Календарно-тематичне планування уроків географії
для 7 класу НУШ (2 год. на тиждень, 70 годин)
за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795,
(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)
Підручник: Географія: для 6 класу закладів загальної середньої освіти
(авт. С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко). Видавництво Абетка, 2024
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
І СЕМЕСТР (32 год.) |
||||
ВСТУП (2 год.) |
||||
|
|
Співвідношення на Землі океанів та суходолу. |
|
|
|
|
Практична робота №1: Позначення на контурній карті материків, частин світу, різних за походженням островів. Співвідношення площ материків та океанів. |
|
|
Розділ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ (11 год.) |
||||
Тема 1. Географічні карти материків (2 год.) |
||||
|
|
Географічні карти материків. |
|
|
|
|
Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах материків. |
|
|
Тема 2. Закономірності формування рельєфу материків (2 год.) |
||||
|
|
Походження сучасних материків. |
|
|
|
|
Тектонічні структури та форми рельєфу материків. |
|
|
Тема 3. Закономірності формування клімату материків (3 год.) |
||||
|
|
Розподіл сонячної енергії та закономірності зміни температури повітря на Землі. |
|
|
|
|
Закономірності розподілу опадів та циркуляція повітряних мас. |
|
|
|
|
Кліматичні пояси. |
|
|
Тема 4. Закономірності поширення природних комплексів материків (4 год.) |
||||
|
|
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі. |
|
|
|
|
Природні комплекси материків. |
|
|
|
|
Практична робота №2: Виявлення за тематичними картами закономірностей зміни природних зон материків (за одним з меридіанів та за однією з паралелей у межах помірного природного поясу). |
|
|
|
|
Узагальнення знань зі Вступу та розділу «Закономірності формування природи материків». |
|
|
Розділ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (27 год.) |
||||
Тема 1. Африка (10 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення та берегова лінія Африки. |
|
|
|
|
Практична робота №3: Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
|
|
|
|
Дослідження Африки. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Африки. |
|
|
|
|
Клімат Африки. |
|
|
|
|
Води суходолу Африки. |
|
|
|
|
Природні зони Африки. Вологі екваторіальні ліси. |
|
|
|
|
Савани та рідколісся. Тропічні пустелі й напівпустелі. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Африки. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Африка». |
|
|
Тема 2. Південна Америка (9 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження Південної Америки. Дослідження №1: Складання за картами порівняльної характеристики фізико-географічного положення (ФГП) Південної Америки й Африки. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Південної Америки. |
|
|
|
|
Клімат Південної Америки. |
|
|
|
|
Практична робота №4: Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
Води суходолу Південної Америки. |
|
|
|
|
Природні зони Південної Америки. Вертикальна поясність Анд. |
|
|
|
|
Дослідження №2: Порівняння природних зон Південної Америки та Африки за тематичними картами атласу. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Південної Америки. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Південна Америка». |
|
|
ІІ СЕМЕСТР (38 год.) |
||||
Тема 3. Австралія (8 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення, берегова лінія та відкриття Австралії. |
|
|
|
|
Практична робота №5: Складання порівняльної характеристики фізико-географічного положення Австралії, Африки та Південної Америки за типовим планом. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Австралії. |
|
|
|
|
Клімат і води суходолу Австралії. |
|
|
|
|
Практична робота №6: Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
Унікальність органічного світу Австралії. Населення. |
|
|
|
|
Океанія. Дослідження №3: Складання порівняльної характеристики великих груп островів Океанії. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Австралія». |
|
|
Розділ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК АНТАРКТИДА (3 год.) |
||||
|
|
Загальні відомості про Антарктиду. |
|
|
|
|
Природа Антарктиди. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з розділу «Полярний материк Антарктида». |
|
|
Розділ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (21 год.) |
||||
Тема 1. Північна Америка (9 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження Північної Америки. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Північної Америки. |
|
|
|
|
Клімат Північної Америки. |
|
|
|
|
Практична робота №7: Опис одного з типів клімату Північної Америки за кліматичною картою та кліматичною діаграмою. |
|
|
|
|
Води суходолу Північної Америки. |
|
|
|
|
Природні зони Північної Америки. Арктичні пустелі. Тундра. Ліси помірного поясу. |
|
|
|
|
Перемінно-вологі ліси. Степи. Пустелі й напівпустелі. Вертикальна поясність гір. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Північної Америки. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Північна Америка». |
|
|
Тема 2. Євразія (12 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення та берегова лінія Євразії. |
|
|
|
|
Дослідження окремих частин Євразії. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Євразії. |
|
|
|
|
Загальні риси клімату Євразії. Кліматичні пояси та типи клімату Євразії. |
|
|
|
|
Практична робота №8: Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
|
|
Води суходолу Євразії. Річки. |
|
|
|
|
Озера. Льодовики та багаторічна мерзлота. |
|
|
|
|
Природні зони Євразії. Тайга. Широколисті ліси. Субтропічні ліси й чагарники. |
|
|
|
|
Перемінно-вологі ліси. Степи. Пустелі й напівпустелі. |
|
|
|
|
Савани. Гілеї. Вертикальна поясність. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Євразії. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Євразія». |
|
|
Розділ V. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ ОКЕАНІВ (6 год.) |
||||
|
|
Закономірності формування рельєфу дна океанів. |
|
|
|
|
Практична робота №9: Позначення на контурній карті основних форм рельєфу та течій Світового океану. |
|
|
|
|
Закономірності формування водних мас океанів |
|
|
|
|
Органічний світ та екологічні проблеми океанів. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з розділу «Закономірності формування природи океанів». |
|
|
|
|
Узагальнення вивченого за рік. |
|
|