Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Світова література» (автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2013).
ПОГОДЖЕНО: Заст. директора школи Басенко І. М. _______ «_______» 20__ року |
ЗАТВЕРДЖЕНО: Паладій О. М. _____ «_______» 20__ року |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
із зарубіжної літератури
на 2017/2018 навчальний рік
для 5 класу
вчителя зарубіжної літератури
Шитель Аліни Володимирівни
Календарне планування розроблено
на основі програми «Світова література. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
з українською мовою навчання»
(зі змінами, затвердженими
наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р),
програму підготували: О. М. Ніколенко,
К. В. Таранік-Ткачук,
С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,
Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.
Підручник «Світова література»
(автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2013)
Орієнтовне календарно-тематичне планування
За програмою на вивчення курсу «Зарубіжна література» відводиться 70 годин, 2 години на тиждень.
З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,
4 години на уроки розвитку мовлення;
4 години – позакласне читання;
6 годин – резервний час.
Обов’язкова кількість видів контролю у 5 класі
Семестр |
Контрольні роботи |
Розвиток мовлення |
Позакласне читання |
Перевірка зошитів |
Прим. |
|
Різні форми контролю |
Контрольний класний твір |
|||||
І |
2 |
- |
2 (1у+1п) |
2 |
4 |
|
ІІ |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
5 |
|
I семестр
№
|
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||
Вступ
|
|||||
1 |
Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Теорія літератури: художня література, зарубіжна література. |
|
|
||
2 |
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Теорія літератури: фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня. |
|
|
||
3 |
Розвиток мовлення (письмово). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. Складання оповідання за прислів’ям. |
|
РМ |
||
Казки народів світу
|
|||||
4 |
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Теорія літератури: автор, початкові поняття про оригінал і переклад. |
|
|
||
5 |
Позакласне читання. Російська народна казка «Василиса Прекрасна». |
|
ПЧ |
||
6 |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. Теорія літератури: антитеза, алегорія. |
|
|
||
7 |
Японські народні казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок. |
|
|
||
8 |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів. |
|
|
||
9 |
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. |
|
|
||
10 |
Втілення в образі Сіндбада - Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
|
|
||
11 |
Значення діяльності братів Я. і В. Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. |
|
|
||
12 |
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів казки. Антитеза у творі. Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза. |
|
|
||
13 |
Позакласне читання. Російська казка «Морозко». Спільні елементи казок «Морозко» та «Пані Метелиця» (теми, образи, особливості будови). |
|
ПЧ |
||
14 |
Контрольна робота № 1. «Казки народів світу» (тестові завдання). |
|
КР |
||
15 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Уславлення народної казки. |
|
|
||
16 |
Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила» «Край Лукоморя дуб зелений…». О. С. Пушкін «Казка про рибака та рибку». Синтез фольклорних і літературних елементів. |
|
Напам’ять |
||
17 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці. Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза. |
|
|
||
18 |
Г. К. Андерсен «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза, алегорія. |
|
|
||
19 |
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт твору. |
|
|
||
20 |
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. |
|
|
||
21 |
Контрольна робота № 2. «Казки народів світу (літературні казки)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
Природа і людина
|
|||||
22 |
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). Теорія літератури: початкове поняття про вірш. Тема, ідея вірша. |
|
|
||
23 |
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. Теорія літератури: пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. |
|
|
||
24 |
Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього». Виразне читання вірша напам’ять. |
|
Напам’ять |
||
25 |
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). |
|
|
||
26 |
Генріх Гейне «Задзвени із глибини…». Виразне читання вірша напам’ять |
|
Напам’ять |
||
27 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи: зображення поведінки та звичок тварин. (Аналіз І розділу) Теорія літератури: тема, ідея твору. |
|
|
||
28 |
Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Утвердження любові до всього живого. (Аналіз ІІ розділу) |
|
|
||
29 |
Е. Сетон-Томпсон «Лобо». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. (Аналіз ІІІ розділу) |
|
|
||
30 |
Контрольна робота № 3. «Природа і людина» (тестові завдання). |
|
КР |
||
31 |
Розвиток мовлення (усно). Переказ ключових епізодів оповідання Е. Сетон-Томпсона «Лобо». |
|
РМ |
||
32 |
Позакласне читання. Історія народження Ісуса Христа очима дитини й дорослого в оповіданні Сельми Лагерлеф «Свята ніч». |
|
ПЧ |
||
33 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
||
Для вивчення напам’ять:
II семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
||
Світ дитинства
|
|||||
34 |
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Факти життя і творчості Марка Твена. Історія створення твору. Секрети популярності повісті Марка Твена. Коментоване читання «Передмови» до повісті «Пригоди Тома Сойєра» (І розділ). ТЛ. Початкові поняття про повість. |
|
|
||
35 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ уяви та гри Тома Сойєра (аналіз ІІ і ІІІ розділів твору). ТЛ. Початкове поняття про сюжет. |
|
|
||
36 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки (розділи IV-VIII). |
|
|
||
37 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн: спільне і відмінне в характерах героїв (розділи ІХ-ХІІ). ТЛ. Портрет. |
|
|
||
38 |
Ставлення автора до своїх героїв: Том Сойєр - головний герой повісті (розділи ХІІ-ХХІІ). ТЛ. Поглиблення поняття «портрет». |
|
|
||
39 |
Розвиток мовлення (усно). Стислий усний переказ за поданим планом уривку «Втікачі на безлюдному острові» (розділ XIV). |
|
РМ |
||
40 |
Дружба, кохання, людяність, справедливість – провідні ідеї повісті «Пригоди Тома Сойєра» (розділи ХХІІІ – ХХХV). Коментоване читання «Заключного слова» твору. |
|
|
||
41 |
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. ТЛ. Початкове поняття про повість. |
|
|
||
42 |
Ідея радості життя й відкриття світу у творі Елеонор Портер «Поліанна». |
|
|
||
43 |
Вплив героїні на життя міста. Поліанна та її друзі. |
|
|
||
44 |
Художні засоби розкриття образу Поліанни. ТЛ. Поглиблення поняття «портрет». |
|
|
||
45 |
Контрольний твір. Створення фанфіку на основі повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» та роману Елеонор Портер «Поліанна». |
|
КТ |
||
Сила творчої уяви
|
|||||
46 |
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби (розділи І-ІІ). ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення поняття про повість. |
|
|
||
47 |
Образ Аліси, світ її уяви (розділи ІІІ-ІV). ТЛ. Поглиблення поняття про казку (літературну). |
|
|
||
48 |
Захоплюючі пригоди Аліси в Країні Див (розділ V-VII). |
|
|
||
49 |
Персонажі, які оточують героїню (Білий Кролик, Король і Королева Сердець, Чеширський Кіт, Казна-Що-Не-Черепаха та інші) (розділи VIII-ІХ). |
|
|
||
50 |
Логіка безглуздості або нісенітниця з сенсом як засіб створення дивовижних ситуацій (розділи Х-ХІ). |
|
|
||
51 |
Особливості художньої мови твору «Аліса в Країні Див» (розділ ХІІ). |
|
|
||
52 |
«Перевернутий догори ногами світ в казці Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див». |
|
|
||
53 |
Розвиток мовлення (письмово). Написання вітального слова на честь літературного героя (або автора) (за повістю-казкою «Аліса в Країні Див» Льюїса Керролла). |
|
РМ |
||
54 |
Позакласне читання. Несподіваний ракурс – людина з погляду тварини у творі Карела Чапека «З точки зору кішки». |
|
ПЧ |
||
55 |
Марина Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). ТЛ. Поглиблення поняття про вірш. |
|
|
||
56 |
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
|
|
||
57 |
Контрольна робота № 4. «Сила творчої уяви (Льюїс Керролл, Марина Цвєтаєва)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
Сучасна літератури у колі добрих справ
|
|||||
58 |
Короткий огляд сучасної літератури для дітей: Роальд Дал, Туве Янсон, Пауль Маар, Джоан Кетлінг Ролінг та їхні твори. |
|
|
||
59 |
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». «Я пишу тільки про те, що захвачує дух чи смішить» (Роальд Дал). Знайомство з героями твору. |
|
|
||
60 |
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Дива на фабриці Віллі Вонкі. |
|
|
||
61 |
Доброта і щирість головного героя. ТЛ. Поглиблення понять «персонаж» і «герой літературного твору». |
|
|
||
62 |
Чарівність художнього світу Туве Янсон. Повість «Комета прилітає». |
|
|
||
63 |
Система образів літературної серії про Мумі-тролів. Втілення в ній ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
|
||
64 |
Яскравість художнього світу Туве Янсон. Елементи фольклору та їх значення для розкриття головної ідеї повісті «Комета прилітає». |
|
|
||
65 |
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. |
|
|
||
66 |
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі. |
|
|
||
67 |
Позакласне читання. Пауль Маар «Що не день, то субота». |
|
ПЧ |
||
68
|
Контрольна робота № 5. «Сучасна літератури у колі добрих справ (Роальд Дал, Туве Янсон, Пауль Маар)» (тестові завдання). |
|
КР |
||
Підсумки
|
|||||
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
||
70 |
Презентація курсу «Зарубіжна література», 6 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів. |
|
|
||