Календарно-тематичне планування з фізичної культури
для 7 класу
(діти з порушеннями інтелектуального розвитку)
( 70 год. 2 год. на тиждень)
№_ Уроку |
Зміст |
Кількість годин |
Дата |
Примітки |
|
Гімнастика 20год. |
|
|
|
1 |
Теоретичні відомості. Руховий режим дня учня 7-го класу. Фізичне навантаження, значення його контролю під час занять фізичною культурою. Руховий режим дня учня 7-го класу. Застосування засобів фізичного виховання (фізичних вправ, гігієнічних та природних чинників) з метою зміцнення здоров’я учнів, підвищення їх працездатності, формування правильної постави. |
1 |
|
|
2 |
Дихальні вправи. Очисне дихання . Динамічні дихальні вправи. Діафрагмальне дихання у спокої .Динамічні дихальні вправи |
1 |
|
|
3 |
Вправи на розтягування. Глибокий напівприсід з в.п. стійка ноги нарізно, стопи розгорнуті назовні (затримка на 30 с). Симетричні та асиметричні махи руками (вперед, назад, праворуч, ліворуч). Похитування в випаді. Прогинання тулуба з в.п. лежачи на животі. |
1 |
|
|
4 |
Акробатичні вправи. Підйом з вису в упор переворотом махом однієї ноги та поштовхом іншої на перекладині. Ходьба по колоді (низькій) боком. Вскок розгином прогнувшись з в.п. напівприсід. Перекат з поворотом з сіда ноги нарізно. Перекат убік з упору присівши на колінах в групуванні.
|
1 |
|
|
5 |
Вправи на розслаблення. Чергування напруження м’язів рук і ніг з наступним розслабленням при подоланні опору партнера. Вібрації та струси руками, ногами у в.п. стоячи, сидячи та лежачи. |
1 |
|
|
6 |
Вправи для розвитку координаційних здібностей. Підйом з вису в упор переворотом махом однієї ноги та поштовхом іншої на перекладині. Лазіння по гімнастичному канату в два прийоми. Вскок розгином прогнувшись з в.п. напівприсід. Ходьба по колоді (низькій) боком. Ходьба по гімнастичній лаві парами / невеликою групою. |
1 |
|
|
8 |
Вправи для розвитку координаційних здібностей. Ходьба по гімнастичній лаві з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів з підлоги, стоячи на гімнастичній лаві). Перекат убік з упору присівши на колінах в групуванні. Лазіння по гімнастичному канату в три прийоми.
|
1 |
|
|
9 |
Вправи для розвитку координаційних здібностей. Лазіння по гімнастичному канату в три прийоми. Ходьба по гімнастичному мату з зупинками, зі збиранням предметів покладених на гімнастичний мат. Ходьба по гімнастичній лаві з предметом у руках.
|
1 |
|
|
10 |
Стройові вправи. Відпрацювання рухів руками при ходьбі строєм. Виконання команд: «По колу – руш!», «За розподілом кроком – руш!», «За розрахунком кроком – руш! », «На свої місця кроком - руш!». Повороти на місці кругом (переходом). Виконання команд: «Відставити!», «Направляючий – на місці!» |
1 |
|
|
11 |
Ритмопластичні вправи. Елементи української хореографії: основні позиції рук та ніг, переходи з однієї позиції в іншу. Зміна положення та виконання елементів гімнастичних та спортивно-прикладних вправ з предметами (різнокольоровими гімнастичними стрічками, іграшками, м’ячами тощо) та без них під музично-ритмічний супровід (з використанням п’єс з яскраво вираженим ритмічним малюнком і темпом) (з використанням мультимедійних засобів). Крок галопу вбік – під музично-ритмічний супровід (з використанням п’єс з яскраво вираженим ритмічним малюнком і темпом).
|
1 |
|
|
12 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Штовхання набивного м’яча (2 кг) з місця двома руками / однією рукою. Підйом з вису в упор переворотом махом однієї ноги та поштовхом іншої на перекладині. Ходьба по колоді (низькій) боком. Ходьба по гімнастичній лаві парами / невеликою групою. Ходьба по гімнастичній лаві з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів з підлоги, стоячи на гімнастичній лаві). |
1 |
|
|
13 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Лазіння по гімнастичному канату в два прийоми. Підкидання та ловіння гімнастичної палиці обома руками. Опорний стрибок «ноги нарізно» через гімнастичного козла в довжину. Елементи баскетболу (кидання м’яча в корзину з місця; міні-баскетбол). |
1 |
|
|
14 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Елементи футболу (ведення м’яча між предметами; міні-футбол). Елементи волейболу (передача м'яча з власним підкиданням на місці після невеликих переміщень(вперед, назад, праворуч, ліворуч). |
1 |
|
|
15 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів. Перекат убік з упору присівши на колінах в групуванні. Елементи волейболу (нижня пряма подача). Ходьба гімнастичною лавою з предметом (предметами) в руках. Лазіння по гімнастичному канату в три прийоми. |
1 |
|
|
16 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів..Передавання набивного м’яча (2 кг) праворуч \ ліворуч, стоячи в колі. Присідання, повороти з набивним м’ячем (2 кг). |
1 |
|
|
17 |
Кистьова та пальчикова гімнастика. Протиставлення пальців правої і лівої руки одночасно та послідовно. Колові рухи кистями з одночасним згинання та розгинання пальців. Мудри: «Сахаджа шанкха мудра», «Апана мудра» . |
1 |
|
|
18 |
Кистьова та пальчикова гімнастика. Стискання пальцями кисті малого м'яча. Відведення та приведення пальців на двох руках одночасно (з зоровим контролем та без нього). Мудра «Вікно мудрості» |
1 |
|
|
19 |
Імітаційні вправи. Імітація рухів метелика; жука; квітки, що розпускається. Імітація рухів ведмедя. |
1 |
|
|
20 |
Імітаційні вправи. Імітація рухів метелика; жука; квітки, що розпускається. Імітація рухів ведмедя.
|
1 |
|
|
|
Легка атлетика 18 год.
|
|
|
|
21 |
Теоретичні відомості. Особиста гігієна учня. Санітарно-гігієнічні вимоги до занять легкою атлетикою. Значення взаємодопомоги. Поняття про попередню та виконавчу команди. |
1 |
|
|
22 |
Ходьба: по колоді (низькій) боком; по гімнастичній лаві з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів з підлоги, стоячи на гімнастичній лаві); по гімнастичній лаві парами / невеликою групою. |
1 |
|
|
23 |
Біг: з високого та низького старту; широким кроком на носках по прямій («коридор» 40-50 см); естафетний біг (30 м). Елементи баскетболу, волейболу, футболу.
|
1 |
|
|
24 |
Біг: з високого та низького старту; широким кроком на носках по прямій («коридор» 40-50 см); естафетний біг (30 м). Елементи баскетболу, волейболу, футболу.
|
1 |
|
|
25 |
Стрибки: опорний стрибок «ноги нарізно» через гімнастичного козла в довжину. Елементи баскетболу (кидання м’яча в корзину з місця; міні-баскетбол).
|
1 |
|
|
26 |
Стрибки: опорний стрибок «ноги нарізно» через гімнастичного козла в довжину. Елементи баскетболу (кидання м’яча в корзину з місця; міні-баскетбол).
|
1 |
|
|
27 |
Метання: тенісного м’яча в підлогу на висоту відскоку; штовхання набивного м’яча (2 кг) з місця двома руками / однією рукою. |
1 |
|
|
28 |
Метання: тенісного м’яча в підлогу на висоту відскоку; штовхання набивного м’яча (2 кг) з місця двома руками / однією рукою. |
1 |
|
|
29 |
Елементи баскетболу (кидання м’яча в корзину з місця; міні-баскетбол).
