need to, hard, take any risks, do very well, use, take, does, get lost, go out, report, angry, bring, be sick, be too hot, be thirsty |
Will and won’t in the first conditional SB p.61 ex. 1, 2 WB p.49 ex.1 |
Вимова ‘ll |
SB p.61ex. 4, + Finished? WB p.49 ex. 2-5 |
SB p.61 ex. 5 |
SB p.61 ex.1, 2, 3, 4, 6 WB p.49 ex. 1, 4 |
||||||
|
|
Рятувальне обладнання SB p. 62 |
Передбачати інформацію перед слуханням |
You`re lost in the desert. What is your first priority? Which objects will you need on a desert trek? Which equipment do you say is useful? |
Compass, first-aid-kit, knife, lighter, map, mirror, rope, sleeping bag, tent, torch, water bottle; tough, course, participants, guides, carefully |
First conditional. Future tense |
Вимова нових слів та виразів |
WB p.50 ex.1- 5
|
SB p.62 ex. 1, 2, 3, 4, 5 WB p.50 ex.2, 3, 4 |
SB p.62 ex.2, 4 WB p.50 ex. 2, 3 |
||||||
|
|
Правила та поради SB p. 63 |
Вміти встановлювати правила та давати пораду |
You must wear… You should watch… You mustn`t take dogs into the park. You shouldn`t buy that T- shirt. You must have a medical certificate. He should work harder. |
dog; arrive on time, be polite, bring a pet, shout in the library, wear jewellery |
Modals: must and should SB p.63 ex.2 WB p. 51 ex. 1 |
Вимова / Λ / in `must`, and silent –t in `mustn`t` |
SB p.63 ex. 1, 5 + Finished? WB p.51 ex.1, 4
|
SB p.63 ex. 2, 3, 4, 6, 7 |
SB p.63 ex. 1, 7 WB p.51 ex.2, 3 |
||||||
|
|
Інструктаж SB p. 64 |
Вміти давати інструкції і корисну інформацію |
Giving instructions and safety information: I/you/It need(s)… Make sure that… Don`t worry. Try not to be nervous. Just remember… You`ll be fine if you… |
Safety vest, outside school, make sure, helmet, to be secure, to protect, to be nervous, enjoy, just remember, fast follow, head, slowly |
Imperatives |
Інтонація у питальних та заперечних реченнях |
|
SB p.64 ex.1, 2, 3, 4, 5 |
SB p.64 ex.1, 2, 4 |
||||||
|
|
Написання блогу SB p.65 |
Вміти написати блог, використовую- чи вказівні слова |
Giving advice: It`s a good idea to… You should…if… It`s important to… If you need help…
|
Survive advice, tips, for surviving, to join club, right for you, dress well, look cool, stay confident, pay attention, to arrive on time, behind with work |
Imperatives: should/ shouldn`t. First conditional. |
|
SB p.65 ex.3, 4, 5 WB p.53 ex. 1, 2, 4 |
SB p.65 ex.2 |
SB p.65 ex.1, 3 WB p.53 ex.3 |
||||||
|
|
Повторення лексико-граматичного матеріалу матеріалу Review: Unit 6 SB p.66, Cumulative Review WB p.54 |
|
|
WB p.54 |
|||||||||||
|
|
Висловлення точки зору. Розвиток навичок аудіювання. Extra Listening and Speaking: Expressing opinions SB p.93 |
|
|
SB p.93 ex 6 |
|||||||||||
|
|
Технології. Розвиток навичок читання. Curriculum Extra: Technology: GPS and survival SB p.101 |
|
|
SB p.101 ex 4 |
|||||||||||
|
|
Культура. Відомі дослідники Culture: Famous explorers SB p.109 |
|
|
SB p. 109 ex 4 |
|||||||||||
|
|
Повторення тими «Виживання» Test |
|
|
|
|||||||||||
Unit 7. Music / Музика |
|
|
|
|||||||||||||
|
|
Музичні інструменти SB p.68-69 |
Вміти розповідати про музику, яка подобається |
Talking about music: What do you think of it? It sounds (like)… It`s/ it isn`t very catchy. I`m (not) into heavy metal. It`s got a good beat/rhythm. It`s a bit too…I like/don`t like… |
Traditional/ classical music, drums, salsa, samba, piano, violin, rock, lyrics, pop, fans, concert, hits, band, hard rock, heavy metal, vocals, guitars, bass, hip-hop, rap, reggae, folk |
Present simple |
Інтонація спонукальног о речення |
SB p.68 ex.3 WB p.56 ex.2, 4
|
SB p.68 ex. 1, 3, 4, 5 WB p.56 ex. 1, 2 |
SB p.68-69 ex. 1, 2 WB p.56 ex.3 |
||||||
|
|
Пісня SB p.70 |
Розуміти зміст пісні |
Dreams can come true. I`m going to be famous. I`m not gonna think about… Just wanna see up… I`ve got the look… |
Gonna, wanna, cas, ain`t, fame, true, false, dream, title, don`t care, insanity |
Present simple |
Вимова нових слів та виразів |
WB p.60 ex. 4, 5 |
SB p.70 ex.2, 4 |
SB p.70 ex. 1. For more practice go to WB p.60 ex. 1, 2, 3 |
||||||
|
|
Плани на майбутнє SB p.71
|
Вести розмову про плани та прогнози на майбутнє |
I`m (not) going to sing in class today. He`s going to become a DJ. We`re going to become rich.
|
Change the lyrics, write the music, go on TV, make a video, do a heavy metal version, sing in class, become a DJ, go to music class, become rich and famous |
Be going to Will / be going to SB p.71 ex.1 WB p. 57 ex 1 |
Вимова нових слів та виразів |
SB p.71 ex.3, 5, 7 + Finished? WB p.57 ex. 2, 3,4
|
SB p.71 ex.4, 7
|
SB p.71 ex. 1, 6 WB p.57 ex.2 |
||||||
|
|
Зірки та їх якості SB p.72
|
Вміти робити нотатки, щоб розуміти важливі факти |
I think you need… You`re talented if you`re good at something. You`re kind when you`re nice to people. |
Ambitious, strong, talented, famous, kind(ness), successful, energetic, charming, confident, weak(ness), amazing, fame, strength |
Adjectives and nouns
|
Syllables |
SB p. 72 ex. 3 WB p. 58 ex. 1-5 |
SB p.72 ex. 1, 2, 3, 4, 5, 6 WB p. 58 ex.3, 4 |
SB p.72 ex. 1,2 WB p. 58 ex.2 |
||||||
|
|
Домовленість на майбутнє SB p. 73
|
Вести розмову про домовленість на майбутнє |
Are you doing anything tomorrow? What`s happening after this lesson? Are you busy this evening? No, not much. How are we going to travel? |
Be going to, travelling, coming, doing, going, taking, happening, singing, staying |
Be going to: questions Present continuous for future arrangements |
Вимова дієслів з -ing |
SB p.73 ex. 2, 4, 5, 6 + Finished? WB p.59 ex.1-5
|
SB p.73 ex.5 |
SB p.73 ex. 1, 3, 4 WB p.59 ex.1 |
||||||
|
|
Плани та домовленості SB p. 74 |
Вміти запропонувати свою допомогу іншій людині |
Offering to help: We need help with the food. Do you want me to do that? I can do that. Can I do anything else to help? Sure, no problem. That would be great. |
To organize, help, an event, look busy, posters, to put up, a list, must sell, having problems, invite, play chess |
Present continuous for future arrangements |
Вимова питальних і розповідних речень |
|
SB p.74 ex. 1, 2, 3
|
SB p.74 ex.1, 2, 4, 5 |
||||||
|
|
Рецензія на пісню SB p.75 |
Вміти написати рецензію на пісню, використовуючи займенники |
Reviewing song: The lyrics are all about… It sound the same… If you like dancing… If you`re into… It doesn`t work… |
