Календарно-тематичне планування з фізичної культури
для 5 класу
(діти з порушеннями інтелектуального розвитку)
( 70 год. 2 год. на тиждень)
Складено за програмою, рекомендованою МОНУ:
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ
Фізична культура 6 клас
Укладач:
Бобренко І.В., молодший науковий співробітник
лабораторії олігофренопедагогіки
Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Київ, 2015
№_ Уроку |
Зміст |
Кількість годин |
Дата |
Примітки |
|
Гімнастика 20год. |
|
|
|
1 |
Руховий режим дня учня 6-го класу. Гімнастична термінологія. Загартовування, його значення для здоров’я людини.Навчальна гра |
1 |
|
|
2 |
Дихальні вправи. Ха-дихання лежачи. Динамічні дихальні вправи. Естафети з гімнастичними предметами |
1 |
|
|
3 |
Вправи на розтягування. Глибокий випад. *Рухи руками за великою амплітудою з предметами (гімнастичними булавами, прапорцями тощо) та без них. *Максимальні нахили тулуба до правої та лівої стопи (з рухами рук у тому ж напрямку). Навчальна гра |
1 |
|
|
4 |
Акробатичні вправи. Хват зверху / хват знизу на перекладині. Вис прогнувшись на перекладині. Підтягування на низькій перекладині (з в.п. вис лежачи). Ходьба по колоді (низькій) прямо. Естафети з обручем. Естафета |
1 |
|
|
5 |
*Вис стоячи. *Вис присівши. *Сід (на п'ятах, з нахилом, кутом). *Чергування напруження м’язів рук, ніг з наступним розслабленням, струсами кінцівок. Навчальна гра
|
1 |
|
|
6 |
|
1 |
|
|
8 |
Вправи для розвитку координаційних здібностей. Вис прогнувшись на перекладині. Підтягування на низькій перекладині (з в.п. вис лежачи). Виконання кількох вправ з мішечком з піском (300 г) чи з іншим предметом на голові. Ходьба по колоді (низькій) прямо. Естафети зі скакалками |
1 |
|
|
9 |
Ходьба по гімнастичній лаві зі збиранням предметів, покладених на гімнастичну лаву. Лазіння по гімнастичній лаві (встановленій під кутом до 50°) з переходом на гімнастичну стінку (різними способами, вивченими в попередніх класах, напрям – вниз). Навчальна гра |
1 |
|
|
10 |
Лазіння по гімнастичному канату в три прийоми. *Вис стоячи. *Вис присівши. *Сід (на п'ятах, з нахилом, кутом). *Лазіння по гімнастичному канату з вузлами. Естафета з м’ячами
|
1 |
|
|
11 |
*Присідання та вставання з мішечком з піском (300 г) чи з іншим предметом на голові. *Ходьба по гімнастичному мату з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів покладених на гімнастичний мат). *Ходьба по гімнастичній лаві. Навчальна гра |
1 |
|
|
12 |
Стройові вправи. Здача рапорту. Стройовий крок. *Повороти на місці праворуч, ліворуч (стрибком та переходом). *Ходьба приставним кроком з мішечком з піском (предметом) на голові (вперед, назад, праворуч, ліворуч). Виконання команд: «Стройовим – руш!», «Звичайним – руш!», «По діагоналі – руш!», «Протиходом ліворуч / праворуч – руш!», «Змійкою – руш!», «Рівняйсь!», «Ширше крок!». Естафета |
1 |
|
|
13 |
Ритмопластичні вправи. Крок з підскоком; зміна положення та виконання елементів гімнастичних та спортивно-прикладних вправ з предметами та без них під музично-ритмічний супровід. Рухи руками за великою амплітудою з предметами та без них під музично-ритмічний супровід. Навчальна гра |
1 |
|
|
14 |
Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів Вис прогнувшись на перекладині. Підтягування на низькій перекладині (з в.п. вис лежачи). Лазіння по гімнастичному канату в три прийоми. Перехвати гімнастичної палиці. Виконання кількох вправ з мішечком з піском (300 г) чи з іншим предметом на голові. Ходьба по колоді (низькій) прямо. Ходьба по гімнастичній лаві зі збиранням предметів, покладених на гімнастичну лаву. Естафета
|
1 |
|
|
15 |
Елементи баскетболу (ведення м’яча в русі «змійкою»). Елементи футболу (удар ногою, з розбігу, по м'ячу, що котиться; ведення м’яча у визначеному напрямі). Елементи волейболу (передача м'яча через сітку (передача двома руками зверху, кулаком знизу). Навчальна гра |
1 |
|
|
16 |
Присідання та вставання з мішечком з піском (300 г) чи з іншим предметом на голові. *Ходьба по гімнастичному мату з зупинками, зі збиранням предметів покладених на гімнастичний мат. Рухлива гра |
1 |
|
|
17 |
*Ходьба по гімнастичній лаві. *Стрибки через коротку скакалку. *Лазіння по гімнастичному канату з вузлами. *Перекочування набивного м’яча (2 кг) в парах. Естафета зі скакалками |
1 |
|
|
18 |
Кистьова та пальчикова гімнастика. Протиставлення одного пальця кисті іншим. Стискання кистями рук еспандера. Стискання пальцями кисті малого м'яча. Почергове загинання пальців, потім їх одночасне випрямлення. Мудри: «Динамічна», «Шива лінгам мудра». Естафета з м’ячами |
1 |
|
|
19 |
*«Щиглі». *Почергове постукування пальцями однієї руки, обох рук одразу. *Мудра «Знання». Навчальна гра |
1 |
|
|
20 |
Імітаційні вправи. Імітація жабки; лагідного котика та котика, що сердиться. *Імітація рухів кота, мишки. Рухлива гра |
1 |
|
|
|
Легка атлетика 18 год.
|
|
|
|
21 |
Теоретичні відомості. Поняття «направляючий», «замикаючий». Легкоатлетичні вправи як засіб загартовування організму. *Правильне положення тіла при виконанні легкоатлетичних вправ. *Значення правильної постави при ходьбі, бігу. Навчальна гра |
1 |
|
|
22 |
Ходьба: крок з підскоком; стройовий крок; по колоді (низькій) прямо; по гімнастичній лаві з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів, покладених на гімнастичну лаву). Естафета |
1 |
|
|
23 |
Біг: повільний з рівномірною швидкістю (до 5 хв); на швидкість (60 м) з низького старту. Елементи баскетболу, волейболу, футболу. Рухлива гра |
1 |
|
|
24 |
Стрибки: на одній нозі, на двох з поворотами (праворуч, ліворуч, кругом); у довжину з повного розбігу. Естафета з гімнастичними палицями |
1 |
|
|
25 |
Метання: кидання набивного м’яча (2 кг) чи медицинболу із-за голови двома руками з місця. Елементи баскетболу (ведення м’яча в русі «змійкою»). Навчальна гра |
1 |
|
|
26 |
Лазіння: по гімнастичній лаві (встановленій під кутом до 50°) з переходом на гімнастичну стінку (різними способами, вивченими в попередніх класах, напрям – вниз). Естафета зі скакалками |
1 |
|
|
27 |
Повзання: на передпліччях і колінах, штовхаючи перед собою великий головою м’яч.Рухлива гра |
1 |
|
|
28 |
*Ходьба: в присиді; приставним кроком з мішечком з піском (предметом) на голові (вперед, назад, праворуч, ліворуч);. Навчальна гра |
1 |
|
|
29 |
*Ходьба: по гімнастичному мату з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів покладених на гімнастичний мат); по гімнастичній лаві. Рухлива гра |
1 |
|
|
30 |
*Біг: на місці з високим підніманням стегна; обминаючи перешкоди. Естафети |
1 |
|
|
31 |
*Стрибки: на м'яку перешкоду (h=40 см); через коротку скакалку на двох ногах з переміщенням уперед, назад. Рухлива гра |
1 |
|
|
32 |
*Метання: перекочування набивного м’яча (2 кг) в парах. Естафети з гімнастичними предметами |
1 |
|
|
33 |
*Лазіння: довільне лазіння на гімнастичній стінці праворуч \ ліворуч (ноги на 3-4-ій рейці).Рухлива гра |
1 |
|
|
34 |
*Лазіння: по гімнастичному канату з вузлами. Навчальна гра |
1 |
|
|
35 |
*Повзання: по гімнастичному мату з переповзанням через перешкоди.Естафети |
1 |
|
|
36 |
Метання: Елементи футболу (удар ногою, з розбігу, по м'ячу, що котиться; ведення м’яча у визначеному напрямі). Елементи волейболу (передача м'яча через сітку (передача двома руками зверху, кулаком знизу). Навчальна гра |
1 |
|
|
37 |
Вис прогнувшись на перекладині; підтягування на низькій перекладині (з в.п. вис лежачи); по гімнастичному канату в три прийоми. Естафета зі скакалками |
1 |
|
|
38 |
Стрибки: через набивні м’ячі різними способами; боком через гімнастичну лаву з опором на руки поштовхом обох ніг. Естафета з гімнастичними палицями
|
1 |
|
|
|
Футбол 10год. |
|
|
|
39 |
Пересування: поєднання прийомів пересування з володінням м’ячем. Навчальна гра |
1 |
|
|
40 |
Пересування: поєднання прийомів пересування з володінням м’ячем. Навчальна гра |
1 |
|
|
41 |
Ведення м’яча. Естафета з предметами |
1 |
|
|
42 |
Ведення м’яча. Навчальна гра |
1 |
|
|
43 |
Удари по м’ячу ногою.Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
44 |
Удари по м’ячу ногою.Естафета з м’ячем |
1 |
|
|
45 |
Удари по м’ячу , що котиться.Навчальна гра |
1 |
|
|
46 |
Удари по м’ячу , що котиться. Естафета |
1 |
|
|
47 |
Удари по м’ячу ногою: удари в русі. Естафета з предметами |
1 |
|
|
48 |
Удари по м’ячу ногою: удари в русі. Навчальна гра |
1 |
|
|
|
Ігри 22год. |
|
|
|
49 |
Теоретичні відомості. Культура спілкування. Правила та зміст розучених рухливих ігор. *Українські народні ігри. *Зміст розучених ігор. Для розвитку уваги, мислення: «Гуси» |
1 |
|
|
50 |
Для розвитку уваги, мислення: «М’яч у стінку», «Стрибунці» |
1 |
|
|
51 |
Для розвитку уваги, мислення: «Хто далі», «Коробочка», «Швидкі обручі» |
1 |
|
|
52 |
Для розвитку координаційних здібностей: «Гуси», «М’яч у стінку» |
1 |
|
|
53 |
Для розвитку координаційних здібностей: «Стрибунці», «Коробочка», «Швидкі обручі» |
1 |
|
|
54 |
Для розвитку гнучкості: «Стрибунці» |
1 |
|
|
55 |
Для розвитку швидкості: «М’яч у стінку», «Швидкі обручі» |
1 |
|
|
56 |
Для розвитку сили: «Гуси», «Хто далі» |
1 |
|
|
57 |
Для розвитку витривалості: «Гуси», «Стрибунці», «Хто далі» |
1 |
|
|
58 |
Для розвитку дрібної моторики: «Швидкі обручі», «Коробочка» |
1 |
|
|
59 |
З елементами ходьби, бігу, стрибків: «Швидкі обручі», «Стрибунці» |
1 |
|
|
60 |
З метанням, киданням, ловлею: «М’яч у стінку», «Хто далі» |
1 |
|
|
61 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «М’яч у стінку» |
1 |
|
|
62 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Стрибунці» |
1 |
|
|
63 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Хто далі» |
1 |
|
|
64 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Коробочка» |
1 |
|
|
65 |
Для розвитку комунікаційних навичок: «Швидкі обручі» |
1 |
|
|
66 |
Для розвитку сили, витривалості : «Гуси» |
1 |
|
|
67 |
Для розвитку уваги, мислення: «М’яч у стінку», «Стрибунці» |
1 |
|
|
68 |
Для розвитку координаційних здібностей: «Стрибунці», «Коробочка», «Швидкі обручі» |
1 |
|
|
69 |
Для розвитку гнучкості: «Стрибунці» |
1 |
|
|
70 |
Для розвитку швидкості: «М’яч у стінку», «Швидкі обручі» |
1 |
|
|