|
1 |
|
|
30 |
Елементи футболу (ведення м’яча між предметами; міні-футбол). Елементи волейболу (передача м'яча з власним підкиданням на місці після невеликих переміщень(вперед, назад, праворуч, ліворуч). |
1 |
|
|
31 |
Лазіння: підйом з вису в упор переворотом махом однієї ноги та поштовхом іншої на перекладині; по гімнастичному канату в два прийоми. |
1 |
|
|
32 |
Повзання: по гімнастичній лаві різнойменним способом \ однойменним способом (вперед, назад). |
1 |
|
|
33 |
Ходьба: зі зміною площі опори; по гімнастичній лаві з предметом у руках; крок галопу вбік.
|
1 |
|
|
34 |
Біг: зі зміною напряму за командою (сигналом) вчителя) в «коридорчику» (40-50 см).
|
1 |
|
|
35 |
Стрибки: з навівприсіду; в висоту з прямого розбігу способом «зігнувши ноги».
|
1 |
|
|
36 |
Метання: м’яча в стіну та його ловля (обома руками). Елементи баскетболу (ведення м’яча з переміщенням вперед, назад, ліворуч, праворуч). Елементи волейболу (нижня пряма подача). |
1 |
|
|
37 |
Лазіння: по гімнастичній лаві з переходом на гімнастичну стінку; по гімнастичному канату в три прийоми. |
1 |
|
|
38 |
Повзання: по гімнастичному мату (праворуч \ ліворуч). |
1 |
|
|
|
Футбол 10год. |
|
|
|
39 |
Пересування: поєднання прийомів пересування з володінням м’ячем. Навчальна гра |
1 |
|
|
40 |
Пересування: поєднання прийомів пересування з володінням м’ячем. Навчальна гра |
1 |
|
|
41 |
Ведення м’яча. Естафета з предметами |
1 |
|
|
42 |
Ведення м’яча. Навчальна гра |
1 |
|
|
43 |
Удари по м’ячу ногою.Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
44 |
Удари по м’ячу ногою.Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
45 |
Удари по м’ячу , що котиться.Навчальна гра |
1 |
|
|
46 |
Удари по м’ячу , що котиться. Естафета |
1 |
|
|
47 |
Удари по м’ячу ногою: удари в русі. Естафета з предметами |
1 |
|
|
48 |
Удари по м’ячу ногою: удари в русі. Навчальна гра |
1 |
|
|
|
Ігри 22год. |
|
|
|
49 |
Теоретичні відомості. Правила поведінки учнів під час проведення рухливої гри. Правила та зміст вибраних рухливих ігор. Українські народні ігри та забави. Зміст розучених ігор. Для розвитку уваги, мислення: «Естафета з обручем» |
1 |
|
|
50 |
Для розвитку уваги, мислення: «Естафета парами» |
1 |
|
|
51 |
Для розвитку уваги, мислення: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
52 |
Для розвитку уваги, мислення: «Хто далі», «Потяг» .
|
1 |
|
|
53 |
Для розвитку координаційних здібностей: «Неправильний рух», «Потяг» |
1 |
|
|
54 |
Для розвитку координаційних здібностей: Естафета з обручем», «Естафета парами» |
1 |
|
|
55 |
Для розвитку гнучкості: «Неправильний рух» |
1 |
|
|
56 |
Для розвитку швидкості: «Естафета з обручем» |
1 |
|
|
57 |
Для розвитку швидкості: «Естафета парами»
|
1 |
|
|
58 |
Для розвитку швидкості: «Потяг» |
1 |
|
|
59 |
Для розвитку сили: «Хто далі»
|
1 |
|
|
60 |
Для розвитку витривалості: «Потяг»
|
1 |
|
|
61 |
Для розвитку дрібної моторики: «Неправильний рух»
|
1 |
|
|
62 |
З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Естафета з обручем»
|
1 |
|
|
63 |
З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Естафета парами»
|
1 |
|
|
64 |
З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Потяг»
|
1 |
|
|
65 |
З метанням, киданням, ловлею: «Неправильний рух»
|
1 |
|
|
66 |
З метанням, киданням, ловлею: «Хто далі» |
1 |
|
|
67 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Естафета з обручем» |
1 |
|
|
68 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Естафета парами» |
1 |
|
|
69 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Хто далі» |
1 |
|
|
70 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Потяг» |
1 |
|
|