Календарно-тематичне планування уроків на І семестр з української мови та читання (5 год/тижд.)до підручника Іваниця Г.А.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків на І семестр з української мови та читання (5годтижд.) до підручника Іваниця Г.А.
Перегляд файлу

 

 

             Календарно-тематичне планування уроків на І семестр

з української мови та читання (5год/тижд.)

                до підручника Іваниця Г.А.

Тема уроку

Дата

Примітки

ТЕМА: Зміни / Мова. Мовлення

Мова. Усне і писемне мовлення. Одиниці мови: текст, речення, слово

1

Мова — найважливіший засіб порозуміння між людьми. Мовлення — це спілкування людей за допомогою мови. Розповідати, запитувати, обмінюватись думками, висловлювати почуття можна усно і письмово.

01.09

 

 

2

Важливо вміти читати і писати, дотримуючись мовних норм, точно

вживати слова, використовувати звертання. Бути ввічливими!

02.09

 

3

Книга як джерело знань. Мета читання (розважитися, отримати інформацію). Назва книжки. Елементи книжки: обкладинка, титульна сторінка, ілюстрації. Катерина Єгорушкіна

05.09

 

 

4

Текст об’єднані за змістом у логічній послідовності речення. До тексту можна дібрати заголовок Діалог — ланцюжок послідовних висловлювань. Під час діалогу співрозмовники обмінюються репліками

06.09

 

5

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за ілюстрацією і запитаннями.

07.09

 

6

Речення це одне чи кілька слів, що виражають завершену думку. Усі слова в реченні пов’язані між собою. За метою висловлювання всі речення поділяються на розповідні, питальні, спонукальні

08.09

 

7

Кожна мова має свій словник, що постійно розвивається. У мові з’являються слова на позначення нових понять, а інші слова виходять з ужитку

09.09

 

Одиниці мови: звук, буква, склад. Український алфавіт. Уживання великої та малої літери

8

Мовні звуки — це звуки, які утворює людина за допомогою артикуляційного апарату

12.09

 

9

Алфавіт — це розміщені в певному порядку букви, що передають

на письмі звуки мови. Знання алфавіту допомагає швидко знаходити потрібні слова в словниках, енциклопедіях тощо

13.09

 

10

Робота з дитячою книжкою, вірші Оксана Кротюк «Мавпенятко», «Єноти», «Ігри»

14.09

 

11

Склад — частина слова, що вимовляється одним поштовхом повітря. У слові стільки складів, скільки в ньому голосних звуків

15.09

 

Голосні та приголосні звуки, позначення їх буквами

12

Наголос – це виділення голосом у слові голосного звука і складу

16.09

 

13

Приголосні звуки, позначення їх буквами. Дзвінкі і глухі приголосні.

 

19.09

 

14

Скоромовки це жартівливі вислови для швидкої вимови, що допомагають розвивати виразне мовлення

Вірш напам’ять «Пелікан» (с.19 Хрестоматія)

20.09

 

15

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за опорними висловами.

21.09

 

16

М’який подовжений приголосний один звук на письмі позначають дві однакові букви: знання (зна-ння, знан-ня) Одна буква щ завжди позначає два звуки [шч]! Вірш напам’ять с.25 підр.

22.09

 

17

Апостроф

23.09

 

 

18

При переносі буквосполученням «дж», «дз» розривати не можна! Важливо правильно артикулювати слова зі звуками [ф] та [хв]

26.09

 

19

Артикуляція слова зі звуками ф, хф

27.09

 

20

Робота з дитячою книгою Наталка Малетич «Парасолька»

28.09

 

ТЕМА: Способи пізнання / Монологічне та діалогічне мовлення

Монологічне та діалогічне мовлення

21

Приклади монологічного та діалогічного мовлення

29.09

 

22

Монологічне мовлення та його приклади

30.09

 

23

Монологічне мовлення – розповідь «Осіння пригода»

03.10

 

24

Текст. Структура тексту.

Встановлення зв’язку між реченнями в тексті

04.10

 

25

Розвиток зв’язного мовлення. «Чорнобривці — символ України».

05.10

 

26

Оповідач, автор, розмова.

06.10

 

27

Висловлювання розрізняють залежно від мети: розповісти, описати ознаки, довести чи пояснити твердження.

07.10

 

Текст-розповідь. Текст-опис. Текст-міркування


28

Текст-розповідь — це повідомлення про якісь послідовні події, що розгортаються в часі

10.10

 

29

Зміна послідовності подій в тексті-розповіді зруйнує текст або утворить інший текст-розповідь

11.10

 

30

Робота з дитячою книгою Галина Малик «Чому папуга не навчився розмовляти»

12.10

 

31

Зміна послідовності фрагментів у тексті-описі не зруйнує зміст тексту

13.10

 

32

Тексти за метою висловлювання

14.10

 

33

Текст-міркування

17.10

 

34

Легенди і перекази — жанри усної народної творчості. В легендах переважає неймовірне, фантастичне, незвичайне в поєднанні

з реальним

18.10

 

35

Розвиток зв’язного мовлення. Опис білочки за малюнком.

Аудіювання

19.10

 

Монолог. Діалог. Оформлення на письмі. Види інформації. Перетворення інформації

36

Монолог — зв’язне висловлення однієї особи, що звертається до аудиторії, розрахований на слухача

20.10

 

37

Спільне і відмінні риси у тексті-розповіді і тексті-описі

21.10

 

38

Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Автор і оповідач

31.10

 

39

Персонажі (вчинки, мотиви поведінки, думки, емоції)

01.11

 

40

Робота з дитячою книгою Сашко Дем’янський «Кого беруть у космонавти»

Списування

02.11

 

ТЕМА: Територія / Слово. Значення слова. Форма слова

Слово. Значення слова. Форма слова

41

Слово є однією з основних одиниць мови. Слово озвучуємо і пишемо, кожне слово має значення

Вірш на пам’ять «Облітав журавель».

03.11

 

42

Значення слова це відображення в слові певного явища дійсності (предмета, якості, відношення, дії)

04.11

 

43

Українська мова складається зі слів, створених нашими предками, і слів, запозичених із мов інших народів.

07.11

 

44

Значення слова – це властивість слова означати предмети, однаки, дії, відношення, стани, кількість предметів.

08.11

 

45

Розвиток мовлення Опис домашньої тваринки. Котик

09.11

 

46

Слова в реченні, до яких не можна поставити питання, це службові слова. Вони служать для звязку слів у реченні чи висловлюванні

10.11

 

47

Писемність — це система знаків для передавання інформації. Українська абетка може бути представлена в різних формах

Диктант

11.11

 

Слова, близькі та протилежні за лексичним значенням. Споріднені слова

48

Є слова, які мають різне звучання, але тотожні або близькі за лексичним значенням. Їх називають синонімами

14.11

 

49

Українська мова складається зі слів, створених нашими предками, і слів, запозичених із мов інших народів

15.11

 

50

Робота з дитячою книгою. Про двох бездомних джинів та один нічний глек

Читання вголос

16.11

 

51

Є слова, у яких спільна частина звучить однаково, але вказує на різне значення: вода (рідина); водити (дія)

17.11

 

52

Прізвище, ім’я, по батькові людей, клички тварин і деякі географічні назви (назви міст, сіл, вулиць, річок) пишуться з великої букви

18.11

 

53

Форми абетки. Азбука Морзе

21.11

 

54

Загальні назви слова, що називають багато предметів (люди, тварини, місто, село, вулиця, річка, гора). Такі слова пишуться з маленької букви

22.11

 

55

Розвиток мовлення. Розповідь на тему «Допомога тваринкам взимку»

23.11

 

Однозначні й багатозначні слова в прямому чи переносному значенні. Однозвучні слова

56

Кожне слово, що вживається в мові, може мати одне (однозначні) або кілька лексичних значень (багатозначні)

24.11

 

57

Власні та загальні назви. Закріплення

25.11

 

58

 В українській мові є слова, які збігаються у звучанні (однаково звучать), але мають різне лексичне значення

28.11

 

59

Повторення особливостей вживання в мові вивчених груп слів

29.11

 

60

Робота з дитячою книжкою. Григорій Фалькович «Колоскова колискова», «Корова спекла коровай»

Робота з мовними одиницями

30.11

 


ТЕМА: Спільнота

Слово. Лексичне значення слова. Загальне поняття про частини мови

61

Слово є мовним знаком. Значення закріплене за словом у мовній практиці народу.

01.12

 

62

Лексичне значення слова це його внутрішнє значення, зміст, закріплений досвідом народу

02.12

 

63

Мовна робота із текстом «Мурашина спільнота»

05.12

 

64

У мові слово завжди зберігає своє значення, однак може змінювати свою форму для звязку з іншими словами.

06.12

 

65

Розвиток мовлення. Написання листа Святому Миколаю

07.12

 

66

Слова я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони, їх використання в мові

08.12

 

67

Зменшено-пестливі слова.

09.12

 

68

Робота з формами того самого слова. Утворення форм слова з використанням опорних слів

12.12

 

Слова, які означають назву предмета (іменники)

69

В українській мові є слова, які означають назву предмета. Предметом називається усе те, до чого можна поставити запитання: хто це? що це?

13.12

 

70

Робота з дитячою книгою М.Морозенко «Снігурі»

Робота з мовними одиницями

14.12

 

71

Слова, що є назвами істот (людей, тварин), відповідають на питання  хто?

15.12

 

72

Слова, що є назвами неістот (інші предмети), відповідають на питання що?

16.12

 

73

Власні та загальні назви

19.12

 

74

 Назви предметів є чоловічого (мій, він), жіночого (моя, вона) і середнього (моє, воно) роду

20.12

 

75

Розвиток мовлення. Вітальна листівка до Нового року

Діалог

21.12

 

Слова, які вказують на ознаку предмета (прикметники)

76

В українській мові є слова, які позначають ознаку пред мета. До них ставимо запитання який? яка? яке? які?

22.12

 

77

Слово-ознака змінює форму відповідно до того, називає ознаку одного (однина який? яка? яке?) чи багатьох предметів (множина який?)

23.12

 

78

У письмових чи усних висловлюваннях важливо пере давати емоції за допомогою інтонації, міміки, емотико нів, слів, що мають зменшувально-пестливе значення.

26.12

 

79

Слова, що називають ознаки, можуть бути близькими і протилежними за значенням.

27.12

 

80

Робота з дитячою книгою Н.Забіла «Сніжинки»

28.12

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку