Василь Сухомлинський «Покинуте кошеня»
Інтегрований урок читання, «Я у медіапросторі» з елементами розвитку критичного мислення. Матеріал побудований так, щоб весь час чергувався вид роботи та напрямок. Для допомоги педагога кожен напрямок виділений кольором. Читання- сірим, Меіа - жовтим , розвиток крит. мисл. - блакитним кольорами.
Мова погляду. Василь Сухомлинський «Покинуте кошеня» (2кл.)
Інтегрований урок читання, «Я у Медіапросторі» з елементами розвитку критичного мислення
Мета: Вчитись критично мислити; поглиблювати навички роботи над різними видами інформації, вчитись перетворювати текстову інформацію на графічну, створення послідовних ілюстрацій коміксів; Розвивати зв'язне мовлення під час висловлювання думок; виховувати бережне ставлення до тварин.
Обладнання: малюнки котів, презентація, музичний супровід, папір, олівці фломастери, картки для груп, заготовки для коміксу.
ХІД УРОКУ:
І. 1. Мовна розминка. Робота зі скоромовкою.
Ой, був собі коточок,
Украв собі клубочок
тай сховав у куточок!
2 .Діти об'єднані в групи. Кожна група отримує завдання розглянути подану їм інформацію, та розказати про неї.
-Що ви можете сказати про вид інформації в групі?(аудіо, відео, текстова, графічна)
- що спільного в усіх групах?(тема- котики)
3. Заповнення таблиці «ЗДХ»
1 колонки
Знаємо |
Дізнались |
Хочемо дізнатись |
|
|
|
- Що ми знаємо про котів?
- Які вони? Де вони живуть?
-Що їм потрібно щоб почуватись добре?
(все записується в таблицю)
ІІ. 1. Опрацювання Оповідання В. Сухомлинського «Покинуте кошеня»
-Прочитайте назву, як ви думаєте, про кого буде розказуватись в оповіданні, які події стануться?
- Знайдіть автора оповідання, Що вам про нього відомо?(діти розказують що вони знають про письменника)
2. Словникова робота :
виніс жаліє притулилося
пустив хитає поверталась
сидить дивляться понесла
нявчить пригорнулося замуркотіло
3 Читання оповідання частинами.
Передбачення продовження.
- приклейте на дошку смайлики який виражає ваші почуття про читання даної частини.
ІІІ. Фізхвилинка. Сірий котик міцно спав,
навіть пісню не співав.
Та, нарешті, він проснувся
і довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
і чистенько умиватись.
Порозчесував він вуса
довгі-довга,русі-русі.
Зубки й кігті нагострив
В комірчину він побрів
Буде мишку полювати.
Й добре все оберігати.
Й ми, як котик відпочили,
щоб зміцнити наші сили.
4.Робота над змістом.
Аналіз оповідання з вибірковим читанням.
Вправи на розвиток швидкості читання.
5. Творча робота над прочитаним:
-Заповніть другий стовпчик таблиці: Що ви дізналися з оповідання?
- яку інформацію ми опрацьовуємо з підручника? (текстову)
-у яку інформацію можна перетворити отриману текстову?( намалювати, начитати, зняти мультф.)
-Давайте створимо комікс по прочитаному оповіданню
(Кожна група отримує по абзацу, визначають що саме буде зображено на папері. Потім захищають свою роботу.)
Переказування оповідання за допомогою коміксу.
6. Заповнення таблиці «ЗДХ» 2 колонки
Знаємо |
Дізнались |
Хочемо дізнатись |
|
|
|
-Що дізнались про котів?
-Що хочемо дізнатись?
ІV/ Підсумок уроку:
- Складання запитань один до одного:
За зразком:
Що….?
Хто….?
Коли…?
Чому?
Як…?
Добре чи погано…?
Якщо… то …?
Заповнення 3 стовпчика таблиці.
Що б ви хотіли дізнатися про котиків ще?