Календарно-тематичне планування уроків географії
для 7 класу НУШ (3 год. на тиждень)
за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795,
(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)
Підручник: Географія: для 6 класу закладів загальної середньої освіти
(авт. С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко). Видавництво Абетка, 2024
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
І СЕМЕСТР (48 год.) |
||||
ВСТУП (2 год.) |
||||
|
|
Співвідношення на Землі океанів та суходолу. |
|
|
|
|
Практична робота №1: Позначення на контурній карті материків, частин світу, різних за походженням островів. Співвідношення площ материків та океанів. |
|
|
Розділ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ (15 год.) |
||||
Тема 1. Географічні карти материків (2 год.) |
||||
|
|
Географічні карти материків. |
|
|
|
|
Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах материків. |
|
|
Тема 2. Закономірності формування рельєфу материків (2 год.) |
||||
|
|
Походження сучасних материків. |
|
|
|
|
Тектонічні структури та форми рельєфу материків. |
|
|
Тема 3. Закономірності формування клімату материків (5 год.) |
||||
|
|
Розподіл сонячної енергії та закономірності зміни температури повітря на Землі. Кліматична карта. Кліматотвірні чинники. |
|
|
|
|
Розподіл сонячної енергії на Землі. |
|
|
|
|
Закономірності розподілу опадів. |
|
|
|
|
Циркуляція повітряних мас. |
|
|
|
|
Кліматичні пояси. Глобальні зміни клімату. |
|
|
Тема 4. Закономірності поширення природних комплексів материків (5 год.) |
||||
|
|
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі. |
|
|
|
|
Закономірності розвитку географічної оболонки. |
|
|
|
|
Природні комплекси материків. |
|
|
|
|
Закономірності зміни природних комплексів материків. |
|
|
|
|
Практична робота №2: Виявлення за тематичними картами закономірностей зміни природних зон материків (за одним з меридіанів та за однією з паралелей у межах помірного природного поясу). |
|
|
|
|
Узагальнення знань зі Вступу та розділу «Закономірності формування природи материків». |
|
|
Розділ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (46 год.) |
||||
Тема 1. Африка (18 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення Африки. |
|
|
|
|
Берегова лінія Африки. |
|
|
|
|
Практична робота №3: Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
|
|
|
|
Дослідження Африки. Відомості про Африку в стародавні часи. |
|
|
|
|
Освоєння внутрішніх територій Африки. |
|
|
|
|
Тектонічні структури Африки. |
|
|
|
|
Рельєф і корисні копалини Африки. |
|
|
|
|
Клімат Африки. |
|
|
|
|
Практична робота №4: Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
Води суходолу Африки. |
|
|
|
|
Природні зони Африки. |
|
|
|
|
Вологі екваторіальні ліси. |
|
|
|
|
Савани та рідколісся. |
|
|
|
|
Тропічні пустелі й напівпустелі. |
|
|
|
|
Пустеля Сахара. |
|
|
|
|
Пустеля Наміб. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Африки. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Африка». |
|
|
Тема 2. Південна Америка (13 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення Південної Америки. |
|
|
|
|
Практична робота №5: Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Південної Америки. |
|
|
|
|
Берегова лінія та дослідження Південної Америки. |
|
|
|
|
Дослідження №1: Складання за картами порівняльної характеристики фізико-географічного положення (ФГП) Південної Америки й Африки. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Південної Америки. |
|
|
|
|
Клімат Південної Америки. Формування клімату материка. |
|
|
|
|
Практична робота №6: Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
Кліматичні пояси й типи клімату Південної Америки. |
|
|
|
|
Дослідження №2: Порівняння природних зон Південної Америки та Африки за тематичними картами атласу. |
|
|
|
|
Води суходолу Південної Америки. |
|
|
|
|
Природні зони Південної Америки. Вертикальна поясність Анд. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Південної Америки. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Південна Америка». |
|
|
ІІ СЕМЕСТР (58 год.) |
||||
Тема 3. Австралія (15 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення та відкриття Австралії. |
|
|
|
|
Берегова лінія Австралії. |
|
|
|
|
Практична робота №7: Складання порівняльної характеристики фізико-географічного положення Австралії, Африки та Південної Америки за типовим планом. |
|
|
|
|
Тектонічні структури Австралії. |
|
|
|
|
Рельєф та корисні копалини Австралії. |
|
|
|
|
Клімат та кліматичні пояси Австралії. |
|
|
|
|
Води суходолу Австралії. |
|
|
|
|
Практична робота №8: Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
|
Унікальність органічного світу Австралії. Зміна природи материка людиною. |
|
|
|
|
Населення Австралії. Австралія – країна-материк. |
|
|
|
|
Океанія. Походження островів та їхній рельєф. |
|
|
|
|
Населення в Океанії, його склад та розміщення. |
|
|
|
|
Політична карта Океанії. |
|
|
|
|
Дослідження №3: Складання порівняльної характеристики великих груп островів Океанії. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Австралія». |
|
|
Розділ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК АНТАРКТИДА (7 год.) |
||||
|
|
Загальні відомості про Антарктиду. Відкриття та міжнародний статус материка. |
|
|
|
|
Фізико-географічне положення материка. Антарктида й Антарктика. Берегова лінія Антарктиди. |
|
|
|
|
Природа Антарктиди. Тектонічна будова. Підлідний рельєф. |
|
|
|
|
Корисні копалини та клімат Антарктиди. |
|
|
|
|
Покривний льодовик Антарктиди. Природні багатства Антарктиди, їхня охорона. |
|
|
|
|
Дослідження №4: Виявлення за географічними картами особливостей фізико-географічного положення Антарктиди та його вплив на природу материка. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з розділу «Полярний материк Антарктида». |
|
|
Розділ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (30 год.) |
||||
Тема 1. Північна Америка (16 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення Північної Америки. |
|
|
|
|
Берегова лінія та дослідження Північної Америки. |
|
|
|
|
Практична робота №9: Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Північної Америки. |
|
|
|
|
Тектонічні структури Північної Америки. |
|
|
|
|
Рельєф і корисні копалини Північної Америки |
|
|
|
|
Клімат Північної Америки та його формування. |
|
|
|
|
Кліматичні пояси Північної Америки. |
|
|
|
|
Практична робота №10: Опис одного з типів клімату Північної Америки за кліматичною картою та кліматичною діаграмою. |
|
|
|
|
Води суходолу Північної Америки. |
|
|
|
|
Природні зони Північної Америки. |
|
|
|
|
Арктичні пустелі. Тундра. |
|
|
|
|
Ліси помірного поясу Північної Америки. |
|
|
|
|
Перемінно-вологі ліси. Степи. |
|
|
|
|
Пустелі й напівпустелі. Вертикальна поясність гір. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Північної Америки. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Північна Америка». |
|
|
Тема 2. Євразія (14 год.) |
||||
|
|
Фізико-географічне положення та берегова лінія Євразії. |
|
|
|
|
Дослідження окремих частин Євразії. |
|
|
|
|
Практична робота №11: Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Євразії. |
|
|
|
|
Тектонічні структури, рельєф і корисні копалини Євразії. |
|
|
|
|
Загальні риси клімату Євразії. |
|
|
|
|
Кліматичні пояси та типи клімату Євразії. |
|
|
|
|
Практична робота №12: Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
|
|
Води суходолу Євразії. Річки |
|
|
|
|
Озера. Льодовики та багаторічна мерзлота |
|
|
|
|
Природні зони Євразії. Тайга. Широколисті ліси. Субтропічні ліси й чагарники. |
|
|
|
|
Перемінно-вологі ліси. Степи. Пустелі й напівпустелі |
|
|
|
|
Савани. Гілеї. Вертикальна поясність. |
|
|
|
|
Населення та політична карта Євразії. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Євразія». |
|
|
Розділ V. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ ОКЕАНІВ (5 год.) |
||||
|
|
Закономірності формування рельєфу дна океанів. |
|
|
|
|
Практична робота №13: Позначення на контурній карті основних форм рельєфу та течій Світового океану. |
|
|
|
|
Закономірності формування водних мас океанів |
|
|
|
|
Органічний світ та екологічні проблеми океанів. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з розділу «Закономірності формування природи океанів». |
|
|
|
|
Узагальнення вивченого за рік. |
|
|