Календарно – тематичне планування уроків літературного читання для 2-го класу.
За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 1 – 4 класи. Автори М..Вашуленко, К.І. Пономарьова, О.Ю. Прищепа, В.О.Мартиненко, .О.Караман, Н.І.Лунько
Підручник:Савченко О.Я. Літературне читання:підручник для 2 кл.-К.: Видавничий дім «Освіта»,2013;
Савченко О.Я. «Я люблю читати» : навчальний посібник з літературного читання для учнів 2 кл.
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор _________________
__________________________
__________________________
“ “ 20 р.
Календарно – тематичне планування уроків
літературного читання
2 клас
57 годин (І семестр.3 години на тиждень),
76 годин (ІІ семестр. 4 години на тиждень)
За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 1 – 4 класи. Автори М..Вашуленко, К.І. Пономарьова, О.Ю. Прищепа, В.О.Мартиненко, .О.Караман, Н.І.Лунько
Підручник:Савченко О.Я. Літературне читання:підручник для 2 кл.-К.: Видавничий дім «Освіта»,2013;
Савченко О.Я. «Я люблю читати» : навчальний посібник з літературного читання для учнів 2 кл.
№ з/п |
Дата |
Тема, матеріал до уроку |
Розділ. В рідній школі – рідне слово Тема. Наче вулик, наша школа |
||
1. |
|
Дзвоник кличе нас до школи. Знайомство з підручником «Літературне читання». Умовні позначення. Звернення автора підручника до учня (учениці). П.Чубинський «Державний Гімн України». Вступ до теми «В рідній школі-рідне слово». Д.Павличко «Школа», прислів’я, Л.Глібов «Бачити-не бачить…» Літ. чит. с.2-6 |
2. |
|
Які бувають школи? В.Фетисов «Хто чого вчиться», С.Жупанин «У лісовій музичній школі». Читаємо з інтонацією. Літ. чит. с.6-8 |
3. |
|
Історії зі шкільного життя. М.Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?», прислів’я, Л. Вахніна «Кордон». Визначаємо дійових осіб. Літ.чит с.8-10 |
4. |
|
Хитрощі не люблять совісті. В.Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила». Поділяємо текст на частини. Г.Бойко «Ділові розмови». Розігруємо діалог. Літ. чит. с.10-13 |
5. |
|
І сила перед розумом никне. Н.Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша», казка «Сильніше за силу». Поняття про абзац. Блок «Чи уважно ти читав?» Узагальнення за темою. Літ. чит. с.13-15 |
6. |
|
Урок позакласного читання. ______________________ |
7. |
|
Нас кличе веселий дзвінок. М.Сингаївський «Веселий дзвінок», А.Качан «Загадка-добавлянка», Н.Умеров «Наш клас», М.Чумарна «Вересень», Т.Коломієць «Загадка». Висловлюємо почуття від прочитаного. Я люблю чит. с. 4-6 |
8. |
|
Радість розуміння. В.Сухомлинський «Кошеня за пазухою», В.Коломієць «Крокодилів урок». О. Буцень «У новій школі». Висловлюємо своє ставлення до героїв. Я люблю чит. с. 7-8 |
9. |
|
Історії з шкільного життя. М.Пригара «Тайна», К. Ушинський «Діти в гаю». Визначаємо головну думку. Я люблю чит. с. 9-12 |
10. |
|
Все встигає той робити, хто уміє час цінити. М.Хоросницька «Добра порада», В. Гринько «Мирилки», Л.Костенко «Здивовані квіти», «Ліс на світанку». Веселе слово. Визначаємо емоційний настрій прочитаного. Пригадай і поміркуй. Я люблю чит. с.12-16 |
11 |
|
Яка стежка найкраща. Українська народна пісня «Дорогі гості», Д.Чередниченко «Яка стежка найкраща», І.Гнатюк «Наша хата», прислів'я, В.Сухомлинський «Поздоровляємо». Читаємо з радістю. Я люблю чит. с.17-19 |
12 |
|
Урок позакласного читання_____________________ Рекомендовані твори: Н.Карпусь «Колисаночка», О.Орач «Вчуся в мами», П.Осадчук «Я навчаюся у тата», скоромовки, В.Багірова «Бабця спить». Розвиваємо зв’язне мовлення. Я люблю чит. с. 17-23 Тема |
Тема. Розвивайся,звеселяйся, моя рідна мово… |
||
13. |
|
Колискові пісеньки – перлинки української мови. М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова…», «Ой люлі, ой люлі…», «Тиха нічка теплесенька…», «Ходить котик по горі». Розучуємо колискові. Літ. чит. с.16-17 |
14. |
|
Пісеньки рідні з дитинства. «Кукуріку, півнику!», «Добрий вечір, зайчику», дитячі заклички. Розучуємо заклички та дитячі пісеньки. Літ. чит. с.18-19 |
15. |
|
Осінь – золотокоса красуня. В.Скуратівський «Прощальний листопад», В. Скомаровський «Лісова колиска», Д. Павличко «Небеса прозорі…». Картина О. Шовкуненко «Осінь». Спостерігаємо за природою. Літ. чит. с.20-22 |
16. |
|
Дивись так, щоб бачити, слухай так, щоб почути. В.Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». Пошук влучних слов. Літ. чит. с.22-24 |
17. |
|
Як багато може розповісти одне слово. А. Коваль «Слова розповідають», Н. Кир’ян «Словенятко», Л. Компанієць «Ковалівна», О. Пчілка «Журавель», А.М’ястківський «Неня». Звертаємося до найрідніших. Літ. чит. с.24-27 |
18.
|
|
Урок позакласного читання_____________________ Осінь щедра, осінь золотава. Рекомендовані твори: Максим Рильський «Ми збирали з сином…». Євген Гуцало «Лосі», «Знов прийшла на землю осінь». Олекса Ющенко «Гриби з парасольками», «Танець грибів». Тамара Коломієць «Я ходив сьогодні в ліс». Галина Биченюк «Вересень». Юрій Старостенко «Осінній господар». Удосконалюємо навички виразного читання. |
19. |
|
Народ скаже як зв'яже. «В’язка народних прислів’їв», скоромовки, лічилки, «Жменька загадок з твого класу». І.Січовик «Тими самими словами…». М.Хоросницька «Матусин заповіт». Збагачуємо словниковий запас. Блок перевір свої досягнення. Узагальнення за темою. Літ. чит. с.27-31 |
Розділ. Казка вчить, як на світі жити Тема. Українські народні казки |
||
20. |
|
У світі казки чарівної. Вступ до теми. Українська народна казка «Рукавичка». Читаємо в особах. Літ. чит. с.32-35 |
21. |
|
На язиці медок, а на думці льодок. Українська народна казка «Лисиця та їжак». Читаємо мовчки. Літ. чит. с.36-37 |
22. |
|
Казка-вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Українська народна казка «Цап та баран». Читаємо в особах. Літ. чит. с.37-39 |
23. |
|
По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». Ланцюжок дій героїв казки. Узагальнення за темою. Блок «Чи уважно ти читав?» Літ. чит. с.40-42 |
24. |
|
Урок позакласного читання_____________________ Українські народні казки про тварин. Рекомендовані твори: Українські народні казки: «Котик і Півник», «Ворона і рак», «Як собака знайшов собі господаря», «Ведмідь і павучок». Знайомимося з культурною спадщиною українського народу. Я люблю чит. с. 40-49 Тема |
Тема. Казки народів Європи |
||
25. |
|
Хитра Лисичка – герой багатьох казок. Вступ до розділу. Російська народна казка «Лисичка». Переказуємо близько до тексту. Літ. чит. с.43-44 |
26. |
|
Легкого хліба не буває. Білоруська народна казка «Легкий хліб». Добираємо слова близькі за значенням. Літ. чит. с.44-45 |
27. |
|
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноградар і змія». Складаємо план. Літ. чит. с.45-47 |
28. |
|
Чому виникла війна між тваринами? Чеська народна казка «Собаки, коти та миші». Послідовність подій. Літ. чит. с.47-49 |
29. |
|
«Не кажи, що знаєш, а покажи, як умієш». Англійська народна казка «Сорочаче гніздо». Читаємо в особах. Узагальнення за темою. Блок «Перевір свої досягнення». Літ.чит. с.49-51 |
30. |
|
Урок позакласного читання.______________________ Казка мовить просто, а розуму у ній багато Рекомендовані твори: Німецька народна казка «Бременські музиканти», Болгарська народна казка «Вовк і сорока», Французька народна казка «Лисиця і куріпка». Розвиваємо зв’язне мовлення. Я люблю чит. с. 48-54 |
Розділ Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини… Тема Рідна домівка, рідна сім’я-тут виростає доля моя |
||
31. |
|
Ой, роде наш красний, роде наш прекрасний. Вступ до теми. «Роде наш красний» (українська народна пісня). «В цьому дворику, як у вінку!» (з народного). Розучуємо народні пісеньки. Літ. чит. с.52-54 |
32. |
|
Я і моя родина В. Гринько «Сім», В. Сухомлинський «Тетянка усміхається». Виражаємо позитивні почуття. Літ. чит. с.54-56 |
33. |
|
На сонці тепло, а біля матері добре. В. Лучук «Тільки мама», прислів’я, «Приховала» (з народного) Г. Могильницька «Бабусина радість». Читаємо з інтонацією. Літ. чит. с.56-58 |
34. |
|
Весняні дива. В. Чухліб «Повінь». Добираємо порівняння. Літ. чит. с.58-60 |
35. |
|
Молодець проти овець… А. Григорук «Молодець проти овець». Висловлюємо головну думку твору. Літ. чит. с.60-61 |
36. |
|
Урок позакласного читання. ____________________ Бібліотечний урок. Подорожуємо до бібліотеки. |
37. |
|
Незвичайна яблуня. А. М’ястківський «Казка про яблуню». Шукаємо рими. Літ. чит. с.62-63 |
38. |
|
Чи легко приносити радість іншим? В. Сухомлинський « Покинуте кошеня», А. Костецький «Хвостата мова». Розігруємо вистави за творами. Н. Кир’ян «Ми в цьому світі не самі». Блок «Перевір свої досягнення». Узагальнення теми. Літ. чит. с.63-65 Тема |
Тема. Добридень тобі, Україна моя! |
||
39. |
|
Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А. Костецький «Батьківщина». Вірш на пам'ять. М. Чернявський «Рідний край». Декламуємо вірші. Літ. чит. с.66-67 Вірш |
40. |
|
Над самим Дніпром , на горах, Київ виріс і розцвів. Н.Забіла «Древній Київ». В. Скуратівський «Калина». Коли твір відкриває свої таємниці. Літ. чит. с.67-69 Вірш |
41. |
|
Людина починається з добра. С. Жупанин «Буду я природі другом». Вірш на пам'ять. Г. Демченко «Калинка». Добираємо заголовки до частин твору. Літ. чит. с.70-72 Вірш |
42. |
|
Урок позакласного читання_____________________ У колі рідної сім'і. Розвиваємо зв’язне мовлення. |
43. |
|
Хліб на столі – щастя на Землі. Т. Коломієць «Хліб». Робота з ілюстраціями. Літ. чит. с.72-73 Вірш |
44. |
|
Де найкраще місце на землі? Д. Павличко «Де найкраще місце на землі?» Вірш на пам'ять. Декламуємо вірші. Блок «Перевір свої досягнення». Узагальнення за темою. Літ. чит. с.74-75 Вірш |
45. |
|
Для людини дорожче те, що рідне. В.Сухомлинський «Мені захотілося додому», В.Осєєва «Сини», К.Перелісна «Вояка». Висловлюємо своє ставлення до героїв. Я люблю чит. с.23-26 Вірш Читання вголос |
46. |
|
Ой яка чудова українська мова! В.Терен «Як-то гарно, любі діти», В.Гринько «Сію дитині», С.Воробкевич «Ой шануйте, поважайте», Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу», «Вийди, вийди, сонечко», Дитяча народна гра «Ой ходить Іванко». Розкриваємо таємниці рідної мови. Я люблю чит. с. 27-31 Вірш Читання вголос |
47 |
|
Птицю пізнають по пір'ю, а людину - по мові. А.Григорук «Той ще не музика, що в дудку дме», Д. Білоус «Звертання». Авторське ставлення до героя. Я люблю чит. с. 35-37 Читання вголос |
48 |
|
Урок позакласного читання_____________________ Без верби і калини нема України. Рекомендовані твори: Легенди, пісні, вірші, прислів’я та загадки про калину та інші рослини – символи України. Знайомимося з культурною спадщиною українського народу. Тема |
49 |
|
Підсумковий урок за I семестр |
Розділ. Зимонька-снігуронька, наша білогрудонько… |
||
50. |
|
Білі шати зими. Вступ до розділу. О.Копиленко «Зима йде». В. Скомаровський «Казкові шати», народні порівняння. Читаємо «ланцюжком». Літ. чит. с.76-78 |
51. |
|
Мов метелики сріблисті, сніжинки біленькі, чисті. О. Сенатович «Веселий сніг». Л. Костенко «Синичка на снігу». Н.Кир’ян «Зимові слова». А.Качан «Крихти хліба».Читаємо разом: весело, з рухами. Літ. чит. с.79-81 |
52. |
|
Стоїть на узліссі ялинка моя – не зрубайте її. С.Носань «Ялинка», Олександр Олесь «Ялинка». Порівнюємо твори. Літ. чит.с.81-82 |
53. |
|
Будьте здорові з колядою! Л. Глібов «Зимня пісенька», О. Воропай «Коляда». Читаємо по групах. Літ. чит.с.83-84 |
54. |
|
Вже Різдво прийшло до хати, нам пора колядувати А. М’ястківський «На щастя, на здоров’я, на Новий рік!», колядки, В. Малишко «Веселий Новий рік». Розучуємо колядки. Блок «Перевір свої досягнення». Узагальнення за розділом. Літ. чит. с.84-87 |
Розділ Тарас Григорович Шевченко Тема. Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник. |
||
55. |
|
Вступ до теми. Дитячі роки великого Кобзаря. Д. Красицький «Тарас Шевченко», Т.Шевченко «Світає». Вірш на пам'ять. Складаємо усний малюнок. Літ. чит. с.88-90 Вірш |
56. |
|
Образи української природи в поезії Т.Г. Шевченка. «Встала й весна…», «Вранці», «Зоре моя вечірняя…». Декламуємо вірші. Узагальнення за розділом. Блок «Перевір свої досягнення». Вірш Літ. чит. с.90-93 |
57. |
|
Урок позакласного читання._________________ Картини рідної природи в поезії Т.Г.Шевченка. Конкурс на кращого читця. Вірш |
Розділ. Твори українських письменників. Тема. Вірші цікаві і різні |
||
58. |
|
Вступ до теми: Поетичні картини природи. М. Рильський «Зима». Ознайомлення із життям і творчістю М. Рильського. Літ. чит. с.94-96 |
59. |
|
Картини природи в поетичних творах Лесі Українки. Л. Українка «Красо України, Подолля!» Вірш на пам'ять. Ознайомлення із життям і творчістю Л.Українки. Літ. чит. с.96-97 Вірш |
60. |
|
Цілий рік цвіте краса. Л. Костенко «Праля». Ознайомлення із життям і творчістю Л.Костенко. Літ.чит. с.97-98 Вірш |
61. |
|
Вірші-діалоги. Уявлення про вірші-діалоги. Марійка Підгорянка «Розмова про сонце». Ознайомлення із життям і творчістю М.Підгірянки. Загадки. Василь Марсюк «Рідна гора». Літ. чит. с.98-100 Вірш |
62. |
|
Уявлення про вірші-небувалиці. П. Воронько «Картина». Ознайомлення із життям і творчістю П.Воронька. Літ. чит. с.100-101 |
63. |
|
Вірші-безконечники. І.Світличний «Безконечник» Вірші-загадки. Л.Глібов «Котилася тарілочка». Ознайомлення із життям і творчістю Л.Глібова. Чи уважно ти читав? Підсумок за темою. Літ. чит. с. 103-104 Тема |
Тема. Казковий дивосвіт |
||
64. |
|
Вступ до теми. Літературні казки про тварин І.Франко «Лисичка і журавель». Добираємо прислів'я. Ознайомлення із життям і творчістю І.Франка. Літ. чит. с. 105-107 |
65. |
|
Урок позакласного читання._________________ Розкажи свою казку. Розвиваємо зв’язне мовлення. |
66. |
|
Як продовжити казку? Марійка Підгорянка «Безконечні казочки». Читаємо «ланцюжком». Літ. чит. с.107-108 |
67. |
|
Дива в садочку-зеленочку. Л.Костенко «Бузиновий цар». Уявляємо героя. Літ. чит. с.109-110 |
68. |
|
Кожен бачить те, що йому миліше. Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка». Поділяємо казку на частини. Літ. чит. с.110-112 |
69. |
|
Кожна істота у світі корисна. В. Сухомлинський «Соловей і жук», М.Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку». Розказуємо казку за малюнками. Я люблю чит. с. 55-57 |
70. |
|
Важливо мати справжніх друзів Ю. Ярмиш «Трамвай і щиглик». Змінюємо назву казки. Я люблю чит. с. 58-60 |
71. |
|
Чому кожен повинен мати власний голос? В. Каменчук «Як лисичка собі голос кувала», Г. Малик «Чому Равлик ховається?», закличка. Читаємо з інтонацією. Я люблю чит. с. 60-62 |
72. |
|
Розум сильніший за силу С.Я. Маршак «Казка про розумне мишеня». Читаємо парами. Я люблю чит. с. 63-64 |
73. |
|
Урок позакласного читання. ___________________ Літературні казки. С.Маршак «Дітки в клітці», «Пошта», «Казка про дурне мишеня», «Дванадцять місяців». Розвиваємо зв’язне мовлення. Тема |
Тема. Оповідання про світ дитинства |
||
74. |
|
Вступ до теми. В. Сухомлинський «У привокзальному садку». Висловлюємо власну думку. Літ. чит. с.113-115 |
75. |
|
Грайтесь так, щоб усім було весело. В. Сухомлинський «Про що думала Марійка», «Горбатенька дівчинка». Ознайомлення із життям і творчістю В.Сухомлинсь- кого. Переказуємо оповідання. Літ. чит. с.115-116 |
76. |
|
Совість – у людини головне. В. Нестайко «Рудень- кий». Порівнюємо вчинки героїв. Ознайомлення із життям і творчістю В. Нестайка. Літ. чит. с.116-119 |
77. |
|
Мужність не знає страху. За В. Кавою «Він живий». Міркуємо разом. Акровірш. Літ. чит. с.120-121 |
78. |
|
Чому морозиво іноді буває гірким. М.Конончук «Гірке морозиво». Розподіляємо ролі. Літ. чит. с.122-123 |
79. |
|
Бути допитливим і вдумливим читачем «Чому кішка часто вмивається?» з енциклопедії «Дітям про все на світі». «Як видоїти хмару?». Стисло переказуємо прочитане. Літ. читання с. 124-126 |
80. |
|
Іграшка розповість про себе багато цікавого. За Л. Гладун «Державний музей іграшки». Здійснюємо проект «Улюблена іграшка». Блок «Перевір свої досягнення». Літ. чит. с. 126-129 |
81. |
|
Урок позакласного читання _____________________ Всеволод Нестайко «В країні сонячних зайчиків». Розвиваємо зв’язне мовлення |
Розділ. Ой, весна, весна, днем красна. Тема. В нас весела новина, повертається весна |
||
82. |
|
Вступ до теми. «Ой, весна, днем красна…» Н. Мовчан-Корсун «Будить березень весну». Прислів’я. О. Копиленко «Весна в лісі». Доводимо свою думку. Літ. чит. с.130-132 |
83. |
|
Буду я природі вірним другом Л.Костенко «Берізки по коліна у воді», «Перекинута шпаківня».Вірш на пам'ять. Спостерігаємо за природою. Літ. чит. с.133 Вірш |
84. |
|
Окраса Великодня ошатні писанки Найбільше свято- Великдень. К.Перелісна «Писанка». Розказуємо про свято. Літ. чит. с.134-135 Вірш |
85. |
|
Квіти – очі землі Квіти – окраса землі За Ю. Смоличем «Квіти – Землі окраса». Квіти у творчості Катерини Білокур. Створюємо проект «Весняні квіти в поезії». Літ. чит. с. 135-136 Вірш |
86. |
|
Різноголосий травень Г. Чубач «Я беру своє відерце». О.Копиленко «Найвеселіший місяць». Обґрунтовуємо власну відповідь. Літ. чит. с.137-138 |
87. |
|
Все починається з мами. А. Костецький «Все починається з мами». В. Гринько «Мама». Л. Українка «На зеленому горбочку». Найкраще привітання. Блок «Перевір свої досягнення». Літ. чит. с.139-140 Тема |
Розділ. Я хочу сказати своє слово |
||
88. |
|
Як побачити живу казку. Вступ до розділу. Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В. Струтинський «Жива казка». Беремо участь у творчому проекті «Колективне створення рукописного журналу». Літ. чит. с.142-146 |
89 |
|
Урок позакласного читання______________________ Мову рідної природи розуміти серцем вчись. Рекомендовані твори: О.Сенатович «Друже мій», М.Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм», Н.Мовчан-Карпусь «Припіка морозом», Б.Бойко «Гарні доні у зими», Л.Повх «Ой, не жарти, не сміх», М.Чумарна «Січень», Л.Левченко «Якщо допоможем», Ю.Набока «Новорічко», І.Сенченко Жаль, та не дуже, плакала б, та не хочеться», Л.Повх «Колядки», Р.Кобальчинська «Вертеп», С.Жупанин «Щедрівка». Удосконалюємо навички виразного читання. Я люблю чит. с.67-78 |
90. |
|
Підкажи словечко. Д. Опкович «Город, мов килим…». Г. Малик «Що для чого треба?». Вчимося складати казки. Загадки. Літ. чит. с.146-147 |
91. |
|
Чи просто складати вірші? П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші». Складаємо вірші. А. Каган «Забавлянки». Літ. чит. с.148-151 |
92. |
|
Коли відоме стає незвичайним. В. Сухомлинський «Синій світ», В. Коломієць «Лис і ліс». С. Жупанин «Підкажи словечко». Доповнюємо поетичні рядки. Блок «Перевір свої досягнення». Літ. чит. с.151-154 |
Розділ. Зустріч з поетами: Сторінки життя і книг. |
||
93. |
|
Ознайомлення із життям і творчістю Н. Забіли. «Пригода з автобусом». Знайомство з книжками поетеси. Шукаємо рими. Я люблю чит с.79-83 |
94. |
|
Таємниці української мови. Ознайомлення із життям і творчістю Д. Білоуса. «Злитки золоті», «Зарубай на носі», «Турботливі друзі». Знайомство з книжками поета. Пам'ятаємо і вживаємо фразеологізми. Я люблю чит. с.84-86 |
95. |
|
Ознайомлення із життям і творчістю А.Костецького. «Косички», «Чому?» Знайомство з книгами поета. Читаємо з інтонацією. Я люблю чит. с.87-88 |
96. |
|
Ознайомлення із життям і творчістю Т. Коломієць. «Диваки», «На роботу», «Хто розсипав роси?», Знайомство з книжками поетеси. Говоримо про риси характеру. Я люблю чит. с.89-91 |
97. |
|
Урок позакласного читання. Твори Н.Забіли, А. Костецького, В.Скомаровського. Удосконалюємо навички виразного читання. |
98. |
|
Ознайомлення із життям і творчістю А.Качана. «Зимові яблука», «Солоний вітер…», «Крилата школа», «Примовка», «Новорічна пригода». Знайомство з книжками поета. Читаємо загадки-недомовки. Я люблю чит. с. 92-94 |
99. |
|
Ознайомлення із життям і творчістю Г. Малик. «Хто сказав?», «Розумна мавпа», прислів'я, «Неділя та будень». Знайомство з книжками поетеси. Передаємо розмову інтонацією, жестами. Я люблю чит. с. 95-97 |
100. |
|
Ознайомлення із життям і творчістю В.Скомаровського. «Прощання з літом», «Вишня», «Як зветься пташечка?». Знайомство з книжками поета. Малюємо словесні картини природи. Я люблю чит. с.98-99 Тема |
Розділ. Скільки на землі іще цікавого |
||
101. |
|
Вступ до розділу. Тема. Скільки на землі іще чудес! Н. Умеров «Скільки на земле іще цікавого!». Прислів’я. Скоромовки. В. Струтинський «Таємниця». В. Скоморовський «Сліди». Загадки. В. Сухомлинський «Як змінюється колір снігу?». В. Лучук Скоромовки. Ф. Кривін «Чому росте трава?». А. Коваль «Цікаво знати». М. Чумарна « Чому?» В. Танасійчук «Хто бачить і у воді і у повітрі». Веселе слово «Аби пересвідчитись». Хто краще скоромовить? Я люблю чит. с.100-105 |
102. |
|
Цікаво знати. Н. Хаткіна «Казка про ім’я». З популярної енциклопедії «Дітям про все на світі». «Чи розуміють тварини одна одну». Чим цікавий навколишній світ? Я люблю чит. с.106-107 |
103. |
|
Відкриття і винаходи. «З історії винаходів». «Шукай нові знання.». Пригадай і поміркуй. Цікаве читай і друзям розповідай. Я люблю чит. с.108-110 |
104. |
|
Урок позакласного читання Розвиваємо зв’язне мовлення |
У нас весела новина- повертається весна |
||
105. |
|
Ластівки на крилах весну принесли. В.Марсюк «Ластівка», О.Копиленко «Весна іде», В.Гринько «Струмок», В.Сухомлинський «Все в лісі співає», прислів’я, загадки. Відтворюємо послідовність подій. Я люблю чит. с.111-114 |
106. |
|
Почуття любові і вдячності Е. Саталкіна «Мамині руки». За О. Менем «Крашанки і писанки», Д. Чередниченко «Писанка». Говоримо про Великдень. Я люблю чит. с.115-117 |
107. |
|
Красиві по-різному Л.Костенко «Сонце сипле квіти», М.Познанська «Пролісок». Вірш на пам'ять. Г.Черінь «Українські квіти». Описуємо квіти. Я люблю чит. с.118-119 Вірш |
108. |
|
Хто як цвіте? З.Мензатюк «Дощиковий цвіт», О.Кириченко «Український віночок», Д.Павличко «Пісня про пшеницю». Встановлюємо відповідність. Я люблю чит. с.120-122 Вірш |
109 |
|
Як творити добро? А.Мятківський «Сливка», прислів’я, П.Воронько «Липка», скоромовка, П.Сиченко «Українська ніч», Л.Компанієць «Чотири квіточки». Розуміємо без слів. Я люблю чит. с.123-125 Вірш Тема |
Розділ. Стежиною творчості |
||
110. |
|
Фантастичні образи у звичайних речах. З. Топеліус «Де беруться казки», Л. Костенко «Чародійне слово», Н. Поклад «Поет». Г. Чубач «Що це?». Фантазуємо. Я люблю чит. с. 127-130 Читання вголос |
111. |
|
Як з’являються вірші. Н. Забіла «Як я придумала перший вірш». С. Горева «Якби у мене песик був». Складаємо ланцюжок із римованих слів. Я люблю чит с. 130-131 Читання вголос |
112. |
|
М. Носов – дітям. М. Носов «Як Незнайко був музикантом». Читаємо в особах. Я люблю чит. с.132-135 Читання вголос |
113. |
|
Урок позакласного читання Василь Сухомлинський : *«Бузинова палиця», «Чотири аркуші золотого паперу», «Ледача подушка» . Висловлюємо своє ставлення до героїв. |
Розділ. У дружньому колі. |
||
114. |
|
Велика радість - гратися разом. М. Сингаївський «Травко весняна…». Дитячі ігри «Перстень», «Журавель». Розучуємо дитячі ігри. Я люблю чит. с.141-142 |
115. |
|
Тими самими словами різні кажемо слова ми: Т. Бойко «Ну й охочий….» А. Коган «По дорозі їхав віз…» С. Жупанін «Грайте, грайте голосніше… В. Гриненко, А. Камінчук, М. Людкевич «Лічилки».В. Лучук «Жмурянки».А. Коган «Мирилки» Н. Мовчан-Корпус «Біля дуба». Розучуємо лічилки і мирилки. Я люблю чит. с.143-145 |
116. |
|
Зрозуміти інших. О.Буцень «Новий мяч», А. М’ятківський «Паличка-стукалочка». Створюємо власні оповідання. Я люблю чит. с. 146-147 |
117. |
|
Чому вчинки такі різні? М.Пономаренко «Суниці для Лесі». Добираємо слова близькі за значеннями. Я люблю чит.с.147-149 |
118. |
|
Урок позакласного читання (бібліотечний урок) Тема |
119. |
|
Літо туристичне!Л. Повх «У горах», Ю Старостенко «Літо прийшло!», Г. Малик «Червень». Подумай, поміркуй. Ти любиш читати? То ж не розлучайся з книжкою влітку! Я люблю чит. с.149-153 Що читати влітку. (виставка літератури) |
120-121. |
|
Підсумковий урок за рік. 2 уроки резервні |
*- твори на розсуд вчителя
Читання в голос І семестр 35-45 сл.хв.
ІІ семестр 50-60 сл.хв.
Розробила С. М. Бондар,
вчитель початкових класів ЗОШ №32 м. Черкас