Урок позакласного читання із зарубіжної літератури для 5 класу на тему " Кір Буличев. " Дівчинка з ЗемлІ"
Тема: Кір Буличев «Дівчинка з Землі»
Мета: ознайомити учнів з творчістю К.Буличева; розкрити зміст його повісті; розвивати навички зв'язного мовлення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: портрет письменника, фрагменти кінофільму, текст твору.
Тип уроку: урок позакласного читання
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Сьогодні з вами ми ознайомимося з відомим російським вітчизняним письменником Кіром Буличевим. На уроці будьте старанні, говоріть чітко, щоб було все зрозуміло.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда
- Що таке фантазія?
- Хто такий фантазер?
-Що таке фантастика?
ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
1. Знайомство з біографією письменника
Справжнє ім'я письменника Ігор Всеволодович Можейко. Народився він у Москві 18 жовтня 1943 року. Після закінчення школи вступив в Московський державний інститут іноземних мов імені Моріса Тореза, який закінчив у 1957 році. Два роки працював у Бірмі перекладачем , а у 1959 році повернувся до Москви і вступив до аспірантури інституту сходознавства АН СРСР. Писав історико-географічні нариси для журналів «Вокруг света» і «Азія та Африка сьогодні». У 1962 році закінчив аспірантуру, з 1963 року працює в Інституті сходознавства, спеціалізуючись на історії Бірми.
Перше оповідання «Маунг Джо буде жити» був опублікований в 1961 році. Фантастику почав писати в 1965 році. Фантастичні твори видавав виключно під псевдонімом Кирило Буличов ( псевдонім був створений з імені дружини і дівочого прізвища матері письменника). Згодом ім'я Кирило почали писати скорочено – «Кір». Справжнє ім'я письменник зберігав в таємниці до 1982 року, оскільки вважав, що керівництво інституту не вважатиме фантастику серйозним заняттям, і боявся, що після розкриття псевдоніма буде звільнений.
Видано кілька десятків книг, опубліковано сотні творів, екранізовано більше двадцяти творів. Крім цього займався перекладом на російську мову фантастичних творів американських письменників. Одним з найвідоміших є п'ятисерійний фільм «Гостя з майбутнього».
Помер 5 вересня 203 року після важкої і тривалої хвороби. Похований у Москві на Міському кладовищі. У 2004 році посмертно став лауреатом шостої міжнародної премії в області фантастичної літератури імені Аркадія і Бориса Стругацьких у номінації «Критика і публіцистика», за серію нарисів «Пасербиія епохи».
Творчість. Фантастика.
У своїх творах письменник охоче звертався до раніше придуманих і описаних персонажів, в результаті чого вийшло кілька циклів творів, в кожному з яких описуються пригоди одних і тих самих героїв. Особливою популярністю користувалися безкінечні пригоди дівчинки-школярки Аліси. Головна героїня твору Аліса Сєлєзньова. Ім'я героїні автор дав на честь своєї дочки Аліси, яка народилася у 19621 році. Пригоди Аліси відбуваються у найрізноманітніших місцях і часах: на Землі ХХІ століття, в космосі, на океанському дні і навіть минулого, куди вона збирається на машині часу. У перших творах Аліса була єдиною з основних персонажів дитиною, а оповідання велося від імені космобіолога Сєлєзньова, батька Аліси.Пізніше основними героями разом з Алісою стали її ровесники – однокласники і друзі. Частина книги орієнтована на дітей молодшого віку. Цикл книг про Алісу одночасно інайпопулярніший, і самий неоднозначний . Критики не раз відзначали. Що ранні оповідання про Алісу були набагато сильніші , ніж наступні. Сам Буличов не раз в інтерв'ю говорив, що Аліса Сєлєзньова стала таким же «вічним героєм» , як Шерлок Холмс Конана Дойля. Остання повість про Алісу - «Аліса і Алісія» була закінчена у 2003 році, незадовго до смерті.
2. Словникова робота.
Космокатер, ілюмінатор, кают-компанія, відсік
3. Робота над твором.
4. Перегляд уривків кінофільму.
-Читання окремих епізодів твору.
- Що ви можете сказати щодо прочитаного твору?
-Якою ви уявляєте Алісу?
- Що найбільше подобається вам у цій дівчинці? Яку счаме пригоду Аліси ви прчитали? Що в ній є фантастичного та незвичайного?
- Від чийого імені ведеться розповідь? Що ви думаєте про оповідача?
- Як герої віднеслися до появи Аліси? Як змінилися їхні стосунки потім?
- Чи можна сказати, що Аліса була винахідливою дівчинкою? Чому?
4. Рефлексія
Мені сподобалось …
Мені запам'яталось …
Мені захотілося …
ІV. Підсумок уроку
– Який настрій у вас залишився після сьогоднішнього уроку?
– Щоб ви ще хотіли прочитати?
V.Домашнє завдання
Намалювати ілюстрації до твору
Тема: Кір Буличев «Дівчинка з Землі»
Мета: ознайомити учнів з творчістю К.Буличева; розкрити зміст його повісті; розвивати навички зв'язного мовлення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: портрет письменника, фрагменти кінофільму, текст твору.
Тип уроку: урок позакласного читання
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Сьогодні з вами ми ознайомимося з відомим російським вітчизняним письменником Кіром Буличевим. На уроці будьте старанні, говоріть чітко, щоб було все зрозуміло.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда
- Що таке фантазія?
- Хто такий фантазер?
-Що таке фантастика?
ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
1. Знайомство з біографією письменника
Справжнє ім'я письменника Ігор Всеволодович Можейко. Народився він у Москві 18 жовтня 1943 року. Після закінчення школи вступив в Московський державний інститут іноземних мов імені Моріса Тореза, який закінчив у 1957 році. Два роки працював у Бірмі перекладачем , а у 1959 році повернувся до Москви і вступив до аспірантури інституту сходознавства АН СРСР. Писав історико-географічні нариси для журналів «Вокруг света» і «Азія та Африка сьогодні». У 1962 році закінчив аспірантуру, з 1963 року працює в Інституті сходознавства, спеціалізуючись на історії Бірми.
Перше оповідання «Маунг Джо буде жити» був опублікований в 1961 році. Фантастику почав писати в 1965 році. Фантастичні твори видавав виключно під псевдонімом Кирило Буличов ( псевдонім був створений з імені дружини і дівочого прізвища матері письменника). Згодом ім'я Кирило почали писати скорочено – «Кір». Справжнє ім'я письменник зберігав в таємниці до 1982 року, оскільки вважав, що керівництво інституту не вважатиме фантастику серйозним заняттям, і боявся, що після розкриття псевдоніма буде звільнений.
Видано кілька десятків книг, опубліковано сотні творів, екранізовано більше двадцяти творів. Крім цього займався перекладом на російську мову фантастичних творів американських письменників. Одним з найвідоміших є п'ятисерійний фільм «Гостя з майбутнього».
Помер 5 вересня 203 року після важкої і тривалої хвороби. Похований у Москві на Міському кладовищі. У 2004 році посмертно став лауреатом шостої міжнародної премії в області фантастичної літератури імені Аркадія і Бориса Стругацьких у номінації «Критика і публіцистика», за серію нарисів «Пасербиія епохи».
Творчість. Фантастика.
У своїх творах письменник охоче звертався до раніше придуманих і описаних персонажів, в результаті чого вийшло кілька циклів творів, в кожному з яких описуються пригоди одних і тих самих героїв. Особливою популярністю користувалися безкінечні пригоди дівчинки-школярки Аліси. Головна героїня твору Аліса Сєлєзньова. Ім'я героїні автор дав на честь своєї дочки Аліси, яка народилася у 19621 році. Пригоди Аліси відбуваються у найрізноманітніших місцях і часах: на Землі ХХІ століття, в космосі, на океанському дні і навіть минулого, куди вона збирається на машині часу. У перших творах Аліса була єдиною з основних персонажів дитиною, а оповідання велося від імені космобіолога Сєлєзньова, батька Аліси.Пізніше основними героями разом з Алісою стали її ровесники – однокласники і друзі. Частина книги орієнтована на дітей молодшого віку. Цикл книг про Алісу одночасно інайпопулярніший, і самий неоднозначний . Критики не раз відзначали. Що ранні оповідання про Алісу були набагато сильніші , ніж наступні. Сам Буличов не раз в інтерв'ю говорив, що Аліса Сєлєзньова стала таким же «вічним героєм» , як Шерлок Холмс Конана Дойля. Остання повість про Алісу - «Аліса і Алісія» була закінчена у 2003 році, незадовго до смерті.
2. Словникова робота.
Космокатер, ілюмінатор, кают-компанія, відсік
3. Робота над твором.
4. Перегляд уривків кінофільму.
-Читання окремих епізодів твору.
- Що ви можете сказати щодо прочитаного твору?
-Якою ви уявляєте Алісу?
- Що найбільше подобається вам у цій дівчинці? Яку счаме пригоду Аліси ви прчитали? Що в ній є фантастичного та незвичайного?
- Від чийого імені ведеться розповідь? Що ви думаєте про оповідача?
- Як герої віднеслися до появи Аліси? Як змінилися їхні стосунки потім?
- Чи можна сказати, що Аліса була винахідливою дівчинкою? Чому?
4. Рефлексія
Мені сподобалось …
Мені запам'яталось …
Мені захотілося …
ІV. Підсумок уроку
– Який настрій у вас залишився після сьогоднішнього уроку?
– Щоб ви ще хотіли прочитати?
V.Домашнє завдання
Намалювати ілюстрації до твору