Календарно-тематичне планування з фізичної культури
для 8 класу
(діти з порушеннями інтелектуального розвитку)
( 70 год. 2 год. на тиждень)
Складено за програмою, рекомендованою МОНУ:
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ
Фізична культура 8-10 класи
Укладач:
Бобренко І.В., молодший науковий співробітник
лабораторії олігофренопедагогіки
Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Київ, 2016
№_ Уроку |
Зміст |
Кількість годин |
Дата |
Примітки |
1 |
Гімнастика 20год. Інструктаж з т\безпеки. Руховий режим дня учня 8-го класу. Значення фізичної підготовки. Дихальні вправи. Дихання для зміцнення нервової системи. Стройові вправи. Ходьба протиходом («змійкою», «петлею»).Виконання команд: «На місці, бігом руш!», «Протиходом назовні (усередину) – руш!» Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
2 |
Інструктаж з т\безпеки. Руховий режим дня учня 8-го класу. Загартовування, його значення для здоров’я людини. Дихальні вправи. Дихання, що сприяє розширенню грудної клітини. Стройові вправи. Виконання команд: «На місці, бігом руш!», «Протиходом назовні (усередину) – руш!», «Великою (середньою, малою) змійкою - руш!». Естафета з обручами |
1 |
|
|
3 |
Інструктаж з т\безпеки. Дихальні вправи. Динамічні дихальні вправи. Стройові вправи. Повороти за орієнтирами. Виконання команд: «По колу – руш!», «Прямо!» Рухлива гра з елементами футболу |
1 |
|
|
4 |
Інструктаж з т\безпеки. Дихальні вправи. Ключичне дихання. Стройові вправи. Повороти за орієнтирами. Виконання команд: «По колу – руш!», «Прямо!» Ритмопластичні вправи. Пружні нахили зі скакалкою, складеною вдвоє, вчетверо – вперед, назад, ліворуч, праворуч з в.п. стоячи під музично-ритмічний супровід з використанням мультимедійних засобів. Рухлива гра з елементами гімнастики
|
1 |
|
|
5 |
Інструктаж з т\безпеки. Дихальні вправи. Ключичне дихання. Динамічні дихальні вправи. Ритмопластичні вправи. Зміна положення та виконання елементів загальнорозвиваючих та спортивно-прикладних вправ з предметами та без них під музично-ритмічний супровід. Рухлива гра |
1 |
|
|
6 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи на розтягування. Глибокий випад праворуч. Глибокий випад ліворуч. Прогинання тулуба з в.п. лежачи на животі з рухами руками. Руханка |
1 |
|
|
7 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи на розслаблення. Чергування перетягування каната групами з наступним розслабленням (вібрації та струси руками, ногами (у в.п. стоячи, сидячи та лежачи); хвилеподібні рухи руками; махові рухи розслабленими руками під час ходьби, (бігу). Вібрації та струси руками, ногами у в.п. стоячи, сидячи та лежачи. Напівприсід з розслабленим і опущеним уперед тулубом. Руханка з елементами танцю |
1 |
|
|
8 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи для розвитку координаційних здібностей. Рівновага на одній нозі, зігнувши другу вперед з різним положенням рук. Бокова рівновага. Відтискання в упорі лежачи на лавці (підлозі) (хлопці), на лавці (дівчата). Народна гра «Мисливці і качки» |
1 |
|
|
9 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи для розвитку координаційних здібностей. Підтягування на високій перекладині (хлопці), підтягування у висі лежачи на низькій перекладині (дівчата). Присідання на одній нозі (правій, лівій) з опорною рукою. Кидання набивного м’яча (1 кг) вгору та його ловіння після повороту на поворотом на 180°. Естафета |
1 |
|
|
10 |
Інструктаж з т\безпеки. Акробатичні вправи. Відтискання в упорі лежачи на лавці (підлозі) (хлопці), на лавці (дівчата). Підтягування на високій перекладині (хлопці), підтягування у висі лежачи на низькій перекладині (дівчата). Рухлива гра з елементами баскетболу |
1 |
|
|
11 |
Інструктаж з т\безпеки. Акробатичні вправи. Вис лежачи. Відтискання в упорі лежачи на лавці (підлозі) (хлопці), на лавці (дівчата). Хват зверху / хват знизу на перекладині. Рухлива гра |
1 |
|
|
12 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Вис на гімнастичній стінці на зігнутих руках. Піднімання ніг у висі. Стрибки з обертанням скакалки вперед. Підкидання та ловіння гімнастичної палиці. Елементи футболу, волейболу, баскетболу. |
1 |
|
|
