Календарно-тематичне планування уроків фізичної культури у 8 класі для дітей з ООП

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків фізичної культури у 8 класі для дітей з ООП (70год./2год.на тиждень)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з фізичної культури

для 8 класу

(діти з порушеннями інтелектуального розвитку)

( 70 год. 2 год. на тиждень)

Складено за програмою, рекомендованою МОНУ:

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ

 ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

 ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ

Фізична культура 8-10 класи

Укладач:

Бобренко І.В., молодший науковий співробітник

лабораторії олігофренопедагогіки

Інституту спеціальної педагогіки НАПН України

Київ, 2016

№_

Уроку

Зміст

Кількість годин

Дата

Примітки

1

Гімнастика 20год.

Інструктаж з т\безпеки. Руховий режим дня учня 8-го класу. Значення фізичної підготовки. Дихальні вправи. Дихання для зміцнення нервової системи. Стройові вправи. Ходьба протиходом («змійкою», «петлею»).Виконання команд:  «На місці, бігом руш!», «Протиходом назовні (усередину) – руш!»  Естафета з м’ячем

1

 

 

2

Інструктаж з т\безпеки. Руховий режим дня учня 8-го класу. Загартовування, його значення для здоров’я людини. Дихальні вправи. Дихання, що сприяє розширенню грудної клітини. Стройові вправи. Виконання команд:  «На місці, бігом руш!», «Протиходом назовні (усередину) – руш!»,  «Великою (середньою, малою) змійкою - руш!». Естафета з обручами

 1

 

 

3

Інструктаж з т\безпеки. Дихальні вправи. Динамічні дихальні вправи. Стройові вправи. Повороти за орієнтирами. Виконання команд: «По колу – руш!», «Прямо!»  Рухлива гра з елементами футболу

 1

 

 

4

Інструктаж з т\безпеки. Дихальні вправи. Ключичне дихання. Стройові вправи. Повороти за орієнтирами. Виконання команд: «По колу – руш!», «Прямо!» Ритмопластичні вправи. Пружні нахили зі скакалкою, складеною вдвоє, вчетверо – вперед, назад, ліворуч, праворуч з в.п. стоячи під музично-ритмічний супровід з використанням мультимедійних засобів.  Рухлива гра з елементами гімнастики 

 

 1

 

 

5

Інструктаж з т\безпеки. Дихальні вправи. Ключичне дихання. Динамічні дихальні вправи. Ритмопластичні вправи. Зміна положення та виконання елементів загальнорозвиваючих та спортивно-прикладних вправ з предметами та без них під музично-ритмічний супровід. Рухлива гра  

 1

 

 

6

Інструктаж з т\безпеки. Вправи на розтягування. Глибокий випад праворуч. Глибокий випад ліворуч. Прогинання тулуба з в.п. лежачи на животі з рухами руками. Руханка

 1

 

 

7

Інструктаж з т\безпеки. Вправи на розслаблення. Чергування перетягування каната групами з наступним розслабленням (вібрації та струси руками, ногами (у в.п. стоячи, сидячи та лежачи); хвилеподібні рухи руками; махові рухи розслабленими руками під час ходьби, (бігу). Вібрації та струси руками, ногами у в.п. стоячи, сидячи та лежачи. Напівприсід з розслабленим і опущеним уперед тулубом. Руханка з елементами танцю

 1

 

 

8

Інструктаж з т\безпеки. Вправи для розвитку координаційних здібностей. Рівновага на одній нозі, зігнувши другу вперед з різним положенням рук. Бокова рівновага. Відтискання в упорі лежачи на лавці (підлозі) (хлопці), на лавці (дівчата). Народна гра «Мисливці і качки»

 1

 

 

9

Інструктаж з т\безпеки. Вправи для розвитку координаційних здібностей. Підтягування на високій перекладині (хлопці), підтягування у висі лежачи на низькій перекладині (дівчата). Присідання на одній нозі (правій, лівій) з опорною рукою. Кидання набивного м’яча (1 кг) вгору та його ловіння після повороту на поворотом на 180°. Естафета

 1

 

 

10

Інструктаж з т\безпеки. Акробатичні вправи. Відтискання в упорі лежачи на лавці (підлозі) (хлопці), на лавці (дівчата). Підтягування на високій перекладині (хлопці), підтягування у висі лежачи на низькій перекладині (дівчата). Рухлива гра з елементами баскетболу

 1

 

 

11

Інструктаж з т\безпеки. Акробатичні вправи. Вис лежачи.  Відтискання в упорі лежачи на лавці (підлозі) (хлопці), на лавці (дівчата).  Хват зверху / хват знизу на перекладині. Рухлива гра

 1

 

 

12

Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Вис на гімнастичній стінці на зігнутих руках. Піднімання ніг у висі. Стрибки з обертанням скакалки вперед. Підкидання та ловіння гімнастичної палиці. Елементи футболу, волейболу, баскетболу.

