Календарно – тематичне планування уроків хімії 8 клас (рівень стандарту)
68 год (2 год на тиждень)
Навчальна програма: Хімія для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 8 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2021.
Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 8 клас: зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2016.
№ з/п |
Дата
|
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітка Д/З |
||
Демонстрації, лабораторні досліди практичні роботи |
Навчальні проекти, домашні експерименти |
|||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (2 год) |
||||||
|
|
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. Первиний інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (17 год) |
||||||
|
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
|
Навчальні проекти 1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів |
Опрацювати § 1 до ст.7
|
|
|
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
Опрацювати § 1 ст.7-12 |
|
|
|
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
|
Опрацювати §2 ст.17 №8,9. |
|
|
|
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. Захист проектів (№1-2) |
Демонстрації 1. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми)
|
Опрацювати §3 ст.21 №12,15. |
|
|
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Нуклід. Ізотопи. |
Демонстрації 2.Моделі атомів (віртуальні 3D). |
Навчальні проекти 3.Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
Опрацювати §4 ст.26 №24, ст.27 №26,27.
|
|
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах елементів № 1-20 |
Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
Опрацювати §5 ст.34 №31,36. |
|
|
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
Опрацювати §6 ст.41 №39,41. |
|
|
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
Опрацювати §7 ст.43 №43,44. |
|
|
|
|
Виконання вправ та розв’язування задач. |
ТО№1 |
|
|
|
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
Опрацювати §8 ст.48 №47,48. |
|
|
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
Опрацювати §9 ст.52 №52,56. |
|
|
|
|
Періодичний закон, хімічний характер елементів і властивості простих речовин. |
|
Опрацювати §10 ст.58 №57,60. |
|
|
|
|
Періодичний закон і властивості складних речовин. Значення періодичного закону. |
|
Опрацювати §11-12 ст.62 №65. ст.65 №69. |
|
|
|
|
Виконання вправ та розв’язування задач. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
|
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№3,4) |
ТО№2 |
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (12 год) |
||||||
|
|
|
Природа хімічного зв’язку. |
|
|
ст.66 (конспект) |
|
|
|
Стійкість електронних оболонок. Йони. |
|
Опрацювати §13 ст.73 №78,80. |
|
|
|
|
Йонний зв’язок, його утворення. |
|
Опрацювати §14 ст.79 №83,87. |
|
|
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
|
Опрацювати §15 ст.84 №90,93. Опрацювати §16 до ст.86., ст. 89 №95. |
|
|
|
|
Електронні формули молекул. . Електронегативність атомів хімічних елементів. |
|
Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
Опрацювати §16 ст. 86-88 №96,99 |
|
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Демонстрації
5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови |
Опрацювати §17 ст.95 №105,106. |
|
|
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід №1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. (ст. 6-7) |
Повторити §17 ст.95 №107. |
|
|
|
|
Практична робота №1 Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
Виконання вправ, розв’язування задач. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань за І семестр |
|
§1-17 |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№5-6) |
ТО№3 |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
||||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (10 год) |
||||||
|
|
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.
|
Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
|
Опрацювати §18 ст.103 №114,115. |
|
|
|
Молярна маса. |
Розрахункові задачі №5 Обчислення молярної маси речовини. |
Опрацювати §19 ст.108 №122,133. |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
Розрахункові задачі №6 Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
Повторити §19 |
|
|
|
|
Молярна маса. |
Розрахункові задачі №7 Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
Повторити §19 ст.108 №125,129. |
|
|
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
Розрахункові задачі №8 Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
Опрацювати §20 ст.114 №135,136.
|
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
|
Повторити §20 ст.114 №137,138. |
|
|
|
|
Відносна густина газів. |
Розрахункові задачі №9 Обчислення з використанням відносної густини газів. |
Опрацювати §21 ст.120 №144,145. |
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
|
Повторити §21 |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань . |
|
|
|
|
|
|
Діагностична робота |
ТО№4 |
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (27 год) |
||||||
|
|
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
Навчальні проекти 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.
Домашній експеримент ст.168 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. |
ст.122 (конспект)
|
|
|
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
Демонстрації 7. Зразки оксидів. |
Опрацювати §22 ст.127 №156,158
|
|
|
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. |
Демонстрації 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
Опрацювати §26 ст.149 №190,192.
|
|
|
|
|
Основи. Фізичні властивості основ. Поширеність у природі та використання основ. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
Демонстрації 11.Зразки основ.
|
Опрацювати §23 ст.163 №210,212.
|
|
|
|
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід №2 Взаємодія лугів з кислотами в розчині. (ст. 9-11) Демонстрації 12. Хімічні властивості лугів. |
Повторити §28
|
|
|
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.
|
Демонстрації 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. |
Повторити §28
|
|
|
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). |
Демонстрації 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. |
Опрацювати §30
|
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
Розрахункові задачі №10 Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Опрацювати §27
|
|
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
|
|
|
|
|
Діагностична робота |
ТО№5 |
|
|
|
|
|
Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
Демонстрації 9. Зразки кислот.
|
Опрацювати §24
|
|
|
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. |
Демонстрації 10. Хімічні властивості кислот. |
Опрацювати §29
|
|
|
|
|
Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №3 Взаємодія хлоридної кислоти з металами (ст.13-15) |
Повторити §29
|
|
|
|
|
Розрахункові задачі №10 «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
|
|
|
|
Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.
|
Демонстрації 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. 16. Зразки солей. |
Опрацювати §25
|
|
|
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід №4 Взаємодія металів із солями у водному розчині. (ст.15-16) Демонстрації 17. Хімічні властивості солей. |
Опрацювати §31
|
|
|
|
|
Хімічні властивості середніх солей. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторні досліди №5-6 Взаємодія солей з лугами у водному розчині. (ст.16-17) Реакція обміну між солями в розчині. (ст.18-19) |
Повторити §30 |
|
|
|
|
Узагальнення знань про неорганічні речовини. |
ТО№6 |
|
Опрацювати §32 |
|
|
|
Неорганічні сполуки, довкілля і людина. |
|
|
Опрацювати §34 |
|
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
Опрацювати §33
|
|
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід №7 Розв’язування експериме-нтальної задачі на прикладі реакції обміну. (ст.20-23) Демонстрації 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. |
|
|
|
|
|
Практична робота №2 Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД |
(ст.23-26) |
|
|
|
|
|
Практична робота №3 Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД |
(ст. 26-31) |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань за ІІ семестр |
|
|
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів (№7-9) |
|
|
|
|
|
|
Підсумковий урок |
ТО№7 |
|
Назва теми |
Кількість годин |
Практичні роботи |
Лабораторні досліди |
Демонстрації |
Навчальні проекти |
Контрольні роботи |
Тематичне оцінювання |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
2 |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
17 |
- |
- |
3 |
4 |
2 |
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
12 |
- |
1 |
2 |
2 |
1 |
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
10 |
- |
- |
1 |
- |
1 |
1 |
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
27 |
2 |
6 |
12 |
3 |
3 |
|
Разом |
68 |
2 |
7 |
18 |
9 |
2 |
7 |