Me, it, their, this, his, they, them, my, be a hit, opinion, the drum beat, voice |
Capital letters Pronouns Will for prediction |
Вимова займенників |
SB p.75 ex.5 WB p.61 ex.1, 2, 4 |
SB p.75 ex.3, 4
|
SB p.75 ex.1, 2, 3 WB p.61 ex.3 |
||||||
|
|
Пазли та ігри Review. Unit 7 SB p.76; Puzzles and games SB p.77 |
|
|
Скласти речення за зразком |
|||||||||||
|
|
Повторення лексико-граматичного матеріалу Progress review. Unit 7 WB p.62-63 |
|
|
WB p.63 |
|||||||||||
|
|
Покупка квитків. Розвиток навичок аудіювання Extra Listening and Speaking: Buying tickets SB p.94 |
|
|
SB p.94 ex.7 |
|||||||||||
|
|
Музика. Звуки, висота і ритм Curriculum Extra: Music: Sounds, pitch and rhythm SB p.102 |
|
|
SB p.102 ex.4 |
|||||||||||
|
|
Культура. Молодий підприємець Culture: A young entrepreneur SB p.110 |
SB p.110 ex.5 |
|||||||||||||
|
|
Вивченя пісні. Розвиток навичок говоріння Song SB p.119 |
WB p.83 |
|||||||||||||
|
|
Повторення теми «Музика» Test |
|
|
|
|||||||||||
Unit 8. Scary / Фобії |
||||||||||||||||
|
|
Почуття та емоції SB p.78-79
|
Вміти розповідати про свої почуття і відношення до різних предметів |
Talking about how things make you feel: What are you scared of? What do you find scary? Do you ever get…? I get nervous about hospitals. What makes you happy?
|
Wordlist WB p.97-98 Risk, touch a snake, happy about, to have a phobia of, keep away from, height, high, to be nervous, horror, fond of, feel good, bad dreams, roller coasters, injections, to be worried about, to go caving, to be keen on |
Modifiers: very, really, quite, not at all, not very Prepositions: about, at, in, of, on
|
Вимова нових слів та виразів |
SB p.78 ex. 2, 5 + Finished? WB p.64 ex. 1-5 |
SB p.78-79 ex.1, 2, 3, 4, 5, 6 |
SB p.78 -79, ex.1, 2, 5 WB p.64 ex.4 |
||||||
|
|
Екстремальні атракціони SB p.80
|
Розуміти статтю про різні страхи та фобії |
Some people are scared of… Some people love extreme. Some people prefer quiet life. Danger and excitement make them feel alive. |
Scream machines, ridiculous, frightened, excited, alive, risky, fatal, roller coasters, phobic, real, fear of flying |
Adjectives |
Вимова нових слів та виразів |
WB p.68 ex.4, 5 |
SB p.80 ex.2, 4
|
SB p.80 ex.1, 2, WB p. 68 ex.1, 2, 3 For extra reading practice go to p.81 |
||||||
|
|
Пережитий досвід SB p.81
|
Вміти розповідати про пережитий досвід |
I have painted a picture. Everyone has ridden a motorbike. My parents have visited Italy. All my friends have written a blog post. None of my friends have eaten Indian food. |
Been, bought, climbed, decided, done, had, met, read, ridden, touched, tried, wanted, watched, stopped, seen, taken, found, gone, helped, started |
Present perfect: affirmative and negative SB p. 81 ex.1-3 WB p. 65 ex.1 |
Вимова закінчення – ed Recognizing contractions |
SB p.81 ex.3 (key WB p.100) WB p.65 ex.1-5 |
SB p.81 ex.1, 2, 3, 4, 6, 7 + Finished? |
SB p.81 ex.5 WB p.65 ex. 4
|
||||||
|
|
Травматизм SB p.82 |
Розуміти на слух розповідь про небезпечні види спорту і травми |
How did you cut your finger? I`m afraid your ankle is broken. I fell off my bike. I`ve got a bruise on my knee I’ve broken my leg. I`ve sprained my wrist again. She`s been in the sun and her nose is burned. |
Cut, burned, broken, bruised, sprained, burned, an injury, a bruise, fell off, ankle, finger, leg, arm, nose, foot, neck |
Present perfect: past participle
|
Вимова дієслів in past participle |
SB p. 82 ex. 1, 2 WB p.66 ex.1, 2, 5
|
SB p.82 ex. 1, 2, 3, 4, 5 WB p.66 ex.3, 4 |
SB p.82 ex.1, 2 WB p.66 ex. 2, 4 |
||||||
|
|
Пережитий досвід SB p.83 |
Вміти запитувати про пережитий досвід та відповідати на питання. |
Have you ever seen a shark? Has your mum ever been on a roller coaster? Yes, she has. Have you ever been climbing? No, I haven’t. He has never been in hospital. Neither have I. |
Ever, never, speak in public, touch a snake, go paragliding, break a bone, swim across a river, see a famous person, fly in a plane, visit Italy |
Present perfect: questions and short answers, ever / never. SB p. 83 ex.2 WB p. 67 ex.1 |
Інтонація питальних речень та коротких відповідей |
SB p.83 ex.3, 4, 5 WB p.67 ex. 2, 3, 4, 5
|
SB p. 83 ex.3, 6 + Finished? |
SB p.83 ex.1, 2, 4 WB p.67 ex.4 |
||||||
|
|
Надання медичної допомоги SB p.84 |
Розуміти на слух розмову про травмування. Пропонувати допомогу. |
Responding to an accident: What’s wrong/ the problem? Are you Ok/ fine? I`ve hurt the/my arm. It`s really/ amazing painful. Let/ let`s me see. It really hurts/painful. Can you move it? I think you should/will see a doctor. |
Injury, ankle, really painful, let me see, don`t touch, elbow, move, take me, go over there, wait for, happened to, advice, accident, for responding, hurts, offer, suggest |
Present simple, Present perfect |
Вимова [ı] та [i:] Інтонація питальних та стверджуваль них речень |
SB p.84 ex.5 |
SB p.84 ex. 1, 2, 3, 4, 5 |
SB p.84 ex.1, 2 |
||||||
|
|
Написання електронного листа SB p.85 |
Розповідати в електронному листі про пережитий досвід |
Informal expressions: How`s it going? Write back soon. Have you done anything (exciting). Thanks for your email. |
Recently, guess what, bad luck, so, because, operation, bad injury, lying, camping, while |
Reason and result: because and so Tenses |
|
SB p. 85 ex.5 WB p.69 ex.1, 2, 4 |
SB p. 85 ex. 2, 3, 4 |
SB p. 85 ex.1 WB p.69 ex.3 |
||||||
|
|
Повторення лексико-граматичного матеріалу Review. Unit 8 SB p.86; Cumulative Review WB p.75 |
|
|
|
|
|
WB p.70-71 |
||||||||
|
|
Пазли та ігри Puzzles and games SB p.87 |
|
|
|
|
|
WB p.83 |
||||||||
|
|
Виклик медичної допомоги Extra listening and speaking: Phoning a medical helpline SB p.95 |
|
|
|
|
|
SB p.95 x.6 |
||||||||
|
|
Біологія: Боротьба або втеча Curriculum Extra: Biology: Fight or flight SB p. 103 |
|
|
|
|
|
SB p.103 ex.4 |
||||||||
|
|
Культура: екстремальний сорт Culture: Extreme sports SB p.111 |
|
|
|
|
|
SB p.111 ex.4 |
||||||||
|
|
Контроль аудювання |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
Контроль читання |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
Контроль письма |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
Контроль говоріння |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
Підсумковий урок за ІI семестр |
||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок за рік |
||||||||||||||