Літературне читання
За підручником: Савчук А. С. «Українська мова та читання» 3клас (у 2-х частинах)
122 години на рік
3.5 години на тиждень
Перевірка знань, умінь і навичок
Види перевірки
|
І семестр |
ІІ семестр |
Навички читання вголос (усно) Діагностична робота №4 і №8 |
1 |
1 |
Навички читання мовчки (письмово) Діагностична робота № 3 і № 6 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). Діагностична робота № 1 і № 5; |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). Діагностична робота № 2 |
1 |
- |
Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором або медіатекстом (письмово). Діагностична робота № 7 |
- |
1 |
Загальна кількість |
4 |
4 |
Перевірка навички читання Вголос здійснюється в усній формі з урахуванням усіх показників (правильність, спосіб, розуміння, виразність, темп). Окремо темп читання із застосуванням кількісних показників учителем не перевіряється. Подані показники є орієнтиром для розвитку темпу читання, а не перевірки та оцінювання.
3 клас – І семестр – 65 0-70 слів ІІ семестр – 75 – 80 слів
Перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом ( у 3 класі – 180-210 слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.
Поточна перевірка навички читання мовчки у 3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання. Обсяг текстів у 3 класі – 250-310 слів.
Для поточної перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 3 класі – 210-230 слів. Після прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми твору.
Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.
Поточна перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і оцінюється за поданими вимогами.
Поточну перевірку досвіду читацької діяльності учнів (за усіма показниками: обізнаність з колом дитячого читання, практичне засвоєння літературознавчих понять, уміння працювати з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою) здійснюють у комплексі з поточною перевіркою уміння складати висловлювання за змістом прочитаного, прослуханого в усній та письмовій формах.
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
Осінь наша, осінь — неба ясна просинь У школу ідемо у радісний час |
|
1 |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання. с.4 |
|
2 |
Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Читання в особах. с.5 |
|
3 |
Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо». с.6 |
|
4 |
Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору. с.7 |
|
5 |
Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння. с.8 |
|
6 |
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до шкoли збиралася». Оцінка вчинків персонажа . с.9 - 12 |
|
7 |
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору. с.9 - 12 |
|
8 |
Урок позакласного читання 1 на тему «У школу ідемо у радісний час». |
|
9 |
Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки. с. 13 - 14 |
|
|
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край |
|
10 |
Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно- пестливим значенням. с.14 – 15 |
|
11- 12 |
За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту. с.15 - 17 |
|
13 |
Ліна Костенко «Білочка». Складання висловлювання за змістом прочитаного. с.18 |
|
14 |
Урок позакласного читання 2 на тему «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край». |
|
|
Матінко Покрово, накрий нашу хату теплом |
|
15 |
Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини. с.19 – 20 |
|
16 |
14 жовтня – свята Покрова (з вільних інтернет- джерел). Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети. с.21 |
|
17 |
Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба ясна просинь». с.22 |
|
|
Наша слава — Українська держава Вивчай історичне минуле |
|
18 |
Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа «Козаки Поділля». Визначення настрою твору. с.23 - 24 |
|
19 |
Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія». с.24-25 |
|
20 |
Урок позакласного читання 3 на тему «Українські легенди та перекази». |
|
21 - 22 |
Передбачення подій у творі за заголовком. За Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів. с.26-28 |
|
23 |
Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел. с. 29 |
|
|
Українці, що підкорили світ |
|
24 |
Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею. с.30 |
|
25 |
З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів світу. с.31 |
|
26- 27 |
Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України». Дослідження медіа «Соломія Крушельницька — найвидатніша співачка світу. Робота з таблицями. с. 32 - 33 |
|
28 |
Урок позакласного читання 4 на тему «З життя видатних українців». |
|
29 -30 |
Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом». с . 34 -35 Навчальна робота. Аудіювання |
|
31 |
Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» с. 36 - 37 |
|
32 |
Діагностична робота 1. Аудіювання |
|
|
Мандруємо Україною |
|
33 - 34 |
Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна». с.38 |
|
35 |
Урок позакласного читання 5 на тему «Україна неймовірна». |
|
36 - 37 |
З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Кам’янець», «Дендропарк «Софіївка»». Добір матеріалу для лепбука. с.39 - 40 |
|
38 |
З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника. с. 41 Навчальна робота. Усний переказ прочитаного твору |
|
39 |
Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава». с. 42 Діагностична робота 2. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
|
|
Оповідання про дітей |
|
40 |
Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту. с.43 - 44 |
|
41 |
Урок позакласного читання 6 на тему «Життя та пригоди твоїх ровесників». |
|
42 |
Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту. с.45-46 |
|
43 |
Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю. с.46-47 |
|
44 |
Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання. Стислий переказ тексту. с.48-50 |
|
45 |
Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків. с.50-52 |
|
46 - 47 |
Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя за алгоритмом. Навчальна робота. Читання мовчки |
|
48 |
Урок позакласного читання 7 на тему «Оповідання та повісті українських письменників». |
|
49 |
Підсумок за розділом «Оповідання про дітей». с.56 Діагностична робота 3. Читання мовчки |
|
|
Кожне відкриття — це чиєсь захоплення |
|
50 |
З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування. с.57 -58 |
|
51 |
За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею. с.59-60 |
|
52 |
З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення. с.60-61 |
|
53 |
Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення».с.61 |
|
54 |
Діагностична робота 4. Читання вголос |
|
|
До казки приказка годиться Українські народні казки |
|
55 |
Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки.с.62-63 |
|
56 |
Урок позакласного читання 8 на тему «Українські народні казки». |
|
57 |
Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок. с. 64-66 |
|
58 |
Українська народна казка «Іван-побиван». Дослідження медіа. Характеристика персонажа за алгоритмом.с.66-69 |
|
|
Казки народів світу |
|
59 |
Індійська народна казка «Чому кажанине з’являються вдень». Дослідження медіа. Добір заголовків до казки. с. 70-71 |
|
60 |
Литовська народна казка «Королева-лебідка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки. с.72-74 |
|
61- 62 |
Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків. с.75-76 |
|
|
Літературні казки українських і зарубіжних письменників |
|
63 |
Урок позакласного читання 9 на тему «Літературні казки». |
|
64 |
Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення медіапродукту (афіші-реклами). с.77-78 |
|
65 |
Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування. с.79 -81 |
|
66 |
Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа. с.81-83 |
|
67 |
Підсумок за розділом «До казки приказка годиться». с.83-84 |
|
|
Давня і сучасна байка. П’єси |
|
68 |
Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку». Вивчення байки напам’ять. с.85 |
|
69 |
Езоп «Риба з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки. с.86 |
|
70 |
Урок позакласного читання 10 на тему «Давня і сучасна байка». |
|
71 |
Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки. с.87 |
|
72 |
Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси. Розігрування п’єси. с.88-89 |
|
73 |
Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси.с.90-91 |
|
74 |
Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка. П’єси». с.92 |
|
|
Поезія — це завжди неповторність Поетичне намисто |
|
75 |
Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський «Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору. с.93 |
|
76 |
Урок позакласного читання 11 на тему «Українські поети дітям». |
|
77 |
Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша. с. 94 |
|
78 |
Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою». Складання списку колискових пісень. с. 94-95 |
|
79 |
Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного. Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша. Катерина Білокур «Квіти» (репродукція). с.96-97 |
|
80 |
Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним. с. 97 Навчальна робота. Аудіювання |
|
81 |
Діагностична робота 5. Аудіювання. |
|
|
Шевченкове слово в віках не старіє |
|
82 |
Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка». Українська народна казка Поділля «Про Тараса Шевченка». Співставлення казки з біографічними даними. Складання плану казки. с.98-99 |
|
83 |
Урок позакласного читання 12 на тему «Тарас Шевченко». |
|
84 |
Леся Храплива-Щур «Портрет Тараса Шевченка». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція). с.100 |
|
85 |
Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складання хмари слів. Тестування. Вивчення вірша напам’ять.с.101 |
|
86 |
Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність». с.102 |
|
|
Зеленим променем весна повідмикала води Весна днем красна |
|
87 |
Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь». Образні висловлювання. с.103 |
|
88 |
Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша. с. 103 |
|
89 |
Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ оповідання на частини. Складання плану. с. 104 - 106 |
|
90 |
Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева». с. 104 - 106 |
|
91 |
Урок позакласного читання 13 на тему «Весна, весна-весняночка». |
|
92 - 93 |
Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання. с.107 - 110 |
|
94 |
Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна».с.110 - 111 |
|
|
Великдень на гостину просить |
|
95 |
Дослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!». Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень».с.111 |
|
96 |
Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах. с. 112 -113 Навчальна робота. Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором / медіа текстом (письмово). |
|
97 |
Урок позакласного читання 14 на тему «Дороге яєчко - до Великого дня». |
|
98 |
Діагностична робота № 7. Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором / медіа текстом (письмово). |
|
99 - 100 |
Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк «Молоданчик». Поділ тексту на частини. Складання плану. Переказ тексту за складеним планом. с. 114 - 117 |
|
101 |
Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту. с.117-118 |
|
102 |
Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша. Проведення досліджень на вибір учнів. с.119 |
|
103 |
Підсумок за розділом «Зеленим променем весна повідмикала води». с. 120 |
|
|
Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я. |
|
104 |
Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання висловлювання за змістом прочитаного. с.121 |
|
105 |
Урок позакласного читання 15 на тему «В сім’ю, де лад, щастя дорогу не забуває». |
|
106 |
Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання. с.122 -124 |
|
107 |
Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею. с.125 -127 |
|
108 |
За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини. Складання плану. с.128 -130 |
|
109 |
Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки». Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький «Справи літа». Визначення настрою вірша. с.130-131 |
|
110 |
Діагностична робота 8. Читання вголос |
|
111 |
Урок позакласного читання 16 на тему «Літо – прекрасна пора». |
|
112 |
За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання. с.132 |
|
113 |
Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання звернення до літніх місяців. с. 133 |
|
114 115 116 |
За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка»». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі. с.134 -139 Навчальна робота. Читання мовчки |
|
117 |
Діагностична робота 6. Читання мовчки |
|
118 |
Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я». с. 140 |
|
119 |
Урок позакласного читання 17 на тему «Що мені читати влітку» |
|
120 |
Повторення вивченого матеріалу за рік |
|
121 |
Повторення вивченого матеріалу за рік |
|
122 |
Підсумковий урок за рік. |
|