Розробка урока Тема: " Грація і пластика (3 клас НУШ)"

Про матеріал
Мета: • навчальна: закріпити набуті учнями знання; ознайомлення учнів з різними танцями, дати визначення понять танець», «вальс» та «гопак»; • розвивальна: розвивати музичні здібності учнів, вокально-хорові та творчі навички, навички образного, осмисленого сприйняття музики; розвиток уваги, уяви, мислення, пам'яті; виховна: формувати емоційні, естетичні якості особистості, любов до музичного мистецтва • виховна: виховувати любов та інтерес до музики.
Перегляд файлу

Урок 19

Тема: Грація і пластика (3 клас НУШ)

 

Мета:

  • навчальна: закріпити набуті учнями знання; ознайомлення учнів з різними танцями, дати визначення понять танець», «вальс» та «гопак»;
  • розвивальна: розвивати музичні здібності учнів, вокально-хорові та творчі навички, навички образного, осмисленого сприйняття музики; розвиток уваги, уяви, мислення, пам'яті; виховна: формувати емоційні, естетичні якості особистості, любов до музичного мистецтва
  • виховна: виховувати любов та інтерес до музики.

Музичний матеріал: «Французький вальс», укр..н.т. «Гопак»

Наочні посібники: презентація.

Тип уроку: домінантний

 

 

Хід уроку

 

 

  1. . Організаційна частина.
  2. Музичне вітання.

Учитель. Вітаю вас, діти на уроці музичного мистецтва. Ми продовжуємо мандрівку у Країні музичного мистецтва.

Сподіваюся на плідну та творчу співпрацю. Проте, для мене є важливим і ваші очікування від нашого уроку:

Учитель. Охарактеризуйте наш урок. Вам потрібно придумати будь який прикметник.

 

D:\РОБОТА\1. ЗОШ № 2\ПЛАНИ\0. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА\3 КЛАС НУШ\УРОК 19\Безымянный.png

Учитель. Я вам дуже вдячна. Сподіваюся, що ваші очікування стануть реальністю.

Учитель.  Діти, я а яким настроєм ми продовжимо наш шлях? (Оберіть та покажіть смайлик, який відповідає вашому настрою зараз? (діти виконують))

Учитель. Дякую. Можливо ваш настрій протягом нашого уроку зміниться. Тож розпочинаємо

 

Актуалізація опорних знать

 

Учитель. Діти, давайте пригадаємо, про що йшла мова на попередньому уроці? (про гумор у мистецтві)

 

Учитель. Добре. Зараз я пропоную пограти у гру «Так, Ні»

У кожного із вас є два кружечка (червоний та зелений)

 

 

 

Учитель. Я буду зачитувати факти по темі «Гумор у мистецтві». Якщо ви згодні із цим твердженням, ви підіймаєте «зелений» кружечок, якщо не  згодні – «червоний»

Зрозуміло?

Гра «Так, Ні»

  1. На минулому уроці ми завітали до Країни Пісень. (Так)
  2. Гумор буває тільки злим. (Ні)
  3. Клоун  - це персонаж зі школи (Ні)
  4. У гумористичних піснях часто висміюють нероб, ледарів, нечепур. (Так)
  5.  «Грицю, Грицю до роботи – є українською народною піснею. (Так)

Учитель. Я вам вдячна діти за відповіді. Ви всі молодці.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Учитель. Чи любите ви танцювати? Звісно, адже Танець дарує нам радість та добрий настрій. Я впевнена, що ви знайомі з таким поняттям, як танець. Саме він запросив нас до свого країни (Карта королівств китів)

Тема нашого уроку:

«Грація і пластика»

Учитель. Погляньте на екран та дайте відповідь на запитання?

D:\РОБОТА\1. ЗОШ № 2\ПЛАНИ\0. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА\3 КЛАС НУШ\УРОК 20\22.png

Учитель.У творі майже кожного композитора є танцювальна музика.

♦ Які танці ви можете пригадати?

 

Учитель. Про які ж танці сьогодні буде іти мова ми дізнаємося розв’язавши завадання.

 

ГО_ _К        В_ _ЬС

 

Мета уроку:

  • Познайомитися ближче з танцями, як гопак і вальс.
  • Прослухавши проаналізувати музичний твір.
  • Вміти розрізняти.

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Слухання музики

 

Учитель.Ніхто точно не знає, що виникло раніше – пісня чи танець. Сьогодні танецьце вид мистецтва, у якому художні образи створюються засобами пластичних рухів людського тіла.

 

Ми з вами говорили про творчі професії – це і композитор,диригент,співак. Хореограф – це також творча професія, яка дуже популярна в наш час. Вони «живуть» танцем, отримують насолоду від кожного руху.

 В нашому селищі Золочів також був і є хореографічний колектив «Юність», керівником якого є талановитий хореограф Лавріненко Любов Василівна. Цей колектив є учасниками та переможцями різних конкурсів. Жодна концертна програма не проходила без феєричного виступу маленьких талановитих танцюристів.

 

Музичний словничок

Танець – це один із типів музики.

 

Танець здебільшого виконують під інструментальну музику або спів, для нього характерний чіткий ритм. Іноді танцюристи самі створюють музичний супровід, відбиваючи ритм підборами або використовуючи додаткові засоби на зразок кастаньєт або маракасів.

 

Учитель. Один із танців допоможе нам відвідати прекрасну країну, а саме Францію.

 

 Як ви знаєте, так як столиця України - м. Київ, а у Франції – це м. Париж. У якому знаходиться відома на увесь світ  - Ейфелева вежа. (показую малюнок)

 В такий складний, для України час, Франція виступає надійним союзником і допомагає нам вистояти у цій боротьбі за свободу. І ми всі дуже віримо, що у нас все вийде, що ми переможемо. І ми будемо жити мирним та щасливим життям.

 

Учитель. А зараз я пропоную вам переглянути танець, який виконується під супровід прекрасної французької мелодії.

 

Подумайте:

  • Який характер музики?
  • Який темп?
  • Який танець виконували артисти? (вальс)

 

Слухання «Французький вальс»

 

(повторюю запитання)

 

Учитель. Так ми з вами прослухати «Вальс»

 

Музичний словничок

Вальс — трьохдольний, плавний парний танець. Його виконують, плавно кружляючи, немовби ковзаючи по підлозі.

 

Учитель На відміну від вальсу, гопак — український народний танець, який має ну зовсім інший характер, а який саме — ми зараз послухаємо.

 

 Слухавши подумайте:

  • Який характер музики?
  • Який темп?

 

Слухання український народний танець «Гопак» (2:55)

 

(повторюю запитання)

 

Учитель. Дійсно, гопак.

Музичний словничок

Гопак – веселий, запальний танець у дводольному розмірі його назва походить від слова гупати, тобто тупотіти, стрибати, і від вигуку «Гоп»,яким звичайно закінчується виконання танцю.

Учитель. Дійсно, вміли славні козаки не тільки воювати, а й відпочивати.

Під час відпочинку козаків лунала гра бандури, лилась пісня, затівалися різноманітні ігри та змагання. А ще неможливо було уявити собі козака без запального танцю-гопака.

Виконавці гопака притопують ногами, стрибають, кружляють – спочатку неквапливо, а потім усе швидше, й швидше. Музика гопака часто звучить не лише радісно, а й мужньо, героїчно. Гопак виконує один танцюрист або кілька. Кожен з них вигадує власні рухи. Тоді танець перетворюється на змагання: хто краще?

 Об'єднувалось в цьому танці і мистецтво воїна, і особливості козацького характеру. Не раз гопак приходив на допомогу козакові в запеклому бою з ворогом.

 

Учиетль. Я пропоную вам порівняти два танці, які ми сьогодні слухали.

Ваша задача розподілити характер мелодія відповідно до танцю.

 

Вальс                                   Гопак

Спокійний                     Вишуканий                      Енергійний

Плавний                               Веселий                            Жвавий

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Вокально-хорова робота

Повторення укр.н.п. «Грицю,Грицю до роботи»

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Отже, ми досягли нашої мети. Ми молодці.

Тож давайте звернемося до наших питань.

D:\РОБОТА\1. ЗОШ № 2\ПЛАНИ\0. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА\3 КЛАС НУШ\УРОК 20\22.png

 

 

Рефлексія (капелюшки)

 

  • Який кит сьогодні нас запросив до себе в країну?
  • З якими танцями ми познайомилися?
  • Назвіть характерні ознаки вальсу та гопака.

 

Учитель. Чи справдилися ваші очікування?

Давайте подякуємо нашому Киту Танцю який нас познайомив із чудовими танцями.

Учитель. Настав час оцінити свою роботу на уроці.

D:\РОБОТА\1. ЗОШ № 2\ПЛАНИ\2. ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО\6 КЛАС\УРОК 4\images.jpg

(діти виконують)

Учитель..Я вам вдячна за роботу. Ми зустрінемося на наступному уроці музичного мистецтва. До побачення.

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку