Поданий урок допоможе та дасть оцінку моральним якостям, вчинкам головної героїні Полліанни; викличе інтерес до життя і творчості письменниці Е. Портер.
‘’Полліанна’’. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста в повісті Е. Портер.
Мета:розвивати творчу уяву, навички зв’язного мовлення, спілкування, аналізу і систематизації навчального матеріалу, уміння висловлювати свою думку та обґрунтовувати її;
Виховувати повагу до літературної творчості; формувати всебічно розвинену особистість, прищеплювати інтерес до духовних надбань людства.
Обладнання: підручники, дидактичний матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
Нам дарує радість не те, що нас оточує,
а наше ставлення до навколишнього,і ми
буваємо щасливі,володіючи тим,що люби-
мо, а не тим, що інші вважають гідним лю-
бові
Ф. де Ларошфуко
Хід і структура уроку
Мотивація навчальної діяльності.
Радість-всесвіту пружина,
Радість-творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й душа.
Радість квіти розвиває,
І розгін дає сонцям,
Їх в простори пориває,
Невідомі мудрецям.
(Ф.Шиллер.Ода ,,До радості’’ у перекладі М.Лукаша)
-- Такі слова взяті за основу для гімну Євросоюзу. Це свідчить про те, що загальна тенденція розвитку світової цивілізації спрямована на реалізацію людиною її прагнення до щастя, гармонії та радості в цьому, на жаль, досить короткочасному людському житті. То ж будемо вчитися радості в Полліанни, знайомлячись із розділами роману Е. Потер, запропоновані в підручнику.
IV.Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Словникова робота
Роман – один із жанрів художньої літератури, прозовий твір, місткий за обсягом, складний за будовою, у якому широко охоплено важливі проблеми, життєві події, розкрито історії багатьох персонажів протягом значного проміжку часу. Залежно від того, про що йдеться у творі, роман може бути пригодницьким, історичним, фантастичним, автобіографічним, вихованим тощо.
Характерні ознаки роману:
Самостійна робота «Перше враження»: яке враження справила на вас Полліанна?
4.Складання правил «гри в радість»
Правила «гри в радість»
5.Інтирактивна вправа ,,Мікрофон’’
1. ,,Для мене особисто ,,гра в радість’’-це…’’
2. ,,У Полліанни я б запозичив (-ла)…’’.
6. Ситуативна гра ,,Діалог з літературним героєм’’: придумайте запитання до Палліанни і знайдіть рядки у повісті, які можуть бути відповідями до них.
7.Робота в групах ,,Уроки добра та милосердя’’.
1. Знайдіть і випишіть з повісті афоризми Полліани.
2. Як ви їх розумієте? Наведіть приклади з тексту.
3. Складіть міні-роздум, використавши як тезу один з афоризмів.
8. Створення проблемної ситуації. Чи можна Полліанну вважати чарівницею?
1. Прочитайте (прослухайте) вірш Ю.Моріц ,,Пісня про чарівника’’.
2. Назвіть схожі риси чарівника і Полліанни.
3. Чи можна вважати Полліанну чарівницею? Доведіть вашу думку.
4.Ща таке справжнє диво?
Песня о волшебнике
Сапожник починяет нам ботинки.
А плотник - табуретки и крыльцо,
Но только у волшебника в починке
Светлеет ваше сердце и лицо!
Какая тонкая работа-
Счастливым сделать хоть кого-то,
Цветок удачи принести,
От одиночества спасти,
А самому потом тихонечко уйти…
Волшебник-это сказочная личность,
И сказочно он скромен, господа,
В нём сказочно отсутствует двуличность,
И выгод он не ищет никогда.
Язык чужой обиды и печали
Волшебник изучает с детских лет,
Его вселять надежды обучали-
И это основной его предмет!
9.Асоціативний диктан
1.Випишіть із зазначених рис характеру ті, які притаманні героїні (або навпаки: які риси не притаманні).
Жадібність,цікавість,сила волі,стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, люб’язність, скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, хитрість, балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність, байдужість, запальність, енергійність, душевність,простота, правдивість , сміливість, відданість.
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Бесіда з питаннями рубрики «перевір себе» підручника(стр228)
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