 1

 

 

13

Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Підтягування на високій перекладині (хлопці), підтягування у висі лежачи на низькій перекладині (дівчата).

Ходьба по гімнастичній лаві вдвох, розходження. Чергування перетягування каната групами з наступним розслабленням (вібрації та струси руками, ногами (у в.п. стоячи, сидячи та лежачи); хвилеподібні рухи руками; махові рухи розслабленими руками під час ходьби, бігу). Елементи футболу, волейболу, баскетболу.  

 1

 

 

14

Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Ходьба по похилій гімнастичній лаві вгору, вниз (встановленій під кутом до 10-12°). Стрибки через набивний м’яч з поворотами на 90°.Пружні нахили зі скакалкою, складеною вдвоє, вчетверо – вперед, назад, ліворуч, праворуч з в.п. стоячи. Елементи футболу, волейболу, баскетболу.

 1

 

 

15

Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Кидання м’яча  вгору та його ловіння після повороту на 180°. Кидання набивного м’яча (1 кг) вгору та його ловіння після повороту на 180°. Пружні нахили зі скакалкою, складеною вдвоє, вчетверо – вперед, назад, ліворуч, праворуч з в.п. стоячи. Елементи футболу, волейболу, баскетболу.

 1

 

 

16

Інструктаж з т\безпеки. Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Лазіння по гімнастичному канату в два прийоми. Елементи футболу, волейболу, баскетболу.

 1

 

 

17

Інструктаж з т\безпеки. Кистьова та пальчикова гімнастика. Згинання та розгинання кисті з стиснутим кулаком; розтискання кулака, пальці розвести. Стискання кистями рук еспандера.  Почергове розгинання всіх пальці, починаючи з мізинця, потім так само згинати. Естафета з м’ячем

1

 

 

18

Інструктаж з т\безпеки. Кистьова та пальчикова гімнастика. Ігровий самомасаж кистей рук. «Пушан-Мудра». Виверти долонями з переплетеними пальцями назовні. Торкання нігтьовою фалангою великого пальця почергово всіх інших (з надавлюванням). Рухлива гра  

1

 

 

19

Інструктаж з т\безпеки. Кистьова та пальчикова гімнастика. Торкання нігтьовою фалангою великого пальця почергово всіх інших (з надавлюванням). Ігровий самомасаж кистей рук. Мудра «Хакіні». Естафета з елементами гімнастики

1

 

 

20

Інструктаж з т\безпеки. Імітаційні вправи. Імітація рухів лисички, вовка, ведмедя, зайчика. Імітація жабки. Імітація рухів вітряка. Народна гра «У ведмедя у бору».

1

 

 

 

 Легка атлетика 18 год.

 

 

 

21

Інструктаж з т\безпеки. Легкоатлетичні вправи як частина фізичної підготовки. Поняття «направляючий», «замикаючий». Значення взаємодопомоги. Ходьба: прискорена; зі зміною ширини та частоти кроку  за командою вчителя; по похилій гімнастичній лаві (вгору, вниз);  по гімнастичній лаві вдвох, розходження; протиходом («змійкою», «петлею»); пересіченою місцевістю (до 2-3 км); з подоланням перешкод. Естафета з м’ячем

 1

 

 

22

Інструктаж з т\безпеки. Біг: повільний у рівномірному темпі (8-10 хв). Елементи баскетболу, волейболу, футболу.

 1

 

 

23

Інструктаж з т\безпеки. Біг:  на швидкість (60 м) з низького старту. Елементи баскетболу, волейболу, футболу.

 1

 

 

24

Інструктаж з т\безпеки. Біг: на швидкість (30 м) з високого старту. Естафетний біг з подоланням перешкод. Елементи баскетболу, волейболу, футболу.

 1

 

 

25

Інструктаж з т\безпеки. Біг:  «човниковий біг» 4 x 9 м. Естафетний біг з подоланням перешкод. Елементи баскетболу, волейболу, футболу.

 1

 

 

26

Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: у довжину з розбігу способом зігнувши ноги на техніку та на результат. Елементи баскетболу, волейболу. Руханка

 1

 

 

27

Інструктаж з т\безпеки. Стрибки:  висоту з розбігу способом переступання. Елементи баскетболу, волейболу. Ритмопластичні вправи

 1

 

 

28

Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: стрибки з обертанням скакалки (вперед). Елементи баскетболу, волейболу. Дихальні вправи

1

 

 

29

Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: у довжину з місця. Кистьова та пальчикова гімнастика. Елементи баскетболу, волейболу.

 1

 

 

30

Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: через набивний м’яч з поворотами на 90° (180°) . Елементи баскетболу, волейболу. Вправи для розвитку координаційних здібностей

 1

 

 

31

Інструктаж з т\безпеки. Стрибки: опорний стрибок через гімнастичного козла (коня) в ширину способом зігнувши ноги. Елементи баскетболу, волейболу.

 1

 

 

32

Інструктаж з т\безпеки. Метання: малого м’яча з різних в.п.; малого м’яча на результат (коридор 10 м); штовхання набивного м’яча (2-3 кг) з місця. Елементи баскетболу, волейболу.

 1

 

 

33

Інструктаж з т\безпеки. Метання: кидання м’яча  вгору та його ловіння після повороту на 180°. Елементи баскетболу, волейболу.

1

 

 

34

Інструктаж з т\безпеки. Метання: кидання набивного м’яча (1 кг) вгору та його ловіння після повороту на 180°. Елементи баскетболу, волейболу.

 1

 

 

35

Інструктаж з т\безпеки. Лазіння: по гімнастичній стінці (різними способами, вивченими в попередніх класах); піднімання ніг у висі;  по гімнастичному канату в два прийоми. Повзання: по-пластунському з підлізанням під перешкоди. Народна гра «Кіт і миші»

1

 

 

36

Інструктаж з т\безпеки. Лазіння: по гімнастичній стінці (різними способами, вивченими в попередніх класах); піднімання ніг у висі;  по гімнастичному канату в два прийоми. Повзання: по-пластунському з підлізанням під перешкоди. Народна гра «У ведмедя у бору»

1

 

 

37

Інструктаж з т\безпеки. Лазіння: по гімнастичній стінці (різними способами, вивченими в попередніх класах); піднімання ніг у висі;  по гімнастичному канату в два прийоми. Повзання: по-пластунському з підлізанням під перешкоди. Народна гра «Мисливці і качки»

1

 

 

 

Футбол 6 год

 

 

 

38

Інструктаж з т\безпеки. Теоретичні знання: здійснення самоконтролю. Повторення  правила гри .Рухлива гра з елементами футболу

1

 

 

39

Інструктаж з т\безпеки. Техніка пересування : об'єднання бігу із стрибками, зупинками, поворотами, ведення м'яча вивченими способами. Спортивна естафета з елементами футболу.

 1

 

 

40

Інструктаж з т\безпеки . Повторення техніки виконання ударів по м'ячу ногою. Навчальна  гра у міні-футбол.

 1

 

 

41

Інструктаж з т\безпеки . Повторення техніки виконання ударів по м'ячу ногою. Спеціальні вправи футболістів .Навчальна  гра у міні-футбол.

 1

 

 

42

Інструктаж з т\безпеки . Повторення техніки виконання жонглювання м’ячем. Спеціальні вправи футболістів .Навчальна  гра у міні-футбол.

 1

 

 

43

Інструктаж з т\безпеки . Ведення м’яча внутрішньою та середньою частиною підйому з обведенням предметів. Навчальна  гра у міні-футбол

 1

 

 

 

Ігри 26 год.

 

 

 

44

Інструктаж з т\безпеки. Права та обов’язки гравців. Попередження травматизму при проведенні рухливих ігор. Для розвитку уваги, мислення: «Стрибунці»

 

 1

 

 

45

Інструктаж з т\безпеки. Хід гри, її початок і закінчення.  Для розвитку уваги, мислення: «Малими великого»

1

 

 

46

Інструктаж з т\безпеки. Права та обов’язки гравців. Попередження травматизму при проведенні рухливих ігор. Для розвитку уваги, мислення: «Неправильний рух»

 1

 

 

47

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку уваги, мислення:  «Стонога»

1

 

 

48

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей: «Стрибунці»

1

 

 

49

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей:  «Малими великого»

 1

 

 

50

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення.  Для розвитку координаційних здібностей: «Неправильний рух»

 1

 

 

51

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку координаційних здібностей: «Стонога»

 1

 

 

52

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку гнучкості: «Стрибунці»

 1

 

 

53

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку гнучкості:  «Неправильний рух»

 1

 

 

54

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку швидкості: «Малими великого»

 1

 

 

55

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку швидкості:  «Стонога»

 1

 

 

56

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку сили: «Стонога»

 1

 

 

57

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку сили, швидкості: «Стонога»

 1

 

 

58

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Для розвитку витривалості: «Стонога»

 1

 

 

59

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Для розвитку витривалості:   «Стрибунці»

 1

 

 

60

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку дрібної моторики: «Неправильний рух»

 1

 

 

61

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку дрібної моторики: «Неправильний рух»

 1

 

 

62

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення.

З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Стрибунці» 

 1

 

 

63

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення.

З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Малими великого» 

 1

 

 

64

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення.

 З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Стонога» 

 1

 

 

65

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення.               З метанням, киданням, ловінням:  «Малими великого» 

 1

 

 

66

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення.               З метанням, киданням, ловінням:  «Неправильний рух» 

 1

 

 

67

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок: «Стрибунці»

 1

 

 

68

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок:  «Малими великого»

 1

 

 

69

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок:  «Неправильний рух»

 1

 

 

70

Інструктаж з т\безпеки. Правила та зміст розучених ігор. Хід гри, її початок і закінчення. Для розвитку комунікаційних навичок:  «Стонога»

 1

 

 

Орієнтовані навчальні досягнення учнів на кінець року

здійснювати підготовку до уроку фізичної культури (під контролем учителя);

дотримуватись правил безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроків фізичної культури (під контролем учителя);

виявляти інтерес та звичку до занять фізичною культурою (під контролем учителя);

мати уявлення про здоровий спосіб життя; профілактику порушень постави; травматизм і його запобігання; профілактику переохолодження, відмороження; допомогу при переохолодженні, відмороженні (під контролем учителя);

мати елементарне уявлення про культуру поведінки; культуру спілкування; українські народні обряди, традиції, українські народні ігри (за підказкою вчителя);

відповідати  на запитання в межах знайомого мовленнєвого матеріалу (за підказкою вчителя);

називати основні ознаки використаного предмета чи виконаної дії; суттєві ознаки тварин і предметів, продемонстровані за допомогою наочних посібників (за підказкою вчителя);

називати основні частини тіла, задіяні при виконанні фізичної вправи (за підказкою вчителя);

вести діалог з учителем (за підказкою вчителя);

проводити аналіз своїх дій та дій інших учнів (за допомогою чи за підказкою вчителя);

планувати виконання конкретної рухової дії (за підказкою чи під контролем учителя);

виконувати елементи футболу, баскетболу та волейболу (за допомогою чи за показом учителя);

– виконувати фізичні вправи (під контролем учителя);

виконувати прості поєднання фізичних вправ (під контролем учителя);

здійснювати взаємодію з іншими дітьми під час виконання завдань учителя (під контролем учителя);

узгоджувати фази дихання з виконанням фізичної вправи (під контролем учителя);

прикладати зусилля для покращення результату своїх дій (під контролем учителя).

 

*Орієнтовні показники сформованості життєвої компетентності:

– здійснювати підготовку до уроку фізичної культури (за вказівкою вчителя);

дотримуватись правил безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроку фізичної культури (за допомогою чи під контролем учителя);

орієнтуватись в спортивному залі, в роздягальні та на спортивному майданчику (за допомогою чи  під контролем учителя);

– мати елементарне уявлення про здоровий спосіб життя; травматизм і його запобігання; профілактику переохолодження, відмороження; допомогу при переохолодженні, відмороженні (за допомогою чи  під контролем учителя);

– мати елементарне уявлення про зміст розучених рухливих ігор; українські народні ігри (за допомогою чи  під контролем учителя);

– мати елементарне уявлення про правильну поставу, її значення для здоров’я людини; профілактику порушень постави; значення фізичних вправ для профілактики порушень постави (за допомогою чи  під контролем учителя);

– мати елементарне уявлення про основні просторові характеристики виконаної рухової дії (за підказкою чи під контролем учителя);

– мати елементарне уявлення про основні частини тіла, задіяні при виконанні конкретної вправи (під контролем учителя);

– сприймати звернене мовлення вчителя (за допомогою чи  під контролем учителя);

– сприймати використане наочне приладдя (кіно-, відеозапис, фотографії, піктограми, плакати, таблички тощо) (за допомогою чи  під контролем учителя);

– виконувати команди та рекомендації учителя (за вказівкою  чи  під контролем учителя);

– використовувати засвоєний словник у межах зрозумілого мовленнєвого матеріалу (за допомогою чи  під контролем учителя);

відповідати (усно, жестово) на короткі запитання за темою уроку (за допомогою чи  під контролем учителя);

– виконувати задані фізичні вправи (за допомогою чи  під контролем учителя);

– узгоджувати дихання з фазами рухових дій (за допомогою чи  під контролем учителя);

– узгоджувати свої дії з діями інших учнів (за допомогою чи  під контролем учителя).

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Інші матеріали
Інкл
Додано
28 вересня 2023
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку