3,5 години на тиждень
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Здрастуй, рідна школо і мій третій клас! |
|||
|
|
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...» (с.4-5). |
|
|
|
Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі» (с. 6-7). |
|
|
|
Як у Німеччині святкують початок навчального року. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел) (с. 7-8). |
|
|
|
Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці» (с, 9-10).
|
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. Усна реклама книги. |
|
6. |
|
Характеристика головного персонажа твору. Меґан Мак Доналд «Джуді Муді знайомиться з новим учителем» (с. 11-14). |
|
7. |
|
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15). |
|
|
|
Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? (с. 16-17).
|
|
|
|
Діагностична робота. Аудіювання. (Автор, назва твору) |
|
10. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.18). |
|
Без слова немає мови, а без мови — книги |
|||
11. |
|
Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Добір заголовків до частин тексту. Підготовка до стислого переказу (с. 19-23). |
|
12. |
|
Робота з дитячою літературою. Бібліотечка класу. Презентація учнями нових книг, журналів для бібліотечки класу. Усна реклама обраних книг. |
|
13. |
|
Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25). |
|
14. |
|
Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника» (с. 25-28). |
|
15. |
|
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено) (с.29-31). |
|
16. |
|
Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику (с.32). |
|
17. |
|
Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено) (с.33-34). |
|
18. |
|
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський «Спляча книга» (с.34-35).
|
|
19. |
|
Робота з дитячою книжкою._______________________ ________________________________________________
|
|
20. |
|
Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати (с.36-37). |
|
21. |
|
Для чого читають книжки? Л. Повх «У бібліотеці». Інсценізація вірша (с. 38-39). |
|
22. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 40).
|
|
23. |
|
Діагностична робота. Навичка читання мовчки (письмово). (Автор, назва твору). |
|
24. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Робота з науково-пізнавальною і довідковою літературою для дітей. Невідоме і цікаве про світ природи і техніки. |
|
25. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
Із джерел народної мудрості |
|||
26. |
|
Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя (с. 41-42). |
|
27. |
|
Образ народного героя. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження). Розвиток прогностичних умінь. Стислий переказ казки (с.43-45). |
|
28. |
|
Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака. |
|
29. |
|
Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки (с.46). |
|
30. |
|
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка). Дійові особи. Послідовність подій (с. 47-49). |
|
31. |
|
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка) (продовження). Вибірковий переказ частин твору (с. 49-51).
|
|
32. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
33. |
|
Народні пісні. Тематика народних пісень. «Три товариша» (українська народна пісня) (с.52-53). |
|
34. |
|
Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда) (с.53-55). |
|
35. |
|
Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв (напамять)(с. 56). |
|
36. |
|
Народні загадки. Особливості форм і тематика народних загадок (напамять)(с.57-58). |
|
37. |
|
Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок (с. 58). |
|
38. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.59). |
|
39. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
40. |
|
Діагностична робота № 3. Усний переказ прочитаного твору. (Автор, назва твору). |
|
Здійсниться все! |
|||
41. |
|
Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку» (с.60-61). |
|
42. |
|
Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» (напам’ять) (с. 62). |
|
43. |
|
Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Визначення жанру твору (с.62-64). |
|
44. |
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп -Пероганич «Колядка». Визначення послідовності подій (с. 65). |
|
45. |
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження). Як завершити оповідання «Колядка» (с. 66-67). |
|
46. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
47. |
|
Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою (с. 68-69). |
|
48. |
|
Зимові картини і «зимові» слова. Г. Малик «Грудень» (напам’ять). (с. 70). |
|
49. |
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Казкове і реальне у творі. Визначення жанру. Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки (с. 71-74). |
|
50. |
|
Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого. |
|
51. |
|
Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.75-76). |
|
52. |
|
Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » (напам’ять) (с. 77). |
|
53. |
|
Діагностична робота № 4. Навичка читання вголос (усно). (Автор, назва твору). |
|
54. |
|
Коли може «здійснитися все»? І. Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 78-79). |
|
55. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
|
|
«Скринька очікувань» учнів щодо читання в першому семестрі. Підсумковий урок за І семестр. Самооцінка учнів та імовірний прогноз щодо своїх досягнень у другому семестрі. |
|
ІІ семестр |
|||
Як не любить свій край |
|||
57. |
|
Рідний край — земний рай. В. Гринько «Рідний край». О. Палійчук «Київ» (с. 80-81). |
|
58. |
|
Вірші вихованців Павлиської школи. Д. Телкова «Героям». М. Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну» (с. 82-83). |
|
59. |
|
Україна в мініатюрі. О. Кротюк «Наші скарби». Переказування уривка тексту (с. 83-84).
|
|
60. |
|
Шевченко завжди житиме серед нас. Т. Щербаченко (Стус) «Український лицар». Навчальне аудіювання (с. 85-86). |
|
61. |
|
Земля — це книга, у якій історія твого народу. Н. Поклад «Гарно жити у селі...». М. Вінграновський «Сама собою річка ця тече...» (с. 87-88). |
|
62. |
|
Народні умільці. Н. Олійник «Гончарики з Спішного». Загадка-добавлянка (с. 88-90).
|
|
63. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
64. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Як не любить свій край» (с. 91).
|
|
65. |
|
Діагностична робота. Аудіюання (письмово). |
|
Літературні казки. П’єса-казка. Байки |
|||
66. |
|
Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...». А. Дімаров «Для чого людині серце» (с. 92-95). |
|
67. |
|
Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження) (с. 95-96). |
|
68. |
|
Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (закінчення) (с. 96-98). |
|
69. |
|
Творчість Олександра Дерманського. Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білянок» (с. 98-99). |
|
70. |
|
Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білянок» (продовження) (с. 99-101). |
|
71. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
72. |
|
Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білячок» (закінчення) (с. 101-103). |
|
73. |
|
Творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (с. 104- 105). |
|
74. |
|
Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (с. 105-107). |
|
75. |
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія перша (с. 108-109). |
|
76. |
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія друга (с. 109-110). |
|
77. |
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія третя (с. 111—114). |
|
78. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
79. |
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія четверта (с. 114-115). |
|
80. |
|
Медіавіконце: афіша вистави. Як створити афішу вистави? (с. 116). |
|
81. |
|
Веселе слово. Б. Бойко «У театрі». Складання порад для глядачів (с. 117). |
|
82. |
|
Байки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак» (с. 118-119). |
|
83. |
|
Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб». Інсценізування байки (с. 120).
|
|
84. |
|
Краще першим завжди привітатись! А. Костецький «Добра порада» (с. 121). |
|
85. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
86. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Літературні казки. П’єса-казка. Байки» (с. 122). |
|
87. |
|
Діагностична робота. Навички читання мовчки (письмово). |
|
Поезії про дивосвіт природи |
|||
88. |
|
Картини природи в поезії. Л. Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...». Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе...». Виразне читання (с. 123-125). |
|
89. |
|
Картини природи в поезії. Леся Українка «Плине білий човник...». Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...» (с. 125-126). |
|
90. |
|
Замилування красою поля. М. Сингаївськмй «Волошкове поле» (с. 127). |
|
91. |
|
Картини природи в поезії. Д. Павличко «Дядько Дощ». Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди...» (папам ’ять) (с. 128-129). |
|
92. |
|
Пташка, яка в’язке рукавичку. А. Качан «Розливається Дунай...». Виразне читання (с. 129). |
|
93. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
94. |
|
Медіавіконце: мініпроєкт. Створення обкладинки книжки «Мій улюблений вірш» (с. 130). |
|
95. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Поезії про дивосвіт природи» (с. 131). |
|
Все добре переймай, а недобре — виправляй |
|||
96. |
|
Гарні не красиві слова, а красиві діла. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». «Переказування оповідання (с. 132-133). |
|
97. |
|
Чому важлива щира турбота? Т. Майдановий «Телефонна розмова». Інсценізування вірша (с. 134). |
|
98. |
|
На друзів зла тримати не можна! Н. Деменкова «Дружок і Образа». Визначення головної думки твору (с. 135-136). |
|
99. |
|
Цінність дружби. «Я друзів не продаю» (с. 136- 137). |
|
100. |
|
Робота з дитячою книжкою. В гостях у дитячих журналів. |
|
101. |
|
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (с. 137-138). |
|
102. |
|
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (с. 138-140). |
|
103. |
|
Про наших улюбленців. Н. Кир’ян «Ми з вами в цьому світі не самі...». М. Вітлер «Кошеня пропало»(с.141-142). |
|
104. |
|
Волохатий друг. А. Костецький «Спішу додому». Інсценізування вірша (с. 143-144). |
|
105. |
|
Собака-рятівник. «Пес, відомий на весь світ» (за матеріалами інтернет-джерел) (с. 144-146). |
|
106. |
|
Веселе слово. О. Сенатович «Балакуни» (с. 146). |
|
107. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
108. |
|
Діагностична робота. Робота з літературним твором (письмово). |
|
109. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Все добре переймай, а недобре — виправляй» (с. 147). |
|
Іскринки творчості |
|||
110. |
|
Фантазуй і створюй! В. Коломієць «Ліс і Лис». Складання вірша (с. 148-149). |
|
111. |
|
Медіавіконце: мініпроєкт. Колаж «Про мене» (с. 150). |
|
112. |
|
Природа надихає. С. Жупанин «Намалюю вітер тихий...». В. Ткаченко «Лісове коріння». Робота з картиною (с. 151-152). |
|
113. |
|
Казкові образи на засніжених деревах. О. Єфімов «Тут усе є...» (с. 152-154). |
|
114. |
|
Як здійснити мрію. Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». Перетворення вірша на розповідь (Ч. 2, с. 154). |
|
115. |
|
Робота з дитячою книжкою. _______________________ _________________________________________________
|
|
116. |
|
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» (с. 155). |
|
117. |
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Іскринки творчості» (с. 156). |
|
118. |
|
Д. Кузьменко (Хрестоматія с. 88-91). |
|
119. |
|
*Резервний урок |
|
120. |
|
*Резервний урок |
|
121. |
|
Робота з дитячою книжкою. Здраствуй, літечко! |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|