Календарно-тематичне планування з літературного читання (автор Савчук) 3 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з літературного читання на І-ІІ семестр 3 клас
Перегляд файлу

Літературне  читання

За підручником: Савчук А. С. «Українська мова та читання» 3клас (у 2-х частинах)

 

122 години на  рік

3.5 години на тиждень

Перевірка знань, умінь і навичок

 

Види перевірки

 

 

І семестр

 

ІІ семестр

Навички читання вголос (усно)

Діагностична  робота  №4 і №8

1

1

Навички  читання мовчки (письмово)

Діагностична робота № 3 і № 6

1

1

Аудіювання (письмово).

Діагностична робота  № 1 і № 5;

1

1

Усний переказ прочитаного твору (усно).

Діагностична робота № 2

1

-

Досвід читацької діяльності учнів.

Робота з літературним твором або медіатекстом (письмово). Діагностична робота № 7

-

1

Загальна кількість

4

4

Перевірка навички читання  Вголос здійснюється в усній формі з урахуванням усіх показників (правильність, спосіб, розуміння, виразність, темп). Окремо темп читання із застосуванням кількісних показників учителем не перевіряється. Подані показники є орієнтиром для розвитку темпу читання, а не перевірки та оцінювання.

3 клас – І семестр – 65 0-70 слів               ІІ семестр – 75 – 80 слів

 

Перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом ( у 3 класі – 180-210 слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.

Поточна перевірка навички читання мовчки у 3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання.  Обсяг текстів у 3 класі – 250-310 слів.

Для поточної перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 3 класі – 210-230 слів. Після прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми твору. 

Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.

Поточна перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і оцінюється за поданими вимогами.

Поточну перевірку досвіду читацької діяльності учнів (за усіма показниками: обізнаність з колом дитячого читання, практичне засвоєння літературознавчих понять, уміння працювати з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою) здійснюють у комплексі з поточною перевіркою уміння складати висловлювання за змістом прочитаного, прослуханого в усній та письмовій формах.

Тема уроку

Дата

 

Осінь наша, осінь — неба ясна просинь

У школу ідемо у радісний час

 

1

Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання. с.4

 

2

Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Читання в особах. с.5

 

3

Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо». с.6

 

4

Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору. с.7

 

5

Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння. с.8

 

6

Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до шкoли збиралася». Оцінка вчинків персонажа . с.9 - 12

 

7

Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору. с.9 - 12

 

8

Урок позакласного читання 1 на тему «У школу ідемо у радісний час».

 

9

Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки. с. 13 - 14

 

 

Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край

 

10

Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно- пестливим значенням. с.14 – 15  

 

11- 12

За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту. с.15 - 17

 

13

Ліна Костенко «Білочка». Складання висловлювання за змістом прочитаного. с.18

 

14

Урок позакласного читання 2 на тему «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край».

 

 

Матінко Покрово, накрий нашу хату теплом

 

15

Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини. с.19 – 20

 

16

14 жовтня – свята Покрова (з вільних інтернет- джерел). Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети. с.21

 

17

Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба ясна просинь». с.22

 

 

Наша слава — Українська держава

Вивчай історичне минуле

 

18

Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа «Козаки Поділля». Визначення настрою твору. с.23 - 24

 

19

Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія». с.24-25

 

20

Урок позакласного читання 3 на тему «Українські легенди та перекази».

 

21 - 22

Передбачення подій у творі за заголовком. За Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів.     с.26-28

 

23

Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел. с. 29

 

 

Українці, що підкорили світ

 

24

Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею. с.30

 

25

З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів світу. с.31 

 

26- 27

Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України». Дослідження медіа «Соломія Крушельницька — найвидатніша співачка світу. Робота з таблицями. с. 32 - 33

 

28

Урок позакласного читання 4  на тему «З життя видатних українців».

 

29 -30

Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом». с . 34 -35                                                  Навчальна робота. Аудіювання

 

31

Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» с. 36 - 37  

 

32

Діагностична робота 1. Аудіювання

 

 

Мандруємо Україною

 

33 - 34

Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна». с.38

 

35

Урок позакласного читання 5  на тему «Україна неймовірна».

 

36 - 37

З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Кам’янець», «Дендропарк «Софіївка»». Добір матеріалу для лепбука. с.39 - 40

 

38

З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника. с. 41

Навчальна робота. Усний переказ прочитаного твору

 

39

Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава». с. 42

Діагностична  робота 2. Усний переказ прочитаного твору (усно). 

 

 

Оповідання про дітей

 

40

Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту. с.43 - 44

 

41

Урок позакласного читання 6 на тему «Життя та пригоди твоїх ровесників». 

 

42

Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту. с.45-46

 

43

Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю. с.46-47

 

44

Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання. Стислий переказ тексту. с.48-50

 

45

Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків. с.50-52

 

46 - 47

Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя за алгоритмом. Навчальна робота. Читання мовчки

 

48

Урок позакласного читання 7 на тему «Оповідання та повісті українських письменників».

 

49

Підсумок за розділом «Оповідання про дітей». с.56 

Діагностична  робота 3. Читання мовчки

 

 

Кожне відкриття — це чиєсь захоплення

 

50

З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування. с.57 -58

 

51

За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею. с.59-60

 

52

З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення. с.60-61

 

53

Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення».с.61

 

54

Діагностична  робота 4. Читання вголос

 

 

До казки приказка годиться

Українські народні казки

 

55

Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки.с.62-63

 

56

Урок позакласного читання 8  на тему «Українські народні казки».

 

57

Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок. с. 64-66

 

58

Українська народна казка «Іван-побиван». Дослідження медіа. Характеристика персонажа за алгоритмом.с.66-69

 

 

Казки народів світу

 

59

Індійська народна казка «Чому кажанине з’являються вдень». Дослідження медіа. Добір заголовків до казки. с. 70-71

 

60

Литовська народна казка «Королева-лебідка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки. с.72-74

 

61- 62

Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків. с.75-76

 

 

Літературні казки українських і зарубіжних письменників

 

63

Урок позакласного читання 9 на тему «Літературні казки».

 

64

Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення медіапродукту (афіші-реклами). с.77-78

 

65

Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування. с.79 -81

 

66

Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа. с.81-83

 

67

Підсумок за розділом «До казки приказка годиться». с.83-84

 

 

Давня і сучасна байка. П’єси

 

68

Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку». Вивчення байки напам’ять. с.85

 

69

Езоп «Риба з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки. с.86

 

70

Урок позакласного читання 10 на тему «Давня і сучасна байка».

 

71

Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки. с.87

 

72

Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси. Розігрування п’єси. с.88-89

 

73

Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси.с.90-91

 

74

Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка. П’єси». с.92

 

 

Поезія — це завжди неповторність

Поетичне намисто

 

75

Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський «Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору. с.93

 

76

Урок позакласного читання 11  на тему «Українські поети дітям».

 

77

Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша. с. 94 

 

78

Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою». Складання списку колискових пісень. с. 94-95

 

79

Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного. Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша.

Катерина Білокур «Квіти» (репродукція). с.96-97

 

80

Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним. с. 97

Навчальна робота. Аудіювання

 

81

Діагностична робота 5. Аудіювання.

 

 

Шевченкове слово в віках не старіє

 

82

Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка».  Українська  народна  казка Поділля «Про Тараса  Шевченка».  Співставлення казки з біографічними даними. Складання плану казки. с.98-99

 

83

Урок позакласного читання 12 на тему «Тарас Шевченко».

 

84

Леся Храплива-Щур «Портрет Тараса Шевченка». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція). с.100

 

85

Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складання хмари слів. Тестування. Вивчення вірша напам’ять.с.101

 

86

Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність». с.102

 

 

Зеленим променем весна повідмикала води

Весна днем красна

 

87

Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь». Образні висловлювання. с.103

 

88

Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша. с. 103

 

89

Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ оповідання на частини. Складання плану. с. 104 - 106

 

90

Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева». с. 104 - 106

 

91

Урок позакласного читання 13 на тему «Весна, весна-весняночка».

 

92 - 93

Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання. с.107 - 110

 

94

Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна».с.110 - 111

 

 

Великдень на гостину просить

 

95

Дослідження медіа  «Цікаві факти  про Великдень».  Віра   Ворскло  «Христос  воскрес!».  Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень».с.111             

 

96

Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах. с. 112 -113

Навчальна робота. Досвід читацької діяльності учнів.

Робота з літературним твором / медіа текстом (письмово).

 

97

Урок позакласного читання 14  на тему «Дороге яєчко - до Великого дня».

 

98

Діагностична  робота № 7. Досвід читацької діяльності учнів.

Робота з літературним твором / медіа текстом (письмово).

 

99 - 100

Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк «Молоданчик». Поділ тексту на частини. Складання плану. Переказ тексту за складеним планом. с.  114 - 117

 

101

Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту. с.117-118

 

102

Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша. Проведення досліджень на вибір учнів. с.119

 

103

Підсумок за розділом «Зеленим променем весна повідмикала води». с. 120

 

 

Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я.

 

104

Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання висловлювання за змістом прочитаного. с.121

 

105

Урок позакласного читання 15  на тему «В сім’ю, де лад, щастя дорогу не забуває».

 

106

Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання. с.122 -124

 

107

Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею. с.125 -127

 

108

За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини. Складання плану. с.128 -130

 

109

Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки». Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький

«Справи літа». Визначення настрою вірша. с.130-131

 

110

Діагностична  робота 8. Читання вголос

 

111

Урок позакласного читання 16  на тему «Літо – прекрасна пора».

 

112

За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання. с.132

 

113

Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання звернення до літніх місяців. с. 133

 

114

115

116

За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка»». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі.               с.134 -139 Навчальна робота. Читання мовчки

 

117

Діагностична  робота 6. Читання мовчки

 

118

Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я». с. 140

 

119

Урок позакласного читання 17 на тему «Що мені читати влітку»

 

120

 Повторення вивченого матеріалу за рік

 

121

Повторення вивченого матеріалу за рік

 

122

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

docx
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
5368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку