Календарно-тематичне планування уроків з предмету «Інтегрований курс «Література» (російська та зарубіжна)»
в 7 класі
на І семестр
(українською мовою)
№ уроку |
Зміст уроку та домашнє завдання |
Дата |
Примітки |
1. |
Вступ. Людина – головний об’єкт зображення художньої літератури. Особистість автора, його світобачення та ставлення до зображувальних героїв. Перекладна література як вікно в світ інших народів. Д/з: прочитати с.3-6, усно відповісти на питання (с.6)
|
|
ТЛ. Розвиток понять про художню літературу, оригінал і переклад творів |
2. |
ПЧ. Презентація книги, прочитаної влітку. Д/з: повторити с.3-6 |
|
|
3. |
З усної народної творчості (російські билини) Російські билини. Втілення в билинах народних уявлень про людину й сенс її життя. Художня своєрідність билини «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Д/з: прочитати с.7-20, вивчити терміни, усно відповісти на питання (с.11, 19-20) |
|
ТЛ. Поняття про билину, билинний вірш, гіперболу. Розвиток поняття про епітет (постійний епітет) |
4. |
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Героїчний зміст і патріотичний смисл билини. Д/з: повторити с.7-20 |
|
|
5. |
РМ. Твір по картині (письмово). Д/з: повторити с.7-20 |
|
|
6. |
«Вольга і Микула Селянинович». Прославлення мирної праці в билині. Епічне змагання богатиря-орача з воїнами. Роль детальних описів, постійних епітетів і гіпербол у билині. Д/з: повторити с. 7-11, усно відповісти на питання (с.11, 19-20) |
|
|
7. |
ПЧ. З героїчного епосу народів світу. «Пісня про Роланда». Д/з: усно відповісти на питання, завчасно заготовлені вчителем |
|
|
8. |
Балада в літературі В.А.Жуковський. Короткі відомості про поета. Зображення народних традицій і звичаїв у баладі «Світлана», художня своєрідність балади. Д/з: прочитати с.21-24, 28-32, вивчити терміни, усно відповісти на питання (с.27 (1-3, 8), 28 (завдання з зірочкою), 32) |
|
ТЛ. Поняття про баладу |
9. |
Фантастичне і реальне в баладі В.А.Жуковського «Світлана». Фрідріх Шиллер: короткі відомості про письменника. Балада «Рукавичка». Д/з: повторити с.28-32, прочитати с.21-22, усно відповісти на питання (с.27 (4-5), 34-35) |
|
ТЛ. Розвиток понять про баладу, оригінал і переклад творів |
10. |
Роберт Льюїс Стівенсон. Короткі відомості про письменника. Д/з: прочитати с.24-25 |
|
|
11. |
Прославлення в баладі Р.Стівенсона «Вересковий мед» мужності і волелюбності людини, непідвласної завойовникам. Фольклорні елементи в творі. Д/з: прочитати с.35-38, усно відповісти на питання (с.27 (7), 38) |
|
|
12. |
ПЧ. Адам Міцкевич. «Світязь». Контрольна робота №1 з теми «З усної народної творчості. Балада в літературі» (тести). Тематичне оцінювання №1. Д/з: прочитати с.25-27, 39-45, усно відповісти на питання (с. 27 (3, 6), 45); повторити вивчений матеріал (с.3-45) |
|
|
13. |
Із золотого фонду російської літератури О.С.Пушкін. Роки становлення Пушкіна як поета. Волелюбний дух поезії «вчорашнього ліцеїста». Взаємини поета і влади. Південне заслання. О.С.Пушкін і Україна. Д/з: прочитати с.46-49, усно відповісти на питання (с.49) |
|
|
14. |
О.С.Пушкін. «В’язень», «Пташка». Волелюбний характер віршів. Зображення в них прагнення до свободи. Метафоричний смисл назви вірша «В’язень». Д/з: прочитати с.50-51, усно відповісти на питання (с.50-51), вивчити вірш «В’язень» |
|
Напам’ять |
15.
|
О.С.Пушкін. «Якщо життя тебе обдурить…», «Квітка». Роздуми про людське життя, щастя, любов, оптимізм. Д/з: прочитати с.52-53, усно відповісти на питання (с.52-53) |
|
ТЛ. Розвиток понять про риму, строфу, розміри |
16. |
РМ. Чітке (усне і письмове) висловлювання з опорою на художній текст. |
|
|
17. |
О.С.Пушкін. «Станційний доглядач». Головні персонажі та їхні долі в творі. Зображення «маленької людини» в повісті. Д/з: прочитати с.53-65, усно відповісти на питання (с.55, 64-65), вивчити терміни |
|
ТЛ. Поняття про композицію |
18. |
О.С.Пушкін. «Станційний доглядач». Драматизм долі героїні. Біблійна притча про блудного сина в творчому переосмисленні Пушкіна. Гуманізм повісті. Контрольна робота №2 з теми «Із золотого фонду російської літератури. Творчість О.С.Пушкіна» (тести). Тематичне оцінювання №2. Д/з: повторити с.53-64
|
|
|
19. |
М.Ю.Лермонтов. Відомості про годи навчання поета. Взаємини поета і влади. Кавказ у житті та творчості поета. Д/з: прочитати с.66-69, відповісти на питання (с.68-69) |
|
|
20. |
«Кавказ» («Хоча я долею на зорі моїх днів…»). Кавказ – колиска поезії М.Лермонтова. Захоплення красою і величюю Кавказу. Д/з: повторити с.66-69, вивчити «Кавказ» |
|
ТЛ. Поняття про поему, ліричний монолог. Напам’ять |
21. |
«Мцирі». Зображення надзвичайних обставин, які розкривають характери головних героїв, їх прагнення відстояти свою честь. Д/з: прочитати с.69-90, усно відповісти на питання (с.90) |
|
|
22. |
«Мцирі». Втілення в образі Мцирі неспокою, жаги до життя, волелюбності, патріотизму і прагнення до єднання з близькими духом людьми. Д/з: повторити с.69-90, вивчити уривок з поеми «Мцирі» |
|
Напам’ять |
23. |
Художні особливості поеми «Мцирі». Д/з: повторити с.69-90, скласти письмову характеристику Мцирі |
|
|
24. |
Самостійна робота з теми «Творчість М.Ю.Лермонтова» (літературний диктант). Д/з: повторити с.69-90 |
|
|
25. |
М.В.Гоголь. Розвиток літературного таланту письменника. М.В.Гоголь і Україна. Український колорит збірок «Вечори на хуторі біля Диканьки» і «Миргород». Д/з: прочитати с.91-93, усно відповісти на питання (с.93) |
|
|
26. |
«Тарас Бульба». Зображення вільного світу козаків Запорізької Січі в повісті «Тарас Бульба». Д/з: прочитати с.93-122, усно відповісти на питання (с.121), вивчити терміни |
|
ТЛ. Поняття про героїчну повість; характеристика літературного героя |
27. |
«Тарас Бульба». Героїчний характер Тараса Бульби. Д/з: повторити с.93-122, виконати тестове завдання, завчасно підготовлене вчителем |
|
|
28. |
«Тарас Бульба». Протиставлення життєвого вибору в долях синів Тараса Бульби. Цілісність натури Остапа, його вірність ідеї захисту рідної землі. Трагедія Андрія: конфлікт почуття і обов'язку. Майстерність М.Ю.Лермонтова в розкритті характерів героїв. Д/з: повторити с.91-122, вивчити уривок з повісті «Тарас Бульба», підготуватися до складання характеристики одного з головних героїв повісті (на вибір) |
|
Напам’ять |
29. |
РМ. Порівняльна характеристика літературних героїв (за повістю М.В.Гоголя «Тарас Бульба» (усно). Д/з: повторити с.93-122, підготуватися до виразного читання опису природи |
|
|
30. |
Масові сцени та їх значення в повісті «Тарас Бульба». Картини української природи: виразне читання опису степу. Особливості гоголівської прози. Д/з: повторити с.46-122 |
|
|
31. |
Контрольна робота №3 з теми «Із золотого фонду російської літератури. Творчість М.Ю.Лермонтова та М.В.Гоголя» (письмовий твір). Тематичне оцінювання №3. Д/з: повторити с.46-122
|
|
|
32. |
ПЧ. Своєрідність збірки повістей М.В.Гоголя «Миргород». Підбиття підсумків навчання в І семестрі. Д/з: повторити с.3-122 |
|
|