Календарно – тематичне планування уроків хімії 8 клас (рівень стандарту)

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків хімії 8 клас (рівень стандарту) 68 год (2 год на тиждень) Навчальна програма: Хімія для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 8 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2021. Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 8 клас: зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2016.
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування уроків хімії 8 клас (рівень стандарту)

68 год  (2 год на тиждень)

Навчальна програма: Хімія  для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом   Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 8 кл.  закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2021.

Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 8 клас: зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2016.

 

з/п

 

Дата

   

 

Зміст навчального матеріалу

Практична частина

 

Примітка

Д/З

Демонстрації,

лабораторні досліди практичні роботи

Навчальні проекти,

домашні експерименти

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу

(2 год)

  1.  

 

 

Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. Первиний інструктаж з БЖД

 

 

 

  1.  

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині.

 

 

 

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

(17 год)

  1.  

 

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.

 

Навчальні проекти

1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2. Форми періодичної системи хімічних елементів

Опрацювати § 1 до ст.7

 

  1.  

 

 

Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.

 

Опрацювати § 1

ст.7-12

  1.  

 

 

Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

 

 

Опрацювати §2

ст.17 №8,9.

  1.  

 

 

Періодична система хімічних елементів, її структура. Захист проектів (№1-2)

Демонстрації 1. Періодична система хімічних елементів

Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми)

 

Опрацювати §3

ст.21 №12,15.

  1.  

 

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.

Нуклід. Ізотопи.

Демонстрації

2.Моделі атомів

 (віртуальні 3D).

Навчальні проекти

3.Хімічні елементи в літературних творах.

4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.

Опрацювати §4

ст.26 №24,

ст.27 №26,27.

 

  1.  

 

 

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах  елементів № 1-20

Демонстрації

3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).

Опрацювати §5

ст.34 №31,36.

  1.  

 

 

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-20.

 

Опрацювати §6

ст.41 №39,41.

  1.  

 

 

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.

 

Опрацювати §7

ст.43 №43,44.

  1.  

 

 

Виконання вправ та розв’язування задач.

ТО№1

 

  1.  

 

 

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

Опрацювати §8

ст.48 №47,48.

  1.  

 

 

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

Опрацювати §9

ст.52 №52,56.

  1.  

 

 

Періодичний закон, хімічний характер елементів і властивості простих речовин.

 

Опрацювати §10

ст.58 №57,60.

  1.  

 

 

Періодичний закон і властивості складних речовин. Значення періодичного закону.

 

Опрацювати §11-12

ст.62 №65.

ст.65 №69.

  1.  

 

 

Виконання вправ та розв’язування задач.

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

 

 

  1.  

 

 

Діагностична робота

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№3,4)

ТО№2

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

 (12 год)

  1.  

 

 

Природа хімічного зв’язку.

 

 

ст.66 (конспект)

  1.  

 

 

Стійкість електронних оболонок. Йони.

 

Опрацювати §13

ст.73 №78,80.

  1.  

 

 

Йонний зв’язок, його утворення.

 

Опрацювати §14

ст.79 №83,87.

  1.  

 

 

Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.

 

Опрацювати §15

ст.84 №90,93.

Опрацювати §16 до ст.86., ст. 89 №95.

  1.  

 

 

Електронні формули молекул. . Електронегативність атомів хімічних елементів.

 

Навчальні проекти

5. Використання кристалів у техніці.

6. Кристали: краса і користь.

Опрацювати §16

ст. 86-88 №96,99

  1.  

 

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.

Демонстрації

  1. Моделі кристалічних ґраток різних типів.

5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови

Опрацювати §17

ст.95 №105,106.

  1.  

 

 

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.

Інструктаж з БЖД

 

Лабораторний дослід №1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. (ст. 6-7)

Повторити §17

ст.95 №107.

  1.  

 

 

Практична робота №1 Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).  Інструктаж з БЖД

 

 

  1.  

 

 

Виконання вправ, розв’язування задач.

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення знань за І семестр

 

§1-17

  1.  

 

 

Підсумкова контрольна робота №1

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№5-6)

ТО№3

 

ІІ СЕМЕСТР

 Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами

(10 год)

  1.  

 

 

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.

 

Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини).

 

Опрацювати §18

ст.103 №114,115.

  1.  

 

 

Молярна маса.

Розрахункові задачі №5 Обчислення молярної маси речовини.

Опрацювати §19

ст.108 №122,133.

  1.  

 

 

Розв’язування розрахункових задач.

Розрахункові задачі №6 Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.

Повторити  §19
ст.108 №123,130.

  1.  

 

 

Молярна маса.

Розрахункові задачі №7 Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.

Повторити §19

ст.108 №125,129.

  1.  

 

 

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.

Розрахункові задачі №8 Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.

Опрацювати §20

ст.114 №135,136.

 

  1.  

 

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

Повторити §20

ст.114 №137,138.

  1.  

 

 

Відносна густина газів.

Розрахункові задачі №9 Обчислення з використанням відносної густини газів.

Опрацювати §21

ст.120 №144,145.

  1.  

 

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

Повторити §21
ст.120 №147,151.

  1.  

 

 

Узагальнення та систематизація знань .

 

 

  1.  

 

 

Діагностична робота

ТО№4

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

(27 год)

  1.  

 

 

Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.

 

 

 

Навчальні проекти

7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті.

8. Хімічний склад і використання мінералів.

9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашній експеримент ст.168

1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.

ст.122

(конспект)

 

 

  1.  

 

 

Оксиди. Фізичні властивості оксидів.  Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля і здоров’я  людини.

Демонстрації

7. Зразки оксидів. 

Опрацювати §22

ст.127 №156,158

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.

Демонстрації

8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.

Опрацювати §26

ст.149 №190,192.

 

  1.  

 

 

Основи. Фізичні властивості основ. Поширеність у природі та використання основ. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

Демонстрації

11.Зразки основ.

 

Опрацювати §23

ст.163 №210,212.

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Інструктаж з БЖД

 

Лабораторний дослід №2 Взаємодія лугів з кислотами в розчині. (ст. 9-11)

Демонстрації

12. Хімічні властивості лугів.

Повторити  §28

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.

 

Демонстрації

13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.

Повторити  §28

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

Демонстрації

14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.  

Опрацювати §30

 

  1.  

 

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

Розрахункові задачі №10 Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

Опрацювати §27

 

  1.  

 

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

 

 

  1.  

 

 

Діагностична робота

ТО№5

 

  1.  

 

 

Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

Демонстрації

9. Зразки кислот.

 

 

Опрацювати §24

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації.

Демонстрації

10. Хімічні властивості кислот.

Опрацювати §29

 

  1.  

 

 

Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну.

Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

Інструктаж з БЖД 

Лабораторний дослід №3 Взаємодія хлоридної кислоти з металами

(ст.13-15)

Повторити  §29

 

  1.  

 

 

Розрахункові задачі №10  «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

  1.  

 

 

Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

 

Демонстрації

 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

16. Зразки солей.

Опрацювати §25

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

Інструктаж з БЖД

 

 

Лабораторний дослід №4 Взаємодія металів із солями у водному розчині.

(ст.15-16)

Демонстрації

17. Хімічні властивості солей.

Опрацювати §31

 

  1.  

 

 

Хімічні властивості середніх солей.

Інструктаж з БЖД

 

Лабораторні досліди №5-6 Взаємодія солей з лугами у водному розчині. (ст.16-17)

Реакція обміну між солями в розчині. (ст.18-19)

Повторити §30

  1.  

 

 

Узагальнення знань про неорганічні речовини.

ТО№6

 

Опрацювати §32

  1.  

 

 

Неорганічні сполуки, довкілля і людина.

 

 

Опрацювати §34

  1.  

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

 

Опрацювати §33

 

  1.  

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Інструктаж з БЖД

 

Лабораторний дослід №7 Розв’язування експериме-нтальної задачі на прикладі реакції обміну. (ст.20-23)

Демонстрації

18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в   розчин, що утворився.

 

  1.  

 

 

Практична  робота №2 Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД

 

 

(ст.23-26)

 

  1.  

 

 

Практична  робота №3 Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД

 

(ст. 26-31)

 

  1.  

 

 

Узагальнення знань за ІІ семестр

 

 

  1.  

 

 

Підсумкова контрольна робота №2

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№7-9)

 

 

  1.  

 

 

Підсумковий урок

ТО№7

 

 

Назва теми

Кількість годин

Практичні

роботи

Лабораторні

досліди

Демонстрації

Навчальні

проекти

Контрольні

роботи

Тематичне

оцінювання

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу

2

-

-

-

-

 

 

 

1

-

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

 

17

-

-

 

3

 

4

2

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

12

-

1

2

2

1

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами

 

10

-

-

 

1

-

 

 

1

 

1

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

27

2

6

12

3

3

Разом

68

2

7

18

9

2

7

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мамонтова Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чичковська Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
19 серпня 2023
Переглядів
6438
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку