Календарно-тематичне планування
уроків музичного мистецтва
за підручником "Мистецтво" Автора: Л. Масол (2022)
для 5 класу за програмою НУШ (2022-2023 н.р.)
№ |
Дата уроку |
Тема уроку |
Підручник |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
Тема 1-2. Походження мистецтва |
|||
|
|
Як виникли музика. Від звуків природи до музичних звуків, інструментів. |
(с. 8-11) |
|
|
Музика і театр стародавніх цивілізацій. Виникнення музичних інструментів в Єгипті, Греції тощо. |
(с. 16-19) |
Розділ 1. Народне мистецтво |
|||
Тема 3-4. Одвічні ритми мистецтва |
|||
|
|
Пісенна скарбниця. Українські народні пісні: календарно- обрядові, родинно-побутові, історичні, гумористичні тощо |
(с. 24-27) |
|
|
Магічна стихія народних танців. Народні танці. Різновиди танців. Танець і здоров’я. |
(с. 32-35) |
Тема 5-6. Золоті руки народних майстрів |
|||
|
|
Народні музичні інструменти. Народні музичні інструменти: українські та інших народів світу у порівнянні. |
(с. 42-45) |
|
|
Народна музика у творчості композиторів. Обробки народних пісень і танців. Оркестри українських народних інструментів. Дитячий оркестр К.Орфа. |
(с. 50-53) |
Тема 7. Мистецький дивосвіт |
|||
|
|
Мереживо східних мелодій. Східні танці, музичні інструменти. Перевіряю свої досягнення. Вступ. Розділ 1. Народне мистецтво |
(с. 58-61) |
Розділ 2. Професійне мистецтво |
|||
Тема 1-2. Музичні та графічні інтонації |
|||
|
|
Голос — музичний інструмент, дарований природою. Музична інтонація. Мелодія. Вокаліз. Співочі голоси. Діапазон. Штрихи. |
(с. 66-69) |
|
|
Битва хорів. Хор. Хорові партії. Типи хорових колективів. Манера співу. |
(с. 74-77) |
Тема 3-4. Палітра тембрів і симфонія кольорів |
|||
|
|
Тембри інструментів. Групи інструментів.
|
(с. 82-85) |
|
|
Путівник по симфонічному оркестру. Симфонічний оркестр. Групи інструментів симфонічного оркестру. |
(с. 90-93) |
Тема 5-6. Секрети фактури |
|||
|
|
Срібні тембри духового оркестру. Інструменти духового оркестру. Марш. Різновиди духових оркестрів. |
(с. 98-101) |
|
|
Естрадний оркестр. Особливості естрадного оркестру. Флешмоб. |
(с. 106-109) |
Тема 7. Мистецький дивосвіт |
|||
|
|
Музичні інтонації Сходу. Перевіряю свої досягнення. Розділ 2. Професійне мистецтво. |
(с. 114-117) |
|
|
Урок концерт |
(с.121-123) |
ІІ семестр |
|||
Розділ 3. Сценічні мистецтва |
|||
Тема 1-2. Коли всі мистецтва разом |
|||
|
|
Музика і література: діалог мистецтв. Вокальна музика. Інтонація — основа музичної мови. Програмність у музиці. |
(с. 124-127) |
|
|
Цирк — мистецтво, сповнене радості. Мова циркового мистецтва. Трюк. Складові циркової вистави. Музика в цирку. |
(с. 132-136) |
Тема 3-4. У царстві Мельпомени |
|||
|
|
Театр відчиняє двері. Театр і його види: драматичний, ляльковий, музичний. Становлення театру. Комедія дель-арте. Пантоміма (міміка, жестикуляція). |
(с. 142-145) |
|
|
Ляльковий театр. Театр ляльок: особливості мови, лялькові персонажі образи. Український вертеп. |
(с. 149-151) |
Тема 5-6. У музичному театрі |
|||
|
|
На оперній сцені. Складові оперної вистави (увертюра, арії речитативи, дуети, хорові сцени, танці). |
(с. 157-160) |
|
|
Там, де панує рух. Балет. Мова хореографії: взаємодія музики, танцю, пантоміми. Пластична інтонація. Складові балету. |
(с. 165-168) |
Тема 7-8. Ансамбль: у єдності краса |
|||
|
|
Музичні та хореографічні ансамблі. Види ансамблів: вокальний, інструментальний, вокально-інструментальний (ВІА), пісні і танцю. хореографічний, джаз-бенд, рок-гурти. |
(с. 172-175) |
|
|
Музика свят і розваг. «Легка» музика». Шоу. Музика фонтанів. |
(с. 181-184) |
Тема 8. Мистецький дивосвіт |
|||
|
|
Східний театр. Китайський та індійський театр (костюми, маски). Герої Пекінської опери. |
(с. 189-192) |
|
|
Перевіряю свої досягнення. Розділ 3. Сценічні мистецтва |
|
Розділ 4. Візуальні мистецтва |
|||
Тема 1-2. Наймолодша муза |
|||
|
|
Музика в кіно. Мова кіномистецтва (кадр, монтаж).
|
(с. 196-202) |
|
|
Образи анімації.
|
(с. 206-209) |
Тема 3-4. Час новітній створює красу |
|||
|
|
Телебачення: погляд у світ. Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв’ю, відео-сюжет, телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра. |
(с. 214-218) |
|
|
Мистецтво в рекламі.
|
(с. 214-218) |
Тема 5-6. Мистецтво і техніка |
|||
|
|
Сплетіння муз в єдиному акорді: кольоромузика. |
(с. 223-228) |
|
|
Електронна музика. «Легка» музика». Шоу. Музика фонтанів
|
(с. 236-239) |
Тема 7. Мистецький дивосвіт |
|||
|
|
Карнавал крокує континентами.
|
(с. 240-244) |
|
|
Перевіряю свої досягнення. Розділ 4. Візуальні мистецтва |
(с. 248-249) |
|
|
Урок-концерт |
|