Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва на Іта ІІ семестри для 2 класу. Складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автор - Лобова О.В.
Орієнтовне календарне планування ( Лобова ) 35 годин (1 година на тиждень; 4 години — резервний час)
І семестр Тема 1. СвІт музичних творів (16 год)
№ п/п
|
Дата |
тема уроку
|
Орієнтовний матеріал для сприймання
|
Орієнтовний матеріал для виконання |
Твори для музикування та виконання в русі |
Засвоєння музичних понять |
1 |
|
Музичні спогади про літо |
В. Юцевич «Марш»; В. Подвала «Музичні загадки» |
«До побачення, літо» (муз. М. чемберджі, сл. В. Пекура) |
В. Верховинець.Гра-пісня «Женчичокбренчичок»стр.173 |
Образи літа у музиці; правила співу |
2 |
|
Що таке музика
|
Я. Степовий «Колискова»; Д. Кабалевський «Три кити» |
Ф. Колесса «Школяр»; «До побачення, літо» (муз. М. чемберджі, сл. В. Пекура) |
В. Верховинець « Вийшли в поле косарі» стр.232 |
Музика вокальна, інструментальна, пісенна, танцювальна, маршова |
3 |
|
Хто створює музику
|
Й. С. Бах «Волинка»; аудіозапис звучання волинки |
Поспівка «Горобці й синички»; М. Катричко «Два єноти вчили ноти» |
В. Верховинець пісня-гра «Дибидиби»стр.43; |
Композитор ;Назви нот; пауза;нотний стан; волинка |
4 |
|
Музика, яка не знала нот
|
Український народний танець «Козачок»
|
Українська народна пісня- поспівка «Диби-диби», М. Катричко «Два єноти вчили ноти» |
В. Верховинець пісня-гра «Дибидиби»стр.43; «Гей ви,дітки чорнобриві»стр.116 |
Народна музика; композиторська музика |
5 |
|
Хто виконує музику |
М. Сільванський. Полька «Комарики»; аудіозапис троїстих музик |
Французька народна пісня «Пастух» |
В. Верховинець «Гей ви,Дітки чорнобриві» стр.116 |
Виконавці музики. Виконавські склади:Дует; тріо; квартет;ансамбль; соліст |
6 |
|
Вчимося слухати і чути |
Г. Свиридов «Дощик»
|
В. Гребенюк «Осінь» |
В. Верховинець пісня-гра «Дибидиби»стр.43; |
Культура і мистецтво слухача |
7 |
|
Підсумковий |
Слухання музичних творів за вибором учителя і учнів |
Пісні, що розучили протягом І чверті |
Музично- дидактичні Ігри |
Десять завдань для Перевірки знань
|
№ п/п |
Дата |
тема уроку |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для виконання |
Твори для музикування та виконання в русі |
Засвоєння музичних понять |
8 |
|
Розповідає музика…
|
Д. Кабалевський «Три по- дружки» («Пустунка»,«Плакса», «Злюка») |
Українська народна пісня «Українка я маленька»;поспівка «Ми — другокласники» |
В. ВерховинецьПісня гра « Зіїнько»стр.135 |
Змістове й емоційне багатство музики;людина – провідний образ музичного мистецтва |
9 |
|
Музика та природа |
М. Степаненко «Бегемот», «черепаха», «Мавпи»; С. Про коф’єв «Дощ і веселка» |
Поспівка «Ходить квочка коло кілочка»; В. Попович «Зійшов місяць» |
В. ВерховинецьПісня гра « Зіїнько»стр.135 |
Образи природи у музиці;Динаміка, Сюїта |
10 |
|
Музика і казка
|
Пісня Кози, пісня Лисич- ки, пісня Рака з опери М. Лисенка «Коза-Дереза» |
С. Дяченко «Круть і Верть», пісні з дитячих казок і мультфільмів |
В. Верховинець пісня-гра Я Коза стр.114 |
Казкові образи у музиці;операказка ;Вокальна музика |
11 |
|
Музика виражає
|
В. Косенко «Не хочуть ку- пити ведмедика»,«Купили ведмедика» |
Б. Савельєв «Якщо добрий ти» |
В. Верховинець пісня-гра Я Коза стр.114 |
Виражальні можливості музики;виражальність як провідна ознака музики |
12 |
|
Музика виражає |
Український народний танок «Аркан» |
Б. Савельєв «Якщо добрий ти» |
Український народний танок «Аркан» |
виражальність як провідна ознака музики ,«Аркан» |
13 |
|
Музика зображає |
М. Римський-Корсаков «Політ джмеля»,Бразильська народна пісня«Потяг» |
Т. Попатенко «Щеня і кошеня» |
Пластичне інтонування М. Римський-Корсаков«Політ джмеля»Бразильська народна пісня«Потяг»; |
Зображальні можливості музики |
14 |
|
Музика зображує
|
Бразильська народна пісня «Потяг»; Д. Кабалевський «Клоуни» |
Т. Попатенко «Щеня і кошеня» |
Пластичне інтонування Д. Кабалевський «Клоуни» Бразильська народна пісня«Потяг»; |
Зображальність та виражальність |
15 |
|
Навіщо му- зиці «ім’я» |
П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька» |
Колядка «Я маленький пастушок», « Різдво»муз. Ведмедеря |
Пластичне інтонування П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька» |
Програмна і не програмна музика;колядка; щедрівка |
16 |
|
Підсумковий урок |
Слухання музичних творів за вибором учителя і учнів |
Виконання по співок та пісень за вибором |
Музично – дидактичні ігри |
Виконання комплексу «Десять завдань для перевірки знань» |
ІІ семестр Тема. 2. Мова та розвиток музики (19 год)
№ п/п |
Дата |
тема уроку |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для виконання |
Твори для музикування та виконання в русі |
Засвоєння музичних понять |
17 |
|
Чарівна Мова музики |
Р. Шуман «Зимою»; український народний танок«Метелиця» |
А. Філіпенко «Кришталева зимонька» |
В. Верховинець Пісня гра «Метелиця»стр.282 |
Зимові образи в музиці;Музична мова: Мотив; фраза; речення;«Метелиця» |
18 |
|
Музична мова…і розмова |
Л. Бетховен «Бабак» |
Сучасна поспівка «Санчата»; М. Ведмедеря «Наша мова» |
В. Верховинець «Унадився журавель»стр.123 |
Спільне і відмінне у розмовній і музичній мовах;Інтонація, «зерно»інтонація |
19 |
|
Музична мова…і розмова |
М. Степаненко «Дражнилка», «Скривдили» |
Сучасна поспівка «Санчата»; М. Ведмедеря «Наша мова» |
В. Верховинець «Унадився журавель»стр.123 |
висота,тривалість, гучність і тембр . П’єса |
20 |
|
Які вони — звуки Музичної мови ? |
С. Майкапар «Хмари пливуть», «Музична скринька» |
М. Ведмедеря «Наша мова»; В. Шаїнський «Гра» |
В. Верховинець « Мак» стр.188 |
Вокальні та інструментальні звуки; Властивості музичних звуків:висота,тривалість, гучність і тембр |
21 |
|
Ритм музичний чарівник |
М. Шух «Весняні передзвони»,Барабанний дріб |
Я. Дубравін «Крапельки»; поспівка «Капкап»,В.Шаїнський «Гра» |
В. Верховинець « Мак» стр.188 |
Ритм, ритмічний рисунок; назви тривалостей |
22 |
|
Перетворення ритму |
А. Хачатурян «Гра на бубоні» (з «Дитячого альбому») |
Українська народна пісня «Ой минула вже зима |
Пластичне інтонування «Ой минула вже зима» |
Шумові звуки і музичній мові; мелодизація ритму. |
23 |
|
Мелодія душа музики |
Р. Шуман «Перша втрата»;С. Майкапар «Роздуми» |
В. Верменич «Вишиванка» |
Пластичне інтонування «Ой минула вже зима» |
Мелодія як провідний елемент музичної мови;; супровід акомпанемент |
24 |
|
Сім сестриць- трудівниць |
А. Рубінштейн «Мелодія»; запис звуків природи |
А. Островський «До, ре, мі, фа,соль…» |
В. Верховинець « Ой вийтеся ,огірочки» стр.119 |
Гама (звукоряд); нотний стан; скрипковий ключ |
25 |
|
Ритми та мелодії весни |
М. Степаненко «Перший пролісок»; П. Чайковський«Пісня жайворонка»; запис співу жайворонка |
П. Козицький «А вже красне сонечко», Веснянка |
|
Нотний стан; скрипковий ключ, Назви нот |
26 |
|
Підсумковий урок |
Слухання музичних творів за вибором учителя і учнів |
Виконання по співок та пісень за вибором |
Музично – дидактичні ігри |
Виконання комплексу «Десять завдань для перевірки знань» |
№ п/ п |
Дата |
тема уроку |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для виконання |
Твори для музикування та виконання в русі |
Засвоєння музичних понять |
27 |
|
Брати-лади |
Л. Бетховен «Весела.Сумна»
|
А. Філіпенко «Зацвіла в долині» |
Гра « Пантоміма»умовна гра на ф-но |
Лад; мажор; мінор |
28 |
|
Брати-лади
|
Р. Шуман «Веселий селянин»; «Сміливий вершник»
|
А. Філіпенко «Соловейко», «Зацвіла в долині»
|
Гра « Пантоміма» -умовна гра на ф-но |
Тоніка |
29 |
|
В царині гучно-тихої луни |
С. Майкапар «Луна в горах»
|
А. Філіпенко «Соловейко»; І. Асєєв «Гра в слова»; Б. Савельєв «Пограємо в луну» |
Пластичне інтонування |
Динамічні відтінки; Динаміка, динамічний розвиток музики |
30 |
|
Повільношвидко
|
М. Глінка «Попутна пісня» |
Ґ. Ернесакс «Їде потяг…»; І. Асєєв «Гра в слова»; Б. Савельєв «Пограємо в луну» |
Імітація гри на фортепіано М. Глінка «Попутна пісня», інсценізація потягу |
Темп, темповий розвиток музики |
31 |
|
Чарівні барви музики |
С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк» |
І. Асєєв «Гра в слова»; Б. Савельєв «Пограємо в луну» |
Імітація гри на музичних інструментах |
Тембр, тембровий розвиток музики |
32 |
|
Казкові тембри голосів
|
М. Коваль. Опера «Вовк і семеро козенят»; К. Стеценко. Дитяча опера «Лисичка, Котик і Півник» ;аудіозапис «музики» лісу; М. Сільванський « Пташка і кицька» |
Поспівка «У весняному ліску»; Н. Рубальська «Різні барви у природи» |
інсценізація потягу |
Опера, тембри співочих голосів, регістр |
33 |
|
Як розвива- ється музика
|
Український народний танець «Гопак»; Ю. Щуровський. Варіації на тему української народної пісні «Ой єсть в лісі калина» |
Українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина»; В. Гребенюк «Кущ калини»
|
Інсценізація пісні « Ой є в лісі», танцювальні рухи гопака. |
Елементи музичної мови та Розвиток музики; варіації |
34 |
|
Звідки музика прийшла |
Е. Ґріґ «У печері гірського короля» |
І. Тучак «Рідний край»; |
В. Верховинець «Гляньте, діточки малі» |
Джерела музичного мистецтва |
35 |
|
Підсумковий урок |
Слухання музичних творів за вибором вчителя |
Концертне виконання пісень |
Різні види музично-творчої діяльності |
Десять завдань для перевірки знань |