Календарно-тематичне планування з фізичної культури
для 5 класу
(діти з порушеннями інтелектуального розвитку)
( 70 год. 2 год. на тиждень)
Складено за програмою, рекомендованою МОНУ:
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ
Фізична культура 5 клас
Укладач:
Бобренко І.В., молодший науковий співробітник
лабораторії олігофренопедагогіки
Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Київ, 2014
№_ Уроку |
Зміст |
Кількість годин |
Дата |
Примітки |
||
|
Гімнастика 16год. |
|
|
|
||
1 |
Теоретичні відомості. Здоровий спосіб життя. Фізична культура як складова здорового способу життя. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
2 |
Дихальні вправи. Очисне дихання. Естафета |
1 |
|
|
||
3 |
Дихальні вправи. Динамічні дихальні вправи. Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
||
4 |
Вправи на розтягування. Махи ногами (вперед, назад, вбік) у в.п. сидячи, лежачи, стоячи біля опори. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
5 |
Елементарні акробатичні вправи. Вис лежачи. Перекид уперед з упору присівши. Перекид назад з упору присівши. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
6 |
Вправи на розслаблення. Напруження та наступне розслаблення м’язів тулуба (у в.п. сидячи та лежачи).Естафета |
1 |
|
|
||
7 |
Вправи для розвитку координаційних здібностей. Перекид уперед з упору присівши. Перекид назад з упору присівши. Торкання пучками пальців інших пальців або заданих учителем частин тіла послідовно (без зорового контролю).Естафета з м’ячем
|
1 |
|
|
||
8 |
Вправи для розвитку координаційних здібностей. Вправи зі зміною положення рук і ніг на гімнастичній лаві. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
9 |
Ходьба з лівої ноги за командою вчителя. Перешикування із колони по одному в колону по три (по чотири) способом послідовних поворотів ліворуч. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
10 |
Стройові вправи. Повороти в русі. Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
||
11 |
Ритмопластичні вправи. Зміна положення та виконання елементів гімнастичних та спортивно-прикладних вправ з предметами (різнокольоровими гімнастичними стрічками, іграшками, м’ячами тощо) та без них під музично-ритмічний супровід (з використанням п’єс з яскраво вираженим ритмічним малюнком і темпом).Естафета |
1 |
|
|
||
12 |
Ритмопластичні вправи. Елементи української хореографії (з використанням мультимедійних засобів). |
1 |
|
|
||
13 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і снарядів. Перекочування набивного м’яча в парах. Кидання м’яча чи медицинболу назад через голову. Присідання, повороти з набивним м’ячем. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
14 |
Кистьова та пальчикова гімнастика. Виверти долонями з переплетеними пальцями назовні. Торкання нігтьовою фалангою великого пальця почергово всіх інших (з надавлюванням). Мудра «Землі»; мудра «Сходи небесного храму». Рухлива гра |
1 |
|
|
||
15 |
Імітаційні вправи. Пересування як гуска, коза (цап). Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
||
16 |
Імітаційні вправи. Імітація квітки, що розпускається. Імітація дій вчителя та учня. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
|
Спортивно-прикладні вправи. Легка атлетика 14 год.
|
|
|
|
||
17 |
Теоретичні відомості. Травматизм і способи його запобігання. Здоров’я та здоровий спосіб життя. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
18 |
Ходьба: спиною вперед по прямій лінії (маленькими кроками); по похилій площині без опори. Естафета |
1 |
|
|
||
19 |
Хода по гімнастичній лаві: з предметом в руках; навшпиньки (маленькими кроками); обминаючи перешкоди. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
20 |
Ходьба: спиною вперед по прямій лінії (маленькими кроками); по похилій площині без опори. Хода по гімнастичній лаві: з предметом в руках; навшпиньки (маленькими кроками); обминаючи перешкоди. Естафета |
1 |
|
|
||
21 |
Біг: зі зміною швидкості; обминаючи перешкоди; з високим підніманням стегна; слабо пересіченою місцевістю. Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
||
22 |
Повільний біг на дистанцію 300 м; з прискоренням. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
23 |
Повільний біг на дистанцію 300 м; з прискоренням. Елементи футболу. |
1 |
|
|
||
24 |
Стрибки: у довжину з місця поштовхом обох ніг на точність; у довжину з розбігу через перешкоду (h=40 см). Естафета |
1 |
|
|
||
25 |
Стрибки з обертанням скакалки вперед; через довгу скакалку, що обертається. Стрибки на одній та на двох ногах по міткам. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
26 |
Стрибки з обертанням скакалки вперед; через довгу скакалку, що обертається. Стрибки на одній та на двох ногах по міткам. Елементи баскетболу. |
1 |
|
|
||
27 |
Метання: малого м’яча по підлозі (стіні) та його ловля двома руками та однією рукою; м’яча в вертикальну ціль, в корзину; малого м’яча із-за спини через плече. Рухлива гра |
1 |
|
|
||
28 |
Метання: малого м’яча по підлозі (стіні) та його ловля двома руками та однією рукою; м’яча в вертикальну ціль, в корзину; малого м’яча із-за спини через плече. Естафета |
1 |
|
|
||
29 |
Лазіння: по канату; перелізання через перешкоду з опорною ногою. Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
||
30 |
Повзання: по-пластунському. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
|
Футбол 8год. |
|
|
|
||
31 |
Пересування: поєднання прийомів пересування з володінням м’ячем. Навчальна гра |
1 |
|
|
||
32 |
Ведення м’яча. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
33 |
Ведення м’яча. Навчальна гра |
1 |
|
|
||
34 |
Удари по м’ячу ногою.Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
||
35 |
Удари по м’ячу , що котиться.Навчальна гра |
1 |
|
|
||
36 |
Удари по м’ячу , що котиться. Естафета |
1 |
|
|
||
37 |
Удари по м’ячу ногою: удари в русі. Естафета з предметами |
1 |
|
|
||
38 |
Удари по м’ячу ногою: удари в русі. Навчальна гра |
1 |
|
|
||
|
Волейбол 6год. |
|
|
|
||
39 |
Загальна характеристика гри волейбол (розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, основні правила гри). Рухлива гра "Малюкбол". |
1 |
|
|
||
40 |
Правила безпеки на ігровому майданчику. Особиста гігієна спортсмена. Рухлива гра "Малюкбол". |
1 |
|
|
||
41 |
Розміщення та перехід гравців на ігровому майданчику. Рухлива гра "Малюкбол". |
1 |
|
|
||
42 |
Стійка волейболіста. Рухлива гра "Малюкбол". |
1 |
|
|
||
43 |
Стрибкові вправи. Рухлива гра "Малюкбол". |
1 |
|
|
||
44 |
Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці. Рухлива гра "Малюкбол". |
1 |
|
|
||
|
Ігри 26год.
|
|
|
|
||
45 |
Теоретичні відомості. Народні обряди, традиції, українські народні ігри. Культура спілкування. Правила та зміст вибраних ігор |
|
|
|
||
46 |
Для розвитку уваги, мислення: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
47 |
Для розвитку уваги, мислення: «Паперові перегони” |
|
|
|
||
48 |
Для розвитку уваги, мислення: “Лист на долоні” |
|
|
|
||
49 |
Для розвитку координації рухів, рівноваги: “Волейбол з повітряними кульками” |
|
|
|
||
50 |
Для розвитку координації рухів, рівноваги: “Гуси” |
|
|
|
||
51 |
Для розвитку координації рухів, рівноваги: “Паперові перегони” |
|
|
|
||
52 |
Для розвитку координації рухів, рівноваги: “Заповзяті цапики” |
|
|
|
||
53 |
Для розвитку спритності: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
54 |
Для розвитку гнучкості: “Кицьчин хвіст” |
|
|
|
||
55 |
Для розвитку спритності: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
56 |
Для розвитку спритності: “Волейбол з повітряними кульками” |
|
|
|
||
57 |
Для розвитку спритності: “Паперові перегони” |
|
|
|
||
58 |
Для розвитку швидкості: “Волейбол з повітряними кульками” |
|
|
|
||
59 |
Для розвитку швидкості: “Гуси” |
|
|
|
||
60 |
Для розвитку сили: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
61 |
Для розвитку витривалості: “Паперові перегони” |
|
|
|
||
62 |
Для розвитку витривалості: «Заповзяті цапики” |
|
|
|
||
63 |
Для розвитку дрібної моторики: “Лист на долоні” |
|
|
|
||
64 |
З елементами бігу: “Паперові перегони” |
|
|
|
||
65 |
З елементами стрибків: “Паперові перегони” |
|
|
|
||
66 |
З метанням: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
67 |
З киданням: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
68 |
З ловлею: “Мисливці й лисиці” |
|
|
|
||
69 |
Для розвитку комунікаційних навичок: “Лист на долоні” |
|
|
|
||
70 |
Для розвитку комунікаційних навичок: “Заповзяті цапики” |
|
|
|
||