Календарно-тематичне планування уроків геометрії складено згідно програми "Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом МОН України від 07.06. 2017, за підручником "Геометрія 7 клас" А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. Планування містить очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів зазначені у програмі та орієнтовні домашні завдання. Матеріал призначений для вчителів, які працюють у 7 класі
“УЗГОДЖЕНО” Заст. директора з НВР ___________________
«_____»___________ 20___ р. |
“ЗАТВЕРДЖЕНО” Директор ___________________
«_____»___________20___р. |
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів
протокол від _________________ № _____ Голова МО _________________
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З ГЕОМЕТРІЇ У 7 КЛАСІ
вчитель _________________________________
Складено за програмою “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін,
Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда,
А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда,
Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх,
О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков
Геомеирія: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Х.: Гімназія, 2016. – 224 с.
Виконання програм та навчальних планів |
||
Час |
Кількість годин |
|
|
за програмою |
згідно календарного планування |
Тиждень |
2 |
2 |
За І семестр |
|
|
За ІІ семестр |
|
|
Рік |
70 |
|
|
Назва теми |
Кількість годин |
Кількість контрольних робіт |
||||
1 |
Елементарні геометричні фігури та їх властивості |
8 |
1 |
||||
2 |
Взаємне розміщення прямих на площині |
12 |
1 |
||||
3 |
Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
22 |
2 |
||||
4 |
Коло і круг |
8 |
1 |
||||
4 |
Резерв |
20 |
1 (підсумкова) |
||||
№ з/п |
Дата |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Орієнтовне домашнє завдання |
Примітки |
|||
Елементарні геометричні фігури та їх властивості — 8 год |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|||||||
1 |
|
Вступ до геометрії. Геометричні фігури |
|
|
|||
2 |
|
Точки і прямі |
п. 1 №7, №13, №15 |
|
|||
3 |
|
Відрізок і його довжина |
п. 2 № 29, № 31, № 33 |
|
|||
4 |
|
Розв'язування задач |
п.2 № 35, №37, №43 |
|
|||
5 |
|
Промінь. Кут. Вимірювання кутів |
п.3 №55, №57, №61, №64 |
|
|||
6 |
|
Кут. Бісектриса кута |
п.3 №66, №70, №74, №78 |
|
|||
7 |
|
Розв'язування задач |
п.1-3 №80, с.51 тести 1-8 |
|
|||
8 |
|
Контрольна робота №1 з теми “Елементарні геометричні фігури та їх властивості” |
п. 1-3 |
|
|||
Взаємне розміщення прямих на площині — 12 год |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: · що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|||||||
9 |
|
Суміжні кути та їх властивості |
п. 4 №90, №95, № 98 |
|
|||
10 |
|
Вертикальні кути та їх властивості |
п. 4 №102, №107, №109 |
|
|||
11 |
|
Розв'язування задач |
п. 4 індивід. завдання |
|
|||
12 |
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. |
п.5 №117, №124, №127 |
|
|||
13 |
|
Аксиоми. Теореми |
п. 4-5 тести с. 51-53 |
|
|||
14 |
|
Паралельні прямі. Ознака та властивості |
п.13 №289, №292, №294 |
|
|||
15 |
|
Кути утворені при перетині двох прямих січною. Ознака паралельності двох прямих |
п.14 №303, №306, №308 |
|
|||
16 |
|
Розв'язування задач |
п. 14 №311, №314, №323 |
|
|||
17 |
|
Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
п.15 №327, №329, №331 |
|
|||
18 |
|
Відстань між паралельними прямими |
п. 15 №334, №336, №339 |
|
|||
19 |
|
Розв'язування задач |
п. 13-15 №342, №344, №347 |
|
|||
20 |
|
Контрольна робота № 2 з теми “Взаємне розміщення прямих на площині” |
п. 4-5, 13-15 повторити |
|
|||
Трикутники ознаки рівності трикутників — 22 год |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; формулює: · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
|||||||
21 |
|
Трикутник та його елементи. Рівні трикутники. |
п. 7 № 138, №141, №144 |
|
|||
22 |
|
Висота, медіана, бісектриса трикутника |
п. 7 №148, №150, №152 |
|
|||
23 |
|
Перша ознака рівності трикутників |
п. 8 №155, №163, №165 |
|
|||
24 |
|
Друга ознака рівності трикутників |
п. 8 №157, №167, №169 |
|
|||
25 |
|
Розв'язування задач на застосування першої та другої ознак рівності трикутника |
п. 7-8 № 171, № 173, №176 |
|
|||
26 |
|
Рівнобедрений трикутник та його властивості |
п. 9 №200, №202, №205 |
|
|||
27 |
|
Розв'язування задач |
п. 9 № 208, №210, №215 |
|
|||
28 |
|
Ознаки рівнобедреного трикутника |
п. 10 № 236,№237, №241 |
|
|||
29 |
|
Розв'язування задач |
п. 10 №243,№245, №250 |
|
|||
30 |
|
Третя ознака рівності трикутників |
п.11 №253, №257, №260 |
|
|||
31 |
|
Розв'язування задач |
п.7-11 №184, №189, №217 |
|
|||
32 |
|
Контрольна робота № 3 |
п. 7-11 повторити |
|
|||
33 |
|
Сума кутів трикутника |
п.16 № 359, №365, №367 |
|
|||
34 |
|
Зовнішній кут трикутника |
п. 16 №370, №373, №382 |
|
|||
35 |
|
Розв'язування задач |
п. 16 індивід. завдання |
|
|||
36 |
|
Нерівність трикутника |
п. 16 №386, №391, №396 |
|
|||
37 |
|
Розв'язування задач |
п. 16 №397, №399, №404 |
|
|||
38 |
|
Прямокутний трикутник та його елементи |
п. 17 №425, №427, №430 |
|
|||
39 |
|
Ознаки рівності прямокутних трикутників |
п. 17 №432, №435, №437 |
|
|||
40 |
|
Властивості прямокутних трикутників |
п. 18 №459, №461,№463 |
|
|||
41 |
|
Розв'язування задач |
п. 17-18 №467, тести с.144-145 |
|
|||
42 |
|
Контрольна робота №4 |
п. 16-18 повторити |
|
|||
Коло і круг — 8 год + 4 год резерву |
|||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||||
43 |
|
Геометричне місце точок. Коло і круг |
п. 19 №478, №479, №482 |
|
|||
44 |
|
Коло і круг |
п.19 №484, №486, №490 |
|
|||
45 |
|
Коло і круг. Властивості кола. |
п. 19-20 №492, №494, №513 |
|
|||
46 |
|
Дотична до кола та її властивості |
п. 20 № 516, № 522, 524 |
|
|||
47 |
|
Розв'язування задач |
п. 19-20 № 526, №530, №535 |
|
|||
48 |
|
Коло, описане навколо трикутника |
п.21 №550, №558, №569 |
|
|||
49 |
|
Коло, вписане в трикутник |
п.21 № 547, №553, №555 |
|
|||
50 |
|
Задачі на побудову. Побудова кута та бісектриси кута |
п. 22 № 575, № 577 |
|
|||
51 |
|
Побудова трикутника |
п. 22 № 591, №593 |
|
|||
52 |
|
Поділ відрізка навпіл. Побудова прямої перпендикулярної до даної прямої. |
п. 22 № 601, № 603 |
|
|||
53 |
|
Розв'язування задач |
п. 19-22 № 594, №608 |
|
|||
54 |
|
Контрольна робота № 5 з теми “Коло і круг” |
п. 19-22 тести с. 193 |
|
|||
Повторення навчального матеріалу — 16 год |
|||||||
55 |
|
Відрізки та кути |
п. 1-3 |
|
|||
56 |
|
Суміжні та вертикальні кути |
п. 4 |
|
|||
57 |
|
Кути при паралельних прямих |
п. 13-15 |
|
|||
58 |
|
Ознаки рівності трикутників |
п. 8, 11 |
|
|||
59 |
|
Рівнобедрений трикутник |
п. 9, 10 |
|
|||
60 |
|
Прямокутний трикутник |
п.17, 18 |
|
|||
61 |
|
Коло і круг |
п. 19-21 |
|
|||
62 |
|
Розв'язування задач |
п. 16 |
|
|||
63 |
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|||
64 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|||
65 |
|
|
|
||||
66 |
|
Розв'язування прикладних задач |
|
|
|||
67 |
|
Розв'язування задач підвищеної складності |
|
|
|||
68 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|||
69 |
|
Резервний урок |
|
|
|||
70 |
|
Резервний урок |
|
|
|||