13 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Підтягування на високій перекладині (хлопці), підтягування у висі лежачи на низькій перекладині (дівчата). Ходьба по гімнастичній лаві вдвох, розходження. Чергування перетягування каната групами з наступним розслабленням (вібрації та струси руками, ногами (у в.п. стоячи, сидячи та лежачи); хвилеподібні рухи руками; махові рухи розслабленими руками під час ходьби, бігу). Елементи футболу, волейболу, баскетболу. |
1 |
|
|
14 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Ходьба по похилій гімнастичній лаві вгору, вниз (встановленій під кутом до 10-12°). Стрибки через набивний м’яч з поворотами на 90°.Пружні нахили зі скакалкою, складеною вдвоє, вчетверо – вперед, назад, ліворуч, праворуч з в.п. стоячи. Елементи футболу, волейболу, баскетболу. |
1 |
|
|
15 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Кидання м’яча вгору та його ловіння після повороту на 180°. Кидання набивного м’яча (1 кг) вгору та його ловіння після повороту на 180°. Пружні нахили зі скакалкою, складеною вдвоє, вчетверо – вперед, назад, ліворуч, праворуч з в.п. стоячи. Елементи футболу, волейболу, баскетболу. |
1 |
|
|
16 |
Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Лазіння по гімнастичному канату в два прийоми. Елементи футболу, волейболу, баскетболу. |
1 |
|
|
17 |
Інструктаж з т\безпеки. Кистьова та пальчикова гімнастика. Згинання та розгинання кисті з стиснутим кулаком; розтискання кулака, пальці розвести. Стискання кистями рук еспандера. Почергове розгинання всіх пальці, починаючи з мізинця, потім так само згинати. Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
18 |
Інструктаж з т\безпеки. Кистьова та пальчикова гімнастика. Ігровий самомасаж кистей рук. «Пушан-Мудра». Виверти долонями з переплетеними пальцями назовні. Торкання нігтьовою фалангою великого пальця почергово всіх інших (з надавлюванням). Рухлива гра |
1 |
|
|
19 |
Інструктаж з т\безпеки. Кистьова та пальчикова гімнастика. Торкання нігтьовою фалангою великого пальця почергово всіх інших (з надавлюванням). Ігровий самомасаж кистей рук. Мудра «Хакіні». Естафета з елементами гімнастики |
1 |
|
|
20 |
Інструктаж з т\безпеки. Імітаційні вправи. Імітація рухів лисички, вовка, ведмедя, зайчика. Імітація жабки. Імітація рухів вітряка. Народна гра «У ведмедя у бору». |
1 |
|
|
|
Легка атлетика 18 год. |
|
|
|
21 |
Інструктаж з т\безпеки. Легкоатлетичні вправи як частина фізичної підготовки. Поняття «направляючий», «замикаючий». Значення взаємодопомоги. Ходьба: прискорена; зі зміною ширини та частоти кроку за командою вчителя; по похилій гімнастичній лаві (вгору, вниз); по гімнастичній лаві вдвох, розходження; протиходом («змійкою», «петлею»); пересіченою місцевістю (до 2-3 км); з подоланням перешкод. Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
22 |
Інструктаж з т\безпеки. Біг: повільний у рівномірному темпі (8-10 хв). Елементи баскетболу, волейболу, футболу. |
1 |
|
|
23 |
Інструктаж з т\безпеки. Біг: на швидкість (60 м) з низького старту. Елементи баскетболу, волейболу, футболу. |
1 |
|
|
24 |
Інструктаж з т\безпеки. Біг: на швидкість (30 м) з високого старту. Естафетний біг з подоланням перешкод. Елементи баскетболу, волейболу, футболу. |
1 |
|
|
25 |
Інструктаж з т\безпеки. Біг: «човниковий біг» 4 x 9 м. Естафетний біг з подоланням перешкод. Елементи баскетболу, волейболу, футболу. |
1 |
|
|
26 |
Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: у довжину з розбігу способом зігнувши ноги на техніку та на результат. Елементи баскетболу, волейболу. Руханка |
1 |
|
|
27 |
Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: висоту з розбігу способом переступання. Елементи баскетболу, волейболу. Ритмопластичні вправи |
1 |
|
|
28 |
Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: стрибки з обертанням скакалки (вперед). Елементи баскетболу, волейболу. Дихальні вправи |
1 |
|
|
29 |
Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: у довжину з місця. Кистьова та пальчикова гімнастика. Елементи баскетболу, волейболу. |
1 |
|
|
30 |
Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: через набивний м’яч з поворотами на 90° (180°) . Елементи баскетболу, волейболу. Вправи для розвитку координаційних здібностей |
1 |
|
|
31 |
Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: опорний стрибок через гімнастичного козла (коня) в ширину способом зігнувши ноги. Елементи баскетболу, волейболу. |
1 |
|
|
32 |
Інструктаж з т\безпеки. Метання: малого м’яча з різних в.п.; малого м’яча на результат (коридор 10 м); штовхання набивного м’яча (2-3 кг) з місця. Елементи баскетболу, волейболу. |
1 |
|
|
33 |
Інструктаж з т\безпеки. Метання: кидання м’яча вгору та його ловіння після повороту на 180°. Елементи баскетболу, волейболу. |
1 |
|
|
34 |
Інструктаж з т\безпеки. Метання: кидання набивного м’яча (1 кг) вгору та його ловіння після повороту на 180°. Елементи баскетболу, волейболу. |
1 |
|
|
35 |
Інструктаж з т\безпеки. Лазіння: по гімнастичній стінці (різними способами, вивченими в попередніх класах); піднімання ніг у висі; по гімнастичному канату в два прийоми. Повзання: по-пластунському з підлізанням під перешкоди. Народна гра «Кіт і миші» |
1 |
|
|
36 |
Інструктаж з т\безпеки. Лазіння: по гімнастичній стінці (різними способами, вивченими в попередніх класах); піднімання ніг у висі; по гімнастичному канату в два прийоми. Повзання: по-пластунському з підлізанням під перешкоди. Народна гра «У ведмедя у бору» |
1 |
|
|
37 |
Інструктаж з т\безпеки. Лазіння: по гімнастичній стінці (різними способами, вивченими в попередніх класах); піднімання ніг у висі; по гімнастичному канату в два прийоми. Повзання: по-пластунському з підлізанням під перешкоди. Народна гра «Мисливці і качки» |
1 |
|
|
|
Футбол 6 год |
|
|
|
38 |
Інструктаж з т\безпеки. Теоретичні знання: здійснення самоконтролю. Повторення правила гри .Рухлива гра з елементами футболу |
1 |
|
|
39 |
Інструктаж з т\безпеки. Техніка пересування : об'єднання бігу із стрибками, зупинками, поворотами, ведення м'яча вивченими способами. Спортивна естафета з елементами футболу. |
1 |
|
|
40 |
Інструктаж з т\безпеки . Повторення техніки виконання ударів по м'ячу ногою. Навчальна гра у міні-футбол. |
1 |
|
|
41 |
Інструктаж з т\безпеки . Повторення техніки виконання ударів по м'ячу ногою. Спеціальні вправи футболістів .Навчальна гра у міні-футбол. |
1 |
|
|
42 |
Інструктаж з т\безпеки . Повторення техніки виконання жонглювання м’ячем. Спеціальні вправи футболістів .Навчальна гра у міні-футбол. |
1 |
|
|
43 |
Інструктаж з т\безпеки . Ведення м’яча внутрішньою та середньою частиною підйому з обведенням предметів. Навчальна гра у міні-футбол |
1 |
|
|
|
Ігри 26 год. |
|
|
|
44 |
Інструктаж з т\безпеки. Права та обов’язки гравців. Попередження травматизму при проведенні рухливих ігор. Для розвитку уваги, мислення: «Стрибунці»
|
1 |
|
|
45 |
Інструктаж з т\безпеки. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку уваги, мислення: «Малими великого» |
1 |
|
|
46 |
Інструктаж з т\безпеки. Права та обов’язки гравців. Попередження травматизму при проведенні рухливих ігор. Для розвитку уваги, мислення: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
47 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку уваги, мислення: «Стонога» |
1 |
|
|
48 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей: «Стрибунці» |
1 |
|
|
49 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей: «Малими великого» |
1 |
|
|
50 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
51 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей: «Стонога» |
1 |
|
|
52 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку гнучкості: «Стрибунці» |
1 |
|
|
53 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку гнучкості: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
54 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку швидкості: «Малими великого» |
1 |
|
|
55 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку швидкості: «Стонога» |
1 |
|
|
56 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку сили: «Стонога» |
1 |
|
|
57 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку сили, швидкості: «Стонога» |
1 |
|
|
58 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Для розвитку витривалості: «Стонога» |
1 |
|
|
59 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Для розвитку витривалості: «Стрибунці» |
1 |
|
|
60 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку дрібної моторики: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
61 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку дрібної моторики: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
62 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Стрибунці» |
1 |
|
|
63 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Малими великого» |
1 |
|
|
64 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Стонога» |
1 |
|
|
65 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. З метанням, киданням, ловінням: «Малими великого» |
1 |
|
|
66 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. З метанням, киданням, ловінням: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
67 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок: «Стрибунці» |
1 |
|
|
68 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок: «Малими великого» |
1 |
|
|
69 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
70 |
Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок: «Стонога» |
1 |
|
|
Орієнтовані навчальні досягнення учнів на кінець року
– здійснювати підготовку до уроку фізичної культури (під контролем учителя);
– дотримуватись правил безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроків фізичної культури (під контролем учителя);
– виявляти інтерес та звичку до занять фізичною культурою (під контролем учителя);
– мати уявлення про здоровий спосіб життя; профілактику порушень постави; травматизм і його запобігання; профілактику переохолодження, відмороження; допомогу при переохолодженні, відмороженні (під контролем учителя);
– мати елементарне уявлення про культуру поведінки; культуру спілкування; українські народні обряди, традиції, українські народні ігри (за підказкою вчителя);
– відповідати на запитання в межах знайомого мовленнєвого матеріалу (за підказкою вчителя);
– називати основні ознаки використаного предмета чи виконаної дії; суттєві ознаки тварин і предметів, продемонстровані за допомогою наочних посібників (за підказкою вчителя);
– називати основні частини тіла, задіяні при виконанні фізичної вправи (за підказкою вчителя);
– вести діалог з учителем (за підказкою вчителя);
– проводити аналіз своїх дій та дій інших учнів (за допомогою чи за підказкою вчителя);
– планувати виконання конкретної рухової дії (за підказкою чи під контролем учителя);
– виконувати елементи футболу, баскетболу та волейболу (за допомогою чи за показом учителя);
– виконувати фізичні вправи (під контролем учителя);
– виконувати прості поєднання фізичних вправ (під контролем учителя);
– здійснювати взаємодію з іншими дітьми під час виконання завдань учителя (під контролем учителя);
– узгоджувати фази дихання з виконанням фізичної вправи (під контролем учителя);
– прикладати зусилля для покращення результату своїх дій (під контролем учителя).
*Орієнтовні показники сформованості життєвої компетентності:
– здійснювати підготовку до уроку фізичної культури (за вказівкою вчителя);
– дотримуватись правил безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроку фізичної культури (за допомогою чи під контролем учителя);
– орієнтуватись в спортивному залі, в роздягальні та на спортивному майданчику (за допомогою чи під контролем учителя);
– мати елементарне уявлення про здоровий спосіб життя; травматизм і його запобігання; профілактику переохолодження, відмороження; допомогу при переохолодженні, відмороженні (за допомогою чи під контролем учителя);
– мати елементарне уявлення про зміст розучених рухливих ігор; українські народні ігри (за допомогою чи під контролем учителя);
– мати елементарне уявлення про правильну поставу, її значення для здоров’я людини; профілактику порушень постави; значення фізичних вправ для профілактики порушень постави (за допомогою чи під контролем учителя);
– мати елементарне уявлення про основні просторові характеристики виконаної рухової дії (за підказкою чи під контролем учителя);
– мати елементарне уявлення про основні частини тіла, задіяні при виконанні конкретної вправи (під контролем учителя);
– сприймати звернене мовлення вчителя (за допомогою чи під контролем учителя);
– сприймати використане наочне приладдя (кіно-, відеозапис, фотографії, піктограми, плакати, таблички тощо) (за допомогою чи під контролем учителя);
– виконувати команди та рекомендації учителя (за вказівкою чи під контролем учителя);
– використовувати засвоєний словник у межах зрозумілого мовленнєвого матеріалу (за допомогою чи під контролем учителя);
– відповідати (усно, жестово) на короткі запитання за темою уроку (за допомогою чи під контролем учителя);
– виконувати задані фізичні вправи (за допомогою чи під контролем учителя);
– узгоджувати дихання з фазами рухових дій (за допомогою чи під контролем учителя);
– узгоджувати свої дії з діями інших учнів (за допомогою чи під контролем учителя).