25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Календарно-тематичне планування уроків із зарубіжної літератури у 5 класі

Про матеріал

Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Світова література» (автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2013).

Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО:

Заст. директора школи

Басенко І. М. _______

«_______» 20__ року

ЗАТВЕРДЖЕНО:
Директор школи

Паладій О. М. _____

«_______» 20__ року

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

із зарубіжної літератури

на 2017/2018 навчальний рік

для 5 класу

вчителя зарубіжної літератури

Шитель Аліни Володимирівни

 

 

Календарне планування розроблено

на основі програми  «Світова література. 5-9 класи.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

з українською мовою навчання»

(зі змінами, затвердженими

наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р),

програму підготували: О. М. Ніколенко,

К. В. Таранік-Ткачук,

С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,

Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.

Підручник «Світова література»

(автор: Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2013)

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовне календарно-тематичне планування

 

За програмою  на вивчення курсу «Зарубіжна література»  відводиться  70 годин,  2 години на тиждень.

З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,

 4 години на уроки розвитку мовлення;

 4 години – позакласне читання;

 6 годин – резервний час.

 

Обов’язкова кількість видів контролю у 5 класі

 

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

-

2

(1у+1п)

2

4

 

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I семестр

 

Тема уроку

Дата

Примітка

 

Вступ

 

1

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

Теорія літератури: художня література, зарубіжна література.

 

 

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

Теорія літератури: фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

 

 

3

Розвиток мовлення (письмово). Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. Складання оповідання за прислів’ям.

 

РМ

 

Казки народів світу

 

4

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

Теорія літератури: автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

 

 

5

Позакласне читання. Російська народна казка «Василиса Прекрасна».

 

ПЧ

6

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

Теорія літератури: антитеза, алегорія.

 

 

7

Японські народні казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

 

 

8

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

 

 

9

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

 

 

10

Втілення в образі Сіндбада - Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

 

 

11

Значення діяльності братів Я. і В. Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.

 

 

12

Брати Якоб і Вільгельм Грімм. «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів казки. Антитеза у творі.

 Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза.

 

 

13

Позакласне читання. Російська казка «Морозко». Спільні елементи казок «Морозко» та «Пані Метелиця» (теми, образи, особливості будови).

 

ПЧ

14

Контрольна робота № 1. «Казки народів світу» (тестові завдання).

 

КР

15

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Уславлення народної казки.

 

 

16

Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила» «Край Лукоморя дуб зелений…».

О. С. Пушкін «Казка про рибака та рибку». Синтез фольклорних і літературних елементів.

 

Напам’ять

17

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці.

 Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза.

 

 

18

Г. К. Андерсен «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза, алегорія.

 

 

19

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт твору.

 

 

20

Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

 

 

21

Контрольна робота № 2. «Казки народів світу (літературні казки)» (тестові завдання).

 

КР

 

Природа і людина

 

22

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). 

Теорія літератури: початкове поняття про вірш. Тема, ідея вірша.

 

 

23

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

Теорія літератури: пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. 

 

 

24

Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього».

Виразне читання вірша напамять.

 

Напам’ять

25

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

 

 

26

Генріх Гейне «Задзвени із глибини…».

Виразне читання вірша напамять

 

Напам’ять

27

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи: зображення поведінки та звичок тварин. (Аналіз І розділу)

Теорія літератури: тема, ідея твору.

 

 

28

Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Утвердження любові до всього живого. (Аналіз ІІ розділу)

 

 

29

Е. Сетон-Томпсон «Лобо». Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору. (Аналіз ІІІ розділу)

 

 

30

Контрольна робота № 3. «Природа і людина» (тестові завдання).

 

КР

31

Розвиток мовлення (усно). Переказ ключових епізодів оповідання Е. Сетон-Томпсона «Лобо».

 

РМ

32

Позакласне читання. Історія народження Ісуса Христа очима дитини й дорослого в оповіданні Сельми Лагерлеф «Свята ніч».

 

ПЧ

33

Узагальнення і систематизація  навчального матеріалу.

 

 

 

Для вивчення напам’ять:

 

  1. Олександр Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила» «Край Лукоморя дуб зелений…».
  2. Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього».
  3. Генріх Гейне «Задзвени із глибини…».

 

 

 

 

 

II семестр

Тема уроку

Дата

Прим.

 

Світ дитинства

 

34

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Факти життя і творчості Марка Твена. Історія створення  твору. Секрети популярності повісті Марка Твена. Коментоване читання «Передмови» до повісті «Пригоди Тома Сойєра» (І розділ).

ТЛ. Початкові поняття про повість.

 

 

35

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ уяви та гри Тома Сойєра (аналіз ІІ і ІІІ розділів твору).

ТЛ. Початкове поняття про сюжет.

 

 

36

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки (розділи IV-VIII).

 

 

37

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і  Гекльберрі Фінн: спільне і відмінне в характерах героїв

 (розділи ІХ-ХІІ).

ТЛ. Портрет.

 

 

38

Ставлення автора до своїх героїв: Том Сойєр - головний герой повісті (розділи ХІІ-ХХІІ).

ТЛ. Поглиблення поняття «портрет».

 

 

39

Розвиток мовлення (усно). Стислий усний переказ за поданим планом уривку «Втікачі на безлюдному острові» (розділ XIV).

 

РМ

40

Дружба, кохання, людяність, справедливість – провідні ідеї повісті «Пригоди Тома Сойєра» (розділи ХХІІІ – ХХХV). Коментоване читання «Заключного слова» твору.

 

 

41

Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору.

ТЛ.  Початкове поняття про повість.

 

 

42

Ідея радості життя й відкриття світу у творі Елеонор Портер «Поліанна».

 

 

43

Вплив героїні на життя міста. Поліанна та її друзі.

 

 

44

Художні засоби розкриття образу Поліанни.

ТЛ. Поглиблення поняття «портрет».

 

 

45

Контрольний твір. Створення фанфіку на основі повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» та роману  Елеонор Портер «Поліанна».

 

КТ

 

 

Сила творчої уяви

 

46

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби (розділи І-ІІ).

ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення поняття про повість.

 

 

47

Образ Аліси, світ її уяви (розділи ІІІ-ІV).

ТЛ.  Поглиблення поняття про казку (літературну).

 

 

48

Захоплюючі  пригоди Аліси в Країні Див (розділ V-VII).

 

 

49

Персонажі, які оточують героїню (Білий Кролик, Король і Королева Сердець, Чеширський Кіт, Казна-Що-Не-Черепаха та інші) (розділи VIII-ІХ).

 

 

50

Логіка безглуздості або нісенітниця з сенсом як засіб створення дивовижних ситуацій (розділи Х-ХІ).

 

 

51

Особливості художньої мови твору «Аліса в Країні Див» (розділ ХІІ).

 

 

52

«Перевернутий догори ногами світ в казці Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див».

 

 

53

Розвиток мовлення (письмово). Написання вітального слова на честь літературного героя (або автора) (за повістю-казкою «Аліса в Країні Див» Льюїса Керролла).

 

РМ

54

Позакласне читання. Несподіваний ракурс – людина з погляду тварини у творі Карела Чапека «З точки зору кішки».

 

ПЧ

55

Марина Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

ТЛ.  Поглиблення поняття про вірш.

 

 

56

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

 

57

Контрольна робота № 4. «Сила  творчої уяви          (Льюїс Керролл,   Марина Цвєтаєва)» (тестові завдання).

 

КР

 

Сучасна літератури у колі добрих справ

 

58

Короткий огляд сучасної літератури для дітей: Роальд Дал, Туве Янсон, Пауль Маар, Джоан Кетлінг Ролінг та їхні твори.

 

 

59

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

«Я пишу тільки про те, що захвачує дух чи смішить» (Роальд Дал). Знайомство з героями твору.

 

 

60

Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Дива на фабриці Віллі Вонкі.

 

 

61

Доброта і щирість головного героя.

ТЛ. Поглиблення понять «персонаж» і «герой літературного твору».

 

 

62

Чарівність художнього світу Туве Янсон. Повість «Комета прилітає».

 

 

63

Система образів літературної серії про Мумі-тролів. Втілення в ній ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

64

Яскравість художнього світу Туве Янсон. Елементи фольклору та їх значення для розкриття головної ідеї повісті «Комета прилітає».

 

 

65

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.

 

 

66

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі.

 

 

67

Позакласне читання. Пауль Маар  «Що не день, то субота».

 

ПЧ

68

 

 

Контрольна робота № 5. «Сучасна літератури у колі добрих справ (Роальд Дал, Туве Янсон, Пауль Маар)» (тестові завдання).

 

КР

 

Підсумки

 

69

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

70

Презентація курсу «Зарубіжна література», 6 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів.

 

 

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку