Календарно-тематичне планування
уроків хімії в 10-А та в 10-Б класах
на II семестр 2019-2020 навчального року
№ |
Тема уроку |
Демонстрації, лабораторні досліди |
Дата |
17. |
Арени. Бензен: молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
18. |
Хімічні властивості бензену. |
|
|
19. |
Методи одержання бензену. Застосування бензену та ароматичних сполук. |
|
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки. |
|||
20. |
Спирти. Гідроксильна характеристична група. Насичені одноатомні спирти: формули, номенклатура, ізомерія. Водневий зв'язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
21. |
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрація: 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
|
22. |
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
23. |
Фенол: склад, будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
|
24. |
Альдегіди: склад, будова молекул, формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Альдегідна характеристична група. |
|
|
25. |
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
Демонстрація: 5. Окиснення метаналю (етеналю) амоніачним розчином арґентум (І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоосадженим купрум (ІІ) гідроксидом (віртуально). |
|
26. |
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їх загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|
27. |
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція етерифікації. |
|
|
28. |
Одержання та використання етанової кислоти, визначення кислот. Розв’язання задач. |
Лабораторний дослід: 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Розрахункові задачі: 2. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
29. |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
30. |
Контроль знань з теми «Спирти, фенол, альдегіди, карбонові кислоти». |
|
|
31. |
Представлення результатів навчальних проектів. |
Навчальні проєкти: 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 18. Біодизельне пальне. |
|
Тематична |
|||
32. |
Естери: загальна та структурна формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
|
|
33. |
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їх хімічні властивості. |
Навчальні проєкти: 17. Естери та етери в косметиці.
|
|
34. |
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення та поширення у природі. |
|
|
35. |
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Лабораторний дослід: 2. Окиснення глюкози свіжоосадженим купрум (ІІ) гідроксидом. |
|
36. |
Сахароза, крохмаль, целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
Навчальні проекти: 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення та біологічне значення. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їх властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їх застосування у побуті та промисловості. |
|
37. |
Практична робота №1 «Розвязування експериментальних задач». Інструктаж з БЖД. |
|
|
38. |
Контроль знань з теми «Естери. Жири. Вуглеводи.» |
|
|
Тематична |
|||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки. |
|||
39. |
Насичені й ароматичні аміни: склад, будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
|
|
40. |
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну та аніліну. Одержання аніліну. |
Демонстрації: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Навчальний проєкт: 20. Анілін – основа для виробництва барвників. |
|
41. |
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні та структурні формули, характеристичні групи, систематична номенклатура. |
|
|
42. |
Амінокислоти. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
|
43. |
Білки як високомолекулярні сполуки. |
|
|
44. |
Хімічні властивості білків. Біологічні функції білків. |
|
|
45. |
Контроль знань з теми «Нітрогеновмісні сполуки». |
|
|
Тематична |
|||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі. |
|||
46. |
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації та поліконденсації. |
|
|
47. |
Синтетичні високомолекулярні речовини. Пластмаси. Каучуки. Гума. Найпоширеніші полімери та сфери їх використання. |
Демонстрація: 13. Зразки пластмас, канчуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
48. |
Синтетичні волокна: фізичні властивості й застосування. |
Навчальні проєкти: 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
|
Тема 6. Багатоманітність та взаємозв’язок органічних речовин. |
|||
49. |
Взаємозв’язок органічних речовин. |
|
|
50. |
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
Навчальні проєкти: 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
51. |
Роль органічної хімії в розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|
|
52. |
Контроль знань з теми: «Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали на їх основі. Багатоманітність та взаємозв’язок органічних речовин.» |
|
|
53. |
Підсумковий урок. |
|
|
Тематична |
1